Elektrofikacija
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Įgijęs patirties su elektros jėgainėmis pilotas iš Austrijos - Thomas Brandstetter - planuoja siekti aukščio rekordo su elektriniu
paratraiku. Pradinis tikslas - pakilti į 2300m aukštį (viršyti 7500 pėdų ribą). Skridimo svoris (su pilotu ir "batareikomis") - 170-180kg. Traiko svorio centras - labai žemai, nes visos baterijos sumontuotos "dugne" ir sveria, įtariu, tiek, kiek ir pats pilotas. Baterijų
blokai (14S 56V/225Ah) sumontuoti iš Samsung 21700 Li-Ion elementų. Variklio valdiklis - pilotui už nugaros. Pagaminta labai
profesionaliai ir kokybiškai Variklis tesveria tik 7kg. Atlaiko trumpas apkrovas iki 26kW, o pastoviu režimu veikia galia iki 18kW. Esant 16 kW, su 2-menčiu
140cm skersmens propeleriu išvystoma 80kg trauka (3,68kg/a.g. - fantastinis rezultatas!). Trimentis 150cm skersmens "malūnas",
esant 20kW apkrovai, išvysto 100kg trauką. Tačiau, anot piloto, horizontaliam skrydžiui pakanka 6,5-7kW elektros variklio galios, t.y. - 35kg traukos. Bučiau linkęs tuo patikėti,
nes esant tokiems rodikliams, horizontaliam skrydžiui pakanka 5,14 aerodinaminės kokybės, kuri paratraikui yra reali.
Skrydis su elektroparatraiku - žemiau esančiame video:
paratraiku. Pradinis tikslas - pakilti į 2300m aukštį (viršyti 7500 pėdų ribą). Skridimo svoris (su pilotu ir "batareikomis") - 170-180kg. Traiko svorio centras - labai žemai, nes visos baterijos sumontuotos "dugne" ir sveria, įtariu, tiek, kiek ir pats pilotas. Baterijų
blokai (14S 56V/225Ah) sumontuoti iš Samsung 21700 Li-Ion elementų. Variklio valdiklis - pilotui už nugaros. Pagaminta labai
profesionaliai ir kokybiškai Variklis tesveria tik 7kg. Atlaiko trumpas apkrovas iki 26kW, o pastoviu režimu veikia galia iki 18kW. Esant 16 kW, su 2-menčiu
140cm skersmens propeleriu išvystoma 80kg trauka (3,68kg/a.g. - fantastinis rezultatas!). Trimentis 150cm skersmens "malūnas",
esant 20kW apkrovai, išvysto 100kg trauką. Tačiau, anot piloto, horizontaliam skrydžiui pakanka 6,5-7kW elektros variklio galios, t.y. - 35kg traukos. Bučiau linkęs tuo patikėti,
nes esant tokiems rodikliams, horizontaliam skrydžiui pakanka 5,14 aerodinaminės kokybės, kuri paratraikui yra reali.
Skrydis su elektroparatraiku - žemiau esančiame video:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Turbuliatoriaus juostelės ant plasmasinių sklandytuvų sparnų - išbandytas ir pasiteisinęs sprendimas, siekaint išvengti aerodinaminio
"burbulo". Kad turbuliatorius naudotų propelerio mentims - matau pirmą kartą. Na, o dantyta galinė mentės briauna - išvis dar neregėtas
dalykas... Visa tai - naujausi ekperimentai su propeleriais elektros varikliams.
"burbulo". Kad turbuliatorius naudotų propelerio mentims - matau pirmą kartą. Na, o dantyta galinė mentės briauna - išvis dar neregėtas
dalykas... Visa tai - naujausi ekperimentai su propeleriais elektros varikliams.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Austrų PPG pilotas, didelis elektrifikacijos entuziastas - Thomas Brandstetter - sėkmingai įgyvendina savo
tikslus. Patvirtintas jo pasiektas naujas ePPG skrydžio trukmės rekordas - 1val. 17min. 31sek. Lyginant su
įprastais motoparasparniais, toks rezultatas atrodo kukliai. Na, bet gyvenimas nestovi vietoje...
tikslus. Patvirtintas jo pasiektas naujas ePPG skrydžio trukmės rekordas - 1val. 17min. 31sek. Lyginant su
įprastais motoparasparniais, toks rezultatas atrodo kukliai. Na, bet gyvenimas nestovi vietoje...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Na štai, e-karlsonai jau paleido savają maršrutinių skrydžių su elektroparamotorais platformą https://www.facebook.com/groups/2655718531329135/
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Kažkada mokykloje mums primygtinai kalė į galvas įvairiausias Lenino "teorijas" bei "tiesas", kurių viena tvirtino,
jog komunizmas = tarybių valdžia + visos šalies elektrifikacija. Komunizmo rusams, kaip žinia, "pastatyti" nepavyko.
Su tarybų valdžia taip pat neaišku - ji palaipsniui pavirto iš proletariato į oligarchų diktatūrą. Beliko elektrifikacija.
Na, rusai bando neatsilikti nuo šiuolaikinės mados ir vidaus degimo variklius taip pat bando keisti elektriniais. Vienas
iš pavyzdžių - aerodinaminės traukos agregatas, neva, tinkantis įvairiausioms lakiojimo oru bei vandeniu priemonėms.
Net giro-motociklą pademonstravo, tiesa, labai trumpai, o kaip jis "skrenda" - spręskite patys.
Pristatomo agregato rėmas iš anglies pluošto, suprantama, turėtų sverti nedaug. 30 (25) kW elektros variklis - kiek
daugiau, nei 2kg (anot kometatoriaus). Tačiau visa kartu sudėjus - net 30 kg. 3-jų baterijų blokas bendros 3,3 kWh
talpos su priedais galėtų sudaryti apie 15 kg (žinant, kad šiuolaikinių ličio batirjų energetine talpa yra apie 0,3 kWh/kg.
Tai kas prideda likusius 10 kg - taip ir lieka neaišku. Propelerio skersmuo nenurodomas, tačiau tvirtinama, kad jis "išpučia"
72 kg, idealiu atveju - net 85 kg, nes propelerį supančio kontūro dėka trauka padidėja apie 30%. Na, neblogas rezulatas
vertinant, propelerio skersmenį (vizualiai - apie 1 m), tačiau atsižvelgiant į variklio galią - tik vidutiniškas (netoli 3kg/kW).
Ankščiau aprašyta austro e-ppg įranga išvysto iki 4kg/kW. Komentatorius teigia, neva, horizontaliam skrydžiui paramotoru
pakanka vos 3,5 kW variklio galios. Tai būtų apie 10 kg traukos remiantis ankščiau jų pačių pateiktais duomenimis.
Motoparasparnio aerodinaminė kokybė neviršia 6. Kad tokiam aparatui pakaktų 10 kg traukos, bendra skridimo masė
neturėtų viršyti 60 kg. Prisimenant, kad pats elektroparamotoras sveria 30 kg, pilotui belieka ne daugiau 30 kg ???
Štai čia ir išlenda yla iš maišo... Nenuostabu, žinant pristatomo aparato kilmę
jog komunizmas = tarybių valdžia + visos šalies elektrifikacija. Komunizmo rusams, kaip žinia, "pastatyti" nepavyko.
Su tarybų valdžia taip pat neaišku - ji palaipsniui pavirto iš proletariato į oligarchų diktatūrą. Beliko elektrifikacija.
Na, rusai bando neatsilikti nuo šiuolaikinės mados ir vidaus degimo variklius taip pat bando keisti elektriniais. Vienas
iš pavyzdžių - aerodinaminės traukos agregatas, neva, tinkantis įvairiausioms lakiojimo oru bei vandeniu priemonėms.
Net giro-motociklą pademonstravo, tiesa, labai trumpai, o kaip jis "skrenda" - spręskite patys.
Pristatomo agregato rėmas iš anglies pluošto, suprantama, turėtų sverti nedaug. 30 (25) kW elektros variklis - kiek
daugiau, nei 2kg (anot kometatoriaus). Tačiau visa kartu sudėjus - net 30 kg. 3-jų baterijų blokas bendros 3,3 kWh
talpos su priedais galėtų sudaryti apie 15 kg (žinant, kad šiuolaikinių ličio batirjų energetine talpa yra apie 0,3 kWh/kg.
Tai kas prideda likusius 10 kg - taip ir lieka neaišku. Propelerio skersmuo nenurodomas, tačiau tvirtinama, kad jis "išpučia"
72 kg, idealiu atveju - net 85 kg, nes propelerį supančio kontūro dėka trauka padidėja apie 30%. Na, neblogas rezulatas
vertinant, propelerio skersmenį (vizualiai - apie 1 m), tačiau atsižvelgiant į variklio galią - tik vidutiniškas (netoli 3kg/kW).
Ankščiau aprašyta austro e-ppg įranga išvysto iki 4kg/kW. Komentatorius teigia, neva, horizontaliam skrydžiui paramotoru
pakanka vos 3,5 kW variklio galios. Tai būtų apie 10 kg traukos remiantis ankščiau jų pačių pateiktais duomenimis.
Motoparasparnio aerodinaminė kokybė neviršia 6. Kad tokiam aparatui pakaktų 10 kg traukos, bendra skridimo masė
neturėtų viršyti 60 kg. Prisimenant, kad pats elektroparamotoras sveria 30 kg, pilotui belieka ne daugiau 30 kg ???
Štai čia ir išlenda yla iš maišo... Nenuostabu, žinant pristatomo aparato kilmę
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Elektros "mada" vis labiau plinta ir tarp parasparnininkų. Žinant kiek sveria šiuolaikinės ličio baterijos, prioritetas
"ratuotam" PPG variantui suvokiamas be didelių pastangų (elektros energijos šaltinį, kurio pakaktų ilgesniam, nei
30 min. skrydžiui ant nugaros dar nelabai tepanešiosi...).
Nors vokiškai " nicht verstehen", tačiau ir be pristatančiojo komentarų aišku, kad didžiausia šio orlėkio naujovė -
Geiger Engineering elektrinė 16 kW jėgainė (https://www.geigerengineering.de/en/avionics/products). Visa kita -
tiesiog klasikinis paratraikas.
"ratuotam" PPG variantui suvokiamas be didelių pastangų (elektros energijos šaltinį, kurio pakaktų ilgesniam, nei
30 min. skrydžiui ant nugaros dar nelabai tepanešiosi...).
Nors vokiškai " nicht verstehen", tačiau ir be pristatančiojo komentarų aišku, kad didžiausia šio orlėkio naujovė -
Geiger Engineering elektrinė 16 kW jėgainė (https://www.geigerengineering.de/en/avionics/products). Visa kita -
tiesiog klasikinis paratraikas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Kritiška nuomonė apie elektrinį paramotorą. Žinoma, čia panaudotos sąlyginai nebrangios ir nesunkiai įgyjamos
detalės, skirtos aviamodeliams. Pvz, filmuke demonstruojamam paramotorui pritaikytas 10kW (13,5 a.g.) elektros
variklis HobbyKing'e parduodamas už 340 Eur. Didžiąją kainos (ir svorio) dalį, žinoma, čia sudaro ličio baterijos. Tiesa,
pastaruoju laikotarpiu jos pastebimai pinga ir žymiai greičiau, nei kad didėja jų energetinė talpa... Jei remtis
filosofija, kad baterijų tobulinimo galimybės vis tik jau yra išsemtos, filmuke dėstomi komentarai atrodo logiški. Tačiau
elektrifikacijos entuziastų nuomonė skiriasi kardinaliai. Ir už elektrines transporto priemones agitacija kasdien tampa
vis aktyvesne. Na ką, - pagyvensim - pamatysim...
detalės, skirtos aviamodeliams. Pvz, filmuke demonstruojamam paramotorui pritaikytas 10kW (13,5 a.g.) elektros
variklis HobbyKing'e parduodamas už 340 Eur. Didžiąją kainos (ir svorio) dalį, žinoma, čia sudaro ličio baterijos. Tiesa,
pastaruoju laikotarpiu jos pastebimai pinga ir žymiai greičiau, nei kad didėja jų energetinė talpa... Jei remtis
filosofija, kad baterijų tobulinimo galimybės vis tik jau yra išsemtos, filmuke dėstomi komentarai atrodo logiški. Tačiau
elektrifikacijos entuziastų nuomonė skiriasi kardinaliai. Ir už elektrines transporto priemones agitacija kasdien tampa
vis aktyvesne. Na ką, - pagyvensim - pamatysim...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Iš ciklo "Paimprovizuokim". Daugiau, kaip 10kW galios bekolektorinių elektros variklių pasirinkimas - vis dar labai menkas,
o tai, kas šiuo metu siūloma - akivaizdžiai brangu. Tačiau modeliuotojams skirtoje rinkoje situacija kardinaliai priešinga -
elektros variklių bei apsukų reguliatorių - kokių tik nori ir kiek nori. Ir kainos "už vieną judančią dalį su 2 guoliais" čia jau
"nebesikandžioja". Pasiteklus vaizduotę, belieka tik surasti šiek tiek laisvo laiko idėjos įgyvendinimui. Žinoma, ne visos
tokios idėjos pasiteisina. Bet kūrybos džiaugsmas kai kuriems žmonėms, matomai, atperka viską ir net su kaupu...
Vienas iš pavyzdžių (elektrinis multivariklinis paramotoras) - žemiau
o tai, kas šiuo metu siūloma - akivaizdžiai brangu. Tačiau modeliuotojams skirtoje rinkoje situacija kardinaliai priešinga -
elektros variklių bei apsukų reguliatorių - kokių tik nori ir kiek nori. Ir kainos "už vieną judančią dalį su 2 guoliais" čia jau
"nebesikandžioja". Pasiteklus vaizduotę, belieka tik surasti šiek tiek laisvo laiko idėjos įgyvendinimui. Žinoma, ne visos
tokios idėjos pasiteisina. Bet kūrybos džiaugsmas kai kuriems žmonėms, matomai, atperka viską ir net su kaupu...
Vienas iš pavyzdžių (elektrinis multivariklinis paramotoras) - žemiau
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Kokybiškos elektroizoliacijos pavyzdys Ir aušinimas garantuotas... Žinoma, tai įmanoma tik elektros varikliams,
kurie yra be kolektoriaus. Žodžiu, pritaikyta paramotorams, bet tinka ir laivams (net povandeniniams)
kurie yra be kolektoriaus. Žodžiu, pritaikyta paramotorams, bet tinka ir laivams (net povandeniniams)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrofikacija
Vienai valandai skrydžio - 19,5kg batareikų. Su jomis visas skrydžiui paruoštas SP-140 elektro-paramotoras sveria
35-36kg. Daugoka, sakyčiau. Jei apsiriboji pusvaladžiu skrydžio, įranga "suliesėja" iki 27kg
35-36kg. Daugoka, sakyčiau. Jei apsiriboji pusvaladžiu skrydžio, įranga "suliesėja" iki 27kg
-
- PV Klubo narys
- Pranešimai: 69
- Užsiregistravo: 06 Kov 2015 11:49
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 2015-Kov-06