Elektrofikacija

stanislavz
Pranešimai: 5
Užsiregistravo: 12 Kov 2017 14:15
Country: lt
Skraido_nuo: 1983-Spa-05

Re: Elektrofikacija

Standartinė stanislavz » 13 Kov 2017 21:45

Reno rašė: Šis - pats įdomiausias. Jei tik yra galimybė, vengiant energijos nuostolių, reiktų išsiversti be reduktoriaus.
Taip, bet palauksiu kainos tu vokieciu. Jiu kokybe as dar patikieciau. Kitavertus - du patikriti biesai is kinjos po 333 usd + kontroleriai jiems po 250 usd kartu sudaro 1.2 kEu suma, dar antra tiek akumuliatoriai.. Bet cia viskas dvigubinta ir neveikia ant ribos. Bet - samadelka konkreti..

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 14 Kov 2017 21:36

stanislavz rašė:Dar kelioms imonems padariau uzklausima, turi vokietukai jau idirbio...

Ypac sitie sudomino: http://www.geigerengineering.de/avionik ... /produkte/

Man alienas nepatiko del labai jau kinishku vatu...

Vertimas: https://translate.google.com/translate? ... edit-text=

Raso kad 1.5 karto brangiau negu benzinis variantas.
Tuos mėlynus HPD variklius pirmą kartą "gyvai" pamačiau gal prieš kokius 5-6 metus, St.Hilaire. Tik tuomet jie buvo pristatinėjami, kaip šveicariški, na ir kaina atitinkama... :-o Dar bukletai kažkur mėtosi. Dabar, kaip matau, jie "sovokietėjo". Viskas ganėtinai paprasta (variklyje - tik viena judanti dalis, beveik, kaip mėsmalėje), pagaminta gražiai (du pavyzdinai išfrezuoti aliuminio gabalai, kurių vienas - su pastoviais magnetais, o kitas - su ratu išdėstyta virtine vienodų ričių). Bene vienintelė problema, kad tai kainuoja negražiai - gerokai brangiau už bet kurį paramotorinį vidaus degimo variklį, ypač kai priskaičiuoji valdiklio, kroviklio ir baterijų išlaidas. Gal todėl naudojančių tuos HDP iki šiol nėra daug.
O internete pateikiamus "klausdimus-atsakymus" reikėtų vertinti labai atsargiai, nes viskas nuo pradžios iki pabaigos sukurta marketingistų ir sklandžiai sudėliota "žaidimui į vienus vartus". Taip, dalis tiesos ten yra, tačiau ji gausiai atskiesta blefu. Tų jų išvedžiojimų ir "iš lempos" parašytų koeficientų tikslas - padaryt stiprų, nesvarbu, kad iškreiptą, įspūdį apie elektrinės jėgainės privalumus, smarkiai akcentuojat teigiamas savybes ir visai neužsimenant apie iki šiol neišspręstus trūkumus Žodžiu - dar viena istorija iš ciklo "ežiukas rūke". :juok:

stanislavz
Pranešimai: 5
Užsiregistravo: 12 Kov 2017 14:15
Country: lt
Skraido_nuo: 1983-Spa-05

Re: Elektrofikacija

Standartinė stanislavz » 16 Kov 2017 00:05

Vokietukai atsake. nova 30/50 serijos variklis sveria apie 6-7kg, isduoda iki 30 kw prie 3000. Kaina nuo 4keu. Ciut per daug...

Jeigu rasti tinkama gelezi, galima ir paciam pasidaryta ta varikli. modeliukams dariau. jokiu problemu. ypac, jeigu letasukis, didelio diametro. Bet reikia piloto bandytojo.

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 20 Kov 2017 11:54

stanislavz rašė:Vokietukai atsake. nova 30/50 serijos variklis sveria apie 6-7kg, isduoda iki 30 kw prie 3000. Kaina nuo 4keu. Ciut per daug...
Tikiuosi, kad 4000 Eur - jau už elektrinės jėgainės komplektą (variklis, valdiklis, kroviklis, BMS, gal dar ir baterijos)? :mast:

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 21 Kov 2017 13:54

HPD varikliai ir jų priedai St.Hilaire 2012 m. buvo pristatinėjami ne kaip Geiger Engineering, o kaip Flytec, tik dubliuotų
elektros variklių (HPD Duplex) tuomet dar nebuvo. "Viengubus" HPD10 ir HPD13, matau, dabar pakeitė HPD12 ir HPD16.
IMG_2033.JPG
IMG_2031.JPG
Parodoje demostruota ir keletas elektrinių paramorų bei skraidyklių su automatiškai susiglaudžiančiomis propelerio mentimis
IMG_2034.JPG
IMG_2030.JPG
IMG_2022.JPG
Bet traukos, matyt, neperdaugiausia, kad buvo net dvimotoris skraidyklės variantas:
IMG_2020.JPG
IMG_2019.JPG

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 22 Kov 2017 10:50

Tais pačiais metais ir ispanai (Paracell) pristatinėjo savo elektrinį paramotorą. Tik jie pasirinko paprastenį, bet mažiau optimalų
kelią - pritaikė kažkurį iš dideliems aviamodeliams skirtų "inrunner'ių". Dėl didelių elektros variklio sūkių teko pritakyti reduktorių.
Tačiau ir vėl nueita "mažiausio pasipriešinimo keliu". Taip, diržinis reduktorius paprastesnis, tačiau jo naudingumo koeficientas
prastesnis, nei dantračių, todėl ir energijos nuostoliai - didesni, žinant, kad net ir pačių moderniausių (bei brangiausių) baterijų
energetinė talpa vis dar yra santykinai per maža (1kg baterijos talpina vos dešimtadalį energijos, gaunamos iš 1kg benzino).
IMG_2053.JPG
IMG_2050.JPG
Tačiau kita elektroparamotorų savybė, tiksliau - kaina, vis dar laaabai atvirkščiai proporcinga baterijų talpai ir savaime
suprantama - skrydžio trukmei su viena įkrova. O argumentas, jog vienas baterijos įkrovimas kainuoja tik apie 1,5 Eur
skamba kvailokai (tų papildomų 3,5 tūkstančio eurų, kuriuos dėl didelio kainų skirtumo tektų iškart sumokėti už elektrinį
paramotorą, benzinui bei tepalui pakaktų daugeliui metų ir šios išlaidos būtų lyg "išsimokėjimas").
IMG_2048.JPG
IMG_2054.JPG

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 10 Lap 2017 10:30

Paraelektrostūmtraukis :-o
phpBB [video]

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 436
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: Elektrofikacija

Standartinė normantas » 12 Lap 2017 18:35

Įdomus variantas,-tik koks tiesioginis jėgainė darbo laikas.....be termikų pagalbos.

tautvydas
PV Klubo narys
Pranešimai: 87
Užsiregistravo: 17 Lap 2012 02:22
Skraido_nuo: 2008-Bal-19

Re: Elektrofikacija

Standartinė tautvydas » 13 Lap 2017 17:02

Ziurint i propeleri, man rods,tai tik jegaines imitacija.

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 14 Lap 2017 09:29

tautvydas rašė:Ziurint i propeleri, man rods,tai tik jegaines imitacija.
Manau, kad ne. Imitacijai pakaktų ir vieno elektros variklio.
Žemiau - dar vienas video apie šio elektrinio "parastūmtraukio" bandymus. Tik nežinau, kodėl jie naudoja "speed
flying" tipo sparnus. Jie greiti, bet sklendimo savybės - prastos, lyginant net su mokyklinio lygio parasparniu :mast:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 18 Gru 2017 15:35

Na štai - dar vienas elektrinis, kaip jį čia tiksliau pavadinus - elektroparamultimotoras :mast: Viso - 12 elektrinių variklių,
kaip suprantu, "pasiskolintų" iš dabar ypač populiarėjančių dronų. Rėmas - 100% iš anglies pluošto, bet nežinau... Atrodo
griozdiškai, bet sveria - tik 16kg! Na, o skrendant, turbūt, jausmas, lyg tave vytųsi visas bičių spiečius iš kokių 10 avilių...
phpBB [video]
Elektroparamultimotor.JPG

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 24 Sau 2018 10:32

Kadangi sausio viduryje Lietuvoje vėl "netikėtai pasnigo", žiemos pramogų gerbėjus toks užsiėmimas turėtų
neabejotinai sudominti. Akivaizdu, kad tai - paramotorinės kilmės idėja, priedo dar ir nebeskatinanti "šiltnamio
efekto" (turiu omenyje CO2 emisiją), taigi - madingai ekologiška :-o Tereikia šiek tiek aliuminio profilių, bešepetėlinio
elektros variklio su greičio reguliatoriumi (skirto didesniems aviamodeliams), baterijų, maždaug 70 cm propelerio,
na ir - įgūdžių valdyti kalnų slides.
Pageidaujantiem veiksmo, žiūrėti iškart nuo 3:00. Filmuota šiuolaikiškai - iš drono, kuris automatiškai seka iš paskos.
phpBB [video]


Beveik identiškas variantas nemokantiems čiuožti kalnu slidėmis (pvz, tokiems, kaip aš). Jei šio "pašikniuko"
su propeleriu gamybos ypatumai bei komentarai anglų kalba pasirodytų nuobodūs, žiūrėkite iškart nuo 4:20 :S:
phpBB [video]

tautvydas
PV Klubo narys
Pranešimai: 87
Užsiregistravo: 17 Lap 2012 02:22
Skraido_nuo: 2008-Bal-19

Re: Elektrofikacija

Standartinė tautvydas » 24 Sau 2018 19:51

Varikliai yra, propeleriai yra, o ar sulauksime pakeliamų akumuliatorių, kurie bent pusvalandį užtikrintų 50 kG (500N) trauką? :cry:

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 25 Sau 2018 10:26

Pabandykim paskaičiuoti :mast:
Labai gerai suderinus jėgainę su propeleriu galima gauti iki 5kg traukos iš 1kW (vienas iš tokių pavyzdžių - viewtopic.php?f=29&t=509)
Šiuo atveju 50kg traukai reiktų bent 10kW. Tokiai energijos išeigai, pvz, 100V baterija, turėtų tiekti 100A
srovę, kas, remiantis šiuolaikine samprata, jau nėra ypatingai daug. Tiesa, čia dar neįvertintas elektros
variklio naudingumo koeficientas (gerais atvejais - apie 90%), tad realiai energijos reikėtų bent 10% daugiau.
Tačiau lengvam aparatui skristi horizontaliai pastovios 50kg traukos gal net ir nereikia. Vertinant sąlyginai
prastą motoparasparnio/paratraiko aerodinaminę kokybę (apie 5), esant 200kg skridimo svoriui, turėtų pakakti
40kg traukos, kad skristum nežemėdamas (trauka = masė/kokybė). Tai visvien bus ekonomiškiau, nei skrydis
dronu (pastaruoju metu ypač populiarėjanti priemonė), nes pastarasis iš viso nepasižymi galimybe sklęsti ir ore
"kabo" tik variklių dėka. Palyginimui - skraidanti "vonia", su kuria pramogauja vokietukai, energijos tokios pat
trukmės skrydžiui eikvoja tikrai daugiau, nei bet kuris, kad ir nelabai aerodinamiškas, bet fiksuoto sparno aparatas:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 22 Kov 2018 11:41

Išrdingas vyrukas :ap: Jo elektrinis 4 variklių paramotoras sulankstytas tepla į nedidelę kuprinę. Kam trūksta
kantrybės, žiūrėkite nuo 3:30. Žinoma, čia labai daug komentuojama anglų kalba. Kadangi rėmo konstrukcijoje
dominuoja anglies pluoštas, visa jėgainė tesveria 13 kg (29 lb), bent taip yra tvirtinama. Tik naudojant 4 atskirai
veikiančius elektros variklius nelabai aišku, kam tas didelis apskritas apsauginis lankas reikalingas (tikriausia, kaip
klasikinio paramotoro "paveldas"). Nebent, dar tikimasi tą sulankstomą anglinį rėmą pritaikyti ir įprastam vidaus
degimo varikliui. Kuriam laikui šiam 4-motoriui pakanka baterijų energijos, paslapties autorius kol kas neišduoda.
phpBB [video]


Mėgstantiems brėžinius ir techninę literatūrą dar vertėtų peržiūrėti ir žieminį "reportažą" :mrgreen:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 28 Bir 2018 16:21

Šveicariškas elektrinis paramotoras lengviems pilotams (iki 85 kg). Svoris su 25Ah baterija - 27 kg. Minėtos 25Ah baterijos
energijos pakanka maždaug 25 min. skrydžiui. Su dvigubaui talpesne - 50Ah "batareika" skrydis truks iki 45 min. Bet kiek
dėl antros baterijos padidėja svoris, - informacijos rast nesugebėjau. https://www.skyjam-aircraft.com/electri ... paramotor/
Elektrinis PPG is CH 2.jpg
Elektrinis PPG is CH 1.jpg

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 01 Spa 2018 14:01

Už elektra varomas transporto priemones agituojama vis labiau ir labiau. Šios "mados", žinoma, neaplenkia ir motorizuotų
parasparnių pasaulio. Jei prieš 6-8 metus Coupe Icare parodose galdėdavai pamatyti vos vieną-kitą elektrinį paramotorą,
tai šiemet jų pasiūlos didėjimas jau buvo akivaizdus.
IMG_0828.JPG
IMG_0831.JPG
IMG_0842.JPG
IMG_0854.JPG
IMG_0844.JPG
IMG_0859.JPG
IMG_0856.JPG
Agituojant už "elektrą", kaip taisyklė, ypač smarkiai akcentuojami nedideli eksploatacijos kaštai, girdi, - elektrinis "kuras"
vienos valandos skrydžiui tekainavo mažiau, kaip 1 Eur! Taip, bet elektroparamotoras, su kuriuo gali skristi iki valandos
(geriausiu atveju), sveria daugiau, kaip 30 kg! Jei neteršiant gamtos ore norisi išbūti ilgiau, vis tik teks persėsti į traiką,
nes tokios talpos "batareikų" ant nugaros jau nebepaneši...
IMG_0829.JPG
Didelis (bent jau kol kas) elektrinių paramotorų svoris būtų dar pusė bėdos, kol nepradedi lygini kainų... Tas, kurio foto
viršuje, šiumetinėje Coupe Icare parodoje buvo pats pigiausias - "tik" 13130 Eur ir "vos" 9590 Eur, jei moki vietoje ir grynais
už tą vienintelį parodoje demonstruojamą variantą. Apsilankius gerai žinomo prancūzų PPG įrangos gamintojo "Adventure"
stende vyzdžiai išsiplečia dar labiau. Tiesa, čia gali "saviagituotis", kad jų paramotorų rėmai ne bet kokie, o iš anglies pluošto
pagaminti... :mrgreen: :
IMG_0832.JPG
Na, bet net ir čia galima ženkliai sutaupyti, pvz, - 13 kW galios elektros jėgainę pakeitus mūsuose dar taip neseniai liaupsintu
2-takčiu Vittorazi Moster-185, savo išvaidza "atsitiktinai" panašų į M-25 Black Devil:
IMG_0837.JPG
Tačiau, jeigu nesi "kietas" paramotoristas ir vietoje "Mosterio" sutinki skraidyti su silpnesniu motoru, gali sutaupyti ne 6000,
o ir visus 7000 Eur, lyginant su oro neteršiančios elektroparamotoro kaina:
IMG_0866.JPG
Va taip ir prisimeni vieną mūsų triukšmingąjį "ULOPFederastą", viešai besipiktinusį, kad Lietuvoje už visiškai naują paramotorą
su titaniniais remais vietos gamintojas "plėšia" net po 3500-3700 Eur :-o

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1627
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 16 Geg 2019 11:36

Elektra pastaruoju metu darosi vis labiau madinga. Tendencijos neplanekia ir paramotorų. Tiesa, tokia įranga dar
"bado akis" savo kaina (žiūr. foto reportažą iš Coupe Icare 2018). Problema, kad šiam reikalui tinkančių elektros
variklių pasirinkimas dar menkas (beveik nėra konkurencijos tarp gamintojų). Elektroninė dalis (>200A srovę
atlaikantys ESC - greičio reguliatoriai) taip pat brangūs, o baterijų kaina "elektrifikacijos entuziazmą" pribaigia
galutinai. Todėl nenuostabu, kad ieškant išeities pradėta eksperimentuoti su daugiamotore sistema. Modeliavimui
skirtos elektros įrangos pasiūla jau pakankamai plati. Čia galima rasti ir 5-10kW galios bekolektorinių motorų bei
jiems pritaikytų ESC, o išlaidos "tepla" į 3-ženklį skaičių. Visa tai belieka sumontuoti į kad ir tradicinį paramotorinį
rėmą ir štai tau - ekologiška skraidymo priemonė. Į priešingas puses besisukantys propeleriai visiškai panaikina
sukimo momento problemą ir tai - neabejotinas daugiamotorės sistemos privalumas. Tačiau - kieviena lazda turi
du galus (kaip teigia liaudies išmintis) - kelių mažo skersmens propelerių efektyvumas neprilygsta tokia pačia sumine
energija varomam vienam didesnio skersmens "malūnui" . Be to, labai dideliu greičiu besisukantys maži propeleriai
kelia daug triukšmo (žiūr. žemiau esantį video nuo 4:40). Taigi, elektra varomų skraidymo aparatų entuziastų primygtinai
brukamas teiginys, jog tokie orlėkiai yra netriukšmingi, deja, neatitinka realybės (nors daugelis tuo iškart patiki, nes
duslintuvai, kaip visi žinome, skirti tik vidaus degimo varikliui... :-o ).
https://openppg.com/shop/paramotors/ope ... sXQhsXbGbk
Sprendžiant iš nuorodos, joje siūlomas elektrinis paramotoras tesveria tik apie 10 kg (21 lbs - svaras - 485 g). Taip,
gražiai susilankstantis rėmas pagamintas iš anglies pluošto. Jame sumontuoti 4 nedideli elektros varikliai su atskirais
ESC. Bet visa tai - be energijos šaltinio (baterijų) :-o Žinoma, paramotorų su 2-takčiais varikliais reklamose visada
nurodomas bendras svoris be degalų. Tad šio elektrinio paramotoro gamintojas gudriai pasinaudojo lygiai tokia pačia
"taktika" - maniškio masė, girdi, čia taip pat "be kuro". Tačiau, jei paramotorui su vidaus degimo varikliu kuras bendrą
svorį padidina apie 20%, tai elektriniam - 100-200%. Ir su tokia apie 30 kg (61 lbs) sveriančia "elektros kėde" skraidysi
ne ilgiau, kaip 40 min. :mast:
phpBB [video]

Skelbti atsakymą