LSOA (Lietuvos senovinių orlaivių asociacija)

Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Skelbti atsakymą
Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

LSOA (Lietuvos senovinių orlaivių asociacija)

Standartinė Reno » 09 Spa 2017 14:20

Praeitą savaitgalį LSOA aviaparkas pasipildė dviem orlaiviais - iš Švedijos atsigabenome du vokiškus 2-viečius aparatus -
- sklandytuvą Bergfalke III bei motosklandytuvą Motorfalke SF-25D. Atgabenimo "misija" buvo tikrai labai intensyvi - trijų
dienų laikotarpyje Baltijos jūrą perplaukti teko net du kartus. Išvykome pentadienį paryčiais, per lietų. Bet artėjant prie
Švedijos krantų orai ėmė taisytis - įkyriai dulkiantį lietų pakeitė "kruvinas" saulėlydis, apgaubtas tamsiais, pragaro nuotaikas
peršančiais debesimis:
Svedai 2017.10.jpg
IMG_8410.JPG
Taigi, kai vidurnaktį (Lietuvos laiku) atvykome į Ostra Sormlands aeroklubą, jau buvome spėję kiek "pradžiūti" tiesiogine to
žodžio prasme. Mus pasitikę švedai jau beprasidedantį šeštadienį žadėjo beveik be lietaus (tądien jie net planavo skraidyti).
Net ir mes tuo patikėjome, ypač, kai ryte pažadino motoparasparnių birbimas. Deja, optimizmas truko neilgai - vos mums
spėjus papusryčiauti iš Lietuvos vakar atsigabentais sumuštiniais, pradėjo lyti. Lietus nedelsiant iš dangaus "išplovė" vietinius
"karlsonus", o į mūsų mintis pradėjo skverbtis iki skausmo žinoma rusiška frazeologija... Vėliau, dėl šioje kelionėje mus lydėjusių
meteo sąlygų rusų kalbą mintyse "pasikartojome" dar ne kartą. Žodžiu - ruduo ir Švedijoje ruduo. Byra ne tik lietaus lašai. Šį metų
laiką puikiai demonstravo ir prie klubo dušo auganti laukinė kriaušė, aplink pažėrusi begalę savo vaisių, kurių niekas nenori valgyti.
Na, bet mūsų komandos narys Vaidas V. greitai surado švedams išeitį - jeigu tų kriaušių neįmanoma valgyti, jas belieka "išgerti", iš
kriaušių pasigaminti sidrą. Vietinio klubo nariams tokia Vaido mintis labai patiko :S: (gal todėl ir nuotrauka "nuvirto")
IMG_8416.JPG
Bet sidro gamybos iš vietinių kriaušių perspektyvas neturėjome laiko ilgai aptarinėti - vos nustojus merkti lietui, nuėjome prie angarų
ir nedelsdami kibome į "pakavimo" darbus. Sukomės greitai, kaip tik galėjome, nereaguodami į dažnus švedų raginimus išgerti kavos.
Bergfalke III 2017.10.jpg
SF-25D 2017.10.jpg
Apie pietus abu aparatai - ir Bergfalke, ir Motorfalke atsidūrė ant priekabų, įvynioti į skaidrią plėvelę. Vos tik pabaigėm darbus,
kai vėl "prakiuro" dangus...
Bergfalke III 2017.10 a.jpg
SF-25D 2017.10 a.jpg
IMG_8419.JPG
Įdomus nuotykis įvyko su Motorfalke's varikliu. Angare, šalia motosklandytuvo, ant skaldos grindų gulėjo motoras, įvyniotas
į žodžiais sunkiai apibūdinamos spalvos skudurą. Gausiai padengtas rūdimis, agregatas tiesiog dvelkė autentišku vintažu. Tiesa,
alkūninis velenas sukiojosi lengvai, suteikdamas vilties, jog viduje motoras dar nebus spėjęs surūdyti (juk šis motosklandytuvas
neskraidė nuo 2003 metų rudens!).
IMG_7842.JPG
IMG_7841.JPG
Remiantis filosofija "dovanotam arkliui į dantis nežiūrima", buvo nuspręsta variklį pritvirtint ten, kur ir priklauso - prie Motorfakle's
liemens (nes automobilių bagažinėse vietos jam neatsirado). Detalių, žinoma, trūko, bet pasitelkę visą išradingumą, jau buvome
sugalvoję, kaip tai atlikti ir greitai. Bemontuojant motorą atbėgo švedai, šakdami "no, no". Pasirodo, kad motoras, kurį jau buvome
bepradedą tvirtinti prie rėmo, visai ne šio motosklandytuvo, o kažkokio seno Vokswagen'o, kurį jau seniai įveikė korozija. Netrukus
mums buvo pristatyta originali jėgainė, visa blizganti, lyg iš gamyklos, tik kelių detalių trūko (laiko faktorius galioja ir Švedijoje) :-o .
Mūsų nuotaiką ženkliai pataisęs originalus Limbach 1700 netrukus atsidūrė ant SF-25D motorėmo. Beliko jį tik "suvystyti" į plėvelę.
IMG_8420.JPG
Kelionė atgal į Lietuvą buvo varginanti ir užtruko net parą laiko. Startavome sekmadienį, kartu "su pirmais gaidžiais", nes
ne vėliau, kaip 6 val. ryto reikėjo atsidurti prie kelto. Visą kelią iki pat uosto lydėjo lietus. Deja, jis mūsų neapleido ir Latvijoje,
nors prognozės žadėjo kitaip. Tik įvažiavus į Lietuvos teritoriją pro debesų properšas pasirodė žvaigždės. Jos mums švietė iki
pat Pociūnų, kur atvykome pirmadienį, po 3 val. nakties (o gal jau ir ryto).

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: LSOA (Lietuvos senovinių orlaivių asociacija)

Standartinė Reno » 10 Spa 2017 08:48

Po kelionės. Vaizdelis iš Pociūnų angaro :S:
Pociunuose po keliones.JPG

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 439
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: LSOA (Lietuvos senovinių orlaivių asociacija)

Standartinė normantas » 10 Spa 2017 12:57

Na taip...puikių aparatų i Lietuvą pargabenote.ir tik Tavo Renatai užsispyrimo dėka jie čia atkeliavo,bus ką veikti LSOA...... :honor:

Skelbti atsakymą