Elektrofikacija

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1767
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 19 Lap 2019 11:22

Įgijęs patirties su elektros jėgainėmis pilotas iš Austrijos - Thomas Brandstetter - planuoja siekti aukščio rekordo su elektriniu
paratraiku. Pradinis tikslas - pakilti į 2300m aukštį (viršyti 7500 pėdų ribą). Skridimo svoris (su pilotu ir "batareikomis") - 170-180kg.
Electro paratryke 1.jpg
Traiko svorio centras - labai žemai, nes visos baterijos sumontuotos "dugne" ir sveria, įtariu, tiek, kiek ir pats pilotas. Baterijų
blokai (14S 56V/225Ah) sumontuoti iš Samsung 21700 Li-Ion elementų. Variklio valdiklis - pilotui už nugaros. Pagaminta labai
profesionaliai ir kokybiškai :ap:
Electro paratryke 2.jpg
Variklis tesveria tik 7kg. Atlaiko trumpas apkrovas iki 26kW, o pastoviu režimu veikia galia iki 18kW. Esant 16 kW, su 2-menčiu
140cm skersmens propeleriu išvystoma 80kg trauka (3,68kg/a.g. - fantastinis rezultatas!). Trimentis 150cm skersmens "malūnas",
esant 20kW apkrovai, išvysto 100kg trauką.
Electro paratryke 3.jpg
Tačiau, anot piloto, horizontaliam skrydžiui pakanka 6,5-7kW elektros variklio galios, t.y. - 35kg traukos. Bučiau linkęs tuo patikėti,
nes esant tokiems rodikliams, horizontaliam skrydžiui pakanka 5,14 aerodinaminės kokybės, kuri paratraikui yra reali.
Skrydis su elektroparatraiku - žemiau esančiame video:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1767
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 03 Kov 2020 16:22

Turbuliatoriaus juostelės ant plasmasinių sklandytuvų sparnų - išbandytas ir pasiteisinęs sprendimas, siekaint išvengti aerodinaminio
"burbulo". Kad turbuliatorius naudotų propelerio mentims - matau pirmą kartą. Na, o dantyta galinė mentės briauna - išvis dar neregėtas
dalykas... Visa tai - naujausi ekperimentai su propeleriais elektros varikliams.
Prikabinti failai
propelerio mentis.jpg

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1767
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 17 Lie 2020 12:12

Austrų PPG pilotas, didelis elektrifikacijos entuziastas - Thomas Brandstetter - sėkmingai įgyvendina savo
tikslus. Patvirtintas jo pasiektas naujas ePPG skrydžio trukmės rekordas - 1val. 17min. 31sek. Lyginant su
įprastais motoparasparniais, toks rezultatas atrodo kukliai. Na, bet gyvenimas nestovi vietoje... :-o
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1767
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 22 Lie 2020 18:12

Na štai, e-karlsonai jau paleido savają maršrutinių skrydžių su elektroparamotorais platformą https://www.facebook.com/groups/2655718531329135/
Prikabinti failai
e-ppg XC.jpg

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1767
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 16 Rgs 2020 13:23

Kažkada mokykloje mums primygtinai kalė į galvas įvairiausias Lenino "teorijas" bei "tiesas", kurių viena tvirtino,
jog komunizmas = tarybių valdžia + visos šalies elektrifikacija. Komunizmo rusams, kaip žinia, "pastatyti" nepavyko.
Su tarybų valdžia taip pat neaišku - ji palaipsniui pavirto iš proletariato į oligarchų diktatūrą. Beliko elektrifikacija.
Na, rusai bando neatsilikti nuo šiuolaikinės mados ir vidaus degimo variklius taip pat bando keisti elektriniais. Vienas
iš pavyzdžių - aerodinaminės traukos agregatas, neva, tinkantis įvairiausioms lakiojimo oru bei vandeniu priemonėms.
Net giro-motociklą pademonstravo, tiesa, labai trumpai, o kaip jis "skrenda" - spręskite patys.
Pristatomo agregato rėmas iš anglies pluošto, suprantama, turėtų sverti nedaug. 30 (25) kW elektros variklis - kiek
daugiau, nei 2kg (anot kometatoriaus). Tačiau visa kartu sudėjus - net 30 kg. 3-jų baterijų blokas bendros 3,3 kWh
talpos su priedais galėtų sudaryti apie 15 kg (žinant, kad šiuolaikinių ličio batirjų energetine talpa yra apie 0,3 kWh/kg.
Tai kas prideda likusius 10 kg - taip ir lieka neaišku. Propelerio skersmuo nenurodomas, tačiau tvirtinama, kad jis "išpučia"
72 kg, idealiu atveju - net 85 kg, nes propelerį supančio kontūro dėka trauka padidėja apie 30%. Na, neblogas rezulatas
vertinant, propelerio skersmenį (vizualiai - apie 1 m), tačiau atsižvelgiant į variklio galią - tik vidutiniškas (netoli 3kg/kW).
Ankščiau aprašyta austro e-ppg įranga išvysto iki 4kg/kW. Komentatorius teigia, neva, horizontaliam skrydžiui paramotoru
pakanka vos 3,5 kW variklio galios. Tai būtų apie 10 kg traukos remiantis ankščiau jų pačių pateiktais duomenimis.
Motoparasparnio aerodinaminė kokybė neviršia 6. Kad tokiam aparatui pakaktų 10 kg traukos, bendra skridimo masė
neturėtų viršyti 60 kg. Prisimenant, kad pats elektroparamotoras sveria 30 kg, pilotui belieka ne daugiau 30 kg ???
Štai čia ir išlenda yla iš maišo... Nenuostabu, žinant pristatomo aparato kilmę :-o
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1767
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrofikacija

Standartinė Reno » 15 Spa 2020 09:36

Elektros "mada" vis labiau plinta ir tarp parasparnininkų. Žinant kiek sveria šiuolaikinės ličio baterijos, prioritetas
"ratuotam" PPG variantui suvokiamas be didelių pastangų (elektros energijos šaltinį, kurio pakaktų ilgesniam, nei
30 min. skrydžiui ant nugaros dar nelabai tepanešiosi...).
Nors vokiškai " nicht verstehen", tačiau ir be pristatančiojo komentarų aišku, kad didžiausia šio orlėkio naujovė -
Geiger Engineering elektrinė 16 kW jėgainė (https://www.geigerengineering.de/en/avionics/products). Visa kita -
tiesiog klasikinis paratraikas.
phpBB [video]

Skelbti atsakymą