LSA
Parašytas: 13 Lap 2013 11:28
LSA (Light Sport Aircraft) - nauja, JAV neseniai "gimusi" skraidančių aparatų kategorija, pastaruoju metu sparčiai populiarėjanti pasaulyje. Maksimalaus svorio riba - 650kg. Europietišku supratimu tai - kažkas panašaus į "nutukusį ULO" (natūralu - amerikietiška kilmė ). Logiškas žingsnis, nes didžioji dauguma plastmasinių ULO į minėtą svorio kategoriją realybėje "netelpa" ir prie 450kg ribos yra "pritempti" dirbtinai (prieš sveriant išmėtoma viskas, kas tik įmanoma ir net uždedamas spec. lengvas propeleris). Jeigu deklaruojama, kad tuščio tokio ULO masė 290-300kg, tai degalams ir dviem juo skrendantiems žmonėms iki 450kg ribos telieka vos 150-160kg . Tiesa, dar "sužaidžiama" su BRS (tuomet MTOW jau - 472,5 kg). Kadangi yra iššaunamų parašiutų, sveriančių tik13-14kg, taip "išlošiama" dar apie 10kg naudingo svorio . Tačiau oficialiose FAI ultralaitų varžybose tokie lėktuvai (dažnai pravardžiuojami "muilinėmis") visvien nedalyvauja - net ir po klizmos su "karabitu", basas, išsirengęs iki "triusikų" bei į navigatoriaus vietą įsisodinęs anoreksišką pusnuogę mergą su A dydžio liemenuku (krūtys, ypač silikoninės, taip pat sveria!) čempionato techninės komisijos barjero, greičiausia, visvien neįveiktum - dėl masės pertekliaus. Todėl RAL2 kategorijoje ir tesivaržo tik "trubka i triapka" tipo orlaiviai.
Teisingai pasielgta už Atlanto - kad FAA inspektoriams nereikėtų "pūsti miglos į akis", įvestas "amerikietiško ULO" standartas, t.y. - LSA. Oficialiai įteisinus LAPL (Ligh Sport Aircraft License) licensiją, tokio tipo aparatams atsiveria puikios perspektyvos. LAPL jau turėjo būti įteisinta, bet daug posėdžiaujantys Euro-biurokratai nesuspėjo laiku patvirtinti kažkokių ten teisės aktų (iki 2015m tai visvien privalo būti atlikta).
Viena iš pačių naujausių lietuviškų mėgėjiškų konstrukcijų - RK-9. Klasikinis vamzdžių ir audeklo derinys (nieko panašaus į "muilinę").
Su dvitakčiu 65 a.g. ROTAX 582 skrenda puikiai. Pabandykite atspėti, kiek šis orlaivis sveria tuščias?
Teisingai pasielgta už Atlanto - kad FAA inspektoriams nereikėtų "pūsti miglos į akis", įvestas "amerikietiško ULO" standartas, t.y. - LSA. Oficialiai įteisinus LAPL (Ligh Sport Aircraft License) licensiją, tokio tipo aparatams atsiveria puikios perspektyvos. LAPL jau turėjo būti įteisinta, bet daug posėdžiaujantys Euro-biurokratai nesuspėjo laiku patvirtinti kažkokių ten teisės aktų (iki 2015m tai visvien privalo būti atlikta).
Viena iš pačių naujausių lietuviškų mėgėjiškų konstrukcijų - RK-9. Klasikinis vamzdžių ir audeklo derinys (nieko panašaus į "muilinę").
Su dvitakčiu 65 a.g. ROTAX 582 skrenda puikiai. Pabandykite atspėti, kiek šis orlaivis sveria tuščias?