Elektrifikacija

Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 31 Sau 2013 18:38

Lietuviškas LAK-17B su FES (Front Electric Sustainer) sistema. Mažiau, nei 7kg sveriantis bekolektorinis elektros variklis (nominalus galingumas - 20 kW, trumpalaikis maks. - iki 25kW) sumontuotas sklandytuvo"nosyje".
FES sistemos autorius - Luka Žnidaršič iš Slovėnijos, savo novatorišką idėją pirmą kartą įgyvendinęs lietuviškame LAK-17A (Luka - oficialus "Sportinės aviacijos" atstovas Slovėnijoje).
LAK-17B su FES sIstema demonstruoja "Sportinės aviacijos" direktorius Vytautas Mačiulis:
phpBB [video]


Gražus reklaminis filmukas, demonstruojantis, kaip veikia FES:
phpBB [video]


Daug kas įsitikinę, kad "elektriniai" skraidymo aparatai yra tylūs. Taip, variklis triukšmo beveik nekelia, bet propeleris...: :grin:
phpBB [video]

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: Elektrifikacija

Standartinė Aloyzas Liaukus » 01 Vas 2013 09:38

Ir lietuviai turi tokių:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 01 Vas 2013 12:13

Aloyzas Liaukus rašė:Ir lietuviai turi tokių:
phpBB [video]
Taip, turi: :grin:
Prikabinti failai
LAK17 fes 1a.jpg
LAK17 fes 1a.jpg (162.84 KiB) Peržiūrėta 20771 karus(ų)
LAK 17 fes 7a.jpg
LAK 17 fes 7a.jpg (71.17 KiB) Peržiūrėta 20771 karus(ų)

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 30 Bal 2013 12:46

Amerikiečiai pristato savo UL klasės elektrinį motosklandytuvą:
phpBB [video]


Tiesa, tas motosklandytuvas stebėtinai panašus į slovako Marek Ivanov'o (ZJ-Viera konstruktorius) kūrinį - SONG:
http://home.arcor.de/laumer.alois/minitrike/song.htm. Pastarasis - ne elektrinis, varomas paramotorinio vidaus degimo variklio.
Buvo eksperimentuojama net su rotoriniu (Vankel'io) motoru, tačiau Marek'o jis nesužavėjo.
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 30 Bal 2013 13:05

Tęsiant "elektrinę" temą - greta prieš tai paminėto ElectraFlyer ULS amerikiečių tinklalapyje http://www.electraflyer.com/ yra ir daugiau elektra varomų
skraidymo aparatų. Net kainoraščiai pateikti. Tiesa, juos peržiūrėjus teiginys, kad baterijų pakrovimas vienam skrydžiui tekainuoja tik apie 0,6 dolerio
(Just plug your charger into any 110 outlet to “refuel” our machine. Approx. $0.60 for a full charge) man jau skamba gana sarkastiškai :juok: .

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 26 Rgp 2013 13:40

Reno rašė:... "elektroeksperimentai" su senoviniais sklandytuvais - įdomi naujiena. Pvz. prancūzai sėkmingai elektrifikavo L-Spatz 55 (vokiškas sklandytuvas, kuris buvo labai populiarus prieš 50 metų). Pagal aparato svorį galima drąsiai pretenduoti į vienviečius ULO (iki 300 kg). Mažiausios baterijos (sveria 14kg) pakanka 40 min skrydžio ir galima pakilti į 1200 m aukštį. Su didžiausia (34 kg) variklis veiks daugiau, kaip pusantros valandos (1 val 35 min) ir energijos užteks pakilimui net iki 3000 m. Tačiau sumaniai išnaudojant termikus skraidyti galima gerokiai ilgiau, nes elektrifikuoto L-Spatz-55 aerodinaminė kokybė - 25 (bemotorio - 29).
http://www.electravia.fr/ELIGHT2Eng.php
SPATZ vokiškai - žvirblis. O "žvirblis su batareikom" skraido taip:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 13 Lap 2013 18:21

Reno rašė:"Elektrinis" SWIFT:
phpBB [video]
Tai akivaizdžiai įrodo, kad elektriniai skraidymo aparatai nėra tokie tylūs, kaip kad tikimasi.
Nesvarbu, kad elektrovariklis veikia negarsiai. Lieka dar vienas triukšmadarys - propeleris:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 17 Gru 2013 10:37

Apie Green Flight Challenge 2013 nugalėtoją - e-Genius jau buvo rašyta.
Šis aparatas sukurtas ir pagamintas per rekordiškai trumpą laiką - 8 mėnesius.
Kuro bake "telpa" iki 60 kW elektros energijos (Li-ion'ų akumuliatoriai, kiekvienas dydžio sulyg pirštu, kuriuo rodomas gerai žinomas nepadorus ženklas...)
Bet kiek reikia tų "batareikų", kad energijos pakaktų 4 val skrydžio?
Paveikslėlis

Tiek?
PaveikslėlisPaveikslėlis

O gal tiek?
Paveikslėlis

Ir čia dar per mažai!
Paveikslėlis

Atsakymas čia (žiūr. nuo 98 skaidrės) - https://dl.dropboxusercontent.com/u/957 ... mplett.pdf

Ar jau yra galvojančių apie elektrinį paramotorą? :mast:

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: Elektrifikacija

Standartinė Aloyzas Liaukus » 17 Gru 2013 12:48

gal pradžiai darom kooperetyvą mažas batareikas vyniot?

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 13 Geg 2014 16:49

Electeryx'as - elektrifikuotas Archaeopteryx'sas. Čekiškas 24 a.g. elektrovariklis sveria tik 5,2 kg ir 1,3 m skersmens
dvimentį propelerį įsuka iki 2200 aps/min. Sustabdžius propelerį jo mentės automatiškai užsilenkia pagal srautą.
Electryx 5b.JPG
Dviejų 40 Ah talpos LiFePo "batareikų" energijos, jei variklis veikia maksimalia galia, užtenka 11 minučių. Tačiau per tą laiką
pakylama į 1300 m aukštį. Kilimo greitis prie žemės - 2,5 m/s (skrendant 75 km/val). Viso elektropavaros komplekto (kartu
su propeleriu ir baterijomis) svoris - tik 20 kg.
Electryx 1.JPG
Elektropavarą galima bet kada sumontuoti arba vėl išsiimti ir šiam, maždaug 5 min. trukmės darbui nereikia jokių papildomų įrankių
Electryx 2.JPG
Electryx 3.JPG
Electryx 4.JPG
Filmuke žemiau viskas labai aiškiai parodyta:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 13 Lap 2014 13:02

Šveicariška "elektra" + lenkiškas ULO sklandytuvas. Jei atvirai, - pats video tai galėtų būti perpus trumpesnis.
phpBB [video]

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: Elektrifikacija

Standartinė Aloyzas Liaukus » 14 Lap 2014 01:47

vistiek perdidelis aparatas...

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 17 Lap 2014 12:31

Aloyzas Liaukus rašė:vistiek perdidelis aparatas...
quality3.jpg
quality3.jpg (22.3 KiB) Peržiūrėta 19768 karus(ų)

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: Elektrifikacija

Standartinė Aloyzas Liaukus » 18 Lap 2014 19:45

Superior quality, but too big... :-o
Prikabinti failai
images.jpg
images.jpg (8.55 KiB) Peržiūrėta 19751 karus(ų)

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 19 Lap 2014 10:46

Aloyzas Liaukus rašė:Superior quality, but too big... :-o
Ar čia bandoma įtikinti, kad "kuo mažesnis, tuo geresnis"? :-o
O jeigu atvirai, - visai nukrypom nuo elektrifikacijos temos.
quality.jpg

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
PV Valdybos narys
Pranešimai: 823
Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1993-Lap-19
Miestas: Alytus
Susisiekti:

Re: Elektrifikacija

Standartinė Aloyzas Liaukus » 20 Lap 2014 12:21

tinka ir tokia tema aviacijai :-o

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 20 Lap 2014 19:17

Tęsiant "elektrifikacijos" temą - labai įdomus videoreportažas (žinoma, kas bent kiek supranta angliškai)
apie eksploatacines savybes to paties el.variklio, panaudoto skirtingose jėgainės konfigūracijose. Tiesa,
visa tai išbandyta ne sklandytuve, o skraidyklėje. Bet tema grynai "elektrine". Na ir skraidyklės terminas,
verčiant pažodžiui iš anglų kalbos - "kabėjimo sklandytuvas" (hang glider) :-o
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 15 Gru 2014 10:37

Elektrifikacija lenkiškai - dvivietis AOS-71. Deja, šis į bagažinę taip pat netelpa... :-o
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 02 Vas 2016 14:11

Kaip elektrifikuoti sklandytuvą "nesugadinant" jo pirmykštės kilmės. Pvz, paimi štai tokį žalią (eko-gerbėjų mėgiamiausia spalva) aparatą:
Electro 0.jpg
... ir primontuoji pilonus su elektros varikliais:
Electro 3.jpg
Tvirtinimui pakanka elementarių diržų:
Electro 2.jpg
Pilonai - dvimotoriai, "stūmtraukio" tipo. Spėju, kad ir baterijos - sudėtos į pačius pilonus:
Electro 4.jpg
O toliau - komentrarų nereikia:
Electro 7.jpg

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1851
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: Elektrifikacija

Standartinė Reno » 31 Kov 2017 08:48

Dėl vis dar menkos baterijų talpos elektrinės transporto priemonės dar sunkiai "skinasi" sau kelią. Bet entuziastų vis daugėja. Net
ir šio laikmečio vienų iš geriausių akrobatinių lėktuvų konstruktorius Walter'is Extra pradėjo eksperimentuoti. Bendradarbiaujant su
SIEMENS į 2-vietį EXTRA 330 buvo įmontuota 260 kW elektros jėgainė. Nors elektrifikuotas lėktuvas ir išėjo ženkliai sunkesnis už
benzininį variantą, tačiau su juo jau pasiektas kilimo greičio rekordas šioje orlaivių klasėje ir net bandyta sklandytuvus buksyruoti... :mrgreen:
Buksyravimas, ElektroEXTRA.jpg
phpBB [video]

Skelbti atsakymą