Pociūnai

Kas ir kur Skraido
Forumo taisyklės
Kas ir kur Skraido

Pociūnai

Standartinė Reno » 02 Rgs 2013 18:24

Visą vasarą "prasidusinau" su savo "meilužės" (motosklandytuvas ASK-14) varikliu:
Paveikslėlis
Motoras labai sunkiai užsivesdavo dėl blogai sureguliuotų adatinių vožtuvų visuose karbiuratoriuose (o jų ten net keturi).
PaveikslėlisPaveikslėlis
Senesnės kartos Tillotson konstrukcija tokia, kad adatinį vožtuvą gali reguliuoti tik karbiuratorių prieš tai nuėmęs nuo variklio.
Kiekvieną karbiuratorių valdo po 2 traukes (droselinė ir pasiurbimo), priėjimas prie varžtų tragiškas (čia labai pravertė ginekologo patirtis):
PaveikslėlisPaveikslėlis

Bet pastangos pasiteisino ir 2013 m. Lietuvos PPG čempionato Pociūnuose dienomis su savo motosklandytuvu pagaliau vėl pakilau į orą (ačiū Juozeliui bei Igoriui padėjusiems startuoti):
Paveikslėlis

Per du paskutinius savaitgalius atlikau 4 skrydžius, ore iš viso praleisdamas 12 val. 35 min.. Įsimintiniausias buvo paskutinis, praeito sekmadienio (rugsėjo 1d), kuomet
vakaris pūtė net 40 km/val, siauri ir blaškyti termikai kėlė iki 4 m/s, o debesų pado aukštyje (1750 m) apledėjo Nikso vamzdelis, skirtas variometro kompensacijai.
Pagalvojau, kad su parasparniu tokiose sąlygose atsidurti nenorėčiau...
Jau po gerokai po vidurdienio termikų pagalba nuskriejau iki Alytaus. Aerodromas jau buvo tusčias (pavėlavau, nes Tautvydo traiko su motociklo varikliu bandymai ten
vyko ryte). Pasukau link Tautvydo sodybos ir iki jos sėmingai nuskridau pasinaudodamas tik debesų gatvėmis. Kiek pavyko įžvelgti iš 1500 m, sujudimo ten jau nebebuvo
(spėju, kad klubiečiai tuo metu jau buvo išsiskirstę į namus). Žemiau nebesileidau - užtenka, kad jau šeštadienį virš tos vietos įkyriai "birbinau" apie 20 min. 250-300 m. aukštyje.
Nejugdamas variklio prieš stiprų vėją patraukiau atgal, Pociūnų link. Gerai, kad iki Jiezno driekėsi debesų gatvė, kuri neblogai "prilaikė", tad nusklendus iki Birštono dar buvo likę 600 m.
Į tusčią Pociūnų aerodroma (visu sklandytuvai jau buvo parskridę) pataikyti nebuvo sunku, nors vakaris vis dar pūte nuoširdžiai, tad turbulencijos tupiant teko "paragauti".
Sekmadienio skrydis truko 3 val. 15 min. Motorą buvau įjungęs tik startuodamas, kol pakilau ir nuskridau iki pirmo termiko. Motovalandų skaitiklis rodė, kad tąkart variklis
veikė tik 15 min, visą likusį laiką (3 val.) skridau vien išnaudodamas pirmosios rudens dienos termikus (neįprastai stiprius šiam metų laikui):
PaveikslėlisPaveikslėlis
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė normantas » 03 Rgs 2013 07:01

Na čia tau ruduo matyt už visą vasarą atsidėkojo...... :mrgreen: ........o kur nuotraukos iš oro,aš suprantu ,kad karbiuratoriai su tavimi dabar kartu skraidė,bet jie vaizdų tai neperduoda.......
normantas
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 379
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Miestas: VILNIUS
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1975 Rgs 23

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 03 Rgs 2013 08:38

normantas rašė:Na čia tau ruduo matyt už visą vasarą atsidėkojo...... :mrgreen: ........o kur nuotraukos iš oro ......

Pirmiausia skubu atsigriebti už prarastą vasarą - minčių apie fotografavimą ore dar nekyla, na, bent jau kol kas... :mrgreen:
Variklis užsiveda žymiai lengviau, tačiau antros cilindrų eilės karbiuratorius dar reikėtų "pastyguoti" šiek tiek subtiliau.
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė Juozelis » 03 Rgs 2013 16:03

Aha, Pociunuose Renatas praleido visa vasara :honor: :skrendam: , tik tie Pociunai kaskaip rusiski tape. Keletas foto:
Prikabinti failai
2013-08-24 13.55.37.jpg
2013-08-24 13.52.37.jpg
2013-08-24 13.58.38.jpg
2013-08-24 14.07.06.jpg
2013-08-24 14.07.36.jpg
Veiksmas lygus atoveiksmiui
Vartotojo avataras
Juozelis
PV Klubo narys
 
Pranešimai: 168
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:36
Miestas: Simnas
Skraido_nuo: 1979 Kov 21

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 03 Rgs 2013 18:24

Kaip teigia liaudiens išmintis - "iš dainos žodžio neišmesi...". Vieną WILGA-35A "su žvaigžde uodegoj "Pociūnuose vis tik paliko ("raudonais laikais" klube jų buvo net 8).
Mano mažasis vis klausia - "ar tas lėktuvas rusiškas?".
Nežinau, kodėl tos penkiakiampės ant lėktuvų taip labai užsieniečiams patinka. Iš "Termiko" didžioji dauguma JAK-52 į vakarus iškeliauja žvaigždėti :mast:
Štai ką reiškia, kai patys nebuvo į tą "kolchozą" patekę...
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė Aloyzas Liaukus » 05 Rgs 2013 23:14

Kiek ten tų karbiuratorių? net keturi!
Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Miestas: Alytus
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1993 Lap 19

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 01 Spa 2013 12:22

Keturi ir tas "kvartetas" dabar jau gana neblogai sutaria - kreiserinių sūkių (3000-5000 aps/min) diapazone variklis dirba lygiai ir visų cilindrų galvučių temperatūros daugmaž vienodos.
Praeitą savaitaglį vėl tobulinau kuro padavimo sistemą - "išmečiau" dar vasaros pradžioje sumontuotą elektrinį kuro siurblį (nepateisino lūkesčių) ir vietoje jo sumontavau naudotą, bet
gerai veikiantį aviacinį "primer'į" (švirkštą), JAV išimtą iš kažkokio PIPER lėktuvo. Pakilau bake turėdamas maždaug 7-8 litrus kuro. Debesų padas pradžioje buvo tik 750 m, vėliau pakilo
iki 900 m. Silpni rudeniniai termikai vietomis keldavo iki 1,5 m/s, o skrendant palei debesų kraštą prilaikydavo net iki 1250 m, bet šešėlinėję jų pusėje buvo labai šalta. Tačiau rudeninų
debesų vaizdai - įspūdingi.
Bandymais ore likau patenkintas - primer'iu papildomai švirkštelėjus "dozę" benzino variklis užsivesdavo greitai. Taip bežaizdamas palaipsniui išdeginau visą kurą ir po 1 val. 37 min.
nusileidau. Keletas pastarojo skrydžio foto:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
Paskutinį kartą redagavo Reno 18 Kov 2016 12:19. Iš viso redaguota 1 kartą.
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė Aloyzas Liaukus » 04 Spa 2013 22:54

galų gale "meilužė" pradėjo dirbt :)
Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Miestas: Alytus
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1993 Lap 19

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 07 Spa 2013 09:43

Aloyzas Liaukus rašė:galų gale "meilužė" pradėjo dirbt :)


Taip, nuo spalio mėn. jai tenka "dirbti" ypač, nes termiku beveik jau nėra (per praeitą savaitgalį 1:40 skrydžių ir net 13 ltr kuro).
Dabar - užtarnautas polisis iki sekančio savaitgalio:
Paveikslėlis
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė svajoklis » 11 Spa 2013 22:25

Kaip istraukti esanti toliau nuo duru????
svajoklis
Draugas
 
Pranešimai: 93
Užsiregistravo: 13 Spa 2012 22:28
Skraido_nuo: 2006 Geg 10

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 11 Spa 2013 22:37

svajoklis rašė:Kaip istraukti esanti toliau nuo duru????

Paprastai - tenka išstumti prieš tai stovinčius :-o
Sezono metu savaitgaliais žmonių buna daug, visi savo techniką išsistumia ir angaras iki vakaro lieka beveik tuščias. Dabar, kai terminės veiklos nelabai jau ir tebūna, dar neišardyti sklandytuvai sustatyti giliau, o "motoriniams" nebereikia daug stumdytis, nes jie "susitelkę" arčiau angaro durų.
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė Aloyzas Liaukus » 27 Spa 2013 10:29

gerai, kad paramotorams nereikia angaro :S:
Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Miestas: Alytus
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1993 Lap 19

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 27 Spa 2013 13:14

Gerai, kad pripučiamoms guminėms valtims nereikia uosto :-o
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė Coala » 27 Spa 2013 18:38

O, va čia tau jau žostkai :D
Coala
Draugas
 
Pranešimai: 146
Užsiregistravo: 22 Spa 2012 17:06
Skraido_nuo: 2009 Gru 31

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 08 Lie 2014 18:14

Praeitą šeštadienį, vakarop, prie Pociūnų angaro besikrapštant su kaprizingu savo "meilužės" (ASK-14) varikliu, virš aerodromo staiga pasirodė du "malūnai" ir nutūpę sustojo visai šalia manęs. Iš blizgančio vokiško autožyro CALIDUS netikėtai išlipo Liudas :oops: , lydimas gerai pažįstamų "malūnininkų": Aurimo, Irmos ir Armino (pastarieji skrido su ispanišku malūnsparniu, kurio modelio tikslaus pavadinimo nežinau). Pasirodo, jie jau visą dieną "bastosi" po Lietuvos padanges ir vasariškai atšilusį orą bemaišydami su savo rotoriais, netikėtai pasijuto išalkę. Gerai, kad Pociūnuose yra "Debesota" :S: Apie naująji Liudo orlėkį jau buvai girdėjes, o čia jis štai - stovi vos už kelių metrų ir dar su savo šeimininku. Ilgai nedvejojęs pasinaudojau "tarnybine padėtimi" - pasiskundžiau, jog niekada gyvenime dar nėra tekę pajusti skrydžio su jokiu rotoriniu orlaiviu (nei malūnsparniu, nei sraigtasparniu). Liudas susigaudė labai greitai ir nekreipdamas dėnesio į savo išalkusį instruktorių Aurimą, tarė: - "jei nori, sėsk į antrą kabiną, bet dabar, nes dar mes be pietų". Toliau agituoti manęs nereikėjo...
Vietos antram asmeniui CALIDUS'e, deja, neperdaugiausia, bet tilpau:
Calidus 1.JPG
.
Keistokas jausmas, kai prieš startą pirmiausia tau virš galvos įsuka rotorių, po to vairolazdę traukia į save iki galo (antroje kabinoje tai reikštų - iki pat pilvo, jei ne daugiau...) ir pirmyn. Trumpas įsibėgėjimas ir mes jau ore. Pirmas įspūdis, kad esi įprastam lėktuve, jokių pašalinių vibracijų, bet tik tol, kol pats nenusitveri vairolazdės... Va tuomet ir pajunti, kad vis tik skrendi su "malūnu". Bet vairai nesunkūs ir į menkiausią judesį CALIDUS'as klusniai reaguoja (tiek, kiek Aurimas patikėjo man "pažaisti" su vairolazde). Stebina greičių diapazonas, ypač kuomet malūnsparnis "pakabinamas" beveik ant "0" ir toliau stabiliai žemėja. Skrydžio pabaigoje, dar esant gan aukštai virš aerodromo, Aurimas praneše apie tūpimą. Na ir kaip gi čia mes dabar leisimės, kuomet iki žemės dar apie 150m? Ogi paprastai - variklis laisva eiga, kelios gilios žemėjančios spiralės ir tarytum su parasparniu, lėtai, mikštai nutupiam į patį aerodromo vidurį. Toliau - klasikinis riedėjimas links angaro. Na, vis tik sąvitai įdomiu skrydžio charakteriu pasižymi autožyrai. Labai AČIŪ Liudui ir Aurimui už patirtą naują, visai kitonišką skrydžio pojūtį :ap: .
Calidus 2.JPG
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: Pociūnai

Standartinė Reno » 25 Rgs 2017 09:25

Praėjusį savaitgalį su Beno Grunau Baby IIb skridau ieškoti bobų vasaros... Jeigu ji ir ateis (šiemet meteorologai tuo abejoja),
tai kad tik neišsipurvintų, nes laukuose daug kur balos telkšo. Tačiau rudens spalvų dar nedaug. Ir oras šilas - 1000m aukštyje,
atviroje kabinoje - jokio diskomforto, bet ir jokios terminės veiklos. Virš 600m - visiška ramybė, lyg per stalą važiuotum. Tad be
variklio niekur toliau nebenuskrisi, kad ir kaip benorėtum tą bobų vasarą pasitikti...
IMG_8380.JPG
IMG_8378.JPG

Tačiau Pociūnuose ant palangės pasifloros pražydo - tikriausia neabejoja, kad bobų vasara šiemet vis tik bus :mrgreen:
IMG_8389.JPG
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03


Grįžti į Skraidymai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias