115 (120) klasė
Parašytas: 26 Vas 2014 11:22
Apie dar labiau supaprastintą ULO lėktuvėlių klasę jau buvo rašyta pristatant "Verutę". Daugumoje ES šalių tokia orlaivių klasė vadinama "115", Vokietijoje - "120", o Anglijoje - SSRD (Single Seat DeRegulated). JAV tai atitinka FAR (Federal Aviation Regulations) Part 103 ULO. Europinėje klasifikacijoje skaičius 115 (120) rodo viršutinę ribą kilogramais tuščio orlaivio masei.
Taupant kiekvieną svorio gramą tokių orlaivių konstrukcijose dažniausia dominuoja aliuminio vamzdžiai ir audeklas (koncepcija "trubka i triapka"). Tačiau čekai jau eilinį kartą įrodė, kad 115 klasės orlaivis savo struktūra tikrai neprivalo būti panašus į "raskladuškę". Vienas iš naujausių pavyzdžių - SAGITTA. Ir brėžiniuose, ir realybėje šis aparatas atrodo labai elegantiškai.
Taupant svorį, piloto kabina įrengta labai "spartietiškai", bet viskas, ko labiausia reikia, ten yra. Vairolazdės šoninė padėtis - turėtų būti patogu, be to, padeda sutaupyti vietos kabinoje. Motorizacijai kol kas panaudotas paramotorinis variklis, tačiau ateityje planuojamas ir elektrinis.
Taupant kiekvieną svorio gramą tokių orlaivių konstrukcijose dažniausia dominuoja aliuminio vamzdžiai ir audeklas (koncepcija "trubka i triapka"). Tačiau čekai jau eilinį kartą įrodė, kad 115 klasės orlaivis savo struktūra tikrai neprivalo būti panašus į "raskladuškę". Vienas iš naujausių pavyzdžių - SAGITTA. Ir brėžiniuose, ir realybėje šis aparatas atrodo labai elegantiškai.
Taupant svorį, piloto kabina įrengta labai "spartietiškai", bet viskas, ko labiausia reikia, ten yra. Vairolazdės šoninė padėtis - turėtų būti patogu, be to, padeda sutaupyti vietos kabinoje. Motorizacijai kol kas panaudotas paramotorinis variklis, tačiau ateityje planuojamas ir elektrinis.