Tęsinys
Vienintelė vieta šešėliui, belaukiant kol "pramuš" inversiją - po sklandytuvo sparnu:
Esant +30'C likti šešėlyje pageidavo ne tik sklandytuvų pilotai, bet ir jų komandos nariai:
Lygiai taip pat elgdavosi ir lakūnai-buksyruotojai:
Visi žino, kad išskristi su "tuščiu skrandžiu" - ne pats geriausias sprendimas. Todėl, nors greito maisto kiosko starte in nebuvo,
užkandžiais prieš skrydį pasirūpindavo ne vienas:
Vyrai nustoja būti vyrais, kuomet susitikę pradeda kalbėt ne apie moteris, o apie ligas. Nors dauguma VGC klubo narių jau
pagarbaus amžiaus, tačiau piešiniai ant senovinių sklandytuvų patvirtina, kad diskusijos apie ligas dar nedomina:
Vos pažvelgus, nekyla jokių abejonių, kad su šiuo dviviečiu Slingsby T-31B "Tandem Tutor" skraido tikri vyrai:
O čia - tas pats Slingsby T-31, tik kad motorizuotas - priekinės kabinos vietoje sumontuotas oru aušinamas VW variklis.
Na, dar ir važiuoklė - tipiška lėktuvinė:
Visa tai - kardinaliai pakeitė sklandytuvo išvaizdą... ir, žinoma, paskirtį:
Bemotorio skrydžio entuziastai bet kokią "motorizaciją" dažniausia apibūdina kaip sklandytuvo "subjaurojimą". Tiesa, ir
ne visi sklandytuvai tam lengvai pasiduoda. Jei, pvz, Slingsby T-31 konstrukcija ir palanki tokiems perdirbimams, tai kitą
dvivietį - Slingsby T-21 "Sedberg" taip lengvai motorizuoti kažin, ar pavyks.
Mat pastarojo sėdynės kabinoje išdėstytos ne tandemu (viena paskui kitą), o viena šalia kitos. Faktas, kad sklandytuvo
liemeniui toks sėdynių išdėstymas daug elegancijos nesuteikia (ne veltui T-21 mūsuose pravardžiuojamas "Bufetu") tačiau
skraidinti merginas tokioje kabinoje - žymiai įdomiau
Gal todėl VGC sąskrydžių metu Slingsby T-21 sklandytuvai būna tarp pačių populiariausių - prie jų visuomet nutįsta ilgos
norinčiųjų jais paskraidyti eilės.
Tose eilėse ne kartą teko būti ir man, tačiau laimė paskraidyti su "Bufetu" man pirmąkart nusišypsojo tik šiemet. Ir tai įvyko
tik paskutinę šiumetinio VGC sąskrydžio dieną, kuomet mano palapinės kaiminystėje gyvenę Anglijos pilotai pakvietė skrydžiui.
Jausmas tikrai įspūdingas, kuomet termike sukiesi 'baisuliniu" - vos 35 mazgų (64-65 km/val) greičiu greta skriejančius
sklandytuvus stebėdamas lyg iš balkono. Na, bet su T-21 greičiaus skrist kažkaip ir nebesinori... Po valandos ir dešimties
minučių skrydžio teko leistis, nes starte jau laukė eilė kitų, norinčiųjų išbandyti "Bufetą" ore.
Bus daugiau.