Elektrifikacija
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Nors apie elektrinių transporto priemonių privalumus "lobizmo" dabar tikrai netrūksta, tačiau kartu daugėja ir
informacijos apie jų problemas, pvz, - apie LiPo baterijų keliamą gaisro pavojų (tuokart - sklandytuvuose):
http://sustainableskies.org/two-battery ... ailplanes/ Logiškai mąstant - kuo talpesnė barterija, tuo ji pavojingesnė įvykus trumpam sujungimui. O tai gali įvykti kad
ir išoriškai nematomo vidinio pažeidimo atveju. BMS čia jau nebepagelbės, belieka tik "katapultuoti" baterijas...
Teigiama, kad ličio baterijų "šeimoje" bene saugiausios yra LiFePo, nes jose naudojamas elektrolitas nėra skystas.
informacijos apie jų problemas, pvz, - apie LiPo baterijų keliamą gaisro pavojų (tuokart - sklandytuvuose):
http://sustainableskies.org/two-battery ... ailplanes/ Logiškai mąstant - kuo talpesnė barterija, tuo ji pavojingesnė įvykus trumpam sujungimui. O tai gali įvykti kad
ir išoriškai nematomo vidinio pažeidimo atveju. BMS čia jau nebepagelbės, belieka tik "katapultuoti" baterijas...
Teigiama, kad ličio baterijų "šeimoje" bene saugiausios yra LiFePo, nes jose naudojamas elektrolitas nėra skystas.
Re: Elektrifikacija
Renatai, mes skraidom tik parasparniais, velbniam mums tie sklandytuvai ? :)Reno rašė:Nors apie elektrinių transporto priemonių privalumus "lobizmo" dabar tikrai netrūksta, tačiau kartu daugėja ir
informacijos apie jų problemas, pvz, - apie LiPo baterijų keliamą gaisro pavojų (tuokart - sklandytuvuose):
http://sustainableskies.org/two-battery ... ailplanes/ Logiškai mąstant - kuo talpesnė barterija, tuo ji pavojingesnė įvykus trumpam sujungimui. O tai gali įvykti kad
ir išoriškai nematomo vidinio pažeidimo atveju. BMS čia jau nebepagelbės, belieka tik "katapultuoti" baterijas...
Teigiama, kad ličio baterijų "šeimoje" bene saugiausios yra LiFePo, nes jose naudojamas elektrolitas nėra skystas.
Re: Elektrifikacija
Kažkam Renatas, kaip raudonas audeklas buliui
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Beveik naujametinis 2018 metų pokalbis su "Sportinės aviacijos" vadovu Vytautu Mačiuliu.
Elektrinės jėgainės sklandytuvuose jau baigia nukonkuruoti vidaus degimo variklius.
Elektrinės jėgainės sklandytuvuose jau baigia nukonkuruoti vidaus degimo variklius.
- TomASAlytus
- Site Admin
- Pranešimai: 172
- Užsiregistravo: 23 Spa 2017 08:07
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2007-Spa-23
Re: Elektrifikacija
Saunuoliai Lietuviai!
Grazu klausytis.
Reikia nuvykti pasisveciuoti pas juos
Grazu klausytis.
Reikia nuvykti pasisveciuoti pas juos
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Apsiimu suorganizuoti "Penktojo vandenyno" nariams ir klubo draugams ekskursiją į "Sportinės aviacijos" gamyklą. Apžiūrėtume lietuviškų LAK sklandytuvų gamybos procesą "gyvai". Vizitą į "Sportinę aviaciją" galima susieti ir su kokiu nors mūsų klubo renginiu arba skydžiu į/iš Pociūnų.
- TomASAlytus
- Site Admin
- Pranešimai: 172
- Užsiregistravo: 23 Spa 2017 08:07
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2007-Spa-23
Re: Elektrifikacija
As uz!
Renkames siltesnius orus ir varom is ASA
Renkames siltesnius orus ir varom is ASA
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Dar vienas sėkmingos elektrifikacijos pavyzdys. Pociūnuose jau dveji metai skraido labai panašus motorizuotas
Swift'as. Tiesa, jo variklis - ne elektrinis, o vidaus degimo (2-taktis Zanzottera/Hirth F33). Propelerio mentės -
susiglaudžiančios. Kelis kartus esu pagelbėjes uždėti sparnus. Pradžioje sąvininkas skraidė nemotorizuotu variantu,
į ora kildamas buksyruojantis paskui automobilį. Termikų taip "nepasieksi", tačiau apskristi aerodromą aukščio užtekdavo
Swift'as. Tiesa, jo variklis - ne elektrinis, o vidaus degimo (2-taktis Zanzottera/Hirth F33). Propelerio mentės -
susiglaudžiančios. Kelis kartus esu pagelbėjes uždėti sparnus. Pradžioje sąvininkas skraidė nemotorizuotu variantu,
į ora kildamas buksyruojantis paskui automobilį. Termikų taip "nepasieksi", tačiau apskristi aerodromą aukščio užtekdavo
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Akivaizdu, kad automobiliai su hibridine jėgaine vis labiau populiarėja. O jeigu išorėje dar ir lizdas baterijos pakrovomui yra,
galima net registracijos numerį su EV raidėmis gauti. O tada jau važiuoji autobusams skirta esimo juosta, sankryžose besigrūdančius
automobilius aplenkdamas...
Dabar apie hibridus, tačiau visai kitokius - bendradarbiaudami su Igoriu Volkovu (daugeliui žinomu knygos "Mečta letat" autoriumi),
"Spotrinė aviacija ir Ko" visai neseniai pagamino sklandytuvą su hibridine - elektro/turboreaktyvine jėgaine. Į pastaruoju metų į
didelio pasisekimo sulaukusį miniLAKą (13,5 m sparnai) su elektros varikliu "nosyje" (FES - Front Electric Sustainer) I.Volkovo
pageidavimu buvo papildomai sumontuotas į liemenį įtraukiamas nedidelis turboreaktyvinis variklis. Iš viso to išėjo sklandymo
pasaulyje dar nematytas "hibridas". Dėl FES/JET jėgainės racionalumo nuomonių yra įvairių, tačiau I.Volkovas turi savų argumentų
Praeitą savaitę elektro-reaktyvinis miniLAK'as buvo eksponuojamas Vokietijoje, tradicinėje pavasarinėje Friedrichshafeno
lengvosios aviacijos parodoje: "Sportinė aviacija ir Ko" vadovas - Vytautas Mačiulis: Pati triukšmingiausia miniLAK/FES/JET dalis - į sklandytuvo liemenį įtraukiamas turboreaktyvinis variklis:
galima net registracijos numerį su EV raidėmis gauti. O tada jau važiuoji autobusams skirta esimo juosta, sankryžose besigrūdančius
automobilius aplenkdamas...
Dabar apie hibridus, tačiau visai kitokius - bendradarbiaudami su Igoriu Volkovu (daugeliui žinomu knygos "Mečta letat" autoriumi),
"Spotrinė aviacija ir Ko" visai neseniai pagamino sklandytuvą su hibridine - elektro/turboreaktyvine jėgaine. Į pastaruoju metų į
didelio pasisekimo sulaukusį miniLAKą (13,5 m sparnai) su elektros varikliu "nosyje" (FES - Front Electric Sustainer) I.Volkovo
pageidavimu buvo papildomai sumontuotas į liemenį įtraukiamas nedidelis turboreaktyvinis variklis. Iš viso to išėjo sklandymo
pasaulyje dar nematytas "hibridas". Dėl FES/JET jėgainės racionalumo nuomonių yra įvairių, tačiau I.Volkovas turi savų argumentų
Praeitą savaitę elektro-reaktyvinis miniLAK'as buvo eksponuojamas Vokietijoje, tradicinėje pavasarinėje Friedrichshafeno
lengvosios aviacijos parodoje: "Sportinė aviacija ir Ko" vadovas - Vytautas Mačiulis: Pati triukšmingiausia miniLAK/FES/JET dalis - į sklandytuvo liemenį įtraukiamas turboreaktyvinis variklis:
- TomASAlytus
- Site Admin
- Pranešimai: 172
- Užsiregistravo: 23 Spa 2017 08:07
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2007-Spa-23
Re: Elektrifikacija
Noriu tokio išlendančio ir paramotorinio šalmo, na jeigu kaklas išlaikys...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Trauka - iki 40kg, tad kaklas turėtų atlaikyti. Bet į turboreaktyvinio variklio įšmetamų dujų srautą patenkančių stopų galus gali tekt skarda apvyniotiTomASAlytus rašė: ↑16 Bal 2019 14:05Noriu tokio išlendančio ir paramotorinio šalmo, na jeigu kaklas išlaikys...
Ir kuro sąnaudos "kuklios" sakyčiau - vos 0,8 ltr/min. Žodžiu, 10 ltr bako 12 min. turėtų pakakti, na, gal ir visom 15 min, jei labai negazuosi
Bet užtai visa apylinkė girdės, kai praskrisi... Kažkada esu matęs šalmų su užrašu F-16. Būtų labai į tema...
Na ir žibalo kaina - vis tik ne benzino
Turboreaktyvinių paraentuziastų jau yra ...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Puikus derinys - elektros jėgainė, ATOS kietasparnės skraidyklės sparnas, elegantiškas kompozitinis liemuo ir
... štai, koks dailus ULO kategorijos "lakstytuvas" išeina:
... štai, koks dailus ULO kategorijos "lakstytuvas" išeina:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Elektrifikuotas SWIFT (apie jį čia jau buvo rašyta). Filmuota kad ir iš drono, bet gana nuobodžiai:
Lietuvoje keletas SWIFT'ų taip pat yra, vienas jų prieš keletą metų sėkmingai motorizuotas (Hirth F33) ir kartais
paskraido Pociūnuose, bet tik vakarais, kuomet konvekcija jau būna aprimusi.
Lietuvoje keletas SWIFT'ų taip pat yra, vienas jų prieš keletą metų sėkmingai motorizuotas (Hirth F33) ir kartais
paskraido Pociūnuose, bet tik vakarais, kuomet konvekcija jau būna aprimusi.