115 (120) klasė

115 (120) klasė

Standartinė Reno » 26 Vas 2014 11:22

Apie dar labiau supaprastintą ULO lėktuvėlių klasę jau buvo rašyta pristatant "Verutę". Daugumoje ES šalių tokia orlaivių klasė vadinama "115", Vokietijoje - "120", o Anglijoje - SSRD (Single Seat DeRegulated). JAV tai atitinka FAR (Federal Aviation Regulations) Part 103 ULO. Europinėje klasifikacijoje skaičius 115 (120) rodo viršutinę ribą kilogramais tuščio orlaivio masei.
Taupant kiekvieną svorio gramą tokių orlaivių konstrukcijose dažniausia dominuoja aliuminio vamzdžiai ir audeklas (koncepcija "trubka i triapka"). Tačiau čekai jau eilinį kartą įrodė, kad 115 klasės orlaivis savo struktūra tikrai neprivalo būti panašus į "raskladuškę". Vienas iš naujausių pavyzdžių - SAGITTA. Ir brėžiniuose, ir realybėje šis aparatas atrodo labai elegantiškai.
Taupant svorį, piloto kabina įrengta labai "spartietiškai", bet viskas, ko labiausia reikia, ten yra. Vairolazdės šoninė padėtis - turėtų būti patogu, be to, padeda sutaupyti vietos kabinoje. Motorizacijai kol kas panaudotas paramotorinis variklis, tačiau ateityje planuojamas ir elektrinis.
Prikabinti failai
115 Sagitta-3-View.jpeg
115 Sagitta CZ 1.jpg
115 Sagitta CZ 1.jpg (89.09 KiB) Peržiūrėta 5745 kartus(ų)
115 Sagitta CZ 3.jpg
115 Sagitta CZ 5.jpg
115 Sagitta CZ 4.jpg
115 Sagitta CZ 2.jpg
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1505
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 30 Bal 2014 09:26

Visiška priešingybė - Bloop 2. Vertinant skridimo greitį turėtų būti populiarus Estijoje :-o, nes kreiserinis - tik 41-42 km/val. Kaip parasparnis, bet kietasparnis :-o .
Valdomas tik per dvi ašis - skersinę (pedalais) ir vertikalią (vairolazde). Eleronų iš viso nėra. Į suktuką nekrenta net ir laikant iki galo pritrauktą vairolazdę.
Tuščias sveria <90 kg. Variklis - paramotorinis, 25 a.g.
Filmo autorius komentuoja labai lėtai (matyt, Bloop 2 greitis čia turi įtakos... :-o) - žinantiems anglų kalbą nesunku suprast.
phpBB [video]
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1505
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 17 Spa 2016 11:26

Panašu, kad Lietuvoje gerai žinomam Black Devil M25 darbo niekada netruks - paramotorinis variklis pritaikytas
dar vienam 115 kg klasės lėktuvėliui.
Sky-Pup 2 LT.jpg
Sky-Pup 2 LT.jpg (47.68 KiB) Peržiūrėta 4896 kartus(ų)

Pats lėktuvėlis pagamintas Lietuvoje, remiantis amerikietiškojo Sky-Pup koncepcija. Darbai truko apie 4 metus. Ore
dar neišbandytas. Tai - supaprastinto pilotavimo aparatas - valdomas tik aukštumos bei krypties vairais, eleronų nėra.
Sky-Pup 1 LT.jpg
Sky-Pup 1 LT.jpg (37.21 KiB) Peržiūrėta 4896 kartus(ų)
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1505
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė Reno » 15 Lap 2017 13:26

Nagingas vaikinukas pasigamino elektrinį biplaną, atitinkantį nereguliuojamos 115 klasės reikalavimus.
Dviejų elektrinių RotoMax 150 cc variklių (skirti sunkiesiems aviamodeliams) traukos visiškai pakanka.
Skridimo savybės mažai besiskiria nuo motoparasparnio: smukos greitis - apie 32 km/val; kreiserinis -
55-60 km/val. Žodžiu, - tegyvuoja putplastis! :ap:
phpBB [video]
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1505
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: 115 (120) klasė

Standartinė normantas » 16 Lap 2017 11:05

Jeigu ne šuo ,tai ir lėktuvo nebūtų,nes visi matavimai ir aerodinamika matyt buvo skaičiuota paga l" brisių",bet šaunu :skrendam:
normantas
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 412
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Miestas: VILNIUS
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1975 Rgs 23


Grįžti į UL Lektuvai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias