Elektrifikacija
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Lietuviškas LAK-17B su FES (Front Electric Sustainer) sistema. Mažiau, nei 7kg sveriantis bekolektorinis elektros variklis (nominalus galingumas - 20 kW, trumpalaikis maks. - iki 25kW) sumontuotas sklandytuvo"nosyje".
FES sistemos autorius - Luka Žnidaršič iš Slovėnijos, savo novatorišką idėją pirmą kartą įgyvendinęs lietuviškame LAK-17A (Luka - oficialus "Sportinės aviacijos" atstovas Slovėnijoje).
LAK-17B su FES sIstema demonstruoja "Sportinės aviacijos" direktorius Vytautas Mačiulis:
Gražus reklaminis filmukas, demonstruojantis, kaip veikia FES:
Daug kas įsitikinę, kad "elektriniai" skraidymo aparatai yra tylūs. Taip, variklis triukšmo beveik nekelia, bet propeleris...:
FES sistemos autorius - Luka Žnidaršič iš Slovėnijos, savo novatorišką idėją pirmą kartą įgyvendinęs lietuviškame LAK-17A (Luka - oficialus "Sportinės aviacijos" atstovas Slovėnijoje).
LAK-17B su FES sIstema demonstruoja "Sportinės aviacijos" direktorius Vytautas Mačiulis:
Gražus reklaminis filmukas, demonstruojantis, kaip veikia FES:
Daug kas įsitikinę, kad "elektriniai" skraidymo aparatai yra tylūs. Taip, variklis triukšmo beveik nekelia, bet propeleris...:
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
Ir lietuviai turi tokių:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Taip, turi:Aloyzas Liaukus rašė:Ir lietuviai turi tokių:
- Prikabinti failai
-
- LAK17 fes 1a.jpg (162.84 KiB) Peržiūrėta 20843 karus(ų)
-
- LAK 17 fes 7a.jpg (71.17 KiB) Peržiūrėta 20843 karus(ų)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Amerikiečiai pristato savo UL klasės elektrinį motosklandytuvą:
Tiesa, tas motosklandytuvas stebėtinai panašus į slovako Marek Ivanov'o (ZJ-Viera konstruktorius) kūrinį - SONG:
http://home.arcor.de/laumer.alois/minitrike/song.htm. Pastarasis - ne elektrinis, varomas paramotorinio vidaus degimo variklio.
Buvo eksperimentuojama net su rotoriniu (Vankel'io) motoru, tačiau Marek'o jis nesužavėjo.
Tiesa, tas motosklandytuvas stebėtinai panašus į slovako Marek Ivanov'o (ZJ-Viera konstruktorius) kūrinį - SONG:
http://home.arcor.de/laumer.alois/minitrike/song.htm. Pastarasis - ne elektrinis, varomas paramotorinio vidaus degimo variklio.
Buvo eksperimentuojama net su rotoriniu (Vankel'io) motoru, tačiau Marek'o jis nesužavėjo.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Tęsiant "elektrinę" temą - greta prieš tai paminėto ElectraFlyer ULS amerikiečių tinklalapyje http://www.electraflyer.com/ yra ir daugiau elektra varomų
skraidymo aparatų. Net kainoraščiai pateikti. Tiesa, juos peržiūrėjus teiginys, kad baterijų pakrovimas vienam skrydžiui tekainuoja tik apie 0,6 dolerio
(Just plug your charger into any 110 outlet to “refuel” our machine. Approx. $0.60 for a full charge) man jau skamba gana sarkastiškai .
skraidymo aparatų. Net kainoraščiai pateikti. Tiesa, juos peržiūrėjus teiginys, kad baterijų pakrovimas vienam skrydžiui tekainuoja tik apie 0,6 dolerio
(Just plug your charger into any 110 outlet to “refuel” our machine. Approx. $0.60 for a full charge) man jau skamba gana sarkastiškai .
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
SPATZ vokiškai - žvirblis. O "žvirblis su batareikom" skraido taip:Reno rašė:... "elektroeksperimentai" su senoviniais sklandytuvais - įdomi naujiena. Pvz. prancūzai sėkmingai elektrifikavo L-Spatz 55 (vokiškas sklandytuvas, kuris buvo labai populiarus prieš 50 metų). Pagal aparato svorį galima drąsiai pretenduoti į vienviečius ULO (iki 300 kg). Mažiausios baterijos (sveria 14kg) pakanka 40 min skrydžio ir galima pakilti į 1200 m aukštį. Su didžiausia (34 kg) variklis veiks daugiau, kaip pusantros valandos (1 val 35 min) ir energijos užteks pakilimui net iki 3000 m. Tačiau sumaniai išnaudojant termikus skraidyti galima gerokiai ilgiau, nes elektrifikuoto L-Spatz-55 aerodinaminė kokybė - 25 (bemotorio - 29).
http://www.electravia.fr/ELIGHT2Eng.php
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Tai akivaizdžiai įrodo, kad elektriniai skraidymo aparatai nėra tokie tylūs, kaip kad tikimasi.Reno rašė:"Elektrinis" SWIFT:
Nesvarbu, kad elektrovariklis veikia negarsiai. Lieka dar vienas triukšmadarys - propeleris:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Apie Green Flight Challenge 2013 nugalėtoją - e-Genius jau buvo rašyta.
Šis aparatas sukurtas ir pagamintas per rekordiškai trumpą laiką - 8 mėnesius.
Kuro bake "telpa" iki 60 kW elektros energijos (Li-ion'ų akumuliatoriai, kiekvienas dydžio sulyg pirštu, kuriuo rodomas gerai žinomas nepadorus ženklas...)
Bet kiek reikia tų "batareikų", kad energijos pakaktų 4 val skrydžio?
Tiek?
O gal tiek?
Ir čia dar per mažai!
Atsakymas čia (žiūr. nuo 98 skaidrės) - https://dl.dropboxusercontent.com/u/957 ... mplett.pdf
Ar jau yra galvojančių apie elektrinį paramotorą?
Šis aparatas sukurtas ir pagamintas per rekordiškai trumpą laiką - 8 mėnesius.
Kuro bake "telpa" iki 60 kW elektros energijos (Li-ion'ų akumuliatoriai, kiekvienas dydžio sulyg pirštu, kuriuo rodomas gerai žinomas nepadorus ženklas...)
Bet kiek reikia tų "batareikų", kad energijos pakaktų 4 val skrydžio?
Tiek?
O gal tiek?
Ir čia dar per mažai!
Atsakymas čia (žiūr. nuo 98 skaidrės) - https://dl.dropboxusercontent.com/u/957 ... mplett.pdf
Ar jau yra galvojančių apie elektrinį paramotorą?
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
gal pradžiai darom kooperetyvą mažas batareikas vyniot?
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Electeryx'as - elektrifikuotas Archaeopteryx'sas. Čekiškas 24 a.g. elektrovariklis sveria tik 5,2 kg ir 1,3 m skersmens
dvimentį propelerį įsuka iki 2200 aps/min. Sustabdžius propelerį jo mentės automatiškai užsilenkia pagal srautą. Dviejų 40 Ah talpos LiFePo "batareikų" energijos, jei variklis veikia maksimalia galia, užtenka 11 minučių. Tačiau per tą laiką
pakylama į 1300 m aukštį. Kilimo greitis prie žemės - 2,5 m/s (skrendant 75 km/val). Viso elektropavaros komplekto (kartu
su propeleriu ir baterijomis) svoris - tik 20 kg. Elektropavarą galima bet kada sumontuoti arba vėl išsiimti ir šiam, maždaug 5 min. trukmės darbui nereikia jokių papildomų įrankių Filmuke žemiau viskas labai aiškiai parodyta:
dvimentį propelerį įsuka iki 2200 aps/min. Sustabdžius propelerį jo mentės automatiškai užsilenkia pagal srautą. Dviejų 40 Ah talpos LiFePo "batareikų" energijos, jei variklis veikia maksimalia galia, užtenka 11 minučių. Tačiau per tą laiką
pakylama į 1300 m aukštį. Kilimo greitis prie žemės - 2,5 m/s (skrendant 75 km/val). Viso elektropavaros komplekto (kartu
su propeleriu ir baterijomis) svoris - tik 20 kg. Elektropavarą galima bet kada sumontuoti arba vėl išsiimti ir šiam, maždaug 5 min. trukmės darbui nereikia jokių papildomų įrankių Filmuke žemiau viskas labai aiškiai parodyta:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Šveicariška "elektra" + lenkiškas ULO sklandytuvas. Jei atvirai, - pats video tai galėtų būti perpus trumpesnis.
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
vistiek perdidelis aparatas...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Aloyzas Liaukus rašė:vistiek perdidelis aparatas...
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
Superior quality, but too big...
- Prikabinti failai
-
- images.jpg (8.55 KiB) Peržiūrėta 19823 karus(ų)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Ar čia bandoma įtikinti, kad "kuo mažesnis, tuo geresnis"?Aloyzas Liaukus rašė:Superior quality, but too big...
O jeigu atvirai, - visai nukrypom nuo elektrifikacijos temos.
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Elektrifikacija
tinka ir tokia tema aviacijai
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Tęsiant "elektrifikacijos" temą - labai įdomus videoreportažas (žinoma, kas bent kiek supranta angliškai)
apie eksploatacines savybes to paties el.variklio, panaudoto skirtingose jėgainės konfigūracijose. Tiesa,
visa tai išbandyta ne sklandytuve, o skraidyklėje. Bet tema grynai "elektrine". Na ir skraidyklės terminas,
verčiant pažodžiui iš anglų kalbos - "kabėjimo sklandytuvas" (hang glider)
apie eksploatacines savybes to paties el.variklio, panaudoto skirtingose jėgainės konfigūracijose. Tiesa,
visa tai išbandyta ne sklandytuve, o skraidyklėje. Bet tema grynai "elektrine". Na ir skraidyklės terminas,
verčiant pažodžiui iš anglų kalbos - "kabėjimo sklandytuvas" (hang glider)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Elektrifikacija lenkiškai - dvivietis AOS-71. Deja, šis į bagažinę taip pat netelpa...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Kaip elektrifikuoti sklandytuvą "nesugadinant" jo pirmykštės kilmės. Pvz, paimi štai tokį žalią (eko-gerbėjų mėgiamiausia spalva) aparatą:
... ir primontuoji pilonus su elektros varikliais:
Tvirtinimui pakanka elementarių diržų:
Pilonai - dvimotoriai, "stūmtraukio" tipo. Spėju, kad ir baterijos - sudėtos į pačius pilonus:
O toliau - komentrarų nereikia:-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Elektrifikacija
Dėl vis dar menkos baterijų talpos elektrinės transporto priemonės dar sunkiai "skinasi" sau kelią. Bet entuziastų vis daugėja. Net
ir šio laikmečio vienų iš geriausių akrobatinių lėktuvų konstruktorius Walter'is Extra pradėjo eksperimentuoti. Bendradarbiaujant su
SIEMENS į 2-vietį EXTRA 330 buvo įmontuota 260 kW elektros jėgainė. Nors elektrifikuotas lėktuvas ir išėjo ženkliai sunkesnis už
benzininį variantą, tačiau su juo jau pasiektas kilimo greičio rekordas šioje orlaivių klasėje ir net bandyta sklandytuvus buksyruoti...
ir šio laikmečio vienų iš geriausių akrobatinių lėktuvų konstruktorius Walter'is Extra pradėjo eksperimentuoti. Bendradarbiaujant su
SIEMENS į 2-vietį EXTRA 330 buvo įmontuota 260 kW elektros jėgainė. Nors elektrifikuotas lėktuvas ir išėjo ženkliai sunkesnis už
benzininį variantą, tačiau su juo jau pasiektas kilimo greičio rekordas šioje orlaivių klasėje ir net bandyta sklandytuvus buksyruoti...