Elektrifikacija
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Elektrifikacija
Šiuolaikiniai sklandytuvai su elektros varikliais labai jau nestebina. Tačiau "elektroeksperimentai" su senoviniais sklandytuvais - įdomi naujiena.
Pvz. prancūzai sėkmingai elektrifikavo L-Spatz 55 (vokiškas sklandytuvas, kuris buvo labai populiarus prieš 50 metų). Pagal aparato svorį galima drąsiai pretenduoti į vienviečius ULO (iki 300 kg). Mažiausios baterijos (sveria 14kg) pakanka 40 min skrydžio ir galima pakilti į 1200 m aukštį. Su didžiausia (34 kg) variklis veiks daugiau, kaip pusantros valandos (1 val 35 min) ir energijos užteks pakilimui net iki 3000 m. Tačiau sumaniai išnaudojant termikus skraidyti galima gerokiai ilgiau, nes elektrifikuoto L-Spatz-55 aerodinaminė kokybė - 25 (bemotorio - 29).
http://www.electravia.fr/ELIGHT2Eng.php
Lietuvoje šiuo metu yra trys L-Spatz-55. Vieną iš jų buvo ruošiamasi motorizuoti (paramotoro variklio tikrai turetų pakakti), bet darbai nepradėti.
Pvz. prancūzai sėkmingai elektrifikavo L-Spatz 55 (vokiškas sklandytuvas, kuris buvo labai populiarus prieš 50 metų). Pagal aparato svorį galima drąsiai pretenduoti į vienviečius ULO (iki 300 kg). Mažiausios baterijos (sveria 14kg) pakanka 40 min skrydžio ir galima pakilti į 1200 m aukštį. Su didžiausia (34 kg) variklis veiks daugiau, kaip pusantros valandos (1 val 35 min) ir energijos užteks pakilimui net iki 3000 m. Tačiau sumaniai išnaudojant termikus skraidyti galima gerokiai ilgiau, nes elektrifikuoto L-Spatz-55 aerodinaminė kokybė - 25 (bemotorio - 29).
http://www.electravia.fr/ELIGHT2Eng.php
Lietuvoje šiuo metu yra trys L-Spatz-55. Vieną iš jų buvo ruošiamasi motorizuoti (paramotoro variklio tikrai turetų pakakti), bet darbai nepradėti.
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
tavo toks sklandytuvas, ar ne? tik be el variklio.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Ne, maniškis - Ka-6E ("E" - paskutinė, tobuliausia Ka-6 modifikacija). Čia jo nuotrauka (fotografuota VGC sąskrydžio Pociūnuose metu):
http://www.vincenzopedrielli.it/image/f ... erKa6.html
Lietuvoje dar yra du Ka-6CR ("CR" modifikacijos Ka-6 buvo pagaminta daugiausia - apie 800 vnt.)
Motorizuota Ka-6 modifikacija - motosklandytuvas ASK-14. Jo gerbėjų sąskrydžiai vyksta kasmet, Vokietijoje:
http://www.ask14.org/index.php?menuid=27
Labai realu, kad kelerių metų laikotarpyje atsiras ir elektrinis ASK-14 (šiumetinio sąskrydžio metu apie tai jau diskutuota), nes 2-taktis Hirth F10A variklis jau seniai nebegaminamas, tad jo atsarginių dalių vis mažiau...
Ka-6 - 100%-nis medinukas.
L-Spatz-55 - mišrios konstrukcijos (sparnai mediniai, liemuo - iš plieno vamzdelių, todėl šiek tiek kampuotas). Palyginimui nuotrauka iš VGC sąskrydžio Pociūnuose:
http://www.vincenzopedrielli.it/image/f ... atz55.html
http://www.vincenzopedrielli.it/image/f ... erKa6.html
Lietuvoje dar yra du Ka-6CR ("CR" modifikacijos Ka-6 buvo pagaminta daugiausia - apie 800 vnt.)
Motorizuota Ka-6 modifikacija - motosklandytuvas ASK-14. Jo gerbėjų sąskrydžiai vyksta kasmet, Vokietijoje:
http://www.ask14.org/index.php?menuid=27
Labai realu, kad kelerių metų laikotarpyje atsiras ir elektrinis ASK-14 (šiumetinio sąskrydžio metu apie tai jau diskutuota), nes 2-taktis Hirth F10A variklis jau seniai nebegaminamas, tad jo atsarginių dalių vis mažiau...
Ka-6 - 100%-nis medinukas.
L-Spatz-55 - mišrios konstrukcijos (sparnai mediniai, liemuo - iš plieno vamzdelių, todėl šiek tiek kampuotas). Palyginimui nuotrauka iš VGC sąskrydžio Pociūnuose:
http://www.vincenzopedrielli.it/image/f ... atz55.html
- Igor
- Pranešimai: 240
- Užsiregistravo: 06 Spa 2012 14:57
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2007-Kov-18
- Miestas: Vilnius
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
2-as linkas neatsidaro?
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
Jau sudomino?
- Igor
- Pranešimai: 240
- Užsiregistravo: 06 Spa 2012 14:57
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2007-Kov-18
- Miestas: Vilnius
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
Taip įdomu , o ką?Aloyzas Liaukus rašė:Jau sudomino?
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
gal prašom Reno, kad pamokintų su sklandytuvu? O po to elektrinį imam
Re: Elektrifikacija
Sklandytuvas mane labai domina, bet nemanau, kad Lietuvoje yra toks ramus instruktorius :D
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
Bet cia tavo vienvietis, mokintis Kestukai neišeis.... O jis (Renas) instruktorius ramus
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Dvivietis, žinoma, būtų gerai. Bet tokie, su kuriais galėtum skrieti termikuose išsijungęs variklį, deja, yra "not for my budget".
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
kiek jie brangesni? Motoras galingersnis, sparnai ilgesni liemuo ilgesnis?
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Motorizuoti dviviečiai, su kuriais dar būtų galima skrieti termikuose brangūs net medinukai/mišrūnai. Kainos prasideda nuo 35-40 kiloeurų. Apie plastmasę net nekalbu.
TMG (touring motorglider) - daugiau lėktuvai, nei sklandytuvai. Jie sunkoki, varkliai beveik visuomet - 4-takčiai. SF-25 pigiausi, nes jų "prikepta" daug. Iš bėdos gal kas išeitų, nebent, su 25-jo "E" modifikacija (sparnas pailgintas iki 18 m) bei fliugeriniu propeleriu, bet tokie retokai pasitaiko. SF-25A (jie su 2-takčiais motorais) pardavinėdavo po 6-7 kilo€, bet termikuose visai išjungti variklį su juo kažin, ar norėsis.
TMG (touring motorglider) - daugiau lėktuvai, nei sklandytuvai. Jie sunkoki, varkliai beveik visuomet - 4-takčiai. SF-25 pigiausi, nes jų "prikepta" daug. Iš bėdos gal kas išeitų, nebent, su 25-jo "E" modifikacija (sparnas pailgintas iki 18 m) bei fliugeriniu propeleriu, bet tokie retokai pasitaiko. SF-25A (jie su 2-takčiais motorais) pardavinėdavo po 6-7 kilo€, bet termikuose visai išjungti variklį su juo kažin, ar norėsis.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Pipistrel TAURUS - "žydroji svajonė" - ULO klasės dvivetis motosklandytuvas. Aerodinaminė kokybė - 41. Yra du variantai:
1.Su ROTAX 503
2.Elektrinis
Pakilai, įtraukei variklį ir pirmyn...
1.Su ROTAX 503
2.Elektrinis
Pakilai, įtraukei variklį ir pirmyn...
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
gal susimetam tokiam?
- Edgaras ASA
- PV Klubo narys
- Pranešimai: 155
- Užsiregistravo: 05 Lap 2012 06:45
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2009-Gru-14
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Toks, tik ne elektrinis... :arb:Aloyzas Liaukus rašė:gal susimetam tokiam?
https://sites.google.com/site/piptaurus/
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Geras elektrinis "žaislas":
Priekinė liemens dalis ir sparnai "pasiskolint" iš PIPISTREL Taurus'o.
Skridimo svoris - 900 kg!. "Batareikų" užtenka iki 4 val. skrydžio (apie 400 km atstumui):
Su "e-Genius'u", rodos, dalyvauta NASA pernai organizuotame "Green Flight Challenge" ir užimta antroji vieta. Nugalėjo "Taurus G4" dvigubu liemeniu.
Priekinė liemens dalis ir sparnai "pasiskolint" iš PIPISTREL Taurus'o.
Skridimo svoris - 900 kg!. "Batareikų" užtenka iki 4 val. skrydžio (apie 400 km atstumui):
Su "e-Genius'u", rodos, dalyvauta NASA pernai organizuotame "Green Flight Challenge" ir užimta antroji vieta. Nugalėjo "Taurus G4" dvigubu liemeniu.
Paskutinį kartą redagavo Reno 27 Gru 2012 14:19, redaguota 5 kartą(us).
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
O čia - "Green Flight Challenge" nugalėtojas - PIPISTREL Taurus G4 (reportažas ir skrydis nufilmuoti gana nuobodžiai) :
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
"Elektrinis" SWIFT: