Ultralengvieji sklandytuvai
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Ultralengvieji sklandytuvai
Ultralengviems sklandytuvams svorio apribojimai dar griežtesni - iki 70kg vienviečiams ir ne daugiau 100kg - dviviečiams. Taigi, kad UL "sklunderis" atitiktų minėtus reikalavimus, konstruktoriams tenka naudoti anglies pluoštą, kevlarą bei kitas daug kainuojančias medžiagas. Gamybos technologija taip pat brangi, ypač, kuomet gaminama vienetais, o ne šimtais tūkstančių, kaip, pvz. puodai ar kaliošai.
Rezultatas gražus, bet... Tipiškas pavyzdys - Archeopteryx (Swiss made, tad ir kaina atitinkama). Deklaruojama aerodinaminė kokybė - 28 (su uždara kabina):
Paprastesniu keliu eina amerikiečiai - jų "trubka i triapka" (kartais dar šiek tiek fanieros) kategorijos aparatai dažnai pravardžiuojami "skraidančiomis kėdėmis". Sąlyginai nebrangūs, bet aerodinaminė kokybė ir skridimo greitis - mažai tesiskiria nuo laisvūniško parasparnio. Kieto sparno privalumas - žymiai geresnis atsparumas turbulencijai:
Šlaitas nebūtinas, galima sėkmingai skireti ir termikuose, net kartu su ne labai draugiškai nusiteikusiais paukščiais (žiūr. nuo 1:50):
Mėgstatys "retro" gali pasirinkti ir biplano variantą:
Rezultatas gražus, bet... Tipiškas pavyzdys - Archeopteryx (Swiss made, tad ir kaina atitinkama). Deklaruojama aerodinaminė kokybė - 28 (su uždara kabina):
Paprastesniu keliu eina amerikiečiai - jų "trubka i triapka" (kartais dar šiek tiek fanieros) kategorijos aparatai dažnai pravardžiuojami "skraidančiomis kėdėmis". Sąlyginai nebrangūs, bet aerodinaminė kokybė ir skridimo greitis - mažai tesiskiria nuo laisvūniško parasparnio. Kieto sparno privalumas - žymiai geresnis atsparumas turbulencijai:
Šlaitas nebūtinas, galima sėkmingai skireti ir termikuose, net kartu su ne labai draugiškai nusiteikusiais paukščiais (žiūr. nuo 1:50):
Mėgstatys "retro" gali pasirinkti ir biplano variantą:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Ukrainietiško Alatus AL-12 svoris atitinka ULO sklandytuvo reikalavimus (iki 80 kg), o motorizuotas (su gerai žinomu JPX 25M varikliu) variantas - Alatus M "telpa" į 115 klasę
http://www.aerola.com.ua/index.php?page ... pe=special
Bemotoriam variante nurodomas minimalus skridimo greitis - 42 km/val.
Filmuke matyti, kad maždaug 40 km/val greičiu šis sklandytuvas vis dar skrenda (žiūr į dešinėje esantį greičio prietaisą nuo 4:30).
Taigi, su "baisulinio greičio" motoparasparniais būtų galima skristi kartu :
http://www.aerola.com.ua/index.php?page ... pe=special
Bemotoriam variante nurodomas minimalus skridimo greitis - 42 km/val.
Filmuke matyti, kad maždaug 40 km/val greičiu šis sklandytuvas vis dar skrenda (žiūr į dešinėje esantį greičio prietaisą nuo 4:30).
Taigi, su "baisulinio greičio" motoparasparniais būtų galima skristi kartu :
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Grynai lietuviškas produktas - šilutiškio, medinių konstrukcijų virtuozo Ramūno Jurkšto kūrinys - sklandytuvas vaikų mokymui.
Aplinkybės susiklostė taip, kad šį skraidymo aparatą buvo nuspręsta motorizuoti.
Variklis - gerai visiems pažįstamas JPX Italia M-25 Black Devil.
Na ką - išėjo visai šaunus UL kategorijos motosklandytuvas, belieka tik variklio gaubtą pagaminti (kabinoje - konstruktorius Ramūnas Jurkštas):
Pristatydamas Ramūną Jurkštą ne atsitiktinai paminėjau, kad jis - medinės konstrukcijos skraidymo aparatų maestro.
Lietuvoje sėkmingai skraido dvi jo rankomis pagamintos Pirmojo pasaulinio karo laikų prancūžiško naikintuvo Newport XXI replikos, varomos perdirbtų automobilio Subaru variklių
(antrame plane matyt vieno iš šių naikintuvų uodega):
Čia - vėl R.Jurkšto kūriniai: pirmame plane - UL motosklandytuvo "nosis"; antrame - medinis dvivietis biplanas RJ-1 (fotografuota Šilutės aeroklubo angare):
Aplinkybės susiklostė taip, kad šį skraidymo aparatą buvo nuspręsta motorizuoti.
Variklis - gerai visiems pažįstamas JPX Italia M-25 Black Devil.
Na ką - išėjo visai šaunus UL kategorijos motosklandytuvas, belieka tik variklio gaubtą pagaminti (kabinoje - konstruktorius Ramūnas Jurkštas):
Pristatydamas Ramūną Jurkštą ne atsitiktinai paminėjau, kad jis - medinės konstrukcijos skraidymo aparatų maestro.
Lietuvoje sėkmingai skraido dvi jo rankomis pagamintos Pirmojo pasaulinio karo laikų prancūžiško naikintuvo Newport XXI replikos, varomos perdirbtų automobilio Subaru variklių
(antrame plane matyt vieno iš šių naikintuvų uodega):
Čia - vėl R.Jurkšto kūriniai: pirmame plane - UL motosklandytuvo "nosis"; antrame - medinis dvivietis biplanas RJ-1 (fotografuota Šilutės aeroklubo angare):
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Gaila, kad Vidas Navickas, aviakonstruktorius Alytuje, pagaminęs septynis lektuvus uždarbiauna Švedijoj. Vidas taip pat vienas iš kietų konstruktorių ir lakūnų.
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Pasidaryk pats:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Visa tai galima pamatyti ir "gyvai", nuėjus į "Sportinė aviacija ir Ko" gamyklą prie Pociūnų aerodromo.Aloyzas Liaukus rašė:Pasidaryk pats:
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Tarybiniais metais buvau tenai, dar medžiagas pirkom burlenčių gamybai...
įdomu būtų padaryt ekskursiją manau norinčių pasižiūrėt atsirastų
įdomu būtų padaryt ekskursiją manau norinčių pasižiūrėt atsirastų
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Originalus būdas UL klasės sklandytuvui pakelti į orą
Plastmasinis ultralengvas sklandytuvas AXEL. Tuščias sveria - 78,25kg (MTOW - 185kg).
Didžiausia aerodinaminė kokybė - 28 (atvira kabina - 23). Min. greitis - 51 km/val, maksimalus - 135 km/val.
Plastmasinis ultralengvas sklandytuvas AXEL. Tuščias sveria - 78,25kg (MTOW - 185kg).
Didžiausia aerodinaminė kokybė - 28 (atvira kabina - 23). Min. greitis - 51 km/val, maksimalus - 135 km/val.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Gražus reklaminis šveicariško ULO klasės sklandytuvo ARCHAEOPTERYX filmukas:
Ir visa tai už "prieinamą kainą" (prieini , pasižiūri ir nueini ...)
Ir visa tai už "prieinamą kainą" (prieini , pasižiūri ir nueini ...)
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Čia jau "bagažinės" aviacija, jau arčiau tikslo
panašu į pripučiamą valtį:)
panašu į pripučiamą valtį:)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Į "bagažinę" jis telpa tik į tokią, kuri prikabinama papildomai (bet atlieka ir "angaro" funkciją):
Į pripučiamą valtį panašus, nebent, savo svoriu (54 kg):
Tačiau skrieja geriau už bet kurį parasparnį ar skraidyklę:
Ir greičių diapazonas gerokai didesnis (ypač į "baisulinio greičio" pusę):
Į pripučiamą valtį panašus, nebent, savo svoriu (54 kg):
Tačiau skrieja geriau už bet kurį parasparnį ar skraidyklę:
Ir greičių diapazonas gerokai didesnis (ypač į "baisulinio greičio" pusę):
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
dar parašyk kiek kainuoja.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Žinai, ką reiškia "Swiss made"... Gal geriau žiūrėt rytoj, o ne prieš miegą ...Aloyzas Liaukus rašė:dar parašyk kiek kainuoja.
http://www.ruppert-composite.ch/rokdown ... yx_eng.pdf
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
pažiūrėjus nėra kada miegot, einu dirbt ir taupyt...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Jeigu jau "taupyti" UL kategorijos sklandytuvui (tuščio svoris - iki 70 kg), tai ne ARCHAEOPTERIX'ui, o tokiam:
Tai amerikiečių SPARROW HAWK ("Paukštvanagis"), kuris tik 10 kg sunkesnis už ARCHAEOPTERIX'ą dengta kabina, aerodinamiškai - geroookai pranašesnis ir kainuoja net trečdaliu pigiau
Visas pagamintas iš anglies pluošto. Liemuo tesveria tik 31,6 kg, sparnai - po 18 kg:
SPARROW HAWK - žymiai kompaktiškesnis. Jo sparnai - vos 11m ilgio (ARCHAEOPTERIX'o - 13,6m), bet aerodinaminė kokybė - 37 ("šveicaro" - 28)
Amerikietiškas "paukštvanagis" labiau linkęs į "baisulinį greitį" (min - 63 km/val), tad ant nuosavų kojų su juo jau nebenutūpsi...
Kaip ir ARCHAEOPTERIX'as, į bagažinę SPARROW HAWK taip pat nebetelpa. Tačiau nuosavą "angarą" nusitempti galima ten, kur tik reikia...
Taigi, jeigu "šveicaras" sklandytuvą primena tik išvaizda, tačiau skiridmo savybėmis labiau panašus į skraidyklę, tai "amerikietis" - ir atrodo, ir skrenda
kaip tipiškas sklandytuvas (antrame plane - vokiškas DG)
Tai amerikiečių SPARROW HAWK ("Paukštvanagis"), kuris tik 10 kg sunkesnis už ARCHAEOPTERIX'ą dengta kabina, aerodinamiškai - geroookai pranašesnis ir kainuoja net trečdaliu pigiau
Visas pagamintas iš anglies pluošto. Liemuo tesveria tik 31,6 kg, sparnai - po 18 kg:
SPARROW HAWK - žymiai kompaktiškesnis. Jo sparnai - vos 11m ilgio (ARCHAEOPTERIX'o - 13,6m), bet aerodinaminė kokybė - 37 ("šveicaro" - 28)
Amerikietiškas "paukštvanagis" labiau linkęs į "baisulinį greitį" (min - 63 km/val), tad ant nuosavų kojų su juo jau nebenutūpsi...
Kaip ir ARCHAEOPTERIX'as, į bagažinę SPARROW HAWK taip pat nebetelpa. Tačiau nuosavą "angarą" nusitempti galima ten, kur tik reikia...
Taigi, jeigu "šveicaras" sklandytuvą primena tik išvaizda, tačiau skiridmo savybėmis labiau panašus į skraidyklę, tai "amerikietis" - ir atrodo, ir skrenda
kaip tipiškas sklandytuvas (antrame plane - vokiškas DG)
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
gali įtikint ir mirusį :)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Laikas į Lietuvą jau tokį parsitemti........kur laikysime
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Kurį iš jų parsitempiam?normantas rašė:Laikas į Lietuvą jau tokį parsitemti........kur laikysime
... o laikysime taip:
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
Belieka tik parsitempt
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: Ultralengvieji sklandytuvai
......tempiame visus ,bus kiekvienam po atsarginį ,o jei neprireiks parduosime....mes gi ''komercininkai'' ,-gyventi tai reikia