VGC Rally 2017

Kas ir kur Skraido
Forumo taisyklės
Kas ir kur Skraido

VGC Rally 2017

Standartinė Reno » 16 Rgp 2017 20:00

Tarptautiniai VGC sąskrydžiai vyksta kasmet, kuriuoje nors Europos šalyje, Ši tradicija tęsiasi jau 45 metus ir 2017 metgų
renginys vyko Vengrijoje, šalia pramoninio Dunaujvaros miesto. Lietuvą tuokart atstovavo dviguba - 2 šeimų komanda.
Dunaujvaros International.jpg

Jauniausiam mūsų šalies dalyviui - Reinhardui Ivanauskui - vos pusantrų metų. Po aerodromą dažniausia jis važinėdavo
"specialiuoju", Linos Ivanauskienės valdomu transportu.
Dunaujvaros Lina.jpg

Žemiau - Linos reportažas apie renginį:
Rugpjūčio 1-10 dienomis Vengrijoje, Dunaújváros aerodrome vyko jubiliejinis 45-asis Tarptauninis VGC Ralis. Jame dalyvavo daugiau
nei 100 pilotų su daugiau nei 60 senovinių orlaivių, suvažiavusių iš viso pasaulio. Sklandytuvai stebino savo išskirtinėmis formomis,
spalvomis ir unikalumu.
Dunaujvaros 2017.jpg

Šio sąskrydžio metu dalyviai galėjo grožėtis net dvejais MINIMOA sklandytuvais. Lietuviams labiau žinomi kaip BIRŽIETIS vardu.
Lenkti it gulbės sklandytuvo sparnai priverčia aikčioti kiekvieną, stebint jį tiek ant žemės, tiek grakščiai sklendžiant danguje.
Minimoa x2.jpg
IMG_8116.JPG

Nepaliko abejingų ir DSF Habicht akrobatinis pasirodymas Nacionalinio vakaro metu, atliekamas Christoph Zahn. Nuaidintys piloto džiaugsmingi
šuksniai baigiant pasirodymą kelių metrų aukštyje, priverčia visus atsakyti tuo pačiu ir palydėti pilotą garsiais plojimais bei ovacijomis.
DFS Habicht 1.jpg
DFS Habicht.jpg
IMG_8235.JPG

Netrūko ir vadinamųjų oldtimer‘ių pasirodymų. R-18 KANYA su polikarpovo Po -2 varikliu ore skambėjo taip tarsi virš galvų skraidytų mūsų
garsios ANBO eskadrilės lėktuvas. Stebėtis privertė ir garsus PZL-101 Gawron pasisveikinimas iš dangaus atskriejęs tiesiai virš galvų.
Kanya cockpit.jpg
Kanya Gawron.jpg
Kanya 2.jpg

O labiausiai stebino ir daugumą dalyvių žavėjo kas vakarą į orą kylančių net trijų AN-2 gausmai. Šie dideli ir garsūs lėktuvai
Vengrijoje vis dar naudojami laukų tręšimui.
An-2.jpg

Kasmetinis renginys šiemet labai gerais sklandymui orais visgi nelepino. Oro temperatūra svyravo tarp 38 - 42 C.
Štai čia jau įsiterpsiu ir aš - buvo taip karšta, kad jau antrąją renginio dieną nuvažiavom į parduotuvę pirkti pripičiamo baseino.
Dėl kasdieninių alinančių karščių laiko jame teko praleisti, turbūt, daugiau, nei sklandytuvo kabinoje.
IMG_8089.JPG
IMG_8279.JPG

Baseinas kartu atlikdavo dar ir šiokią-tokią gėrimų aušinimo funkciją...
IMG_8092.JPG

Aerodromo apylinkės vaizdingumu, deja, nepasižįmėjo. Šiaurėje, vos už kelių kilometrų pramoninis Dunaujvaros miestas (kažkas
panašaus į mūsų Elektrėnus) su didžiule metalo gamykla iš kurios kaminų dieną-naktį rūkdavo tamsūs dūmai (vengrai tvirtino, kad
dabar gamykla tedirba vos 10% pajėgumu). Iš kitos pusės - atominė elektrinė. 3 km į rytus nuo aerodromo teka Dunojaus (každada
žydro) upė. Į vakarus - laukai, kiek akys temato. Žodžiu aerodromo "panorama" akį nelabai tedžiugino:
Minimoa.jpg
T-21 Slingsby Sedberg.jpg
SZD-25 Lis.jpg
.
Pakilus aukščiau (jeigu pavykdavo "prasimušt" pro nuolat tvyrojusią inversiją) Dunaujvaros mieste aiškiai matėsi didžiulis
vienodos - rūdžių spalvos plotas su stambiais pastatais - minėtos metalo gamyklos teritorija. Įdomu, kaip visa tai atrodė
įmonei veikiant 100% pajėgumu?
Dunaujvaros factory.jpg


Bus daugiau
Paskutinį kartą redagavo Reno 22 Rgp 2017 14:10. Iš viso redaguota 1 kartą.
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1329
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: VGC Rally 2017

Standartinė Reno » 21 Rgp 2017 20:29

Tęsinys (Linos Ivanauskienės įspūdžiai, tik padarkyti mano komentarais):
Patekėjus saulei, jau po valandos palapinėje tapdavo taip tvanku, kad visi miegai išgaruodavo. Pirmoji mintis išlindus laukan -
greičiau į baseiną! Tik po to pradedi galvot apie puodelį rytinės kavos. Panašiai elgėsi ir olandai...
Olandai.jpg

Ryte virš aerodromo jei ir pasirodydavo keli nudriskę debesėliai, ilgiau, kaip iki vidurdienio jie "neišgyvendavo". Apie 12-13 val.
dangus eilinį kartą "nuplikdavo" iki mėlynumo, tad bene vienintelis būdas vidury aerodromo išvengti kaitros - susirast šešėlį po
dar nepakilusio sklandytuvo sparnu.
Dunaujvaros aero 7.jpg

Nepaisant šių klimatinių oro sąlygų Benui ir man pavyko pasimėgauti nors ir trumpais bet širdį džiuginančiais skrydžiais. Vieną
dieną Benui pavyko išsilaikyti ore net 3,5 val skriejant su Grunau Baby IIB. Buvo ir tokių pilotų, kurie esant 500 metrų "padui"
(aukščiau termikai neprasimušdavo dėl inversijos) skriejo net 5 valandas. Sąskrydžio metu pilotai dalinosi savo technika, tad
lietuviams teko galimybė išbandyti ore sklandytuvus Pik-5c, Standard Austria bei dvivietį Ka-4 savybes. Pastarąjį mums su
Martynu geranoriškai patikėjo Olandiijos VGC nariai.
Ka-4.jpg

Tai buvo antrasis mūsų bandymas paskristi su Ka-4 Rhönlerche (skrydis dieną prieš neįvyko dėl netikėtai užsidegusio lėktuvo,
turėjusio mus pakelti į orą, bet apie tai vėliau). ANtras kartas nemelavo ir tądien pavyko pakilt net iki 1400 m, bet po valandą
trukusio termikų "polioravimo" sūnaus vestibuliarinis aparatas pradėjo streikuoti. Liepiau perimti vairolazdę ir Martyno savijauta
greitai susitvarkė, "maišelio" neprireikė, bet buvo priimtas sprendimas grįžtį į aerodromą.
Gerokai įspūdingesni buvo skrydžiai su Pik-5c ir Beno puikiai atrestauruotu Grunau Baby IIB (tokiais skraidė ir tarpukario Lietuvoje).
Pik-5c rs.jpg

Abu minėti sklandytuvai yra su atviromis kabinomis, tad tvyrant vengriškiems karščiams juose kuo puikiausiai jaučiausi
skrisdamas trumpomis rankovėmis ir "plika" galva - tikrai nebuvo šalta.
IMG_8286.JPG

Gaila, kad su šiais egzotiškais "paukščiais" pakilt aukščiau 700 m nepavyko. Bet skrydis su Grunau Baby IIB išėjo ilgiausias,
kiek man pavyko šiumetinio sąskrydžio metu - 1 val. 19 min.
IMG_8283.JPG

Unikalūs buvo ir rytiniai turgeliai prieš brifingą, kurių metu mūsų pilotai įsigijo prietaisų būsimiems projektams, knygų bei
kitų suvenyrų atminčiai. Dalinosi informacija bei sukaupta patirtimi vieni su kitais. Visų laukiamas Tarptautinis vakaras
pranoko mūsų lūkesčius. Lietuviai turbūt pirmą kartą gamino šaltibarščius užsienio draugams. Mūsų nuostabai šaltibarščiai
buvo suvalgyti greičiausiai (nors buvome paruošę 2 didelius kibirus) ir mūsų stalas liko tuštutėlis PIRMAS. Dauguma juokavo,
kad lietuvių stalas neoficialiai pripažintas geriausiu :), o mūsų šios idėjos autorė ir šefė Giedrė Samulėnienė sulaukė begalo
daug pagyrų ir liaupsių. Iš tiesų buvo begalo skanu. O šakotis (jį atsivežam keik pamenu save dalyvaujant VGC sąskrydžiuose),
kuris keliauja su mumis kasmet, buvo išgraibstytas iki paskutinio trupinėlio.
Gie.jpg

Deja, nepavyko išvengti ir nelaimių. Vieną ypatingai karštą dieną starto vietoje ant žemės dėl, greičiausiai, žmogiškosios klaidos
užsidegė lėktuvas, buksiruojantis sklandytuvus. Tuo metu prie jo kaip tik buvo prikabintas sklandytuvas su Lietuvių ekipažu.
Džiugu, bent tiek, kad pavyko išvengti aukų bei sužeistųjų. Lėktuvo pilotas su keleiviu spėjo išsiropšti iš kabinos, o sklandytuvą
nuo degančio lėktuvo skubiai atstūmė šalia buvę sąskrydžio dalyviai, mums su Martynu dar sėdint Ka-4 kabinoje. Šis netikėtas
"fejerverkas" truko neilgai - lėktuvas Ballanca Scout visiškai supleškėjo per 3-4 min. (gaisrininkai atvyko, maždaug, per 10 min).
Bellanca Scout 2.JPG
Dunaujvaros Fire.jpg

Vakare, saulei jau besileidžiant, kaitra atslūgdavo, tad galėdaviai ramiai pasižvalgyt po aerodromą bei apžiūrėti į renginį atvežtą techniką.
Dunaujvaros dangus.jpg
IMG_8096.JPG
IMG_8115.JPG
IMG_8150.JPG
IMG_8146.JPG
IMG_8158.JPG
IMG_8126.JPG
IMG_8137.JPG
IMG_8132.JPG
IMG_8138.JPG
FHD0020.JPG

Vengrai Dunaujvaros pristato kaip didžiausią jų šalies sportinį aerodromą. Tačiau jau važiuojant pro vartus pasitinka
socialistinius-militaristinius, t.y. - visuotinio deficito laikus menantis monumentas - ant storo vanzdžio "pamautas" Mig-15.
IMG_8264.JPG

Greta styro gausiai įstiklintas skrydžių valdymo bokštas, kurį vengrišką vasarą būtų galima naudot, na, nebent, kaip daugiaaukštį šiltnamį...
Dunayjvaros bokstas.jpg

Labai primena karinį aerodromą, tačiau asfaltuoto pakilimo tako Mig'ams nėra... Žodžiu, - keistoka vieta VGC sąskrydžiui.
Dunaujvaros Aero 4.jpg
Dunaujvaros aero.jpg

Ralio metu neskraidymo dienomis buvo aplankytas ir legendomis apipintas Balatono ežeras, prie Šiofoko miesto.
Dalis Lietuvos komandos aplankė ir Budapeštá bei jo apylinkes. Sąskrydis įvyko! Iki susitikimo kitąmet Stendal aerodrome, Vokietijoje!!!
IMG_5358.JPG

PABAIGA
Paskutinį kartą redagavo Reno 22 Rgp 2017 14:06. Iš viso redaguota 1 kartą.
Reno
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 1329
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1978 Bir 03

Re: VGC Rally 2017

Standartinė normantas » 21 Rgp 2017 21:06

Fantastika..........tik tiek galiu pridurti,-paukščio ir žmogaus minties sukurta klasika ,matyt liks amžiams kaip ir senosios Elados grožio kanonai... :ap:
,,,,jaučiu su Benu prisidėjote sau kokią 10-15metų pabuvoję tokiame renginyje.
normantas
PV Valdybos narys
 
Pranešimai: 375
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Miestas: VILNIUS
Šalis: Lietuva
Skraido_nuo: 1975 Rgs 23


Grįžti į Skraidymai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias