Akims "paganyti"

Pagrindinis diskusijų formas
Forumo taisyklės
Pagrindinis diskusijų formas
Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1736
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Reno » 06 Sau 2020 16:43

Dar vienas energijos efektyvaus panaudojimo pavyzdys - kokie nedideli nuostoliai kinetinę energiją moderniam sklandytyvui verčiant į potencinę:
phpBB [video]

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 459
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: Akims "paganyti"

Standartinė normantas » 10 Sau 2020 10:05

Nu joooooooo.......,kad taip su parasparniu ,tai ir motoro nereikia,-o gal APCO jau dirba šiuo klausimu... :skrendam:

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1736
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Reno » 23 Sau 2020 09:52

Šiuolaikinių skaitmeninių technologijų dėka galima "pasižvalgyti" po Australijos apylinkes tiesiai nuo sklandytuvo
dešinio sparno galo (naudokitės apžvalgos krypties mygtuku kairiajame viršutiniame ekrano kampe) :S:
phpBB [video]

Gintaras
PV Klubo narys
Pranešimai: 87
Užsiregistravo: 09 Spa 2012 15:13

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Gintaras » 24 Sau 2020 14:18

Ar čia man taip atrodo,ar ''skaitmeninių technologijų'' dėka,bet sklandytuvas laikosi per žemai lėktuvo atžvilgiu.

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1736
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Reno » 24 Sau 2020 17:31

Gintaras rašė:
24 Sau 2020 14:18
Ar čia man taip atrodo,ar ''skaitmeninių technologijų'' dėka,bet sklandytuvas laikosi per žemai lėktuvo atžvilgiu.
Vakaruose įprasta buksyruotis žemiau propelerio srauto. Jų nuomone - taip yra saugiau. Gal todėl ir buksyravimo virvės nuo 50m. ilgio pas juos tik prasideda, kai mūsuose tokias naudoja, nebent, jei lėktuvas buksyruoja daugiau, kaip vieną sklandytuvą.

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1736
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Reno » 12 Vas 2020 10:45

Senukai-medinukai pasižymi viena šaunia savybe - galimybe įrengti atvirą, "cabrio" tipo kabiną. Tokia modifikacija
kažkiek pablogina sklandytuvo aerodinamines savybes, tačiau pats skrydžio pojūtis būna žymiai stipresnis.
Sklandymo varžybose dalyvaujantiems modernios "plastmasės" gerbėjams tokia idėja atrodo absurdiška, nes bent 1-2%
pablogėjusi sklandytuvo aerodinamika garantuoja prastesnį rezultatą. Be to, "plastmasė" jau yra per greita, kad atviroje
kabinoje jaustumeisi komfortiškai. Net ir filmuke rodomo legendinio medinuko Ka-6 greičio savybės jau yra ties riba,
kurios, skrendant "cabrio", jau nelabai norisi viršyti. Tuo teko įsitikinti pačiam, kuomet 2015 m. Olandijoje, analogiško
sklandytuvo atviroje kabinoje praleidau 3 val. Tiesa, nebuvau ir tinkamai pasiruošęs - tokiam skrydžiui būtina kepurė,
dengianti ausis. O aš tuokart pakilau ant galvos užsidėjęs "beisbolkę", kurią po to viso skrydžio metu teko prilaikyti
laisva ranka, kad srautas nenupūstų (tūpimo metu visvien nupūtė, nes sklandytuvo valdymui jau reikėjo abiejų rankų).
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1736
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Reno » 30 Bal 2020 13:29

Puikus "alternatyvių energijos šaltinių" (šiuo atveju - vėjo energijos) panaudojimo pavyzdys. Dauguma su aviacija
nesusijusių žmonių taip ir suvokia - jei sklandytuvas, neturėdamas variklio, sugeba nuskristi kartais net ženkliai
daugiau, nei tūkstantį kilometrų, visa tai įvyksta tik vėjo dėka. Nors sklandytuvas - ne burlaivis, tačiau kai kuriais
atvejais (pvz, išnaudojant kalnuotoje vietovėje susidariusių "stovinčių bangų" energiją) tokia samprata gali būti
teisinga. Vėjo (dinamine) energija sklandymo pionieriai pirmiausia ir išmoko pasinaudoti (terminė pradėta naudoti
vėliau). Tačiau sėkmingam dinaminės energijos pažabojimui vien tik vėjo pakaks, nebent, burlaiviui. Skrydžiui dar
būtinas ir kalvotas reljefas, kuriuo Lietuvoje, deja, nesame turtingi... Belieka tik pasigėrėti galimybėmis šalyse,
kur minėtas sąlygas dosniai dovanoja pati gamta :S:
phpBB [video]

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 459
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: Akims "paganyti"

Standartinė normantas » 04 Geg 2020 10:54

Super vaizdai.....,-net nagali patikėti ,kad taip įmanoma. :mrgreen:

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1736
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Akims "paganyti"

Standartinė Reno » 19 Bir 2020 15:31

Gražus show "made in Lithuania", kuriame 3 kieti pilotai valdo tris labai skirtingus skraidymo aparatus. Pats
didžiausias show dalyvis - sklandytuvas - Lak-17C- FES (pati naujausia Lak-17 modifikacija su elektros varikliu).
Na, o pabaigoje - splavotų dūmų "šokis", labai gražiai demostruojantis, kaip formuojasi valkties turbulencija...
phpBB [video]

Skelbti atsakymą