Puslapis 33

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 04 Gru 2017 12:40
Reno
Nors apie elektrinių transporto priemonių privalumus "lobizmo" dabar tikrai netrūksta, tačiau kartu daugėja ir
informacijos apie jų problemas, pvz, - apie LiPo baterijų keliamą gaisro pavojų (tuokart - sklandytuvuose):
http://sustainableskies.org/two-battery ... ailplanes/
LiPo on fire.JPG
LiPo on fire.JPG (31.73 KiB) Peržiūrėta 9064 karus(ų)
Logiškai mąstant - kuo talpesnė barterija, tuo ji pavojingesnė įvykus trumpam sujungimui. O tai gali įvykti kad
ir išoriškai nematomo vidinio pažeidimo atveju. BMS čia jau nebepagelbės, belieka tik "katapultuoti" baterijas...
Teigiama, kad ličio baterijų "šeimoje" bene saugiausios yra LiFePo, nes jose naudojamas elektrolitas nėra skystas.

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 04 Gru 2017 22:40
Renvaldas
Reno rašė:Nors apie elektrinių transporto priemonių privalumus "lobizmo" dabar tikrai netrūksta, tačiau kartu daugėja ir
informacijos apie jų problemas, pvz, - apie LiPo baterijų keliamą gaisro pavojų (tuokart - sklandytuvuose):
http://sustainableskies.org/two-battery ... ailplanes/
LiPo on fire.JPG
Logiškai mąstant - kuo talpesnė barterija, tuo ji pavojingesnė įvykus trumpam sujungimui. O tai gali įvykti kad
ir išoriškai nematomo vidinio pažeidimo atveju. BMS čia jau nebepagelbės, belieka tik "katapultuoti" baterijas...
Teigiama, kad ličio baterijų "šeimoje" bene saugiausios yra LiFePo, nes jose naudojamas elektrolitas nėra skystas.
Renatai, mes skraidom tik parasparniais, velbniam mums tie sklandytuvai ? :)

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 06 Gru 2017 12:00
tautvydas
Kažkam Renatas, kaip raudonas audeklas buliui :ne:

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 11 Sau 2018 19:32
Reno
Beveik naujametinis 2018 metų pokalbis su "Sportinės aviacijos" vadovu Vytautu Mačiuliu.
Elektrinės jėgainės sklandytuvuose jau baigia nukonkuruoti vidaus degimo variklius.
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 11 Sau 2018 19:51
TomASAlytus
Saunuoliai Lietuviai!
Grazu klausytis.
Reikia nuvykti pasisveciuoti pas juos :skrendam:

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 12 Sau 2018 09:23
Reno
Apsiimu suorganizuoti "Penktojo vandenyno" nariams ir klubo draugams ekskursiją į "Sportinės aviacijos" gamyklą. Apžiūrėtume lietuviškų LAK sklandytuvų gamybos procesą "gyvai". Vizitą į "Sportinę aviaciją" galima susieti ir su kokiu nors mūsų klubo renginiu arba skydžiu į/iš Pociūnų.

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 12 Sau 2018 19:01
TomASAlytus
As uz!
Renkames siltesnius orus ir varom is ASA

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 28 Kov 2019 18:22
Reno
Dar vienas sėkmingos elektrifikacijos pavyzdys. Pociūnuose jau dveji metai skraido labai panašus motorizuotas
Swift'as. Tiesa, jo variklis - ne elektrinis, o vidaus degimo (2-taktis Zanzottera/Hirth F33). Propelerio mentės -
susiglaudžiančios. Kelis kartus esu pagelbėjes uždėti sparnus. Pradžioje sąvininkas skraidė nemotorizuotu variantu,
į ora kildamas buksyruojantis paskui automobilį. Termikų taip "nepasieksi", tačiau apskristi aerodromą aukščio užtekdavo
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 16 Bal 2019 12:14
Reno
Akivaizdu, kad automobiliai su hibridine jėgaine vis labiau populiarėja. O jeigu išorėje dar ir lizdas baterijos pakrovomui yra,
galima net registracijos numerį su EV raidėmis gauti. O tada jau važiuoji autobusams skirta esimo juosta, sankryžose besigrūdančius
automobilius aplenkdamas...
Dabar apie hibridus, tačiau visai kitokius - bendradarbiaudami su Igoriu Volkovu (daugeliui žinomu knygos "Mečta letat" autoriumi),
"Spotrinė aviacija ir Ko" visai neseniai pagamino sklandytuvą su hibridine - elektro/turboreaktyvine jėgaine. Į pastaruoju metų į
didelio pasisekimo sulaukusį miniLAKą (13,5 m sparnai) su elektros varikliu "nosyje" (FES - Front Electric Sustainer) I.Volkovo
pageidavimu buvo papildomai sumontuotas į liemenį įtraukiamas nedidelis turboreaktyvinis variklis. Iš viso to išėjo sklandymo
pasaulyje dar nematytas "hibridas". Dėl FES/JET jėgainės racionalumo nuomonių yra įvairių, tačiau I.Volkovas turi savų argumentų :mrgreen:
MiniLAK_FES_JET.jpg
phpBB [video]


Praeitą savaitę elektro-reaktyvinis miniLAK'as buvo eksponuojamas Vokietijoje, tradicinėje pavasarinėje Friedrichshafeno
lengvosios aviacijos parodoje:
Friedrichshafen 2019 b.jpg
"Sportinė aviacija ir Ko" vadovas - Vytautas Mačiulis:
Friedrichshafen 2019.jpg
Pati triukšmingiausia miniLAK/FES/JET dalis - į sklandytuvo liemenį įtraukiamas turboreaktyvinis variklis:
Friedrichshafen 2019 a.jpg

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 16 Bal 2019 14:05
TomASAlytus
Noriu tokio išlendančio ir paramotorinio šalmo, na jeigu kaklas išlaikys...

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 17 Bal 2019 08:53
Reno
TomASAlytus rašė:
16 Bal 2019 14:05
Noriu tokio išlendančio ir paramotorinio šalmo, na jeigu kaklas išlaikys...
Trauka - iki 40kg, tad kaklas turėtų atlaikyti. Bet į turboreaktyvinio variklio įšmetamų dujų srautą patenkančių stopų galus gali tekt skarda apvynioti :-o
Ir kuro sąnaudos "kuklios" sakyčiau - vos 0,8 ltr/min. Žodžiu, 10 ltr bako 12 min. turėtų pakakti, na, gal ir visom 15 min, jei labai negazuosi :juok:
Bet užtai visa apylinkė girdės, kai praskrisi... Kažkada esu matęs šalmų su užrašu F-16. Būtų labai į tema...
Na ir žibalo kaina - vis tik ne benzino :drink:
Turboreaktyvinių paraentuziastų jau yra ...
phpBB [video]
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 22 Gru 2020 18:57
Reno
Puikus derinys - elektros jėgainė, ATOS kietasparnės skraidyklės sparnas, elegantiškas kompozitinis liemuo ir
... štai, koks dailus ULO kategorijos "lakstytuvas" išeina:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 08 Bal 2021 14:39
Reno
Elektrifikuotas SWIFT (apie jį čia jau buvo rašyta). Filmuota kad ir iš drono, bet gana nuobodžiai:
phpBB [video]

Lietuvoje keletas SWIFT'ų taip pat yra, vienas jų prieš keletą metų sėkmingai motorizuotas (Hirth F33) ir kartais
paskraido Pociūnuose, bet tik vakarais, kuomet konvekcija jau būna aprimusi.