115 (120) klasė

Skelbti atsakymą
Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

115 (120) klasė

Standartinė Reno » 26 Vas 2014 11:22

Apie dar labiau supaprastintą ULO lėktuvėlių klasę jau buvo rašyta pristatant "Verutę". Daugumoje ES šalių tokia orlaivių klasė vadinama "115", Vokietijoje - "120", o Anglijoje - SSRD (Single Seat DeRegulated). JAV tai atitinka FAR (Federal Aviation Regulations) Part 103 ULO. Europinėje klasifikacijoje skaičius 115 (120) rodo viršutinę ribą kilogramais tuščio orlaivio masei.
Taupant kiekvieną svorio gramą tokių orlaivių konstrukcijose dažniausia dominuoja aliuminio vamzdžiai ir audeklas (koncepcija "trubka i triapka"). Tačiau čekai jau eilinį kartą įrodė, kad 115 klasės orlaivis savo struktūra tikrai neprivalo būti panašus į "raskladuškę". Vienas iš naujausių pavyzdžių - SAGITTA. Ir brėžiniuose, ir realybėje šis aparatas atrodo labai elegantiškai.
Taupant svorį, piloto kabina įrengta labai "spartietiškai", bet viskas, ko labiausia reikia, ten yra. Vairolazdės šoninė padėtis - turėtų būti patogu, be to, padeda sutaupyti vietos kabinoje. Motorizacijai kol kas panaudotas paramotorinis variklis, tačiau ateityje planuojamas ir elektrinis.
Prikabinti failai
115 Sagitta-3-View.jpeg
115 Sagitta CZ 1.jpg
115 Sagitta CZ 1.jpg (89.09 KiB) Peržiūrėta 10245 karus(ų)
115 Sagitta CZ 3.jpg
115 Sagitta CZ 5.jpg
115 Sagitta CZ 4.jpg
115 Sagitta CZ 2.jpg

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 30 Bal 2014 09:26

Visiška priešingybė - Bloop 2. Vertinant skridimo greitį turėtų būti populiarus Estijoje :-o, nes kreiserinis - tik 41-42 km/val. Kaip parasparnis, bet kietasparnis :-o .
Valdomas tik per dvi ašis - skersinę (pedalais) ir vertikalią (vairolazde). Eleronų iš viso nėra. Į suktuką nekrenta net ir laikant iki galo pritrauktą vairolazdę.
Tuščias sveria <90 kg. Variklis - paramotorinis, 25 a.g.
Filmo autorius komentuoja labai lėtai (matyt, Bloop 2 greitis čia turi įtakos... :-o) - žinantiems anglų kalbą nesunku suprast.
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 17 Spa 2016 11:26

Panašu, kad Lietuvoje gerai žinomam Black Devil M25 darbo niekada netruks - paramotorinis variklis pritaikytas
dar vienam 115 kg klasės lėktuvėliui.
Sky-Pup 2 LT.jpg
Sky-Pup 2 LT.jpg (47.68 KiB) Peržiūrėta 9396 karus(ų)
Pats lėktuvėlis pagamintas Lietuvoje, remiantis amerikietiškojo Sky-Pup koncepcija. Darbai truko apie 4 metus. Ore
dar neišbandytas. Tai - supaprastinto pilotavimo aparatas - valdomas tik aukštumos bei krypties vairais, eleronų nėra.
Sky-Pup 1 LT.jpg
Sky-Pup 1 LT.jpg (37.21 KiB) Peržiūrėta 9396 karus(ų)

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 15 Lap 2017 13:26

Nagingas vaikinukas pasigamino elektrinį biplaną, atitinkantį nereguliuojamos 115 klasės reikalavimus.
Dviejų elektrinių RotoMax 150 cc variklių (skirti sunkiesiems aviamodeliams) traukos visiškai pakanka.
Skridimo savybės mažai besiskiria nuo motoparasparnio: smukos greitis - apie 32 km/val; kreiserinis -
55-60 km/val. Žodžiu, - tegyvuoja putplastis! :ap:
phpBB [video]

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: 115 (120) klasė

Standartinė normantas » 16 Lap 2017 11:05

Jeigu ne šuo ,tai ir lėktuvo nebūtų,nes visi matavimai ir aerodinamika matyt buvo skaičiuota paga l" brisių",bet šaunu :skrendam:

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 16 Geg 2023 09:39

Nors ir ne iš Šveicarijos, bet kaina - tiesiog hiperšveicariška (net bandant argumentuoti pastaruoju metu išbujojusia infliacija).
Pavadintas DINGO. Norintiems tokį įsigyti iš piniginės "dings" tikrai ne menka pinigų suma. Autorius - čekas Marek Ivanov, jei dar
pamenate, tas pats, kuris yra sukonstravęs ir ZJ Viera. Bet šis jo kūrinys, taip pat 115 kg klasės, yra metalinis.
Dingo.jpg
Pardavinėjamas tik rinkiniais, teigiant, jog iš gautų detalių orlėkio "sutvėrimui" prireiks apie 200 val. Faktas, kad tokie teiginiai
niekuomet neatitinka realybės, na, nebent, surinkinėsite jau nebe pirmą tokį, vien tik detalėmis parduodamą aparatą :mrgreen:
Dingo 1.jpg
Na, bet po to - pramogos seka viena paskui kitą...
phpBB [video]

Skelbti atsakymą