Paskutinės skrydžio minutės (artėjant prie finišo linijos) sklandyme dažniauisia būna vienos iš pačių įspūdingiausių, ypač jei finišuojama pažeme, maksimaliu leidžiamu greičiu (apie 250-270 km/val). Dabar, kompiuterių ir GPS amžiuje, minėta įranga pilotui labai padeda optimizuoti finišo trajektoriją (angliškoje literatūroje šis skrydžio etapas vadinamas "final glide", o DOSAAF'o laikais mūsų sklandytojaI čia naudodavo sulietuvintą rusišką terminą - "daliotas"). "Daliotui" apskaičiuoti reikėdavo pačiam pasigaminti specialią apskritą liniuotę, kuri tikdavo tik konkrečiam sklandytuvo modeliui. Dabar "final glide", pagal GPS ir kitų prietaisų rodmenis, jau skaičiuoja elektronika, tačiau prieš tai kompiuteryje turi būti suvesti to sklandytuvo modelio greičių poliarės duomenys. Todėl finišo trajektorija neretai driekiasi vos ne "per Marytės plauką" (pavyzdys - finišas per ežerą):
Bet net ir moderniausia įranga sėkmės dar negarantuoja. Žemiau - vieno Lietuvos sklandytojo finišas Slovakijoje, pasibaigęs tūpimu į dirvoną (labai nekantraujantiems - žiūrėti nuo 3:30). Gerai, kad tuokart nebuvo ežero...
Sklandytuvo finišas
Forumo taisyklės
Kas ir kur Skraido
Kas ir kur Skraido
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Sklandytuvo finišas
kodel nesileido i zalia pieva
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Sklandytuvo finišas
Tokioje situacijoje, jei landšaftas daugmaž lygus ir priekyje nėra kliūčių, dažniausia "tempiama" iki kol žemė pritraukia...Aloyzas Liaukus rašė:kodel nesileido i zalia pieva
Tipiškas pavyzdys žemiau - iki aerodromo pilotas vis tik "pritempė" (labai nekantraujantys gali žiūrėti nuo 1:50, važiuoklės
ratukas žemę paliečia 3:29). Sklandytuvas lietuviškas - standartinės klasės LAK-19:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Sklandytuvo finišas
Tipiškas sklandytuvo skrydis baigiant maršrutą, kuomet prieš kertant finišo liniją stengiamasi "įsivaryti" iki tam
sklandytuvo tipui maksimalaus leidžiamo greičio, kartu "prisispaudžiant" kuo arčiau žemės. Nors video - HD raiškos,
bet konkrečius greičio prietaiso rodmenis sunku įžiūrėti. Pilotas rašo tuo metu skridęs 140 mazgų greičiu (260 km/val),
kol nužemėjo iki 10 pėdų (apie 3m) aukščio. Po to sekė tipiškas manevras - "užtraukimas" į viršų iki greitis sumažėjo
iki 60 mazgų (110 km/val), užsparnių perstatymas iš "-" į "+" (kairė ranka), važiuoklės ištraukimas (dešinė ranka) ir t.t.
Kabinoje aiškiai girdėti švelnus sklandytuvą aptekančio oro srauto šniokštimas (būdinga moderniems plasmasiniams
sklandytuvams). Senesni, ne tokie "aplažyti", skrendant didensiu greičiu triukšmauja žymiai labiau.
sklandytuvo tipui maksimalaus leidžiamo greičio, kartu "prisispaudžiant" kuo arčiau žemės. Nors video - HD raiškos,
bet konkrečius greičio prietaiso rodmenis sunku įžiūrėti. Pilotas rašo tuo metu skridęs 140 mazgų greičiu (260 km/val),
kol nužemėjo iki 10 pėdų (apie 3m) aukščio. Po to sekė tipiškas manevras - "užtraukimas" į viršų iki greitis sumažėjo
iki 60 mazgų (110 km/val), užsparnių perstatymas iš "-" į "+" (kairė ranka), važiuoklės ištraukimas (dešinė ranka) ir t.t.
Kabinoje aiškiai girdėti švelnus sklandytuvą aptekančio oro srauto šniokštimas (būdinga moderniems plasmasiniams
sklandytuvams). Senesni, ne tokie "aplažyti", skrendant didensiu greičiu triukšmauja žymiai labiau.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Sklandytuvo finišas
Finišas su atviros klasės dviviečiu sklandytuvu EB28. Žemė - čia pat, o iki aerodromo dar 3 km... Žinoma, aplinkui besidriekiančios
lygumos ir atvira prieiga sudarė salygas maksimaliai pasinaudoti ekrano efektu. Žodžiu, - atskrido "per smilgas"
Tiesa, ir pats sklandytuvas vertas dėmesio. Jo sparnų ilgis - "tik" 28 m, o didžiausia aerodinaminė kokybė - 65. Bet sklandytuvams tai - dar ne riba
lygumos ir atvira prieiga sudarė salygas maksimaliai pasinaudoti ekrano efektu. Žodžiu, - atskrido "per smilgas"
Tiesa, ir pats sklandytuvas vertas dėmesio. Jo sparnų ilgis - "tik" 28 m, o didžiausia aerodinaminė kokybė - 65. Bet sklandytuvams tai - dar ne riba
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: Sklandytuvo finišas
.....seilė pasikabinus,- žiūrint į tokius aparatus.....