TAI ĮDOMU
Forumo taisyklės
Šventės, poilsis, gimtadieniai i ir kitos su to susijusioms temoms bendravimas
Šventės, poilsis, gimtadieniai i ir kitos su to susijusioms temoms bendravimas
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Skraidantis viešbutis - šiuolaikinis dirižablis Airlander 10
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Įdomi medžiaga apie europietiškus saulės baterijomis varomus orlėkius. Su nekuriais iš jų buvo sėkmingai perskristos Alpės
(pvz, Sunseeker II, Sunseeker Duo) ir JAV (Sunseeker I). Išskyrus 6-vietį lėktuvą (projektas), visi kiti Solar Flight aparatai - ne
kas kita, kaip iš modernių kompozicinių medžiagų pagaminti sklandytuvai su saulės baterijomis padengtu sparnų paviršiumi ir
elektros jėgaine. Tiesa, jie ne tokie griozdiški, kaip Solar Impulse, kuriuo prieš du metus per 505 dienas buvo apskrista aplink
pasaulį. Neskaitantiems angliškai bent jau video galima pažiūrėti apie jų projektus (esamus ir planuojamus): https://www.solar-flight.com/projects/
(pvz, Sunseeker II, Sunseeker Duo) ir JAV (Sunseeker I). Išskyrus 6-vietį lėktuvą (projektas), visi kiti Solar Flight aparatai - ne
kas kita, kaip iš modernių kompozicinių medžiagų pagaminti sklandytuvai su saulės baterijomis padengtu sparnų paviršiumi ir
elektros jėgaine. Tiesa, jie ne tokie griozdiški, kaip Solar Impulse, kuriuo prieš du metus per 505 dienas buvo apskrista aplink
pasaulį. Neskaitantiems angliškai bent jau video galima pažiūrėti apie jų projektus (esamus ir planuojamus): https://www.solar-flight.com/projects/
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Boeing 747-8 - pati naujausia "Jumbo" modifikacija...
Būtent su tokiu šiemet ir teko skristi į Meksiką Virš Grenlandijos ledynų
Būtent su tokiu šiemet ir teko skristi į Meksiką Virš Grenlandijos ledynų
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: TAI ĮDOMU
Biznio klase prasinešei...........
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Nu kad ne, - kas tau duos biznio klasę per Atlantą už 312 Eur į abi puses
Bet su sūnumi išėjom į ekskursiją po lėktuvą, nes skrydis iš Frankfurto į Mechiką beveik 12 val. užtruko...
Bet su sūnumi išėjom į ekskursiją po lėktuvą, nes skrydis iš Frankfurto į Mechiką beveik 12 val. užtruko...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: TAI ĮDOMU
......ir kaip ekskursija pasisekė...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Pasivaikščiojom ir tiek, nes išsėdėti 12 val, net jeigu prieš tave ekranas su filmais, kompiuteriniais žaidimas ir kt. elektroninėmis pramogomis, vargu, ar įmanoma. Sūnus labai norėjo pažiūrėti, kaip atrodo I klasės keleivių salonas. B-747 jis įrengtas pačioje lėktuvo "nosyje", po pilotų kabina ir ten buvo tik 8 vietos.
Šiemet sukanka 50 metų, kai pakilo pirmasis B-747. Tačiau pastaruoju metu aviakomercijos "astrologai" šiam lėktuvui žada liūdnas perspektyvas, kaip ir kitiems 4-motoriams keleiviniams laineriams. Tokie dabar sunkiai konkuruoja su ekonomiškiesniais 2-motoriais, kuriu dar ir eksploatacijos kaštai mažesni. Pasirodo, keleivinės B-747-8 versijos gamybą Boeing nutraukė dar 2015 metais, nes nuo jo pristatymo pradžios buvo užsakyta mažiau, kaip 50 tokių lėktuvų. Krovininis variantas - B-747-8F (freighter'is) kol kas dar gaminamas...
Šiemet sukanka 50 metų, kai pakilo pirmasis B-747. Tačiau pastaruoju metu aviakomercijos "astrologai" šiam lėktuvui žada liūdnas perspektyvas, kaip ir kitiems 4-motoriams keleiviniams laineriams. Tokie dabar sunkiai konkuruoja su ekonomiškiesniais 2-motoriais, kuriu dar ir eksploatacijos kaštai mažesni. Pasirodo, keleivinės B-747-8 versijos gamybą Boeing nutraukė dar 2015 metais, nes nuo jo pristatymo pradžios buvo užsakyta mažiau, kaip 50 tokių lėktuvų. Krovininis variantas - B-747-8F (freighter'is) kol kas dar gaminamas...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Elektra varomos transporto priemonės vis labiau populiarėja. Ne išimtis ir skraidymo aparatai. Elektros variklių
dėka, kaip iš gausybės rago pasipyje įvairiausi daugiarotoriniai (multi-rotor) į orą pakylantys įrenginiai, nuo
skraidinančių miniatiūrinę vaizko kamerą iki... net nežinau, kaip juos pavadinti. Žiūrėdamas į nekuriuos, net
prisiminiau gerokai mįslę sesntelėjusią apie parašiutininką - šimtas virvučių ir vienas... Čia - kažkas panašaus,
tik vietoje virvučių ne ką mažesnis kiekis elektrinių variklių:
dėka, kaip iš gausybės rago pasipyje įvairiausi daugiarotoriniai (multi-rotor) į orą pakylantys įrenginiai, nuo
skraidinančių miniatiūrinę vaizko kamerą iki... net nežinau, kaip juos pavadinti. Žiūrėdamas į nekuriuos, net
prisiminiau gerokai mįslę sesntelėjusią apie parašiutininką - šimtas virvučių ir vienas... Čia - kažkas panašaus,
tik vietoje virvučių ne ką mažesnis kiekis elektrinių variklių:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Naujų idėjų antplūdis ir visa tai - elektros dėka. "Transwing" koncepcija:
https://www.suasnews.com/2019/03/transw ... aypAZQOKpg
Panašu, kad Transwing idėja gali būti sėkmingai realizuota, - bent jau toks modelis kuo puikiausiai skraido.
https://www.suasnews.com/2019/03/transw ... aypAZQOKpg
Panašu, kad Transwing idėja gali būti sėkmingai realizuota, - bent jau toks modelis kuo puikiausiai skraido.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Tai, ką atrado Danielius Bernulis arba aerodinamikos pradžiamokslis paprastai...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Štai, kaip reikia propelerius drožti (propelerių kopijavimo mašina)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Praeitą savaitę pirmam skrydžiui pakilo "Stratolaunch'eris" Šiuo metu tai didžiausias lėktuvas pasaulyje. Sparnų
ilgis (arba "mojis", kaip kad bando mus mokyti kalbininkai) - net 117,3 m. Šis gigantas bus naudojamas kaip
starto iš stratosferos platforma lengvesnėms raketoms, na žinoma ir turistiniam kosminiam lėktuvui Space Ship Two.
Labai panašu, kad Richard Bransono idėja reguliariai skraidinti kosminę erdvę turistus pamažu virsta realybe...
ilgis (arba "mojis", kaip kad bando mus mokyti kalbininkai) - net 117,3 m. Šis gigantas bus naudojamas kaip
starto iš stratosferos platforma lengvesnėms raketoms, na žinoma ir turistiniam kosminiam lėktuvui Space Ship Two.
Labai panašu, kad Richard Bransono idėja reguliariai skraidinti kosminę erdvę turistus pamažu virsta realybe...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Kaip kažkada išsireiškė "patronas" Enzo Ferrari - aerodinamika tiems, kurie nesugeba pagaminti variklių...
sąsiaurį savo sukonstruota turboreaktyvine "skraidlente". Tiesa, tai pavyko tik antruoju bandymu. Skrydis truko 22 min,
įveikiant 35 km atstumą tarp Prancūzijos ir UK=GB (Great Brexit'o). Vidutinis greitis - 170 km/val. Konstruktorius įrodė,
kad sumaniai panaudojant 5 nedidelius turboreaktyvinius variklius, jokios aerodinamikos jau nebereikia... Ir nieko
čia nuostabaus - lygiai tuo pačiu principu skrenda ir pastaruoju metu vis labiau populiarėjantys multirotoriniai dronai.
Tai įrodė ir nutrūktgalvis prancūzas Franky Zapata, prieš keletą dienų (rugpjūčio 4d) sėkmingai perskridęs Lamanšo sąsiaurį savo sukonstruota turboreaktyvine "skraidlente". Tiesa, tai pavyko tik antruoju bandymu. Skrydis truko 22 min,
įveikiant 35 km atstumą tarp Prancūzijos ir UK=GB (Great Brexit'o). Vidutinis greitis - 170 km/val. Konstruktorius įrodė,
kad sumaniai panaudojant 5 nedidelius turboreaktyvinius variklius, jokios aerodinamikos jau nebereikia... Ir nieko
čia nuostabaus - lygiai tuo pačiu principu skrenda ir pastaruoju metu vis labiau populiarėjantys multirotoriniai dronai.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Baltijos kelio 30-mečiui Latvijos oro bendrovė Air Baltic tris savo lėktuvus (Airbus A220-300) nudažė Baltijos šalių nacionalinių
vėliavų spalvomis
vėliavų spalvomis
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Praeitą savaitalį pietryčių Lenkijoje, Czarna Góra Litwinka Benas su savuoju Grunau Baby 2b sėkmingai įvykdė "smetonišką"
"C" piloto-sklandytojo normatyvą. Tokią kvalifikaciją rodo nešiojamas specialus ženklelis su 3 žuvėdromis, patvirtinantis, jog
po starto guminiu amortizatoriumi ore be variklio buvo skriejama ne mažiau, kaip 5 min. Beno skrydis truko 10 min. ir 22 sek. Deja, startas guminiu amortizatoriumi lygumoje veikiau prilygsta šuoliui, nei skrydžiui (2018 m. pavasarį, dieną prieš Velykas
Pociūnų aerodrome taip ir "skraidėm". Na, bet tokio šuolio jau pakanka "smetoniškai" sklandytojo "A" kategorijai gauti (spec.
ženklelis su viena žuvėdra). Ilgesniam skrydžiui jau reikia kalniuko, o dar geriau - šlaito. Jei pučia pakankamai stiprus palankios
krypties vėjas, sklaito antvėjyje (taip vadinamam "dinamike") tarpukario sklandytojai ore išsilaikydavo ne minutes, o valandas ir
net paras. Lietuva - lygumų kraštas ir skriejimui virš šlaito tinkamų vietų negausu, o pastaruoju metu - jau, beveik, visai nebeliko.
Pvz, Sklandytojų kopa Kuršių marių pakrantėje prie Nidos, kur 4-jame praeito amžiaus dešimtmetyje sėkmingai veikė lietuviška
sklandymo mokykla ir kur tarpukaryje buvo pasiektas 3-čias skriejimo trukmės rezulatas Pasaulyje, dabar yra atsidūrusi pasienyje
su Rusija iš šioje oro erdvėje skraidyti draudžia kariškiai. Į "Mirusias kopas" šalia Juodkrantės (Klaipėdos parasparnininkų pamėgtą
skraidymų vietą) dabar neleidžia gamtosaugininkai. Kernavės šlaitas sklandytuvams yra per trumpas. Pokario sklandytojų naudotas
Virbaliūnų šlaitas prie Kauno jau "privatizuotas". Vienintelė išlikusi vieta - Netonių skraidavietė šalia Kulautuvos. Deja, pietryčių
vėjas Lietuvoje nedažnas. Todėl Benas ir nukeliavo į Litwinką, kur, beje, vyko ir pačios pirmos Lenkijoje sklandymo varžybos.
Tais laikais, kai apie termikus dar niekas nežinojo, sklandymo pionieriai rinkdavosi, būtent, kalvotas vietoves. Na, o kaip atrodo sklandytuvo startas guminiu amortizatoriumi, gerai matyti žemiau esančiame video:
"C" piloto-sklandytojo normatyvą. Tokią kvalifikaciją rodo nešiojamas specialus ženklelis su 3 žuvėdromis, patvirtinantis, jog
po starto guminiu amortizatoriumi ore be variklio buvo skriejama ne mažiau, kaip 5 min. Beno skrydis truko 10 min. ir 22 sek. Deja, startas guminiu amortizatoriumi lygumoje veikiau prilygsta šuoliui, nei skrydžiui (2018 m. pavasarį, dieną prieš Velykas
Pociūnų aerodrome taip ir "skraidėm". Na, bet tokio šuolio jau pakanka "smetoniškai" sklandytojo "A" kategorijai gauti (spec.
ženklelis su viena žuvėdra). Ilgesniam skrydžiui jau reikia kalniuko, o dar geriau - šlaito. Jei pučia pakankamai stiprus palankios
krypties vėjas, sklaito antvėjyje (taip vadinamam "dinamike") tarpukario sklandytojai ore išsilaikydavo ne minutes, o valandas ir
net paras. Lietuva - lygumų kraštas ir skriejimui virš šlaito tinkamų vietų negausu, o pastaruoju metu - jau, beveik, visai nebeliko.
Pvz, Sklandytojų kopa Kuršių marių pakrantėje prie Nidos, kur 4-jame praeito amžiaus dešimtmetyje sėkmingai veikė lietuviška
sklandymo mokykla ir kur tarpukaryje buvo pasiektas 3-čias skriejimo trukmės rezulatas Pasaulyje, dabar yra atsidūrusi pasienyje
su Rusija iš šioje oro erdvėje skraidyti draudžia kariškiai. Į "Mirusias kopas" šalia Juodkrantės (Klaipėdos parasparnininkų pamėgtą
skraidymų vietą) dabar neleidžia gamtosaugininkai. Kernavės šlaitas sklandytuvams yra per trumpas. Pokario sklandytojų naudotas
Virbaliūnų šlaitas prie Kauno jau "privatizuotas". Vienintelė išlikusi vieta - Netonių skraidavietė šalia Kulautuvos. Deja, pietryčių
vėjas Lietuvoje nedažnas. Todėl Benas ir nukeliavo į Litwinką, kur, beje, vyko ir pačios pirmos Lenkijoje sklandymo varžybos.
Tais laikais, kai apie termikus dar niekas nežinojo, sklandymo pionieriai rinkdavosi, būtent, kalvotas vietoves. Na, o kaip atrodo sklandytuvo startas guminiu amortizatoriumi, gerai matyti žemiau esančiame video:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Kaip sukurti optinę iliuziją
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Pastaruoju metu lyg infekcija išplitę elektriniai paspirtukai, pasirodo, jau
buvo žinomi prieš šimtą metų...
buvo žinomi prieš šimtą metų...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Dar vienas "minkštas sparnas", tik motorų daug (šiuo atveju - net devyni):
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Obuolys nuo obels netoli tenurieda...
- elisfly
- PV Klubo narys
- Pranešimai: 289
- Užsiregistravo: 25 Sau 2013 19:06
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1997-Bir-25
- Miestas: Vilnius
Re: TAI ĮDOMU
Malonaus skrydžio jums linki stiuardesė ŽANA
http://www.youtube.com/watch?v=kmIBTgsRyTc
http://www.youtube.com/watch?v=kmIBTgsRyTc