Baterijos

Aviacijos prietaisai, drabužiai, tiuningas ir t.t.
Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
ArturasM
Pranešimai: 20
Užsiregistravo: 29 Spa 2013 01:54
Skraido_nuo: 2013-Spa-01

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė ArturasM » 24 Vas 2014 14:58

Sveiki noriu pasidalinti rimtu incidentu į kurį pats pakliuvau. Dalinuosi dėl kitų saugumo. Būtų malonu jeigu mokytumėmės iš kitų klaidų :geek: .
Aplinkybės: Vietoj švino akumuliatoriaus įdėjau Lipo (neperdares schemos t.y. neatjungęs krovimo). Skrydžio laikas iki incidento apie 50 min. Motoras simonini mini 2+. Sparnas buvo pasiskolintas senas laisvūniškas Prodesign (su juo anskčiau motoro savininkas skraidė kartu su šiuo motoru). Skrydzio aukštis šiek tiek virš 100 m.
Naudotas šis akumuliatorius nors nemanau jog būtent jame buvo problema:
Paveikslėlis
Situacija: Skridau išgirdau kažkokį pfff.... pasižiūrėjau iki namu 3 gal km. galvoju "ai gal daskrisiu ir apsižiūrėsiu". Po 10-30s pajutau svylančios plastmasės kavapą ir pamačiau baltus dūmus. Užgeso variklis... pradėjau leistis. Matomai dėl seno sparno leidausi ne kaip parasparnistas bet kaip parasiutininkas vos ne vertikaliai. Nusiledus degė jau atvira liepsna. Didžiausias pavojus ir sėkmė, kad neužsidegė kuro šlangutės ar kuro filtras.
Jeigu trūksta informacijos apie incidentą klauskit.
Klaidos:
1. Lipo akumuliatorių naudojant BŪTINA atjungti krovimą. Aš to nepadariau, tiesiog keičiant akumuliatorių iš švino į LiPo nieko papildomai neatjunginėjau.
2. GALBŪT Lipo akumuliatorius bijo vibracijos. Šitame video https://www.youtube.com/watch?v=QjkW3KUz5uo rodo kaip pažeidžiant akumuliatorių jis užsidega. (variantas mažai tikėtinas tačiau neatmetu)
3. Pasirinktas senas sparnas kuris praktiškai skrenda tik dėl motoro traukos. Jo rezultatas sulankstyti lankai. Nors šiuo atveju manau jis man buvo kaip privalumas dėl to jog labai greitai nuleido. (nusileidęs jau degiau atvira liepsna).
4. Būtų įdomu išgirsti jūsų pastebėjimus dėl klaidų kurių pats neįžvelgiau.
Incidento rezultatai:
phpBB [video]
Prikabinti failai
DSC01666.JPG
DSC01621.JPG
DSC01675.JPG

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė Reno » 24 Vas 2014 17:16

"Įdomi" patirtis. Gerai, žinoma, kad pavyko greitai nusileisti, kol gaisras neišplito į kuro sistemą.
Bandau įsivaizduot, kaip užuosti degėsius skrendant "labai atviroje kabinoje" ir pastoviai apipučiamam oro srauto. Jei dar ir variklis veikiai, už nugaros besisukantis propeleris papildomai "nusiurbia" orą. Ar svylančios plastmasės kvapą pajutai po to, kai užgeso variklis? Kvapas turėjo būti ypač intesyvus...
Yra specialūs "priešgaisriniai" maišeliai LiPo akumuliatoriams, nes pastarieji pasižymi savybe netikėtai užsidegti. Šia "liga" neserga LiFePo akumuliatoriai. Jie yra tik labai nežymiai sunkesni už ličio polimerus, tačiau gerokai saugesni (į savo medini motosklandytuvą dėjau, būtent, LiFePo).
Pritariu nuomonei, kad krovimą nuo ličio akumuliatorių geriau atjungti. Nebent yra naudojama BMS (Battery Management System), kuri kontroliuoja kiekvieną celę tiek įkrovos, tiek ir iškrovos metu. Tiksliai nesilaikant režimo šio tipo baterijos greitai nusibaigia ir perkraunamos, ir perdaug iškraunamos (< 2V). Švino akumuliatoriai šiuo atveju yra žymiai "kantresni", gerokai pigesni, tačiau labai sunkūs.
Atjungus krovimą skrydžio metu LiPo, manau, savaime nebūtų užsidegęs (nebent jį užtrumpinus). Tokio tipo baterijas vis tik logiška skraidinti metaliniame konteineryje (jei, pvz, bandant užvesti motorą ore LiPo neatlaikytų ir kiltų gaisras). Ličio geležies polimeriniams (LiFePo) tokios apsaugos nereikia, nes jie nelinkę užsidegti.

Čia trumpos, bet labai aiškios rekomendacijos, kaip teisingai elgtis su LiPo akumuliatoriais:
phpBB [video]
Paskutinį kartą redagavo Reno 24 Vas 2014 18:13, redaguota 1 kartą(us).

Vartotojo avataras
ArturasM
Pranešimai: 20
Užsiregistravo: 29 Spa 2013 01:54
Skraido_nuo: 2013-Spa-01

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė ArturasM » 24 Vas 2014 17:33

Kvapa pajutau mazdaug tuo paciu metu kai uzgeso variklis ir pamaciau dumus net nezinau is situ kas pirmiau bet praktiskai vienu metu vyko. Priesgaisriniai maiseliai jie sulaiko ugni tik tam tikra laika... tad skrendant ore tu to ne nepajusi kada maiselyje uzsidege akumuliatorius nebent deti kokia lempute kuri sviecia nuo akumuliatoriaus ir kai tik ji uzgesta reiskiasi akumuliatorius sugedes ir reikia leistis. Tokiu atveju ji suveiktu ir "islostum" laiko nusileisti ir atjungti maiseli. Krovima apskritai geriausia atjungti ir tai daryti namie SU PRIEZIURA ir nepajunginet papildomu BMS. Is esmes manau kad problema buvo mano neatjungtame krovime tik klausimas koki rezultata turetu LiFe baterija mano atveju neatjungus standartinio svino akumuliatoriaus krovimo?

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė Reno » 24 Vas 2014 18:29

Jei užsidegus akumuliatoriui sustojo ir variklis, "priešgaisrinis" maišelis tikrai būtų pagelbėjęs. Dar saugiau - dėti LiPo į metalinį konteinerį.

Kiek teko dometis, niekur neradau duomenu, kad dėl pažeisto krovimo/iškrovos režimo būtų užsidegusi LiFePo baterija. Visi tvirtina, kad tai - LiPo "charakterio" savybė.
Na, o užtrumpintas, gaisrą gali sukelti ir švino akumuliatorius,
Paskutinį kartą redagavo Reno 25 Vas 2014 09:52, redaguota 1 kartą(us).

vytas26
Draugas
Pranešimai: 7
Užsiregistravo: 15 Lap 2012 19:23
Skraido_nuo: 2012-Lap-15

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė vytas26 » 24 Vas 2014 21:15

pasakėčios išvada,netingėk patraukt už virvutės,

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė Aloyzas Liaukus » 25 Vas 2014 08:07

Su šia baterija skraidžiau gal pora metų, vieno pakrovimo( iš pakrovimo įrenginio) užtekdavo daugiau nei 60 startų. Šią žiemą kažkaiptai nusibaigė, pažystamui daviau atgaivint. pasirodo vieną celę reikėjo keist. Pradėjo bateriją "operuot", peiliuku užkabino ir įpjovė korpusą ir viskas parūko, na dar linoleumas išdegė, gerai kad ne ore.

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė Reno » 25 Vas 2014 10:32

Pas Tave, Aloyzai, LiPo baterija pajungta tik starteriui sukti (be krovimo skrendant).
Jei viena celė "nusibaigia", gerokai nusilpsta visa baterija. "Negyvą" celę galima pakeisti, tik reikia žinot, kaip teisingai
"išoperuoti" LiPo bateriją, nesukeliant gaisro. Čia - demonstratyvus filmukas, kaip tai turi būti atliekama:
phpBB [video]


Kai kurios didesnės talpos celės montuojamos ne lituojant, o jų kontaktus sujungiant metalo plokštelėmis, suveržiamomis
standartiniais varžtais. LiFePo baterija savo motosklandytuvui taip ir susirinkau (iš 8 celių). Tiesa, vienos celės talpa - 10 Ah.

Kokią programėlę naudojate foto įkėlimui (Imageshack'as netinka).

svajoklis
Draugas
Pranešimai: 94
Užsiregistravo: 13 Spa 2012 22:28
Skraido_nuo: 2006-Geg-10

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė svajoklis » 25 Vas 2014 13:29

daugiau apie baterijas skaityti cia
http://www.rc-sraigtasparnis.lt/lipo-baterijos
as naudoju
www.part.lt

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Geriau, kad taip...

Standartinė Reno » 25 Vas 2014 14:46

Ačiū Svajokliui už nuorodą foto talpinimui.

Nors ličio baterijos vis dar ženkliai brangesnės už švinines, tačiau jų talpos/svorio santykis yra nepalyginimai geresnis.
Bet jos yra "pretenzingos" ir neteisingai eksploatuojamos greitai nusibaigia, o kai kurios (LiPo, LiIon) net ir gali iškrėsti
labai nemalonių pokštų, ką patvirtina ir praeito savaitgalio Artūro patirtis. Tačiau tokių akumuliatorių panaudojimas
paramotoro el.starteriui sukti, manau, kad pasiteisina su kaupu. Tik reikia atjungt krovimo režimą ir nepagailėt pinigų
kokybiškam kompiuteriniam multi-krovikliui įsigyti.

Mano surinkta 20Ah 14,4V LiFePo baterija motosklandytuvui sveria 3,4kg (20 Ah 12V švininės svoris buvo - 6kg).
Paveikslėlis

"+" ir "-" kontaktus akumuliatoriaus laidų pajungimui padariau iš aliuminio kampuočio.
10Ah 3,7V celės (4 poros) tarpusavyje sujungtos įprastais M5 varžtais ir metalinėmis plokštelėmis.
Paveikslėlis

Admin
Site Admin
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 02 Spa 2012 21:55
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 2019-Vas-08
Miestas: Vilnius

Baterijos

Standartinė Admin » 25 Vas 2014 17:15

Apie akumuliatorius: :news: :help:

Skelbti atsakymą