Puslapis 13

Elektrifikacija

Parašytas: 17 Lap 2012 01:52
Reno
Šiuolaikiniai sklandytuvai su elektros varikliais labai jau nestebina. Tačiau "elektroeksperimentai" su senoviniais sklandytuvais - įdomi naujiena.
Pvz. prancūzai sėkmingai elektrifikavo L-Spatz 55 (vokiškas sklandytuvas, kuris buvo labai populiarus prieš 50 metų). Pagal aparato svorį galima drąsiai pretenduoti į vienviečius ULO (iki 300 kg). Mažiausios baterijos (sveria 14kg) pakanka 40 min skrydžio ir galima pakilti į 1200 m aukštį. Su didžiausia (34 kg) variklis veiks daugiau, kaip pusantros valandos (1 val 35 min) ir energijos užteks pakilimui net iki 3000 m. Tačiau sumaniai išnaudojant termikus skraidyti galima gerokiai ilgiau, nes elektrifikuoto L-Spatz-55 aerodinaminė kokybė - 25 (bemotorio - 29).
http://www.electravia.fr/ELIGHT2Eng.php

Lietuvoje šiuo metu yra trys L-Spatz-55. Vieną iš jų buvo ruošiamasi motorizuoti (paramotoro variklio tikrai turetų pakakti), bet darbai nepradėti.

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2012 11:47
Aloyzas Liaukus
tavo toks sklandytuvas, ar ne? tik be el variklio.

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2012 13:04
Reno
Ne, maniškis - Ka-6E ("E" - paskutinė, tobuliausia Ka-6 modifikacija). Čia jo nuotrauka (fotografuota VGC sąskrydžio Pociūnuose metu):
http://www.vincenzopedrielli.it/image/f ... erKa6.html
Lietuvoje dar yra du Ka-6CR ("CR" modifikacijos Ka-6 buvo pagaminta daugiausia - apie 800 vnt.)

Motorizuota Ka-6 modifikacija - motosklandytuvas ASK-14. Jo gerbėjų sąskrydžiai vyksta kasmet, Vokietijoje:
http://www.ask14.org/index.php?menuid=27
Labai realu, kad kelerių metų laikotarpyje atsiras ir elektrinis ASK-14 (šiumetinio sąskrydžio metu apie tai jau diskutuota), nes 2-taktis Hirth F10A variklis jau seniai nebegaminamas, tad jo atsarginių dalių vis mažiau...

Ka-6 - 100%-nis medinukas.
L-Spatz-55 - mišrios konstrukcijos (sparnai mediniai, liemuo - iš plieno vamzdelių, todėl šiek tiek kampuotas). Palyginimui nuotrauka iš VGC sąskrydžio Pociūnuose:
http://www.vincenzopedrielli.it/image/f ... atz55.html

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2012 13:58
Igor
2-as linkas neatsidaro?

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2012 15:29
Aloyzas Liaukus
Jau sudomino?

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2012 15:34
Igor
Aloyzas Liaukus rašė:Jau sudomino?
Taip įdomu :mast: , o ką?

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 18 Lap 2012 21:58
Aloyzas Liaukus
gal prašom Reno, kad pamokintų su sklandytuvu? O po to elektrinį imam

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 19 Lap 2012 00:00
Coala
Sklandytuvas mane labai domina, bet nemanau, kad Lietuvoje yra toks ramus instruktorius :D

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 19 Lap 2012 01:15
Reno
Igoris rašė:2-as linkas neatsidaro?
Supratau kodėl - ASK-14 savininkų tinklalapyje neregistruotiems dauguma link'ų neatsidaro.
Motosklandytuvas atrodo taip:
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 19 Lap 2012 09:23
Aloyzas Liaukus
Bet cia tavo vienvietis, mokintis Kestukai neišeis.... O jis (Renas) instruktorius ramus

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 19 Lap 2012 15:44
Reno
Dvivietis, žinoma, būtų gerai. Bet tokie, su kuriais galėtum skrieti termikuose išsijungęs variklį, deja, yra "not for my budget".

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 19 Lap 2012 21:34
Aloyzas Liaukus
kiek jie brangesni? Motoras galingersnis, sparnai ilgesni liemuo ilgesnis?

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 20 Lap 2012 00:54
Reno
Motorizuoti dviviečiai, su kuriais dar būtų galima skrieti termikuose brangūs net medinukai/mišrūnai. Kainos prasideda nuo 35-40 kiloeurų. Apie plastmasę net nekalbu.
TMG (touring motorglider) - daugiau lėktuvai, nei sklandytuvai. Jie sunkoki, varkliai beveik visuomet - 4-takčiai. SF-25 pigiausi, nes jų "prikepta" daug. Iš bėdos gal kas išeitų, nebent, su 25-jo "E" modifikacija (sparnas pailgintas iki 18 m) bei fliugeriniu propeleriu, bet tokie retokai pasitaiko. SF-25A (jie su 2-takčiais motorais) pardavinėdavo po 6-7 kilo€, bet termikuose visai išjungti variklį su juo kažin, ar norėsis.

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 21 Lap 2012 02:50
Reno
Pipistrel TAURUS - "žydroji svajonė" - ULO klasės dvivetis motosklandytuvas. Aerodinaminė kokybė - 41. Yra du variantai:
1.Su ROTAX 503
phpBB [video]

2.Elektrinis
phpBB [video]


Pakilai, įtraukei variklį ir pirmyn...
phpBB [video]

phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 21 Lap 2012 09:21
Aloyzas Liaukus
gal susimetam tokiam?

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 21 Lap 2012 18:34
Edgaras ASA
:angel:
Gal geriau toki zaisliuka :?:
phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 26 Lap 2012 02:02
Reno
Aloyzas Liaukus rašė:gal susimetam tokiam?
Toks, tik ne elektrinis... :arb:
https://sites.google.com/site/piptaurus/
Paveikslėlis

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 27 Gru 2012 13:07
Reno
Geras elektrinis "žaislas":
phpBB [video]


Priekinė liemens dalis ir sparnai "pasiskolint" iš PIPISTREL Taurus'o.
Skridimo svoris - 900 kg!. "Batareikų" užtenka iki 4 val. skrydžio (apie 400 km atstumui):
phpBB [video]


Su "e-Genius'u", rodos, dalyvauta NASA pernai organizuotame "Green Flight Challenge" ir užimta antroji vieta. Nugalėjo "Taurus G4" dvigubu liemeniu.

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 27 Gru 2012 13:15
Reno
O čia - "Green Flight Challenge" nugalėtojas - PIPISTREL Taurus G4 (reportažas ir skrydis nufilmuoti gana nuobodžiai) :
phpBB [video]


phpBB [video]

Re: Elektrifikacija

Parašytas: 24 Sau 2013 18:08
Reno
"Elektrinis" SWIFT:
phpBB [video]