2015 m. liepos 26 - rugpjūčio 6 dienomis Olandijoje, Terlet'e vyko tradicinis - jau 43-čias tarptautinis VGC (Vintage Gliders Club) sąskrydis.
Šiumetiniame renginyje dalyvavo pilotai iš 14-os šalių įskaitant ir Lietuvos atstovus.
Reportažas apie renginį bus artimiausiu metu.
VGC Rally 2015
Forumo taisyklės
Kas ir kur Skraido
Kas ir kur Skraido
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2015
2015 metų tarptautinis VGC sąskrydis (jau 43-čias) dalyvių skaičiumi neprilygo pernykščiam. Jei 2014 m. Danijoje skraidė 180 pilotų iš 17-os pasaulio šalių plotai, tai šiemet į Olandijos Nacionalinį sklandymo centrą Terlet'e (čia sklandytuvais skraidoma nuo 1932 metų) susirinko 14-os valstybių atstovai. Taip jau sutapo, kad beveik tuo pačiu metu vyko ir kitas svarbus VGC renginys - Rasytės sklandymo mokyklos, tarpukaryje garsėjusios rekordiniais skrydžiais, minėjimas. Rasytė (Rossiten) dabar vadinasi "Rybačyj", nes yra Rusijai priklausančioje Kuršių Nerijos dalyje http://klops.ru/news/obschestvo/115095- ... -rekord#25
Meteo sąlygos nuo pat renginio pradžios buvo tikras išbandymas - pirmas 4 dienas po atidarymo karaliavo vėjas ir lietus. O didžioji dauguma, kaip įprasta, apsigyveno palapinėse. Pastarąsias teko papildomai pririšt prie automobilių, kad vėjas nenupūstų. Sklandytuvai šį laikotarpį "pergyveno" kur kas sėkmingiau - savo priekabose, taip dar ir nesumontuoti nuo pat atvykimo. Faktas, kad beveik visi VGC dalyvių turimi, dar praeitą šimtetį menantys skraidymo aparatai - mediniai. Todėl nieko nuostabaus, kad savininkai nuo lietaus pirmiausia stengasi apsaugot sklandytuvus (svarbiausia, kad priekabose būtų sausa, o pačiam bei savo palapinės turinį galima išsidžiovinti kada nors vėliau). Esant darganai susidarė puiki proga aplankyti ne taip jau toli (Olandijoje iš viso ar gali kas nors būti toli ) karo muziejų. Aviacijos ekspozicija ten tikrai įspūdinga. Vienas geriausių Antrojo Pasaulinio karo naikintuvų - P-51D Mustang: Vokiška skraidanti valtis Dornier Do-24: Amerikiečių konstrukcijos - naikintuvas F2A Buffalo ir bombonešis B-25 Mitchell: Pirmojo Pasaulinio karo pabaigos šedevras - naikintuvas Fokker DVII blizga, lyg būtų ką tik išridentas pro gamyklos vartus: Nuo įvairaus laikmečio karinės aviacinės technikos gausos net akys raibo: Eksponatų tiek daug, kad dalis jų pastatyti lauke, pvz, - pirmųjų oro mūšių tarp reaktyvinių naikintuvų atstovas, pagrindinis sovietinio Mig-15 priešininkas Korėjos padangėje - F-86 Sabre: O šis Lockheed kūrinys su masyviu radaru "ant pilvo" skirtas povandeniniams laivams medžioti: Na, bet nuotraukomis visko neparodysi, - geriau ten nuvykt pačiam ir apžiūrėti "gyvai". Laikas grįžti prie pagrindinės temos - 2015 m. VGC sąskrydžio.
Bus daugiau.
Meteo sąlygos nuo pat renginio pradžios buvo tikras išbandymas - pirmas 4 dienas po atidarymo karaliavo vėjas ir lietus. O didžioji dauguma, kaip įprasta, apsigyveno palapinėse. Pastarąsias teko papildomai pririšt prie automobilių, kad vėjas nenupūstų. Sklandytuvai šį laikotarpį "pergyveno" kur kas sėkmingiau - savo priekabose, taip dar ir nesumontuoti nuo pat atvykimo. Faktas, kad beveik visi VGC dalyvių turimi, dar praeitą šimtetį menantys skraidymo aparatai - mediniai. Todėl nieko nuostabaus, kad savininkai nuo lietaus pirmiausia stengasi apsaugot sklandytuvus (svarbiausia, kad priekabose būtų sausa, o pačiam bei savo palapinės turinį galima išsidžiovinti kada nors vėliau). Esant darganai susidarė puiki proga aplankyti ne taip jau toli (Olandijoje iš viso ar gali kas nors būti toli ) karo muziejų. Aviacijos ekspozicija ten tikrai įspūdinga. Vienas geriausių Antrojo Pasaulinio karo naikintuvų - P-51D Mustang: Vokiška skraidanti valtis Dornier Do-24: Amerikiečių konstrukcijos - naikintuvas F2A Buffalo ir bombonešis B-25 Mitchell: Pirmojo Pasaulinio karo pabaigos šedevras - naikintuvas Fokker DVII blizga, lyg būtų ką tik išridentas pro gamyklos vartus: Nuo įvairaus laikmečio karinės aviacinės technikos gausos net akys raibo: Eksponatų tiek daug, kad dalis jų pastatyti lauke, pvz, - pirmųjų oro mūšių tarp reaktyvinių naikintuvų atstovas, pagrindinis sovietinio Mig-15 priešininkas Korėjos padangėje - F-86 Sabre: O šis Lockheed kūrinys su masyviu radaru "ant pilvo" skirtas povandeniniams laivams medžioti: Na, bet nuotraukomis visko neparodysi, - geriau ten nuvykt pačiam ir apžiūrėti "gyvai". Laikas grįžti prie pagrindinės temos - 2015 m. VGC sąskrydžio.
Bus daugiau.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2015
Po keturių darganotų dienų dangus Telet'e nusigiedrijo ir... driokstelėjo +30"C karštis. Pradžioje sujidimas buvo didelis - visi puolė montuoti sklandytuvų:
Tęsinys - vėliau
... ir stumti juos į starto vietą Žinoma, prieš tai reikėjo apsispręsti kokiu būdu bus startuojama - išvikltuvu, ar paskui lėktuvą. Neįprasta, kad abi minėtas startavietes skyrė maždaug 2,5 km atsumas. Net iš kempingo iki bet kurios starto vietos pėsti tektų pėdinti apie 1,7 km. Tačiau organizatoriai pasirūpino "visuomeniniu transportu", reguliariai kursavusiu tarp palapinių miestelio ir startaviečių: Buvo ir nemokamas TAXI su labai stilingu, pirštines dėvinčiu vairuotoju: . "Žalių" pažiūrų atsovams, šventai įsitikinusiems, jog vidaus degimo varikliai dvokia, buvo pasiūlytas modernus "zero emission", t.y. - elektrinis transportas: Pastarasis buvo naudojamas ir sklandytuvų pertempimui iš nusileidimo vietos atgal į startą: Skraidymams tinkamomis dienomis (o jų sąskrydžio metu iš viso buvo penkios) pirmieji į orą dažniausia kildavo "išviktuvininkai", bet dažniausia ir greitai nusileisdavo: Dėl karštomis dienomis žemai tvyrodavusios inversijos terminės veiklos iki 14 val. beveik nebūdavo.Tęsinys - vėliau
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2015
Tęsinys
Vienintelė vieta šešėliui, belaukiant kol "pramuš" inversiją - po sklandytuvo sparnu: Esant +30'C likti šešėlyje pageidavo ne tik sklandytuvų pilotai, bet ir jų komandos nariai: Lygiai taip pat elgdavosi ir lakūnai-buksyruotojai: Visi žino, kad išskristi su "tuščiu skrandžiu" - ne pats geriausias sprendimas. Todėl, nors greito maisto kiosko starte in nebuvo,
užkandžiais prieš skrydį pasirūpindavo ne vienas: Vyrai nustoja būti vyrais, kuomet susitikę pradeda kalbėt ne apie moteris, o apie ligas. Nors dauguma VGC klubo narių jau
pagarbaus amžiaus, tačiau piešiniai ant senovinių sklandytuvų patvirtina, kad diskusijos apie ligas dar nedomina: Vos pažvelgus, nekyla jokių abejonių, kad su šiuo dviviečiu Slingsby T-31B "Tandem Tutor" skraido tikri vyrai: O čia - tas pats Slingsby T-31, tik kad motorizuotas - priekinės kabinos vietoje sumontuotas oru aušinamas VW variklis.
Na, dar ir važiuoklė - tipiška lėktuvinė: Visa tai - kardinaliai pakeitė sklandytuvo išvaizdą... ir, žinoma, paskirtį: Bemotorio skrydžio entuziastai bet kokią "motorizaciją" dažniausia apibūdina kaip sklandytuvo "subjaurojimą". Tiesa, ir
ne visi sklandytuvai tam lengvai pasiduoda. Jei, pvz, Slingsby T-31 konstrukcija ir palanki tokiems perdirbimams, tai kitą
dvivietį - Slingsby T-21 "Sedberg" taip lengvai motorizuoti kažin, ar pavyks.
Mat pastarojo sėdynės kabinoje išdėstytos ne tandemu (viena paskui kitą), o viena šalia kitos. Faktas, kad sklandytuvo
liemeniui toks sėdynių išdėstymas daug elegancijos nesuteikia (ne veltui T-21 mūsuose pravardžiuojamas "Bufetu") tačiau
skraidinti merginas tokioje kabinoje - žymiai įdomiau
Gal todėl VGC sąskrydžių metu Slingsby T-21 sklandytuvai būna tarp pačių populiariausių - prie jų visuomet nutįsta ilgos
norinčiųjų jais paskraidyti eilės. Tose eilėse ne kartą teko būti ir man, tačiau laimė paskraidyti su "Bufetu" man pirmąkart nusišypsojo tik šiemet. Ir tai įvyko
tik paskutinę šiumetinio VGC sąskrydžio dieną, kuomet mano palapinės kaiminystėje gyvenę Anglijos pilotai pakvietė skrydžiui.
Jausmas tikrai įspūdingas, kuomet termike sukiesi 'baisuliniu" - vos 35 mazgų (64-65 km/val) greičiu greta skriejančius
sklandytuvus stebėdamas lyg iš balkono. Na, bet su T-21 greičiaus skrist kažkaip ir nebesinori... Po valandos ir dešimties
minučių skrydžio teko leistis, nes starte jau laukė eilė kitų, norinčiųjų išbandyti "Bufetą" ore. Bus daugiau.
Vienintelė vieta šešėliui, belaukiant kol "pramuš" inversiją - po sklandytuvo sparnu: Esant +30'C likti šešėlyje pageidavo ne tik sklandytuvų pilotai, bet ir jų komandos nariai: Lygiai taip pat elgdavosi ir lakūnai-buksyruotojai: Visi žino, kad išskristi su "tuščiu skrandžiu" - ne pats geriausias sprendimas. Todėl, nors greito maisto kiosko starte in nebuvo,
užkandžiais prieš skrydį pasirūpindavo ne vienas: Vyrai nustoja būti vyrais, kuomet susitikę pradeda kalbėt ne apie moteris, o apie ligas. Nors dauguma VGC klubo narių jau
pagarbaus amžiaus, tačiau piešiniai ant senovinių sklandytuvų patvirtina, kad diskusijos apie ligas dar nedomina: Vos pažvelgus, nekyla jokių abejonių, kad su šiuo dviviečiu Slingsby T-31B "Tandem Tutor" skraido tikri vyrai: O čia - tas pats Slingsby T-31, tik kad motorizuotas - priekinės kabinos vietoje sumontuotas oru aušinamas VW variklis.
Na, dar ir važiuoklė - tipiška lėktuvinė: Visa tai - kardinaliai pakeitė sklandytuvo išvaizdą... ir, žinoma, paskirtį: Bemotorio skrydžio entuziastai bet kokią "motorizaciją" dažniausia apibūdina kaip sklandytuvo "subjaurojimą". Tiesa, ir
ne visi sklandytuvai tam lengvai pasiduoda. Jei, pvz, Slingsby T-31 konstrukcija ir palanki tokiems perdirbimams, tai kitą
dvivietį - Slingsby T-21 "Sedberg" taip lengvai motorizuoti kažin, ar pavyks.
Mat pastarojo sėdynės kabinoje išdėstytos ne tandemu (viena paskui kitą), o viena šalia kitos. Faktas, kad sklandytuvo
liemeniui toks sėdynių išdėstymas daug elegancijos nesuteikia (ne veltui T-21 mūsuose pravardžiuojamas "Bufetu") tačiau
skraidinti merginas tokioje kabinoje - žymiai įdomiau
Gal todėl VGC sąskrydžių metu Slingsby T-21 sklandytuvai būna tarp pačių populiariausių - prie jų visuomet nutįsta ilgos
norinčiųjų jais paskraidyti eilės. Tose eilėse ne kartą teko būti ir man, tačiau laimė paskraidyti su "Bufetu" man pirmąkart nusišypsojo tik šiemet. Ir tai įvyko
tik paskutinę šiumetinio VGC sąskrydžio dieną, kuomet mano palapinės kaiminystėje gyvenę Anglijos pilotai pakvietė skrydžiui.
Jausmas tikrai įspūdingas, kuomet termike sukiesi 'baisuliniu" - vos 35 mazgų (64-65 km/val) greičiu greta skriejančius
sklandytuvus stebėdamas lyg iš balkono. Na, bet su T-21 greičiaus skrist kažkaip ir nebesinori... Po valandos ir dešimties
minučių skrydžio teko leistis, nes starte jau laukė eilė kitų, norinčiųjų išbandyti "Bufetą" ore. Bus daugiau.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2015
Prieš Kalėdas netikėtai teko vėl prisimint praeitos vasaros skraidymus Olandijoje. Prieš pat šventes keletą nuotraukų man atsiuntė
Ka-6CR D-8608 sąvininkas Thomas van der Ven. Su jo skolintu sklandytuvu daugiausia ir skraidžiau 43-jo tarptautinio VGC sąskrydžio
metu. Pats Thomas kartu su kitais renginio šeimininkais tomis dienomis dirbo įvairius organizacinius darbus ir skraidyti, deja, negalėjo. Viename termike kartu su "Olimpija" (DFS Olympia Meise). Pastarasis - Hans Jacobs'o kūrinys, 1938 m. laimėjęs vasaros
olimpinėms žaidynėms skirto sklandytuvo konkursą (sklandymas tuo metu buvo įtrauktas į olimpinių sporto šakų programą).
Deja, prasidėjus Antrajam Pasauliniam karui 1940-jų metų vasaros Olimpiada (o kartu ir pirmosios olimpinės sklandymo
varžybos) taip ir nebeįvyko. O po karo olimpinių sporto šakų sąraše sklandymui vietos jau nebeliko...
Ka-6CR D-8608 sąvininkas Thomas van der Ven. Su jo skolintu sklandytuvu daugiausia ir skraidžiau 43-jo tarptautinio VGC sąskrydžio
metu. Pats Thomas kartu su kitais renginio šeimininkais tomis dienomis dirbo įvairius organizacinius darbus ir skraidyti, deja, negalėjo. Viename termike kartu su "Olimpija" (DFS Olympia Meise). Pastarasis - Hans Jacobs'o kūrinys, 1938 m. laimėjęs vasaros
olimpinėms žaidynėms skirto sklandytuvo konkursą (sklandymas tuo metu buvo įtrauktas į olimpinių sporto šakų programą).
Deja, prasidėjus Antrajam Pasauliniam karui 1940-jų metų vasaros Olimpiada (o kartu ir pirmosios olimpinės sklandymo
varžybos) taip ir nebeįvyko. O po karo olimpinių sporto šakų sąraše sklandymui vietos jau nebeliko...