VGC Rally 2014

Kas ir kur Skraido
Forumo taisyklės
Kas ir kur Skraido
Skelbti atsakymą
Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 18 Rgp 2014 18:16

Tikriausia daugelis klubiečių dar prisimena prieš dvejus metus vykusi senovinių sklandytuvų tarptautinį sąskrydį Pociūnuose.
Tai - tradicinis (jau 42-as) kasmetinis VGC klubo renginys, šiemet vykęs Danijoje, prie Arnborgo: http://www.vgc2014.dk/index.php/en/
VGC 2014 a.JPG
Į 2014 metų VGC sąskrydį susirinko net 180 pilotų iš 17 pasaulio šalių. Kaip įprasta, dauguma atvyko su savo šeimos nariais (viso - apie 380 dalyvių),
kartu atsigabendami ir sklandytuvus, kurių iš viso suskaičiuota net 98. Tokios gausios "eskadrilės" Arnborg'o sklandymo centras dar nėra matęs.
Lietuvą atstovavo mano šeimos dalis (vyriausia kartu su jauniausia) ir Benas, šiuo metu (lyg pagal užsakymą) techniškai aptarnaujantis vienos
aviakompanijos keleivinius lėktuvus Danijoje.
VGC 2014 b.JPG
Nuo pat renginio pradžios dalyvius alino Danijai neįprastas karštis, tačiau skydžiams orai buvo puikūs.
VGC 2014 e.JPG
VGC 2014 c.JPG
VGC 2014 g.JPG
VGC 2014 h.JPG
Besižvalgydamas į sąskrydžio dalyvius eilinį kartą įsitikinau, kad skraidymo aistrai amžius jokios įtakos neturi.
VGC 2014 iii.JPG
VGC 2014 j.JPG
VGC 2014 iiiii.JPG
VGC 2014 f.JPG
VGC 2014 iiii.JPG
VGC 2014 ii.JPG
Vienas jauniausių VGC 2014 sąskrydžio dalyvių. Už jo esantis vengriškas sklandytuvas CIMBORA "vyresnis" daugiau, kaip 50-čia metų!
VGC 2014 jjj.JPG
O ši "technika" jam dar labiau ne pagal amžių. Su tokiais, greičiausia ir pats Flinstone'as skraidė...
VGC 2014 jj.JPG
Bene egzotiškiausias renginio dalyvis - aviukas Shon'as, gerai žinomo animacinio serialo pagrindinis herojus, mylimas ir jaunų, ir senų...
VGC 2014 jjjjj.JPG
Aviukui Shon'ui buvo užvesta atskira skraidymo knygelė, į kurią visi, skraidinusieji Shoną, įrašydavo savo skrydžius. O skraidinamas
animacinio serialo personažas buvo įvairiai, - pvz, anglai aviuką kabindavo prie vieno iš sklandytuvo Slingsby T-21 sparno spyrių.
VGC 2014 jjjj.JPG
VGC 2014 jjjjjj.JPG
VGC 2014 d.JPG
Tęsinys bus vėliau :mrgreen:

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Aloyzas Liaukus » 19 Rgp 2014 09:51

gražūs lėktuvai, reikėjo suorganizuot ekspediciją į Daniją

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 19 Rgp 2014 11:27

Aloyzas Liaukus rašė:gražūs lėktuvai, reikėjo suorganizuot ekspediciją į Daniją
O toks (čia - legendinis PIPER Cub J-3, 1938m. konstrukcija), spėju, kad patiktų ir Tau :S:
VGC 2014 l1.JPG
VGC 2014 l2.JPG
Beje, šis "parako uostęs" PIPER'is neturi jokio starterio - variklis užvedamas tik ranka sukant propelerį (kur aš tai mačiau? :mast: :-o )
VGC 2014 l5.JPG
Sąskrydžio metu sklandytuvus irgi buksyravo PIPER Cub, tik abu buvo naujasnės modifikacijos ir ne tokie "erotiški"
VGC 2014 l3.JPG
VGC 2014 l4.JPG
VGC 2014 l6.JPG
Paskutinį kartą redagavo Reno 22 Rgp 2014 13:23, redaguota 1 kartą(us).

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 20 Rgp 2014 18:58

Tęsinys ...
VGC 2014 k12.JPG
Šiumetinio VGC tarptautinio sąskrydžio metu buvo skaidymo dienų, kuomet starto komanda išvilktuvais sklandytuvus į ora
pakeldavo daugiau, kaip 150 kartų, o lėktuvais - beveik 100. Taigi oras virš aerodromo tomis dienomis tiesiog virte virė.
VGC 2014 K2.JPG
VGC 2014 k1.JPG
VGC 2014 k5.JPG
VGC 2015 k11.JPG
VGC 2014 k6.JPG
Nepaisant labai intensyvaus "judėjimo" kiekvienas sėkmingai surasdavo saugų kelią nutūpti
VGC 2014 k9.JPG
VGC 2014 k3.JPG
O kai kurie skraidė net visiškai "atsipūtę"... Suprantama, nes iš atviros kabinos matomumas dažniausia būna puikus
VGC 2014 k8.JPG
Taigi, jei "kamščių" ore ir nebuvo, tai ant žemės - priešingai. Prie išvilktuvų nutįso eilės, lyg sovietiniais laikais prie gastronomo...
VGC 2014 k7.JPG
VGC 2014 k4.JPG
Panašioje situacijoje atsidūrė ir laukiantys buksyravimo lėktuvu, nors du PIPER Cub'ai ir abi Motorfalke's plušo išsijuosę...
VGC 2014 k10.JPG
Bus daugiau.

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Aloyzas Liaukus » 21 Rgp 2014 06:43

Labai gražių konstrukcijų prigalvota, fainas reportažas!

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 22 Rgp 2014 16:25

Tęsinys
VGC 2014 m1.JPG
Sąskrydžio metu sutikau vietinį "kolegą" - Eriką Jenseną, skraidantį taip pat su ASK-14 ir jo motosklandytuvas taip pat yra vienintelis
tokio modelio skraidymo aparatas Danijoje. Įsigojome jį keturese, pasakoja Erikas, prieš 30 metų. Šiuo metu esu vienintelis sąvininkas.
VGC 2014 m2.JPG
OY-XGA metais "vyresnis" už maniškį, pagamintas 1968-siais. Angare sėkmingai "prisiderino" prie kitų VGC sąskrydžio sklandytuvų.
VGC 2014 m3.JPG
Savojo į Daniją, deja, neatsivežiau "dėl ligos" - variklis vis dar "moto-operacinėje" ir laukia sekančių intervencijų. Taigi, Arnborgo
sklandymo klubo aerodrome teko pasinaudot tuo, kas tuo metu buvo VGC renginio "asortimente". Pilotas iš Prancūzijos Francis Humblet'as,
geru žodžiu minėdamas 2012 m. VGC sąskrydį Pociūnuose, mums su Benu geranoriškai paskolino šiumetiniam renginiui Danijoje išsinuomotą
lenkišką "Lapę" - SZD-25 "LIS".
VGC 2014 m7.JPG
Iki šiol nematytas aparatas ir tikrai retas, nes lenkai jų pagamino nedaug (dėl mišrios medžio-metalo-plastmasės konstrukcijos
technilogija pasirodė perdaug sudėtinga didelei serijinei gamybai), bet į Daniją savo laiku buvo importuoti 4 tokie sklandytuvai.
Nors žiūrint iš šono kabina neatrodo didelė, tačiau vietos joe pakankamai. Reguliojami pedalai į priekį nusistumia tiek, kad kojas
galima beveik ištiesti. Tiek aukštaūgis Benas, tiek ir aš i - abu "Lapės" kabinoje išsitekdavom gana lengvai.
VGC 2014 m5.JPG
VGC 2014 m6.JPG
VGC 2014 m8.JPG
Su "Lape" skridau triskart, viso - beveik 4 valandas (3:59). Tikrai draugiško charakterio sklandytuvas, tik norėtųsi, kad posūkio vairas būtų
kiek jautresnis. Na ir reikia sugalvot geresnę atramą juosmeniui, nes po pusantros valandos skrydžio kabinoje vis tik pradedi muistytis...
VGC 2014 m4.JPG
Sekantis aparatas, kuriuo turėjau galimybės paskraidyt, tai prancūziška "Torpeda". Iį tikrųjų tai - labai gerai žinomas vokiškas 2-vietis
mokomasis sklandytuvas ASK-13, tik prancūzų perdarytas į "cabrio" variantą (atvira kabina) kartu suteikiant labai veržlią pravardę.
VGC 2014 n1.JPG
Ryškiai geltonos ir sidabrinės spalvų derinys sukelia tikrai dinamišką įspūdi. Visi darbai atlikti labai kruopščiai ir kokybiškai.
VGC 2014 n2.JPG
Bet skrydis labai didelio įspūdžio nesukėlė, griečiausia, dėl mano kūno "kontūrams" ankštos kabinos (susdarė įspūdis, kad
vietos mažiau, nei "Blanik'e"). Pedalai labai arti, tad kojos būna sulenktos tiek, jog varolazdė atsiduria tiesiai tarp kelių. Nepatogu
(bent jau man taip pasirodė). Na, o ausis dengianti kailinė kepurė atviroje kabinoje labai praverčia net ir vasarą...
VGC 2014 n3.JPG
Apie šltą galvos apdangalą skraidant atviroje kabinoje nereikia įtikinėti net šalčiui įprastai labai atsparių suomių :-o Pik-5c kabinoje - Kimmo Tihula
VGC 2014 n4.JPG
Turbūt daugiausia emocijų sukėlė skrydis danų sklandytuvu "2G". Tai - kažkas panašaus į sklandymo aušroje naudotus SG-38 Schulgleiter,
Zogling RRG-1 ar Slingsby T-38 Grasshopper. Panašiai turėjo jaustis ir pirmieji tarpukario Lietuvos sklandytojai skrisdami su B.Oškinio T-1.
VGC 2014 n5.JPG
Bene pagrindinis skirtumas, kad šis, ypač "vintažinės" išvaizdos sklandytuvas yra dvivietis.
VGC 2014 n6.JPG
Atsisėdęs į priekinę kabiną (jeigu tai išvis galima vadinti kabina) pamatai štai tokį vaizdą:
VGC 2014 n8.JPG
Prieš startuojant dar naiviai tikėjausi, kad skrydžio metu pafotografuosiu (juk aplink viskas atvira). Bet vos pakilęs pasijunti lyg ant šluotos,
o trykštantis adrenalinas derinyje su į veidą be paliovos plūstačiu oro srautu išgarina bet kokias mintis, nesusijusias su sklandytuvo pilotavimu.
Diena buvo labai vėjuota, todėl kartu skridęs instruktorius patarė labai nenutolt nuo aerodromo atsižvelgiant dar ir į tai, kad prieš vėją "2G"
sklendžia ne ką geriau už fortepijoną... Taigi, apie foto prisiminiau tik nusileidęs po skrydžio :-o
VGC 2014 n7.JPG
Todėl nenuostabu, kad "2G" buvo vienas iš populiariausių sąskrydžio sklandytuvų - norinčių su juo paskrist niekada netrūkdavo.
VGC 2014 n9.JPG
O po skrydžio su "2G" visų jį išbandžiusių veidus puošdavo šypsena.
VGC 2014 n10.JPG
Bus daugiau

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Aloyzas Liaukus » 22 Rgp 2014 18:11

Kuo ištempinėjo šitą gražuolį?

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 22 Rgp 2014 22:43

Aloyzas Liaukus rašė:Kuo ištempinėjo šitą gražuolį?
Kuris Tau yra gražuolis? Jei "2G", tai aš su juo startavau išvilktuvu (kuo stipresnis vėjas, tuo daugiau galimybių "išsišaut" į didesnį aukštį). Tačiau su "2G" galima buksyruotis ir paskui lėtesnį lėktuvą, galintį stabiliai tempti <100 km/val greičiu

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Aloyzas Liaukus » 25 Rgp 2014 19:36

taip apie 2G

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 25 Rgp 2014 19:55

Tęsinys...
Šiumetinio VGC sąskrydžio metu, deja, taip ir liko neįgyvendinta svajonė paskrist su "bufetu" (taip anglišką 2-vietį sklandytuvą
Slingsby T-21 dažniausia pravardžiuoja Lietuvos VGC klubo nariai). Na, stebint iš pašalies, sklandytuvams būdingu grakštumu
minėtas skraidymo aparatas tikrai nepasižymi :-o
VGC 2014 o2.JPG
Tačiau pasirodo, kad teiginys "kaip atrodo, taip ir skrenda" toli gražu, ne visuomet yra panacėja. Bent jau angliškam "bufetui"
jis tikrai negalioja. Per VGC sąskrydžius prie Slingsby T-21 visuomet nutįsta ilgos norinčių su juo paskristi eilės. Ne išimtis ir 2014 m.
renginys - į Arnborg'ą buvo atvežti net keturi tokie sklandytuvai ir skraidymo dienomis visi buvo "apgulti" nuo ryto iki vakaro.
VGC 2014 o4.JPG
VGC 2014 o3.JPG
Išbandžiusieji "bufetą" pasakojo, kad skrendant su juo yra galimybė termikus pajust tiesiog savo "kailiu" - jei nesi labai apsikutojęs
rūbais, kūno oda iškart jaučia, kada patenki į šiltesnę oro masę. Taip, atvira kabina tikrai turi savo "šarmo".
VGC 2014 o5.JPG
Hutter-17 - neabejotinai pats mažiausias sąskrydžio atstovas. Sukonstruotas 1934 m. Jo sparnų "mojis" (nežinau, kodėl
lituanistai siūlo tokį keistą terminą) - tik 9,7 m. Šį mažylį į Arnborgą atsivažė dabartinis VGC Prezidentas - Nick Newton'as.
Su čekišku analogu (jei neklystu) per VGC 2011 Austrijoje skrido Benas. Kaip jis jame susirangė, iki šiol nesuvokiu... :mast: .
VGC 2014 o6.JPG
Visų VGC renginių puošmena - Slingsby T-13 "Petrel". Išlikęs vienintelis egzempliorius, kuris kruopščiai atrestauruotas ir sėkmingai skraido
iki šiol. Ryškiai raudonas, log koks "Ferrari", tačiau tai - angliškas "produktas". Nenuostabu, kad į šio ilgasparnio kabiną sėda tik "išrinktieji"...
VGC 2014 o8.JPG
VGC 2014 o7.JPG
Kažkuo panašus į "Petrel" (gal todėl kad gimęs tais pačiais - 1938 m), tik kuklesnių matmenų, šveicariškas "Moswey-3"
VGC 2014 o9.JPG
Dėl kilmės nesuabejosi vien pažiūrėjęs į spalvą - nežinau, kodėl šveicarai savo sklandytuvus dažo geltonai ir dar taip intesyviai, lyg koks "kaimiško
kiaušinio trynys". Ir dar, žinoma, raudona juosta su baltu kryžiumi ant kilio. Mano aštuometis sūnus net pasimetė - šis sklandytuvas iš ligoninės?
VGC 2014 o10.JPG
Tarpukario pabaigoje firmos Schempp-Hirth gamintas "Minimoa" buvo priskiriamas super-sklandytuvų kategorijai. Tokį turėjo
ir mūsų sklandytojai, tiesa, pagamintą ne vokiečių firmos, o Lietuvos meistrų, pagal vokiškus brėžinius. Lietuviškas "Minimoa"
buvo pakrikštytas "Biržiečiu" bei sėkmingai skaidė iki pat nepriklausomybės praradimo 1940 m. birželį ir dar pirmaisiais
sovietinės okupacijos metais. Į vokiečių rankas "Biržietis" pateko 1941 m. vasarą, tačiau, kadangi buvo pagamintas lietuvių,
į Vokietiją nebeišvežtas (kaip, pvz., Mu-13d LY-KEVA, žiūr.: viewtopic.php?f=31&t=352)
VGC 2014 s3.JPG
Šis, dar šviežiais dažais kvepiantis "Minimoa" tai pat ne vokiškos kilmės. Tai - Lenkijoje, Jezow sklandytuvų įmonėje neseniai pagaminta replika.
VGC 2014 s4.JPG
Prancūziškos elegancijos pavyzdys - Breguet 905 "Fauvette". Sukurtas 1958 metais, tuomet dar tik naujai atsiradusios -
"standartinės" sklandytunų klasės atsovas. Šio laikmečio konstrukcijoms labai būdingas bruožas - "V" formos uodega.
VGC 2014 o11.JPG
To laikotarpio sklandytuvų konstravimo tradicijų laikėsi ir sovietai. Antonovo A-15, lyginant su tarpukario medinukais - tikras
"heavy metal". Dar pamenu A-15 skraidant Lietuvoje, nupoliruotus iki veidrodžio ir pravardžiuojamus "karštais peiliais".
1977 m. LTSR čempionate su dviem tokiais skrido klaipėdiečiai. Dabar išlikę vos trys skraidantys A-15. Vienas jų yra Lietuvoje.
Šio sąvininkas - Peter Ocker iš Vokietijos.
VGC 2014 t2.JPG
VGC 2014 t3.JPG
Na, o čia pirmas įspūdis, jog nuotraukoje - sraigtasparnis. Bet vėliau pamatai ir sparnus... Taip, tai - motosklandytuvas HB-23/2400 Scanliner.
Nors avia literatūroje prie HB-23 dažnai rašomas kažkoks čekiškai-slovakiškas vardas, kurį tardamas liežuvį gali nusilaužt - "Brditschka"
VGC 2014 p1.JPG
Tačiau neįprastas ne tik šio motosklandytuvo pavadinimas, bet ir pati jo konstrukcija. Variklis, kaip ir dera "paramotorinėms
tradicijoms", yra už pilotų nugaros. Bet propeleris - tiesiog "joja" ant liemens, užmautas ant jo viršutinės dalies.
VGC 2014 r2.JPG
VGC 2014 r3.JPG
2014 m. tarptautinio VGC sąskrydžio metu buvo ir daugiau motorizuotos egzotikos. Vieną pusdienį vyko nedidelė lėktuvų paroda. Greta jau
minėtų legendinių PIPER Cub J-2 danai demonstravo keletą savų konstrukcijų. Pasitaikė ir vienas, kitas orlėkis, mėgejų pagamintas iš rinkinių.
VGC 2014 r9.JPG
VGC 2014 r12.JPG
VGC 2014 r10.JPG
VGC 2014 r4.JPG
VGC 2014 r11.JPG
VGC 2014 r8.JPG
Faktas, kad minėta lėktuvų paroda buvo gana "santūri", lyginant su tuo, ką teko matyti Danijos aviacijos istorijos muziejuje
prie Skjern miestelio. Atvykus pasitinka štai toks vaizdas.
VGC 2014 s1.JPG
Viduje - įdomu ir suaugusiems, ir vaikams, bet tai jau atskira tema...
VGC 2014 s2.JPG
Pabaiga

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Aloyzas Liaukus » 26 Rgp 2014 07:08

Galėtum tęsinį padaryt ir iš muziejaus :)
labai gražus reportažas :honor:

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 439
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: VGC Rally 2014

Standartinė normantas » 26 Rgp 2014 10:23

....ot velnias tas Renatas ,negalėjo dar Gdynioje informuoti ,kad toks šaunus renginys Danijoje,-nuo ten jau ir pusiaukelė ,būtume anksčiau jo atsiradę...... :mrgreen:

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 26 Rgp 2014 11:56

Aloyzas Liaukus rašė:Galėtum tęsinį padaryt ir iš muziejaus :)
labai gražus reportažas :honor:
Reportažą iš muziejaus įdėsiu temoje "Lankytinos vietos"

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: VGC Rally 2014

Standartinė Reno » 26 Rgp 2014 12:00

normantas rašė:....ot velnias tas Renatas ,negalėjo dar Gdynioje informuoti ,kad toks šaunus renginys Danijoje,-nuo ten jau ir pusiaukelė ,būtume anksčiau jo atsiradę...... :mrgreen:
Kad Gdynioje susitikom karinio laivo mašinų skyriuje. Nors "kritiką" pripažįstu, nes tas laivas, kur susitikome, - taip pat jau "vintažinis".
Tai dabar planuojam St.Hilair'ą rugsėjo antroje pusėje :S: . O 2015 m. tarptautinis VGC sąskrydis vyks arba Olandijoje, arba Suomijoje (galutinai paaiškės spalio mėn.)

Skelbti atsakymą