Elektrinis paramotoras "Made in USA". Tikriausia dėl PPG tinkamų elektrinių jėgainių "bado" "Open PPG" konstruktoriams
vėl teko rinktis multi-rotorinę sistemą, bent jau kol kas atsisakant paramotorams įprastos schemos su vienu propeleriu.
Pastaroji atbaidytų labai didele kaina, nes europietiškos elektrinės jėgainės vis dar nepadoriai brangios. O "geltonos",
t.y. - kinietiškos - nors ir įperkamos, bet yra nepatikimos, ypač, jei tikiesi reklamose deklaruojamų charakteristikų.
Iš tikrųjų "made in China" elektros jėgainės instrukcijoje deklaruojamą galinguma patartina dalinti pusiau. Jei planuosi
didesnes apkrovas, netrukus teks taikytis su degėsių kvapu ir sudegusios įrangos keitimu. Mažesnės galios bekolektorinių
elektros variklių pasirinkimo galimybės, bent jau kol kas, yra žymiai didesnės ir kainos šoko būsenos nesukelia. Todėl ir
žemiau demonstruojamo "Open PPG" elektrinio paramotoro kaina ($5000) prilygsta JAV pardavinėjamiems paramotorams
su 2-takčiais vidaus degimo varikliais (čia tik pas mus atsiranda plyšaujančių, kad 3500 Eur už visiškai naują paramotorą
- "plėšikiška kaina"). Tik 5k$ kainuojančio elekroparamotoro dar neteko matyti - europietiškų kainos prasideda nuo 8000
eurų ir daugiau ir tai - tik su specialia "parodos nuolaida" (žiur. praeitų metų foto reportažą iš Coupe Icare).
Kokie yra multi-propelerinio elektrinio paramotoro privalumai. Pirmiausia - kad nėra jokio sukimo momento. Į priešingas
puses besiskukantys propeleriai puikiai atsveria inercijos jėgas esant bet kokiai traukai. Antra - abipus piloto esantys
propeleriai "dirba" švariame sraute - piloto kūnas jų beveik neužstoja, t.y. - nesukuria aerodinaminio "šešėlio". Trečia
- keliu variklių sistema yra patikimesnė (mažai tikėtina, kad suges iškart visi motorai). 4. Nėra propelerių uždėjimo ir
nuėmimo procedūros - šis paramotoras "susilanksto" į sąlyginai kompaktišką darinį kartu su visais 4 propeleriais. Na ir,
žinoma, kaina (tačiau šiuo atveju ją lemia dabartinės elektros variklių rinkos ypatybės).
Trūkumai: 1.Triukšmas. OPEN PPG paramotoras ūžia kaip koks širšių lizdas... ir nieko nuostabaus, nes mažo skersmens
propeleriai turi suktis dideliu greičiu, todėl yra triukšmingi, o iš elektra varomo aparato priešingai, - tikimasi tylaus
veikimo; 2.Kelių nedidelio skersmens propelerių suminis naudingumo koeficientas yra mažesnis, nei vieno, didesnio
skersmens propelerio, sukamo panašios galios variklio. Nedideli propeleriai pasiteisina tik esant didesniam skridimo
greičiui, kokiu paramotorai, deja, skristi nebegali. Nelabai efektyvus energijos panaudojimas dar labiau atskleidžia
elektra varomų aparatų trūkumą - trumpą darbo laiką viena įkrova. Baterijų, kad ir pačių moderniausių, enegetinė
talpa (energijos/masės santykis) vis dar yra labai menka - apie 0,3 kWh/kg. Palyginimui - benzino - 12 kWh/kg. Todėl
žemiau demonstruojamo "Open PPG" elektroparamotoro skrydžio laikas - vos 20 min. Tiesa, pats įrenginys nėra sunkus
- sveria apie 23 kg, tad keleta papildomų baterijų dar būtų galima primontuoti. Tačiau tai pratęstų skrydį gal iki kokių
30-40 min, o norint dar ilgesnės skrydžio trukmęs, jau tektų galvoti apie traiką...