Puslapis 23

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 31 Sau 2013 18:38
Reno
Lietuviškas LAK-17B su FES (Front Electric Sustainer) sistema. Mažiau, nei 7kg sveriantis bekolektorinis elektros variklis (nominalus galingumas - 20 kW, trumpalaikis maks. - iki 25kW) sumontuotas sklandytuvo"nosyje".
FES sistemos autorius - Luka Žnidaršič iš Slovėnijos, savo novatorišką idėją pirmą kartą įgyvendinęs lietuviškame LAK-17A (Luka - oficialus "Sportinės aviacijos" atstovas Slovėnijoje).
LAK-17B su FES sIstema demonstruoja "Sportinės aviacijos" direktorius Vytautas Mačiulis:
phpBB [video]


Gražus reklaminis filmukas, demonstruojantis, kaip veikia FES:
phpBB [video]


Daug kas įsitikinę, kad "elektriniai" skraidymo aparatai yra tylūs. Taip, variklis triukšmo beveik nekelia, bet propeleris...: :grin:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 01 Vas 2013 09:38
Aloyzas Liaukus
Ir lietuviai turi tokių:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 01 Vas 2013 12:13
Reno
Aloyzas Liaukus rašė:Ir lietuviai turi tokių:
phpBB [video]
Taip, turi: :grin:

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 30 Bal 2013 12:46
Reno
Amerikiečiai pristato savo UL klasės elektrinį motosklandytuvą:
phpBB [video]


Tiesa, tas motosklandytuvas stebėtinai panašus į slovako Marek Ivanov'o (ZJ-Viera konstruktorius) kūrinį - SONG:
http://home.arcor.de/laumer.alois/minitrike/song.htm. Pastarasis - ne elektrinis, varomas paramotorinio vidaus degimo variklio.
Buvo eksperimentuojama net su rotoriniu (Vankel'io) motoru, tačiau Marek'o jis nesužavėjo.
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 30 Bal 2013 13:05
Reno
Tęsiant "elektrinę" temą - greta prieš tai paminėto ElectraFlyer ULS amerikiečių tinklalapyje http://www.electraflyer.com/ yra ir daugiau elektra varomų
skraidymo aparatų. Net kainoraščiai pateikti. Tiesa, juos peržiūrėjus teiginys, kad baterijų pakrovimas vienam skrydžiui tekainuoja tik apie 0,6 dolerio
(Just plug your charger into any 110 outlet to “refuel” our machine. Approx. $0.60 for a full charge) man jau skamba gana sarkastiškai :juok: .

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 26 Rgp 2013 13:40
Reno
Reno rašė:... "elektroeksperimentai" su senoviniais sklandytuvais - įdomi naujiena. Pvz. prancūzai sėkmingai elektrifikavo L-Spatz 55 (vokiškas sklandytuvas, kuris buvo labai populiarus prieš 50 metų). Pagal aparato svorį galima drąsiai pretenduoti į vienviečius ULO (iki 300 kg). Mažiausios baterijos (sveria 14kg) pakanka 40 min skrydžio ir galima pakilti į 1200 m aukštį. Su didžiausia (34 kg) variklis veiks daugiau, kaip pusantros valandos (1 val 35 min) ir energijos užteks pakilimui net iki 3000 m. Tačiau sumaniai išnaudojant termikus skraidyti galima gerokiai ilgiau, nes elektrifikuoto L-Spatz-55 aerodinaminė kokybė - 25 (bemotorio - 29).
http://www.electravia.fr/ELIGHT2Eng.php
SPATZ vokiškai - žvirblis. O "žvirblis su batareikom" skraido taip:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 13 Lap 2013 18:21
Reno
Reno rašė:"Elektrinis" SWIFT:
phpBB [video]
Tai akivaizdžiai įrodo, kad elektriniai skraidymo aparatai nėra tokie tylūs, kaip kad tikimasi.
Nesvarbu, kad elektrovariklis veikia negarsiai. Lieka dar vienas triukšmadarys - propeleris:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 17 Gru 2013 10:37
Reno
Apie Green Flight Challenge 2013 nugalėtoją - e-Genius jau buvo rašyta.
Šis aparatas sukurtas ir pagamintas per rekordiškai trumpą laiką - 8 mėnesius.
Kuro bake "telpa" iki 60 kW elektros energijos (Li-ion'ų akumuliatoriai, kiekvienas dydžio sulyg pirštu, kuriuo rodomas gerai žinomas nepadorus ženklas...)
Bet kiek reikia tų "batareikų", kad energijos pakaktų 4 val skrydžio?
Paveikslėlis

Tiek?
PaveikslėlisPaveikslėlis

O gal tiek?
Paveikslėlis

Ir čia dar per mažai!
Paveikslėlis

Atsakymas čia (žiūr. nuo 98 skaidrės) - https://dl.dropboxusercontent.com/u/957 ... mplett.pdf

Ar jau yra galvojančių apie elektrinį paramotorą? :mast:

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 17 Gru 2013 12:48
Aloyzas Liaukus
gal pradžiai darom kooperetyvą mažas batareikas vyniot?

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 13 Geg 2014 16:49
Reno
Electeryx'as - elektrifikuotas Archaeopteryx'sas. Čekiškas 24 a.g. elektrovariklis sveria tik 5,2 kg ir 1,3 m skersmens
dvimentį propelerį įsuka iki 2200 aps/min. Sustabdžius propelerį jo mentės automatiškai užsilenkia pagal srautą.
Electryx 5b.JPG
Dviejų 40 Ah talpos LiFePo "batareikų" energijos, jei variklis veikia maksimalia galia, užtenka 11 minučių. Tačiau per tą laiką
pakylama į 1300 m aukštį. Kilimo greitis prie žemės - 2,5 m/s (skrendant 75 km/val). Viso elektropavaros komplekto (kartu
su propeleriu ir baterijomis) svoris - tik 20 kg.
Electryx 1.JPG
Elektropavarą galima bet kada sumontuoti arba vėl išsiimti ir šiam, maždaug 5 min. trukmės darbui nereikia jokių papildomų įrankių
Electryx 2.JPG
Electryx 3.JPG
Electryx 4.JPG
Filmuke žemiau viskas labai aiškiai parodyta:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 13 Lap 2014 13:02
Reno
Šveicariška "elektra" + lenkiškas ULO sklandytuvas. Jei atvirai, - pats video tai galėtų būti perpus trumpesnis.
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 14 Lap 2014 01:47
Aloyzas Liaukus
vistiek perdidelis aparatas...

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 17 Lap 2014 12:31
Reno
Aloyzas Liaukus rašė:vistiek perdidelis aparatas...
quality3.jpg
quality3.jpg (22.3 KiB) Peržiūrėta 19759 karus(ų)

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2014 19:45
Aloyzas Liaukus
Superior quality, but too big... :-o

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 19 Lap 2014 10:46
Reno
Aloyzas Liaukus rašė:Superior quality, but too big... :-o
Ar čia bandoma įtikinti, kad "kuo mažesnis, tuo geresnis"? :-o
O jeigu atvirai, - visai nukrypom nuo elektrifikacijos temos.
quality.jpg

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 20 Lap 2014 12:21
Aloyzas Liaukus
tinka ir tokia tema aviacijai :-o

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 20 Lap 2014 19:17
Reno
Tęsiant "elektrifikacijos" temą - labai įdomus videoreportažas (žinoma, kas bent kiek supranta angliškai)
apie eksploatacines savybes to paties el.variklio, panaudoto skirtingose jėgainės konfigūracijose. Tiesa,
visa tai išbandyta ne sklandytuve, o skraidyklėje. Bet tema grynai "elektrine". Na ir skraidyklės terminas,
verčiant pažodžiui iš anglų kalbos - "kabėjimo sklandytuvas" (hang glider) :-o
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 15 Gru 2014 10:37
Reno
Elektrifikacija lenkiškai - dvivietis AOS-71. Deja, šis į bagažinę taip pat netelpa... :-o
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 02 Vas 2016 14:11
Reno
Kaip elektrifikuoti sklandytuvą "nesugadinant" jo pirmykštės kilmės. Pvz, paimi štai tokį žalią (eko-gerbėjų mėgiamiausia spalva) aparatą:
Electro 0.jpg
... ir primontuoji pilonus su elektros varikliais:
Electro 3.jpg
Tvirtinimui pakanka elementarių diržų:
Electro 2.jpg
Pilonai - dvimotoriai, "stūmtraukio" tipo. Spėju, kad ir baterijos - sudėtos į pačius pilonus:
Electro 4.jpg
O toliau - komentrarų nereikia:
Electro 7.jpg

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 31 Kov 2017 08:48
Reno
Dėl vis dar menkos baterijų talpos elektrinės transporto priemonės dar sunkiai "skinasi" sau kelią. Bet entuziastų vis daugėja. Net
ir šio laikmečio vienų iš geriausių akrobatinių lėktuvų konstruktorius Walter'is Extra pradėjo eksperimentuoti. Bendradarbiaujant su
SIEMENS į 2-vietį EXTRA 330 buvo įmontuota 260 kW elektros jėgainė. Nors elektrifikuotas lėktuvas ir išėjo ženkliai sunkesnis už
benzininį variantą, tačiau su juo jau pasiektas kilimo greičio rekordas šioje orlaivių klasėje ir net bandyta sklandytuvus buksyruoti... :mrgreen:
Buksyravimas, ElektroEXTRA.jpg
phpBB [video]