VGC Rally 2014
Forumo taisyklės
Kas ir kur Skraido
Kas ir kur Skraido
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
VGC Rally 2014
Tikriausia daugelis klubiečių dar prisimena prieš dvejus metus vykusi senovinių sklandytuvų tarptautinį sąskrydį Pociūnuose.
Tai - tradicinis (jau 42-as) kasmetinis VGC klubo renginys, šiemet vykęs Danijoje, prie Arnborgo: http://www.vgc2014.dk/index.php/en/ Į 2014 metų VGC sąskrydį susirinko net 180 pilotų iš 17 pasaulio šalių. Kaip įprasta, dauguma atvyko su savo šeimos nariais (viso - apie 380 dalyvių),
kartu atsigabendami ir sklandytuvus, kurių iš viso suskaičiuota net 98. Tokios gausios "eskadrilės" Arnborg'o sklandymo centras dar nėra matęs.
Lietuvą atstovavo mano šeimos dalis (vyriausia kartu su jauniausia) ir Benas, šiuo metu (lyg pagal užsakymą) techniškai aptarnaujantis vienos
aviakompanijos keleivinius lėktuvus Danijoje. Nuo pat renginio pradžios dalyvius alino Danijai neįprastas karštis, tačiau skydžiams orai buvo puikūs. Besižvalgydamas į sąskrydžio dalyvius eilinį kartą įsitikinau, kad skraidymo aistrai amžius jokios įtakos neturi. Vienas jauniausių VGC 2014 sąskrydžio dalyvių. Už jo esantis vengriškas sklandytuvas CIMBORA "vyresnis" daugiau, kaip 50-čia metų! O ši "technika" jam dar labiau ne pagal amžių. Su tokiais, greičiausia ir pats Flinstone'as skraidė... Bene egzotiškiausias renginio dalyvis - aviukas Shon'as, gerai žinomo animacinio serialo pagrindinis herojus, mylimas ir jaunų, ir senų... Aviukui Shon'ui buvo užvesta atskira skraidymo knygelė, į kurią visi, skraidinusieji Shoną, įrašydavo savo skrydžius. O skraidinamas
animacinio serialo personažas buvo įvairiai, - pvz, anglai aviuką kabindavo prie vieno iš sklandytuvo Slingsby T-21 sparno spyrių. Tęsinys bus vėliau
Tai - tradicinis (jau 42-as) kasmetinis VGC klubo renginys, šiemet vykęs Danijoje, prie Arnborgo: http://www.vgc2014.dk/index.php/en/ Į 2014 metų VGC sąskrydį susirinko net 180 pilotų iš 17 pasaulio šalių. Kaip įprasta, dauguma atvyko su savo šeimos nariais (viso - apie 380 dalyvių),
kartu atsigabendami ir sklandytuvus, kurių iš viso suskaičiuota net 98. Tokios gausios "eskadrilės" Arnborg'o sklandymo centras dar nėra matęs.
Lietuvą atstovavo mano šeimos dalis (vyriausia kartu su jauniausia) ir Benas, šiuo metu (lyg pagal užsakymą) techniškai aptarnaujantis vienos
aviakompanijos keleivinius lėktuvus Danijoje. Nuo pat renginio pradžios dalyvius alino Danijai neįprastas karštis, tačiau skydžiams orai buvo puikūs. Besižvalgydamas į sąskrydžio dalyvius eilinį kartą įsitikinau, kad skraidymo aistrai amžius jokios įtakos neturi. Vienas jauniausių VGC 2014 sąskrydžio dalyvių. Už jo esantis vengriškas sklandytuvas CIMBORA "vyresnis" daugiau, kaip 50-čia metų! O ši "technika" jam dar labiau ne pagal amžių. Su tokiais, greičiausia ir pats Flinstone'as skraidė... Bene egzotiškiausias renginio dalyvis - aviukas Shon'as, gerai žinomo animacinio serialo pagrindinis herojus, mylimas ir jaunų, ir senų... Aviukui Shon'ui buvo užvesta atskira skraidymo knygelė, į kurią visi, skraidinusieji Shoną, įrašydavo savo skrydžius. O skraidinamas
animacinio serialo personažas buvo įvairiai, - pvz, anglai aviuką kabindavo prie vieno iš sklandytuvo Slingsby T-21 sparno spyrių. Tęsinys bus vėliau
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: VGC Rally 2014
gražūs lėktuvai, reikėjo suorganizuot ekspediciją į Daniją
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
O toks (čia - legendinis PIPER Cub J-3, 1938m. konstrukcija), spėju, kad patiktų ir Tau Beje, šis "parako uostęs" PIPER'is neturi jokio starterio - variklis užvedamas tik ranka sukant propelerį (kur aš tai mačiau? ) Sąskrydžio metu sklandytuvus irgi buksyravo PIPER Cub, tik abu buvo naujasnės modifikacijos ir ne tokie "erotiški"Aloyzas Liaukus rašė:gražūs lėktuvai, reikėjo suorganizuot ekspediciją į Daniją
Paskutinį kartą redagavo Reno 22 Rgp 2014 13:23, redaguota 1 kartą(us).
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Tęsinys ...
pakeldavo daugiau, kaip 150 kartų, o lėktuvais - beveik 100. Taigi oras virš aerodromo tomis dienomis tiesiog virte virė. Nepaisant labai intensyvaus "judėjimo" kiekvienas sėkmingai surasdavo saugų kelią nutūpti O kai kurie skraidė net visiškai "atsipūtę"... Suprantama, nes iš atviros kabinos matomumas dažniausia būna puikus Taigi, jei "kamščių" ore ir nebuvo, tai ant žemės - priešingai. Prie išvilktuvų nutįso eilės, lyg sovietiniais laikais prie gastronomo... Panašioje situacijoje atsidūrė ir laukiantys buksyravimo lėktuvu, nors du PIPER Cub'ai ir abi Motorfalke's plušo išsijuosę... Bus daugiau.
Šiumetinio VGC tarptautinio sąskrydžio metu buvo skaidymo dienų, kuomet starto komanda išvilktuvais sklandytuvus į ora pakeldavo daugiau, kaip 150 kartų, o lėktuvais - beveik 100. Taigi oras virš aerodromo tomis dienomis tiesiog virte virė. Nepaisant labai intensyvaus "judėjimo" kiekvienas sėkmingai surasdavo saugų kelią nutūpti O kai kurie skraidė net visiškai "atsipūtę"... Suprantama, nes iš atviros kabinos matomumas dažniausia būna puikus Taigi, jei "kamščių" ore ir nebuvo, tai ant žemės - priešingai. Prie išvilktuvų nutįso eilės, lyg sovietiniais laikais prie gastronomo... Panašioje situacijoje atsidūrė ir laukiantys buksyravimo lėktuvu, nors du PIPER Cub'ai ir abi Motorfalke's plušo išsijuosę... Bus daugiau.
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: VGC Rally 2014
Labai gražių konstrukcijų prigalvota, fainas reportažas!
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Tęsinys
tokio modelio skraidymo aparatas Danijoje. Įsigojome jį keturese, pasakoja Erikas, prieš 30 metų. Šiuo metu esu vienintelis sąvininkas. OY-XGA metais "vyresnis" už maniškį, pagamintas 1968-siais. Angare sėkmingai "prisiderino" prie kitų VGC sąskrydžio sklandytuvų. Savojo į Daniją, deja, neatsivežiau "dėl ligos" - variklis vis dar "moto-operacinėje" ir laukia sekančių intervencijų. Taigi, Arnborgo
sklandymo klubo aerodrome teko pasinaudot tuo, kas tuo metu buvo VGC renginio "asortimente". Pilotas iš Prancūzijos Francis Humblet'as,
geru žodžiu minėdamas 2012 m. VGC sąskrydį Pociūnuose, mums su Benu geranoriškai paskolino šiumetiniam renginiui Danijoje išsinuomotą
lenkišką "Lapę" - SZD-25 "LIS". Iki šiol nematytas aparatas ir tikrai retas, nes lenkai jų pagamino nedaug (dėl mišrios medžio-metalo-plastmasės konstrukcijos
technilogija pasirodė perdaug sudėtinga didelei serijinei gamybai), bet į Daniją savo laiku buvo importuoti 4 tokie sklandytuvai.
Nors žiūrint iš šono kabina neatrodo didelė, tačiau vietos joe pakankamai. Reguliojami pedalai į priekį nusistumia tiek, kad kojas
galima beveik ištiesti. Tiek aukštaūgis Benas, tiek ir aš i - abu "Lapės" kabinoje išsitekdavom gana lengvai. Su "Lape" skridau triskart, viso - beveik 4 valandas (3:59). Tikrai draugiško charakterio sklandytuvas, tik norėtųsi, kad posūkio vairas būtų
kiek jautresnis. Na ir reikia sugalvot geresnę atramą juosmeniui, nes po pusantros valandos skrydžio kabinoje vis tik pradedi muistytis... Sekantis aparatas, kuriuo turėjau galimybės paskraidyt, tai prancūziška "Torpeda". Iį tikrųjų tai - labai gerai žinomas vokiškas 2-vietis
mokomasis sklandytuvas ASK-13, tik prancūzų perdarytas į "cabrio" variantą (atvira kabina) kartu suteikiant labai veržlią pravardę. Ryškiai geltonos ir sidabrinės spalvų derinys sukelia tikrai dinamišką įspūdi. Visi darbai atlikti labai kruopščiai ir kokybiškai. Bet skrydis labai didelio įspūdžio nesukėlė, griečiausia, dėl mano kūno "kontūrams" ankštos kabinos (susdarė įspūdis, kad
vietos mažiau, nei "Blanik'e"). Pedalai labai arti, tad kojos būna sulenktos tiek, jog varolazdė atsiduria tiesiai tarp kelių. Nepatogu
(bent jau man taip pasirodė). Na, o ausis dengianti kailinė kepurė atviroje kabinoje labai praverčia net ir vasarą... Apie šltą galvos apdangalą skraidant atviroje kabinoje nereikia įtikinėti net šalčiui įprastai labai atsparių suomių Pik-5c kabinoje - Kimmo Tihula Turbūt daugiausia emocijų sukėlė skrydis danų sklandytuvu "2G". Tai - kažkas panašaus į sklandymo aušroje naudotus SG-38 Schulgleiter,
Zogling RRG-1 ar Slingsby T-38 Grasshopper. Panašiai turėjo jaustis ir pirmieji tarpukario Lietuvos sklandytojai skrisdami su B.Oškinio T-1. Bene pagrindinis skirtumas, kad šis, ypač "vintažinės" išvaizdos sklandytuvas yra dvivietis. Atsisėdęs į priekinę kabiną (jeigu tai išvis galima vadinti kabina) pamatai štai tokį vaizdą: Prieš startuojant dar naiviai tikėjausi, kad skrydžio metu pafotografuosiu (juk aplink viskas atvira). Bet vos pakilęs pasijunti lyg ant šluotos,
o trykštantis adrenalinas derinyje su į veidą be paliovos plūstačiu oro srautu išgarina bet kokias mintis, nesusijusias su sklandytuvo pilotavimu.
Diena buvo labai vėjuota, todėl kartu skridęs instruktorius patarė labai nenutolt nuo aerodromo atsižvelgiant dar ir į tai, kad prieš vėją "2G"
sklendžia ne ką geriau už fortepijoną... Taigi, apie foto prisiminiau tik nusileidęs po skrydžio Todėl nenuostabu, kad "2G" buvo vienas iš populiariausių sąskrydžio sklandytuvų - norinčių su juo paskrist niekada netrūkdavo. O po skrydžio su "2G" visų jį išbandžiusių veidus puošdavo šypsena. Bus daugiau
Sąskrydžio metu sutikau vietinį "kolegą" - Eriką Jenseną, skraidantį taip pat su ASK-14 ir jo motosklandytuvas taip pat yra vienintelis tokio modelio skraidymo aparatas Danijoje. Įsigojome jį keturese, pasakoja Erikas, prieš 30 metų. Šiuo metu esu vienintelis sąvininkas. OY-XGA metais "vyresnis" už maniškį, pagamintas 1968-siais. Angare sėkmingai "prisiderino" prie kitų VGC sąskrydžio sklandytuvų. Savojo į Daniją, deja, neatsivežiau "dėl ligos" - variklis vis dar "moto-operacinėje" ir laukia sekančių intervencijų. Taigi, Arnborgo
sklandymo klubo aerodrome teko pasinaudot tuo, kas tuo metu buvo VGC renginio "asortimente". Pilotas iš Prancūzijos Francis Humblet'as,
geru žodžiu minėdamas 2012 m. VGC sąskrydį Pociūnuose, mums su Benu geranoriškai paskolino šiumetiniam renginiui Danijoje išsinuomotą
lenkišką "Lapę" - SZD-25 "LIS". Iki šiol nematytas aparatas ir tikrai retas, nes lenkai jų pagamino nedaug (dėl mišrios medžio-metalo-plastmasės konstrukcijos
technilogija pasirodė perdaug sudėtinga didelei serijinei gamybai), bet į Daniją savo laiku buvo importuoti 4 tokie sklandytuvai.
Nors žiūrint iš šono kabina neatrodo didelė, tačiau vietos joe pakankamai. Reguliojami pedalai į priekį nusistumia tiek, kad kojas
galima beveik ištiesti. Tiek aukštaūgis Benas, tiek ir aš i - abu "Lapės" kabinoje išsitekdavom gana lengvai. Su "Lape" skridau triskart, viso - beveik 4 valandas (3:59). Tikrai draugiško charakterio sklandytuvas, tik norėtųsi, kad posūkio vairas būtų
kiek jautresnis. Na ir reikia sugalvot geresnę atramą juosmeniui, nes po pusantros valandos skrydžio kabinoje vis tik pradedi muistytis... Sekantis aparatas, kuriuo turėjau galimybės paskraidyt, tai prancūziška "Torpeda". Iį tikrųjų tai - labai gerai žinomas vokiškas 2-vietis
mokomasis sklandytuvas ASK-13, tik prancūzų perdarytas į "cabrio" variantą (atvira kabina) kartu suteikiant labai veržlią pravardę. Ryškiai geltonos ir sidabrinės spalvų derinys sukelia tikrai dinamišką įspūdi. Visi darbai atlikti labai kruopščiai ir kokybiškai. Bet skrydis labai didelio įspūdžio nesukėlė, griečiausia, dėl mano kūno "kontūrams" ankštos kabinos (susdarė įspūdis, kad
vietos mažiau, nei "Blanik'e"). Pedalai labai arti, tad kojos būna sulenktos tiek, jog varolazdė atsiduria tiesiai tarp kelių. Nepatogu
(bent jau man taip pasirodė). Na, o ausis dengianti kailinė kepurė atviroje kabinoje labai praverčia net ir vasarą... Apie šltą galvos apdangalą skraidant atviroje kabinoje nereikia įtikinėti net šalčiui įprastai labai atsparių suomių Pik-5c kabinoje - Kimmo Tihula Turbūt daugiausia emocijų sukėlė skrydis danų sklandytuvu "2G". Tai - kažkas panašaus į sklandymo aušroje naudotus SG-38 Schulgleiter,
Zogling RRG-1 ar Slingsby T-38 Grasshopper. Panašiai turėjo jaustis ir pirmieji tarpukario Lietuvos sklandytojai skrisdami su B.Oškinio T-1. Bene pagrindinis skirtumas, kad šis, ypač "vintažinės" išvaizdos sklandytuvas yra dvivietis. Atsisėdęs į priekinę kabiną (jeigu tai išvis galima vadinti kabina) pamatai štai tokį vaizdą: Prieš startuojant dar naiviai tikėjausi, kad skrydžio metu pafotografuosiu (juk aplink viskas atvira). Bet vos pakilęs pasijunti lyg ant šluotos,
o trykštantis adrenalinas derinyje su į veidą be paliovos plūstačiu oro srautu išgarina bet kokias mintis, nesusijusias su sklandytuvo pilotavimu.
Diena buvo labai vėjuota, todėl kartu skridęs instruktorius patarė labai nenutolt nuo aerodromo atsižvelgiant dar ir į tai, kad prieš vėją "2G"
sklendžia ne ką geriau už fortepijoną... Taigi, apie foto prisiminiau tik nusileidęs po skrydžio Todėl nenuostabu, kad "2G" buvo vienas iš populiariausių sąskrydžio sklandytuvų - norinčių su juo paskrist niekada netrūkdavo. O po skrydžio su "2G" visų jį išbandžiusių veidus puošdavo šypsena. Bus daugiau
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: VGC Rally 2014
Kuo ištempinėjo šitą gražuolį?
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Kuris Tau yra gražuolis? Jei "2G", tai aš su juo startavau išvilktuvu (kuo stipresnis vėjas, tuo daugiau galimybių "išsišaut" į didesnį aukštį). Tačiau su "2G" galima buksyruotis ir paskui lėtesnį lėktuvą, galintį stabiliai tempti <100 km/val greičiuAloyzas Liaukus rašė:Kuo ištempinėjo šitą gražuolį?
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: VGC Rally 2014
taip apie 2G
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Tęsinys...
Šiumetinio VGC sąskrydžio metu, deja, taip ir liko neįgyvendinta svajonė paskrist su "bufetu" (taip anglišką 2-vietį sklandytuvą
Slingsby T-21 dažniausia pravardžiuoja Lietuvos VGC klubo nariai). Na, stebint iš pašalies, sklandytuvams būdingu grakštumu
minėtas skraidymo aparatas tikrai nepasižymi Tačiau pasirodo, kad teiginys "kaip atrodo, taip ir skrenda" toli gražu, ne visuomet yra panacėja. Bent jau angliškam "bufetui"
jis tikrai negalioja. Per VGC sąskrydžius prie Slingsby T-21 visuomet nutįsta ilgos norinčių su juo paskristi eilės. Ne išimtis ir 2014 m.
renginys - į Arnborg'ą buvo atvežti net keturi tokie sklandytuvai ir skraidymo dienomis visi buvo "apgulti" nuo ryto iki vakaro. Išbandžiusieji "bufetą" pasakojo, kad skrendant su juo yra galimybė termikus pajust tiesiog savo "kailiu" - jei nesi labai apsikutojęs
rūbais, kūno oda iškart jaučia, kada patenki į šiltesnę oro masę. Taip, atvira kabina tikrai turi savo "šarmo". Hutter-17 - neabejotinai pats mažiausias sąskrydžio atstovas. Sukonstruotas 1934 m. Jo sparnų "mojis" (nežinau, kodėl
lituanistai siūlo tokį keistą terminą) - tik 9,7 m. Šį mažylį į Arnborgą atsivažė dabartinis VGC Prezidentas - Nick Newton'as.
Su čekišku analogu (jei neklystu) per VGC 2011 Austrijoje skrido Benas. Kaip jis jame susirangė, iki šiol nesuvokiu... . Visų VGC renginių puošmena - Slingsby T-13 "Petrel". Išlikęs vienintelis egzempliorius, kuris kruopščiai atrestauruotas ir sėkmingai skraido
iki šiol. Ryškiai raudonas, log koks "Ferrari", tačiau tai - angliškas "produktas". Nenuostabu, kad į šio ilgasparnio kabiną sėda tik "išrinktieji"... Kažkuo panašus į "Petrel" (gal todėl kad gimęs tais pačiais - 1938 m), tik kuklesnių matmenų, šveicariškas "Moswey-3" Dėl kilmės nesuabejosi vien pažiūrėjęs į spalvą - nežinau, kodėl šveicarai savo sklandytuvus dažo geltonai ir dar taip intesyviai, lyg koks "kaimiško
kiaušinio trynys". Ir dar, žinoma, raudona juosta su baltu kryžiumi ant kilio. Mano aštuometis sūnus net pasimetė - šis sklandytuvas iš ligoninės? Tarpukario pabaigoje firmos Schempp-Hirth gamintas "Minimoa" buvo priskiriamas super-sklandytuvų kategorijai. Tokį turėjo
ir mūsų sklandytojai, tiesa, pagamintą ne vokiečių firmos, o Lietuvos meistrų, pagal vokiškus brėžinius. Lietuviškas "Minimoa"
buvo pakrikštytas "Biržiečiu" bei sėkmingai skaidė iki pat nepriklausomybės praradimo 1940 m. birželį ir dar pirmaisiais
sovietinės okupacijos metais. Į vokiečių rankas "Biržietis" pateko 1941 m. vasarą, tačiau, kadangi buvo pagamintas lietuvių,
į Vokietiją nebeišvežtas (kaip, pvz., Mu-13d LY-KEVA, žiūr.: viewtopic.php?f=31&t=352) Šis, dar šviežiais dažais kvepiantis "Minimoa" tai pat ne vokiškos kilmės. Tai - Lenkijoje, Jezow sklandytuvų įmonėje neseniai pagaminta replika. Prancūziškos elegancijos pavyzdys - Breguet 905 "Fauvette". Sukurtas 1958 metais, tuomet dar tik naujai atsiradusios -
"standartinės" sklandytunų klasės atsovas. Šio laikmečio konstrukcijoms labai būdingas bruožas - "V" formos uodega. To laikotarpio sklandytuvų konstravimo tradicijų laikėsi ir sovietai. Antonovo A-15, lyginant su tarpukario medinukais - tikras
"heavy metal". Dar pamenu A-15 skraidant Lietuvoje, nupoliruotus iki veidrodžio ir pravardžiuojamus "karštais peiliais".
1977 m. LTSR čempionate su dviem tokiais skrido klaipėdiečiai. Dabar išlikę vos trys skraidantys A-15. Vienas jų yra Lietuvoje.
Šio sąvininkas - Peter Ocker iš Vokietijos. Na, o čia pirmas įspūdis, jog nuotraukoje - sraigtasparnis. Bet vėliau pamatai ir sparnus... Taip, tai - motosklandytuvas HB-23/2400 Scanliner.
Nors avia literatūroje prie HB-23 dažnai rašomas kažkoks čekiškai-slovakiškas vardas, kurį tardamas liežuvį gali nusilaužt - "Brditschka" Tačiau neįprastas ne tik šio motosklandytuvo pavadinimas, bet ir pati jo konstrukcija. Variklis, kaip ir dera "paramotorinėms
tradicijoms", yra už pilotų nugaros. Bet propeleris - tiesiog "joja" ant liemens, užmautas ant jo viršutinės dalies. 2014 m. tarptautinio VGC sąskrydžio metu buvo ir daugiau motorizuotos egzotikos. Vieną pusdienį vyko nedidelė lėktuvų paroda. Greta jau
minėtų legendinių PIPER Cub J-2 danai demonstravo keletą savų konstrukcijų. Pasitaikė ir vienas, kitas orlėkis, mėgejų pagamintas iš rinkinių. Faktas, kad minėta lėktuvų paroda buvo gana "santūri", lyginant su tuo, ką teko matyti Danijos aviacijos istorijos muziejuje
prie Skjern miestelio. Atvykus pasitinka štai toks vaizdas. Viduje - įdomu ir suaugusiems, ir vaikams, bet tai jau atskira tema... Pabaiga
Šiumetinio VGC sąskrydžio metu, deja, taip ir liko neįgyvendinta svajonė paskrist su "bufetu" (taip anglišką 2-vietį sklandytuvą
Slingsby T-21 dažniausia pravardžiuoja Lietuvos VGC klubo nariai). Na, stebint iš pašalies, sklandytuvams būdingu grakštumu
minėtas skraidymo aparatas tikrai nepasižymi Tačiau pasirodo, kad teiginys "kaip atrodo, taip ir skrenda" toli gražu, ne visuomet yra panacėja. Bent jau angliškam "bufetui"
jis tikrai negalioja. Per VGC sąskrydžius prie Slingsby T-21 visuomet nutįsta ilgos norinčių su juo paskristi eilės. Ne išimtis ir 2014 m.
renginys - į Arnborg'ą buvo atvežti net keturi tokie sklandytuvai ir skraidymo dienomis visi buvo "apgulti" nuo ryto iki vakaro. Išbandžiusieji "bufetą" pasakojo, kad skrendant su juo yra galimybė termikus pajust tiesiog savo "kailiu" - jei nesi labai apsikutojęs
rūbais, kūno oda iškart jaučia, kada patenki į šiltesnę oro masę. Taip, atvira kabina tikrai turi savo "šarmo". Hutter-17 - neabejotinai pats mažiausias sąskrydžio atstovas. Sukonstruotas 1934 m. Jo sparnų "mojis" (nežinau, kodėl
lituanistai siūlo tokį keistą terminą) - tik 9,7 m. Šį mažylį į Arnborgą atsivažė dabartinis VGC Prezidentas - Nick Newton'as.
Su čekišku analogu (jei neklystu) per VGC 2011 Austrijoje skrido Benas. Kaip jis jame susirangė, iki šiol nesuvokiu... . Visų VGC renginių puošmena - Slingsby T-13 "Petrel". Išlikęs vienintelis egzempliorius, kuris kruopščiai atrestauruotas ir sėkmingai skraido
iki šiol. Ryškiai raudonas, log koks "Ferrari", tačiau tai - angliškas "produktas". Nenuostabu, kad į šio ilgasparnio kabiną sėda tik "išrinktieji"... Kažkuo panašus į "Petrel" (gal todėl kad gimęs tais pačiais - 1938 m), tik kuklesnių matmenų, šveicariškas "Moswey-3" Dėl kilmės nesuabejosi vien pažiūrėjęs į spalvą - nežinau, kodėl šveicarai savo sklandytuvus dažo geltonai ir dar taip intesyviai, lyg koks "kaimiško
kiaušinio trynys". Ir dar, žinoma, raudona juosta su baltu kryžiumi ant kilio. Mano aštuometis sūnus net pasimetė - šis sklandytuvas iš ligoninės? Tarpukario pabaigoje firmos Schempp-Hirth gamintas "Minimoa" buvo priskiriamas super-sklandytuvų kategorijai. Tokį turėjo
ir mūsų sklandytojai, tiesa, pagamintą ne vokiečių firmos, o Lietuvos meistrų, pagal vokiškus brėžinius. Lietuviškas "Minimoa"
buvo pakrikštytas "Biržiečiu" bei sėkmingai skaidė iki pat nepriklausomybės praradimo 1940 m. birželį ir dar pirmaisiais
sovietinės okupacijos metais. Į vokiečių rankas "Biržietis" pateko 1941 m. vasarą, tačiau, kadangi buvo pagamintas lietuvių,
į Vokietiją nebeišvežtas (kaip, pvz., Mu-13d LY-KEVA, žiūr.: viewtopic.php?f=31&t=352) Šis, dar šviežiais dažais kvepiantis "Minimoa" tai pat ne vokiškos kilmės. Tai - Lenkijoje, Jezow sklandytuvų įmonėje neseniai pagaminta replika. Prancūziškos elegancijos pavyzdys - Breguet 905 "Fauvette". Sukurtas 1958 metais, tuomet dar tik naujai atsiradusios -
"standartinės" sklandytunų klasės atsovas. Šio laikmečio konstrukcijoms labai būdingas bruožas - "V" formos uodega. To laikotarpio sklandytuvų konstravimo tradicijų laikėsi ir sovietai. Antonovo A-15, lyginant su tarpukario medinukais - tikras
"heavy metal". Dar pamenu A-15 skraidant Lietuvoje, nupoliruotus iki veidrodžio ir pravardžiuojamus "karštais peiliais".
1977 m. LTSR čempionate su dviem tokiais skrido klaipėdiečiai. Dabar išlikę vos trys skraidantys A-15. Vienas jų yra Lietuvoje.
Šio sąvininkas - Peter Ocker iš Vokietijos. Na, o čia pirmas įspūdis, jog nuotraukoje - sraigtasparnis. Bet vėliau pamatai ir sparnus... Taip, tai - motosklandytuvas HB-23/2400 Scanliner.
Nors avia literatūroje prie HB-23 dažnai rašomas kažkoks čekiškai-slovakiškas vardas, kurį tardamas liežuvį gali nusilaužt - "Brditschka" Tačiau neįprastas ne tik šio motosklandytuvo pavadinimas, bet ir pati jo konstrukcija. Variklis, kaip ir dera "paramotorinėms
tradicijoms", yra už pilotų nugaros. Bet propeleris - tiesiog "joja" ant liemens, užmautas ant jo viršutinės dalies. 2014 m. tarptautinio VGC sąskrydžio metu buvo ir daugiau motorizuotos egzotikos. Vieną pusdienį vyko nedidelė lėktuvų paroda. Greta jau
minėtų legendinių PIPER Cub J-2 danai demonstravo keletą savų konstrukcijų. Pasitaikė ir vienas, kitas orlėkis, mėgejų pagamintas iš rinkinių. Faktas, kad minėta lėktuvų paroda buvo gana "santūri", lyginant su tuo, ką teko matyti Danijos aviacijos istorijos muziejuje
prie Skjern miestelio. Atvykus pasitinka štai toks vaizdas. Viduje - įdomu ir suaugusiems, ir vaikams, bet tai jau atskira tema... Pabaiga
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: VGC Rally 2014
Galėtum tęsinį padaryt ir iš muziejaus :)
labai gražus reportažas
labai gražus reportažas
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: VGC Rally 2014
....ot velnias tas Renatas ,negalėjo dar Gdynioje informuoti ,kad toks šaunus renginys Danijoje,-nuo ten jau ir pusiaukelė ,būtume anksčiau jo atsiradę......
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Reportažą iš muziejaus įdėsiu temoje "Lankytinos vietos"Aloyzas Liaukus rašė:Galėtum tęsinį padaryt ir iš muziejaus :)
labai gražus reportažas
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Kad Gdynioje susitikom karinio laivo mašinų skyriuje. Nors "kritiką" pripažįstu, nes tas laivas, kur susitikome, - taip pat jau "vintažinis".normantas rašė:....ot velnias tas Renatas ,negalėjo dar Gdynioje informuoti ,kad toks šaunus renginys Danijoje,-nuo ten jau ir pusiaukelė ,būtume anksčiau jo atsiradę......
Tai dabar planuojam St.Hilair'ą rugsėjo antroje pusėje . O 2015 m. tarptautinis VGC sąskrydis vyks arba Olandijoje, arba Suomijoje (galutinai paaiškės spalio mėn.)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: VGC Rally 2014
Geras video apie danišką mokomąjį sklandytuvą "2G", kuriuo ir man teko proga paskristi prieš 6 metus Arnborg'e,
tradicinio VGC tarptautinio sąskrydžio metu. Kaip matote, sklendžia tai jis tikrai nė kiek ne prasčiau už pačius
kiečiausius laisvūniškus parasparnius. Bet tokia apranga pasiteisintų, nebent, pačiomis karščiausiomis dienomis.
tradicinio VGC tarptautinio sąskrydžio metu. Kaip matote, sklendžia tai jis tikrai nė kiek ne prasčiau už pačius
kiečiausius laisvūniškus parasparnius. Bet tokia apranga pasiteisintų, nebent, pačiomis karščiausiomis dienomis.