Puslapis 23

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 13 Kov 2017 21:45
stanislavz
Reno rašė: Šis - pats įdomiausias. Jei tik yra galimybė, vengiant energijos nuostolių, reiktų išsiversti be reduktoriaus.
Taip, bet palauksiu kainos tu vokieciu. Jiu kokybe as dar patikieciau. Kitavertus - du patikriti biesai is kinjos po 333 usd + kontroleriai jiems po 250 usd kartu sudaro 1.2 kEu suma, dar antra tiek akumuliatoriai.. Bet cia viskas dvigubinta ir neveikia ant ribos. Bet - samadelka konkreti..

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 14 Kov 2017 21:36
Reno
stanislavz rašė:Dar kelioms imonems padariau uzklausima, turi vokietukai jau idirbio...

Ypac sitie sudomino: http://www.geigerengineering.de/avionik ... /produkte/

Man alienas nepatiko del labai jau kinishku vatu...

Vertimas: https://translate.google.com/translate? ... edit-text=

Raso kad 1.5 karto brangiau negu benzinis variantas.
Tuos mėlynus HPD variklius pirmą kartą "gyvai" pamačiau gal prieš kokius 5-6 metus, St.Hilaire. Tik tuomet jie buvo pristatinėjami, kaip šveicariški, na ir kaina atitinkama... :-o Dar bukletai kažkur mėtosi. Dabar, kaip matau, jie "sovokietėjo". Viskas ganėtinai paprasta (variklyje - tik viena judanti dalis, beveik, kaip mėsmalėje), pagaminta gražiai (du pavyzdinai išfrezuoti aliuminio gabalai, kurių vienas - su pastoviais magnetais, o kitas - su ratu išdėstyta virtine vienodų ričių). Bene vienintelė problema, kad tai kainuoja negražiai - gerokai brangiau už bet kurį paramotorinį vidaus degimo variklį, ypač kai priskaičiuoji valdiklio, kroviklio ir baterijų išlaidas. Gal todėl naudojančių tuos HDP iki šiol nėra daug.
O internete pateikiamus "klausdimus-atsakymus" reikėtų vertinti labai atsargiai, nes viskas nuo pradžios iki pabaigos sukurta marketingistų ir sklandžiai sudėliota "žaidimui į vienus vartus". Taip, dalis tiesos ten yra, tačiau ji gausiai atskiesta blefu. Tų jų išvedžiojimų ir "iš lempos" parašytų koeficientų tikslas - padaryt stiprų, nesvarbu, kad iškreiptą, įspūdį apie elektrinės jėgainės privalumus, smarkiai akcentuojat teigiamas savybes ir visai neužsimenant apie iki šiol neišspręstus trūkumus Žodžiu - dar viena istorija iš ciklo "ežiukas rūke". :juok:

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 16 Kov 2017 00:05
stanislavz
Vokietukai atsake. nova 30/50 serijos variklis sveria apie 6-7kg, isduoda iki 30 kw prie 3000. Kaina nuo 4keu. Ciut per daug...

Jeigu rasti tinkama gelezi, galima ir paciam pasidaryta ta varikli. modeliukams dariau. jokiu problemu. ypac, jeigu letasukis, didelio diametro. Bet reikia piloto bandytojo.

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 20 Kov 2017 11:54
Reno
stanislavz rašė:Vokietukai atsake. nova 30/50 serijos variklis sveria apie 6-7kg, isduoda iki 30 kw prie 3000. Kaina nuo 4keu. Ciut per daug...
Tikiuosi, kad 4000 Eur - jau už elektrinės jėgainės komplektą (variklis, valdiklis, kroviklis, BMS, gal dar ir baterijos)? :mast:

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 21 Kov 2017 13:54
Reno
HPD varikliai ir jų priedai St.Hilaire 2012 m. buvo pristatinėjami ne kaip Geiger Engineering, o kaip Flytec, tik dubliuotų
elektros variklių (HPD Duplex) tuomet dar nebuvo. "Viengubus" HPD10 ir HPD13, matau, dabar pakeitė HPD12 ir HPD16.
IMG_2033.JPG
IMG_2031.JPG
Parodoje demostruota ir keletas elektrinių paramorų bei skraidyklių su automatiškai susiglaudžiančiomis propelerio mentimis
IMG_2034.JPG
IMG_2030.JPG
IMG_2022.JPG
Bet traukos, matyt, neperdaugiausia, kad buvo net dvimotoris skraidyklės variantas:
IMG_2020.JPG
IMG_2019.JPG

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 22 Kov 2017 10:50
Reno
Tais pačiais metais ir ispanai (Paracell) pristatinėjo savo elektrinį paramotorą. Tik jie pasirinko paprastenį, bet mažiau optimalų
kelią - pritaikė kažkurį iš dideliems aviamodeliams skirtų "inrunner'ių". Dėl didelių elektros variklio sūkių teko pritakyti reduktorių.
Tačiau ir vėl nueita "mažiausio pasipriešinimo keliu". Taip, diržinis reduktorius paprastesnis, tačiau jo naudingumo koeficientas
prastesnis, nei dantračių, todėl ir energijos nuostoliai - didesni, žinant, kad net ir pačių moderniausių (bei brangiausių) baterijų
energetinė talpa vis dar yra santykinai per maža (1kg baterijos talpina vos dešimtadalį energijos, gaunamos iš 1kg benzino).
IMG_2053.JPG
IMG_2050.JPG
Tačiau kita elektroparamotorų savybė, tiksliau - kaina, vis dar laaabai atvirkščiai proporcinga baterijų talpai ir savaime
suprantama - skrydžio trukmei su viena įkrova. O argumentas, jog vienas baterijos įkrovimas kainuoja tik apie 1,5 Eur
skamba kvailokai (tų papildomų 3,5 tūkstančio eurų, kuriuos dėl didelio kainų skirtumo tektų iškart sumokėti už elektrinį
paramotorą, benzinui bei tepalui pakaktų daugeliui metų ir šios išlaidos būtų lyg "išsimokėjimas").
IMG_2048.JPG
IMG_2054.JPG

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 10 Lap 2017 10:30
Reno
Paraelektrostūmtraukis :-o
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 12 Lap 2017 18:35
normantas
Įdomus variantas,-tik koks tiesioginis jėgainė darbo laikas.....be termikų pagalbos.

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 13 Lap 2017 17:02
tautvydas
Ziurint i propeleri, man rods,tai tik jegaines imitacija.

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 14 Lap 2017 09:29
Reno
tautvydas rašė:Ziurint i propeleri, man rods,tai tik jegaines imitacija.
Manau, kad ne. Imitacijai pakaktų ir vieno elektros variklio.
Žemiau - dar vienas video apie šio elektrinio "parastūmtraukio" bandymus. Tik nežinau, kodėl jie naudoja "speed
flying" tipo sparnus. Jie greiti, bet sklendimo savybės - prastos, lyginant net su mokyklinio lygio parasparniu :mast:
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 18 Gru 2017 15:35
Reno
Na štai - dar vienas elektrinis, kaip jį čia tiksliau pavadinus - elektroparamultimotoras :mast: Viso - 12 elektrinių variklių,
kaip suprantu, "pasiskolintų" iš dabar ypač populiarėjančių dronų. Rėmas - 100% iš anglies pluošto, bet nežinau... Atrodo
griozdiškai, bet sveria - tik 16kg! Na, o skrendant, turbūt, jausmas, lyg tave vytųsi visas bičių spiečius iš kokių 10 avilių...
phpBB [video]
Elektroparamultimotor.JPG

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 24 Sau 2018 10:32
Reno
Kadangi sausio viduryje Lietuvoje vėl "netikėtai pasnigo", žiemos pramogų gerbėjus toks užsiėmimas turėtų
neabejotinai sudominti. Akivaizdu, kad tai - paramotorinės kilmės idėja, priedo dar ir nebeskatinanti "šiltnamio
efekto" (turiu omenyje CO2 emisiją), taigi - madingai ekologiška :-o Tereikia šiek tiek aliuminio profilių, bešepetėlinio
elektros variklio su greičio reguliatoriumi (skirto didesniems aviamodeliams), baterijų, maždaug 70 cm propelerio,
na ir - įgūdžių valdyti kalnų slides.
Pageidaujantiem veiksmo, žiūrėti iškart nuo 3:00. Filmuota šiuolaikiškai - iš drono, kuris automatiškai seka iš paskos.
phpBB [video]


Beveik identiškas variantas nemokantiems čiuožti kalnu slidėmis (pvz, tokiems, kaip aš). Jei šio "pašikniuko"
su propeleriu gamybos ypatumai bei komentarai anglų kalba pasirodytų nuobodūs, žiūrėkite iškart nuo 4:20 :S:
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 24 Sau 2018 19:51
tautvydas
Varikliai yra, propeleriai yra, o ar sulauksime pakeliamų akumuliatorių, kurie bent pusvalandį užtikrintų 50 kG (500N) trauką? :cry:

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 25 Sau 2018 10:26
Reno
Pabandykim paskaičiuoti :mast:
Labai gerai suderinus jėgainę su propeleriu galima gauti iki 5kg traukos iš 1kW (vienas iš tokių pavyzdžių - viewtopic.php?f=29&t=509)
Šiuo atveju 50kg traukai reiktų bent 10kW. Tokiai energijos išeigai, pvz, 100V baterija, turėtų tiekti 100A
srovę, kas, remiantis šiuolaikine samprata, jau nėra ypatingai daug. Tiesa, čia dar neįvertintas elektros
variklio naudingumo koeficientas (gerais atvejais - apie 90%), tad realiai energijos reikėtų bent 10% daugiau.
Tačiau lengvam aparatui skristi horizontaliai pastovios 50kg traukos gal net ir nereikia. Vertinant sąlyginai
prastą motoparasparnio/paratraiko aerodinaminę kokybę (apie 5), esant 200kg skridimo svoriui, turėtų pakakti
40kg traukos, kad skristum nežemėdamas (trauka = masė/kokybė). Tai visvien bus ekonomiškiau, nei skrydis
dronu (pastaruoju metu ypač populiarėjanti priemonė), nes pastarasis iš viso nepasižymi galimybe sklęsti ir ore
"kabo" tik variklių dėka. Palyginimui - skraidanti "vonia", su kuria pramogauja vokietukai, energijos tokios pat
trukmės skrydžiui eikvoja tikrai daugiau, nei bet kuris, kad ir nelabai aerodinamiškas, bet fiksuoto sparno aparatas:
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 22 Kov 2018 11:41
Reno
Išrdingas vyrukas :ap: Jo elektrinis 4 variklių paramotoras sulankstytas tepla į nedidelę kuprinę. Kam trūksta
kantrybės, žiūrėkite nuo 3:30. Žinoma, čia labai daug komentuojama anglų kalba. Kadangi rėmo konstrukcijoje
dominuoja anglies pluoštas, visa jėgainė tesveria 13 kg (29 lb), bent taip yra tvirtinama. Tik naudojant 4 atskirai
veikiančius elektros variklius nelabai aišku, kam tas didelis apskritas apsauginis lankas reikalingas (tikriausia, kaip
klasikinio paramotoro "paveldas"). Nebent, dar tikimasi tą sulankstomą anglinį rėmą pritaikyti ir įprastam vidaus
degimo varikliui. Kuriam laikui šiam 4-motoriui pakanka baterijų energijos, paslapties autorius kol kas neišduoda.
phpBB [video]


Mėgstantiems brėžinius ir techninę literatūrą dar vertėtų peržiūrėti ir žieminį "reportažą" :mrgreen:
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 28 Bir 2018 16:21
Reno
Šveicariškas elektrinis paramotoras lengviems pilotams (iki 85 kg). Svoris su 25Ah baterija - 27 kg. Minėtos 25Ah baterijos
energijos pakanka maždaug 25 min. skrydžiui. Su dvigubaui talpesne - 50Ah "batareika" skrydis truks iki 45 min. Bet kiek
dėl antros baterijos padidėja svoris, - informacijos rast nesugebėjau. https://www.skyjam-aircraft.com/electri ... paramotor/
Elektrinis PPG is CH 2.jpg
Elektrinis PPG is CH 1.jpg

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 01 Spa 2018 14:01
Reno
Už elektra varomas transporto priemones agituojama vis labiau ir labiau. Šios "mados", žinoma, neaplenkia ir motorizuotų
parasparnių pasaulio. Jei prieš 6-8 metus Coupe Icare parodose galdėdavai pamatyti vos vieną-kitą elektrinį paramotorą,
tai šiemet jų pasiūlos didėjimas jau buvo akivaizdus.
IMG_0828.JPG
IMG_0831.JPG
IMG_0842.JPG
IMG_0854.JPG
IMG_0844.JPG
IMG_0859.JPG
IMG_0856.JPG
Agituojant už "elektrą", kaip taisyklė, ypač smarkiai akcentuojami nedideli eksploatacijos kaštai, girdi, - elektrinis "kuras"
vienos valandos skrydžiui tekainavo mažiau, kaip 1 Eur! Taip, bet elektroparamotoras, su kuriuo gali skristi iki valandos
(geriausiu atveju), sveria daugiau, kaip 30 kg! Jei neteršiant gamtos ore norisi išbūti ilgiau, vis tik teks persėsti į traiką,
nes tokios talpos "batareikų" ant nugaros jau nebepaneši...
IMG_0829.JPG
Didelis (bent jau kol kas) elektrinių paramotorų svoris būtų dar pusė bėdos, kol nepradedi lygini kainų... Tas, kurio foto
viršuje, šiumetinėje Coupe Icare parodoje buvo pats pigiausias - "tik" 13130 Eur ir "vos" 9590 Eur, jei moki vietoje ir grynais
už tą vienintelį parodoje demonstruojamą variantą. Apsilankius gerai žinomo prancūzų PPG įrangos gamintojo "Adventure"
stende vyzdžiai išsiplečia dar labiau. Tiesa, čia gali "saviagituotis", kad jų paramotorų rėmai ne bet kokie, o iš anglies pluošto
pagaminti... :mrgreen: :
IMG_0832.JPG
Na, bet net ir čia galima ženkliai sutaupyti, pvz, - 13 kW galios elektros jėgainę pakeitus mūsuose dar taip neseniai liaupsintu
2-takčiu Vittorazi Moster-185, savo išvaidza "atsitiktinai" panašų į M-25 Black Devil:
IMG_0837.JPG
Tačiau, jeigu nesi "kietas" paramotoristas ir vietoje "Mosterio" sutinki skraidyti su silpnesniu motoru, gali sutaupyti ne 6000,
o ir visus 7000 Eur, lyginant su oro neteršiančios elektroparamotoro kaina:
IMG_0866.JPG
Va taip ir prisimeni vieną mūsų triukšmingąjį "ULOPFederastą", viešai besipiktinusį, kad Lietuvoje už visiškai naują paramotorą
su titaniniais remais vietos gamintojas "plėšia" net po 3500-3700 Eur :-o

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 16 Geg 2019 11:36
Reno
Elektra pastaruoju metu darosi vis labiau madinga. Tendencijos neplanekia ir paramotorų. Tiesa, tokia įranga dar
"bado akis" savo kaina (žiūr. foto reportažą iš Coupe Icare 2018). Problema, kad šiam reikalui tinkančių elektros
variklių pasirinkimas dar menkas (beveik nėra konkurencijos tarp gamintojų). Elektroninė dalis (>200A srovę
atlaikantys ESC - greičio reguliatoriai) taip pat brangūs, o baterijų kaina "elektrifikacijos entuziazmą" pribaigia
galutinai. Todėl nenuostabu, kad ieškant išeities pradėta eksperimentuoti su daugiamotore sistema. Modeliavimui
skirtos elektros įrangos pasiūla jau pakankamai plati. Čia galima rasti ir 5-10kW galios bekolektorinių motorų bei
jiems pritaikytų ESC, o išlaidos "tepla" į 3-ženklį skaičių. Visa tai belieka sumontuoti į kad ir tradicinį paramotorinį
rėmą ir štai tau - ekologiška skraidymo priemonė. Į priešingas puses besisukantys propeleriai visiškai panaikina
sukimo momento problemą ir tai - neabejotinas daugiamotorės sistemos privalumas. Tačiau - kieviena lazda turi
du galus (kaip teigia liaudies išmintis) - kelių mažo skersmens propelerių efektyvumas neprilygsta tokia pačia sumine
energija varomam vienam didesnio skersmens "malūnui" . Be to, labai dideliu greičiu besisukantys maži propeleriai
kelia daug triukšmo (žiūr. žemiau esantį video nuo 4:40). Taigi, elektra varomų skraidymo aparatų entuziastų primygtinai
brukamas teiginys, jog tokie orlėkiai yra netriukšmingi, deja, neatitinka realybės (nors daugelis tuo iškart patiki, nes
duslintuvai, kaip visi žinome, skirti tik vidaus degimo varikliui... :-o ).
https://openppg.com/shop/paramotors/ope ... sXQhsXbGbk
Sprendžiant iš nuorodos, joje siūlomas elektrinis paramotoras tesveria tik apie 10 kg (21 lbs - svaras - 485 g). Taip,
gražiai susilankstantis rėmas pagamintas iš anglies pluošto. Jame sumontuoti 4 nedideli elektros varikliai su atskirais
ESC. Bet visa tai - be energijos šaltinio (baterijų) :-o Žinoma, paramotorų su 2-takčiais varikliais reklamose visada
nurodomas bendras svoris be degalų. Tad šio elektrinio paramotoro gamintojas gudriai pasinaudojo lygiai tokia pačia
"taktika" - maniškio masė, girdi, čia taip pat "be kuro". Tačiau, jei paramotorui su vidaus degimo varikliu kuras bendrą
svorį padidina apie 20%, tai elektriniam - 100-200%. Ir su tokia apie 30 kg (61 lbs) sveriančia "elektros kėde" skraidysi
ne ilgiau, kaip 40 min. :mast:
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 10 Spa 2019 13:51
Reno
Elektrinis paramotoras "Made in USA". Tikriausia dėl PPG tinkamų elektrinių jėgainių "bado" "Open PPG" konstruktoriams
vėl teko rinktis multi-rotorinę sistemą, bent jau kol kas atsisakant paramotorams įprastos schemos su vienu propeleriu.
Pastaroji atbaidytų labai didele kaina, nes europietiškos elektrinės jėgainės vis dar nepadoriai brangios. O "geltonos",
t.y. - kinietiškos - nors ir įperkamos, bet yra nepatikimos, ypač, jei tikiesi reklamose deklaruojamų charakteristikų.
Iš tikrųjų "made in China" elektros jėgainės instrukcijoje deklaruojamą galinguma patartina dalinti pusiau. Jei planuosi
didesnes apkrovas, netrukus teks taikytis su degėsių kvapu ir sudegusios įrangos keitimu. Mažesnės galios bekolektorinių
elektros variklių pasirinkimo galimybės, bent jau kol kas, yra žymiai didesnės ir kainos šoko būsenos nesukelia. Todėl ir
žemiau demonstruojamo "Open PPG" elektrinio paramotoro kaina ($5000) prilygsta JAV pardavinėjamiems paramotorams
su 2-takčiais vidaus degimo varikliais (čia tik pas mus atsiranda plyšaujančių, kad 3500 Eur už visiškai naują paramotorą
- "plėšikiška kaina"). Tik 5k$ kainuojančio elekroparamotoro dar neteko matyti - europietiškų kainos prasideda nuo 8000
eurų ir daugiau ir tai - tik su specialia "parodos nuolaida" (žiur. praeitų metų foto reportažą iš Coupe Icare).
Kokie yra multi-propelerinio elektrinio paramotoro privalumai. Pirmiausia - kad nėra jokio sukimo momento. Į priešingas
puses besiskukantys propeleriai puikiai atsveria inercijos jėgas esant bet kokiai traukai. Antra - abipus piloto esantys
propeleriai "dirba" švariame sraute - piloto kūnas jų beveik neužstoja, t.y. - nesukuria aerodinaminio "šešėlio". Trečia
- keliu variklių sistema yra patikimesnė (mažai tikėtina, kad suges iškart visi motorai). 4. Nėra propelerių uždėjimo ir
nuėmimo procedūros - šis paramotoras "susilanksto" į sąlyginai kompaktišką darinį kartu su visais 4 propeleriais. Na ir,
žinoma, kaina (tačiau šiuo atveju ją lemia dabartinės elektros variklių rinkos ypatybės).
Trūkumai: 1.Triukšmas. OPEN PPG paramotoras ūžia kaip koks širšių lizdas... ir nieko nuostabaus, nes mažo skersmens
propeleriai turi suktis dideliu greičiu, todėl yra triukšmingi, o iš elektra varomo aparato priešingai, - tikimasi tylaus
veikimo; 2.Kelių nedidelio skersmens propelerių suminis naudingumo koeficientas yra mažesnis, nei vieno, didesnio
skersmens propelerio, sukamo panašios galios variklio. Nedideli propeleriai pasiteisina tik esant didesniam skridimo
greičiui, kokiu paramotorai, deja, skristi nebegali. Nelabai efektyvus energijos panaudojimas dar labiau atskleidžia
elektra varomų aparatų trūkumą - trumpą darbo laiką viena įkrova. Baterijų, kad ir pačių moderniausių, enegetinė
talpa (energijos/masės santykis) vis dar yra labai menka - apie 0,3 kWh/kg. Palyginimui - benzino - 12 kWh/kg. Todėl
žemiau demonstruojamo "Open PPG" elektroparamotoro skrydžio laikas - vos 20 min. Tiesa, pats įrenginys nėra sunkus
- sveria apie 23 kg, tad keleta papildomų baterijų dar būtų galima primontuoti. Tačiau tai pratęstų skrydį gal iki kokių
30-40 min, o norint dar ilgesnės skrydžio trukmęs, jau tektų galvoti apie traiką...
phpBB [video]

Re: Elektrofikacija

Parašytas: 14 Lap 2019 12:33
Reno
Austriški eksperimentai su elektroparamotoru. Pats video - nuobodokas, bet tai, greičiau, yra skrydžio santrauka, kurios
tikslas - pademonstruoti elektrinės jėgainės energijos sąnaudas. Kiek sveria pats elektroparamotoras, informacijos,
deja, nėra. Bet sprendžiant iš bendros masės (MTOW) - 150kg - paramotoras kartu su baterijomis turėtų sverti ne
mažiau 40kg, jeigu ir ne dar daugiau. Atkreipkite dėmesį, kad iš abiejų pusių pilotas dar pasikabinęs po papildomą
bateriją. Nesuprantu vokiškai, bet iš teksto pabaigoje aiškėja, kad bendra visų trijų baterijų energijos talpa - 5,6kWh
Šios energijos pakako 1val. ir 17,5 min skrydžio (elektroparamotorui tai jau tikrai yra daug). Elektros variklio duomenys
daugumą lietuvaičių, manau, nuviltų - galia - vos 10kW (13,6 a.g.), tačiau išvystoma trauka - net 50 kg (traukos/galios
rodiklis čia tiesiog fantastinis - net 3,68 kg/a.g.). Remiantis pabaigoje pateiktais duomenimis korizontaliam skrydžiui
pakanka 4,3kW (5,85 a.g.), t.y. - apie 21,5kg traukos. Iš čia galima apskaičiuoti ir šio motoparasparnio aerodinaminę
kokybę - 6,98. Iš jos akivaizdu, kad sparnas - ne "baisulinio greičio" motorinis refleksas, o klasikinio profilio, skirtas,
pirmiausia, laisvūnams. Netrukus išsiaiškinau ir sparno modelį - Advance EPSILON 9 (saugumo klasė - EN B). Tačiau
gamintojas siūlo ir paramotorinę versiją - su trimeriais).
phpBB [video]