Kaip kad išsireiškė Normantas - vieni iš mano "metinių atlaidų" - motosklandytuvų ASK-14 sąskrydis. Šiemet, birželio 27-30 dienomis
įvyko jau 11-as renginys ir pirmą kartą istorijoje - už Vokietijos ribų. Tuokart susirinkome Olandijoje, ne taip seniai susijungusių
Venlo ir Eindhoveno aeroklubų aerodrome, esančiam pačiame Vokietijos pasienyje prie Venlo miesto. Tiesa, aerodromas yra draustinio
teritorijoje, iš trijų pusių apsuptas miškų, kur vaikščioti galima tik pėsčiomis arba važiuoti dviračiu.
Į pirmą ASK-14 sąskrydį "ne Vokietijoje" (na, bet visai, visai šalia Vokietijos sienos) "suskrido" 12 motosklandytuvų, iš jų 11 - Rudolfo
Kaiser'io kūrinių, t.y. - ASK-14 ir vienas "giminaitis" pagal variklį, šiuo atveju, - Egono Scheibe's Motor-Spatz. Pastarojo propelerį suka
lygiai toks pats 2-taktis Hirth F10A variklis. Abu motosklandytuvai yra kilę iš savo laiku labai populiarių bemotorių giminės - ASK-14
yra legendinio sklandytuvo Ka-6 motorizuotas variantas, o Motor-Spatz'as - iš gausios Spatz sklandytuvų (Spatz-A, Spatz-B, L-Spatz) šeimos.
Motor-Spatz savo liemeniu daugiau primena šaukštą, nei "žvirblį" (Spatz). Kasmentiniame ASK-14 renginyje dalyvauja pirmą kartą.
Su Motor-Spatz'o sąvininkais - Jungtinėje Karalystėje gyvenančiais Margaret ir David Shrimpton'ais susipažinau pernai, tarptautinio
VGC sąskrydžio Vokietijoje metu. Tuomet jiems ir papasakojau apie kasmetinius ASK-14 gerbėju susitikimus. Šaunu, kad šiemet jau
ir jie atvyko į renginį, ir, manau, tikrai nepasigailėjo...
Taip ASK-14 pilotų šiemet buvo ir du "naujokai" - pirmąkart į renginį atvykę Norbert Diener iš Austrijos bei vokietis Markus Jakubiec.
Paskutinį renginio vakarą Markus pademonstravo įspūdingą video, kurį sumontavo iš sąskrydžio metu ką tik surinktos vaizdo medžiagos.
Viena iš ASK-14 sąskrydžių metu atsiradusių tradicijų - saulės palydėjimas. Jei poilsiaujantiems Palangoje įprasta prieš saulėlydį
susirinkti ant tilto, tai ASK-14 pilotai saulę palydi ore - motosklandytuvų grupei palikus į vakarėjantį dangų laukiama, kol saulė
nugrims už horizonto. Iškart po saulėlydžio visi išjungia variklius ir tyliai, tyliai vienas paskui kitą sklendžia aerodromo link...
Įdomi naujiena - sekantis, 12-asis motosklandytuvų ASK-14 sąskrydis vyks Lietuvoje, Pociūnuose, 2020m. birželio 19-28 dienomis.
Kai kuriems, skraidantiems su ASK-14, jau kilo idėja iš Vokietijos į Pociūnus nukeliauti oru! Tokiems ilgiems perskridimams (>1000 km)
šis motosklandytuvas nėra pritaikytas - kuro užtenka, maždaug, 2 valandoms skrydžio. Žinoma, esant palankioms sąlygoms ženklią dalį
atstumo galima nuskrieti naudojantis termikais (ASK-14 aerodinaminė kokybė - 28 ir šis motosklandytuvas skrieja ne prasčiau už Ka-6).
Tačiau, kad perskristi Lenkiją, bent tris tarpinio tūpimo vietas kuro papildymui bei poilsiui reikėtų numatyti iš anksto. Todėl iš Vokietijos
į Lietuvą kitąmet planuojantys atskristi ASK-14 pilotai iš anksto labai dėkoja už patarimus/nuorodas, kuriuos Lenkijos klubų aerodromus
šiuo atveju jiems būtų geriausia įtrauktį į skrydžio maršrutą.