Idėjos bemotoriam skrydžiui
Forumo taisyklės
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
Skraidymo įranga, aksesuarai, remontas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Idėjos bemotoriam skrydžiui
Šiuolaikinis daugiavietis (šeši keleiviai) sklanytuvas ?
Idėjos esmė - supažindinti visuomenę su sklandymu. Kažin, ar visi 6 keleiviai jausis komfortiškai sukant spiralę (gal todėl keleivių kabina ir padaryta atvira... ).
Klausimų daug, pvz:
- kodėl, būtent, 6-vietis;
- kodėl keleiviai susodinti šonu į skridimo kryptį ir dar prie stalo (žiūr. paskutinę foto);
- kodėl vienas priešais kitą veidu, o ne nugara, taip sudaranti žymiai geresnę apžvalgos aplinkui galimybę ir kt.
Nesigilinant į detales akivaizdu, kad idėjos autoriui būdingas labai nestandartinis mąstymo būdas.
Daugiau informacijos (angliškai) http://www.highgatesystems.com.au/page-4.htm
O čia ką jau ir besakyti - naiviai atrodo tos keleivės, sėdinčios už stalo atviroje kabinoje ir dar prie stiklinių su šiaudeliais...:
Uploaded with ImageShack.us
Idėjos esmė - supažindinti visuomenę su sklandymu. Kažin, ar visi 6 keleiviai jausis komfortiškai sukant spiralę (gal todėl keleivių kabina ir padaryta atvira... ).
Klausimų daug, pvz:
- kodėl, būtent, 6-vietis;
- kodėl keleiviai susodinti šonu į skridimo kryptį ir dar prie stalo (žiūr. paskutinę foto);
- kodėl vienas priešais kitą veidu, o ne nugara, taip sudaranti žymiai geresnę apžvalgos aplinkui galimybę ir kt.
Nesigilinant į detales akivaizdu, kad idėjos autoriui būdingas labai nestandartinis mąstymo būdas.
Daugiau informacijos (angliškai) http://www.highgatesystems.com.au/page-4.htm
O čia ką jau ir besakyti - naiviai atrodo tos keleivės, sėdinčios už stalo atviroje kabinoje ir dar prie stiklinių su šiaudeliais...:
Uploaded with ImageShack.us
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
ar tos su siaudukais eina paeiliui i sklandytuvo kabina vairuoti?
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Plastmasinis "refleksas" - beuodegis sklandytuvas Genesis-2.
Prieš, maždaug, 20 metų šis neįprastas amerikiečių konstrukcijos sklandytuyvas su "refleksiniu" sparno profiliu buvo gaminamas Pociūnuose
(dabartinėje "Sportinė aviacija ir Ko"). Nežinau, kas atsitiko, bet bendradarbiavimas tarp Genesis-2 kūrėjų ir Prienų sklandytuvų gamyklos
ilgainiui nutrūko... O "beuodegiai" sklandyme taip ir "neprigijo" (tikėtasi aerodinaminio pranašumo prieš klasikinės schemos sklandytuvus,
tačiau realybėje šie lūkesčiai nepasitvirtino).
Prieš, maždaug, 20 metų šis neįprastas amerikiečių konstrukcijos sklandytuyvas su "refleksiniu" sparno profiliu buvo gaminamas Pociūnuose
(dabartinėje "Sportinė aviacija ir Ko"). Nežinau, kas atsitiko, bet bendradarbiavimas tarp Genesis-2 kūrėjų ir Prienų sklandytuvų gamyklos
ilgainiui nutrūko... O "beuodegiai" sklandyme taip ir "neprigijo" (tikėtasi aerodinaminio pranašumo prieš klasikinės schemos sklandytuvus,
tačiau realybėje šie lūkesčiai nepasitvirtino).
Paskutinį kartą redagavo Reno 24 Geg 2016 08:51, redaguota 2 kartą(us).
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Vis labiau populiarėjantys "soaring" (skriejimas) tipo motosklandytuvai pasidalino į dvi grupes - "selflauncher'ius" (startuoja savarankiškai savo variklio dėka) ir "sustainer'ius" (savarankiškam startui variklis per silpnas, tačiau jo traukos pakanka horizontaliam skrydžiui). Pastarasis variantas trumpai dar vadinamas "turbo" prie sklandytuvo pavadinimo pridedant raidę "T". Raidė "M" (Moto) pavadinime žymi, jog šiame motosklandytuve sumontuota jėgainė, pakankamai galinga, kad būtų galima startuoti savarankiškai. Vienviečiams sklandytuvams su trumpesniais sparnais dažniau montuojamos lengvesnės - "Turbo" jėgainės. Atviros klasės (sparnų ilgis neribojamas) ir dviviečiai gali "vežiotis" ir sunkesnes - "M" tipo jėgaines. Kai kuriuose ilgasparnių modeliuose gamintojai net sudaro salygas pasirinkti - kokio tipo ("T" ar "M") jėgainės pageidauja užsakovas, tokia ir sumontuojama.
Net ir silpnesnė (bet lengvesnė) "Turbo" jėgainė gerokai praplečia sklandytuvo galimybes. Pirmiausia - išvengiama tūpimo į aikštelę (maršrute nepavykus "užsikabinti" įjungiamas variklis ir grįžtama į aerodromą). Tačiau sumaniai išnaudojant "T" jėgainę galima ženkliai sumažinti ir pakilimo sąnaudas atsisakant buksyruojančio lėktuvo. Pvz, - startuojama išvilktuvu (žymiai pigiau), atsikabimus nuo troso įjungiamas "Turbo" ir skrendama iki artimiausio termiko. "Užsikabinus" belieka tik išjungt motorą ir jį "paslėpti" sklandytuvo liemenyje. Visa tai ir pademonstruota žemiau esančiame filmuke. Pradžia gal kiek užvilkinta - Dvivietis "Duo Discus XLT" išvilktuvu startuoja tik nuo 0:38. Atsikabinimas nuo troso ir variklio "iškišimas" pradžia - 1:20. Po, maždaug, minutės (2:20) - "susicentruojama" termike ir variklio pagalbos toliau nebereikia. Išjungus jėgainę ji automatiškai "paslepiama" liemenyje (3:05) ir toliau jau skriejama kaip įprastu sklandytuvu. Vaizdo kokybė pakankamai gera žiūrėjimui visame ekrane :
Taupant svorį "Turbo" jėgainėse dažniausia net nebūna starterio. "Iškištas" variklis užvedamas tik oro srautui prieš tai įsukus propelerį (įjungiant dekompresorių - 0:20). Nuo 0:27 motoras užsiveda ir greit "įsibėgėja" iki darbinio režimo. Toliau - "gazas" praktiškai nereguliuojamas - dažniausia būna tik dvi padėtys: ON ir OFF (išjungtas motoras"paslepiamas" automatiškai). Populiariausias motoras sklandytuvų "Turbo" jėgainėms - dvicilindris SOLO 2350 (kažkas panašaus į PPG sudvejintą veteraną - SOLO 210).
Net ir silpnesnė (bet lengvesnė) "Turbo" jėgainė gerokai praplečia sklandytuvo galimybes. Pirmiausia - išvengiama tūpimo į aikštelę (maršrute nepavykus "užsikabinti" įjungiamas variklis ir grįžtama į aerodromą). Tačiau sumaniai išnaudojant "T" jėgainę galima ženkliai sumažinti ir pakilimo sąnaudas atsisakant buksyruojančio lėktuvo. Pvz, - startuojama išvilktuvu (žymiai pigiau), atsikabimus nuo troso įjungiamas "Turbo" ir skrendama iki artimiausio termiko. "Užsikabinus" belieka tik išjungt motorą ir jį "paslėpti" sklandytuvo liemenyje. Visa tai ir pademonstruota žemiau esančiame filmuke. Pradžia gal kiek užvilkinta - Dvivietis "Duo Discus XLT" išvilktuvu startuoja tik nuo 0:38. Atsikabinimas nuo troso ir variklio "iškišimas" pradžia - 1:20. Po, maždaug, minutės (2:20) - "susicentruojama" termike ir variklio pagalbos toliau nebereikia. Išjungus jėgainę ji automatiškai "paslepiama" liemenyje (3:05) ir toliau jau skriejama kaip įprastu sklandytuvu. Vaizdo kokybė pakankamai gera žiūrėjimui visame ekrane :
Taupant svorį "Turbo" jėgainėse dažniausia net nebūna starterio. "Iškištas" variklis užvedamas tik oro srautui prieš tai įsukus propelerį (įjungiant dekompresorių - 0:20). Nuo 0:27 motoras užsiveda ir greit "įsibėgėja" iki darbinio režimo. Toliau - "gazas" praktiškai nereguliuojamas - dažniausia būna tik dvi padėtys: ON ir OFF (išjungtas motoras"paslepiamas" automatiškai). Populiariausias motoras sklandytuvų "Turbo" jėgainėms - dvicilindris SOLO 2350 (kažkas panašaus į PPG sudvejintą veteraną - SOLO 210).
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Puikus pavyzdys, kaip išradingi žmonės paramotorinius variklius sėkmingai pritaikė labai gerai žinomo
čekiško sklandytuvo "Blanik" motorizacijai. Panašu, kad norint, motorus galima nesunkiai nuimti. Kiek
pavyko įžiūrėti, viskas padaryta kultūringai, nesudarkant pačios sklandytuvo konstrukcijos .
čekiško sklandytuvo "Blanik" motorizacijai. Panašu, kad norint, motorus galima nesunkiai nuimti. Kiek
pavyko įžiūrėti, viskas padaryta kultūringai, nesudarkant pačios sklandytuvo konstrukcijos .
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Čia vėl gi išeina "atvirkščia" tema - idėjos ne bemotoriam, o motoriniam skrydžiui, kuomet į sklandytuvą įtaisomas variklis.
Šiuo atveju motorizuotas lenkiškas SZD-22 "Mucha Standard", savo laiku labai populiarus sklandytuvas. Su šiuo medinuku
1958 m. buvo laimėtas pirmasis Pasaulio čempionatas standartinėje klasėje. "Musėmis" sėkmingai skraidyta ir Lietuvoje, kur
pasiektas nacionalinis rekordas, išsilaikęs net 44 metus (nuo 1960 iki 2004 m.). Žemiau esančiam video - serijinė "Mucha":
O čia - SZD-22C, bet jau su priekyje "implantuotu" automobiliniu "Volkswagen" varikliu:
Šiuo atveju motorizuotas lenkiškas SZD-22 "Mucha Standard", savo laiku labai populiarus sklandytuvas. Su šiuo medinuku
1958 m. buvo laimėtas pirmasis Pasaulio čempionatas standartinėje klasėje. "Musėmis" sėkmingai skraidyta ir Lietuvoje, kur
pasiektas nacionalinis rekordas, išsilaikęs net 44 metus (nuo 1960 iki 2004 m.). Žemiau esančiam video - serijinė "Mucha":
O čia - SZD-22C, bet jau su priekyje "implantuotu" automobiliniu "Volkswagen" varikliu:
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Dar buvo toks SB-13 http://en.wikipedia.org/wiki/Akaflieg_B ... B-13_Arcus, Teko studiju laikais nagrinėti, tai aparatas kaip ir nieko, bet turėjo savybę, sparnams linkstant į viršų, kabina linkdavo žemyn ir atvirkščiai, pilotas bandydavo kompensuoti rezultate nusivoždavo, dar buvo problema eleronų reversas, ko pasekoj nusiversdavo į suktuką, nusileisdavo avarinio parašiuto dėka. Genesis kiek žinau irgi buvo nestabilus kol neuždėjo stabilizatoriaus.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Beuodegio sklandytuvo idėjos, tikintis mažesnio aerodinaminio pasipriešinimo, griebtasi dar prieš antrą Pasaulinį karą.
Vokiečiai broliai Horten'ai sukūrė eilę įspūdingų, tačiau vienetinių aparatų. Ankstyvame pokaryje pasižymėjo prancūzai,
pvz, Charles Fauvel'io AV 36 net buvo pradėtas gaminti serijomis, prognozuojant perversmą sklandytuvų gamyboje. Nors dauguma tipiškų skraidančio sparno "ligų" buvo sėkmingai įveikta ir Fauvel AV 36 skrido visai smagiai, tačiau klasikinės
schemos sklandytuvų jis taip ir nenukonkuravo. Tokio aparato aerodinaminį pranašumą negailestingai "kompensavo" refleksinio
profilio mažesnis keliamosios jėgos koeficientas. Rezultatas - tokia pati aerodinaminė kokybė esant prastesniam pavaldumui
("klasikai" ore buvo ne tokie "pretenzingi" ir labiau prognozuojami, nei beuodegiai). Bet prie šios idėjos kaskart vis grįžtama. Aviacijoje skraidantys sparnai savo nišą lengviausia surado tose aerodinaminėse schemose, kur aparato svorio centras yra
gerokai žemiau už slėgio centrą (skraidyklės, parasparniai). Tokiu atveju susidaro "svambalas", ženkliai pagerinantis beuodegio
stabilumą ore. O kietasparniams, nepasižįmintiems minėta savybe, stabilumą dabar užtikrina kompiuterinės valdymo sistemos.
Vokiečiai broliai Horten'ai sukūrė eilę įspūdingų, tačiau vienetinių aparatų. Ankstyvame pokaryje pasižymėjo prancūzai,
pvz, Charles Fauvel'io AV 36 net buvo pradėtas gaminti serijomis, prognozuojant perversmą sklandytuvų gamyboje. Nors dauguma tipiškų skraidančio sparno "ligų" buvo sėkmingai įveikta ir Fauvel AV 36 skrido visai smagiai, tačiau klasikinės
schemos sklandytuvų jis taip ir nenukonkuravo. Tokio aparato aerodinaminį pranašumą negailestingai "kompensavo" refleksinio
profilio mažesnis keliamosios jėgos koeficientas. Rezultatas - tokia pati aerodinaminė kokybė esant prastesniam pavaldumui
("klasikai" ore buvo ne tokie "pretenzingi" ir labiau prognozuojami, nei beuodegiai). Bet prie šios idėjos kaskart vis grįžtama. Aviacijoje skraidantys sparnai savo nišą lengviausia surado tose aerodinaminėse schemose, kur aparato svorio centras yra
gerokai žemiau už slėgio centrą (skraidyklės, parasparniai). Tokiu atveju susidaro "svambalas", ženkliai pagerinantis beuodegio
stabilumą ore. O kietasparniams, nepasižįmintiems minėta savybe, stabilumą dabar užtikrina kompiuterinės valdymo sistemos.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Medinis "refleksas" - Fauvel AV-36. Šis beuodegis tikrai atrodo keistokai, o dar labiau, - jo akrobatika ore...
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Reno rašė:Medinis "refleksas" - Fauvel AV-36. Šis beuodegis tikrai atrodo keistokai, o dar labiau, - jo akrobatika ore...
Buksyruoja už abiejų sparnų prikabinus, vadinasi su stabilumu ne pyragai, bet vis tiek smagu pasigrožėti, vis tik neeilinis aparatas.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
.vysniukas rašė:Buksyruoja už abiejų sparnų prikabinus, vadinasi su stabilumu ne pyragai, bet vis tiek smagu pasigrožėti, vis tik neeilinis aparatas.
Buksyruoja su "Y" tipo lynu, kuris kabinamas specialiais užraktais abiejuose liemens šonuose (tokia pat sistema naudojama ir "Blanik'uose"
startams išvilktuvu). Stabilumas vertikalioje ašyje, žinoma, menkas, kadangi aparatas - labai, labai trumpas. Dėl tos pačios priežasties ne ką
geresnis stabilumas ir skersinėje ašyje - jo pakanka skrydžio metu, tačiau startas bei tūpimas (kuomet greitis nedidelis) - sudėtingi, reikalaujantys
ypač didelio atidumo (bent jau taip komentuoja sklandytojai, skraidžiusieji su Fauvel AV-36).
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Praeitą šeštadienį (liepos 18d) Pociūnuose į ora pirmą kartą pakilo naujausias "Sportinė aviacija ir ko"
gaminys - 13,5 m klasės sklandytuvas "mini LAK" FAI neseniai įteisinta nauja - 13,5 m sklandytuvų klasė keičia taip ir neišpopuliarėjusią "pasaulinę". Pastaroji buvo monotipinė - tik lenkiški sklandytuvai PW-5.
Šiemet, rugpjūčio 1-15 d Pociūnuose vyks pirmasis šios, dar visiškai naujosios sklandytuvų klasės Pasaulio čempionatas http://www.spr.aero/wgc2015.aspx
Jame su pirmuoju ir kol kas dar vieninteliu mini LAK'u Lietuvą atstovaus Vladas Motūza (kiti trys lietuviai varžybose skraidys užsienietiškais 13,5 m sklandytuvais) Palinkėkim Vladui sėkmės!
gaminys - 13,5 m klasės sklandytuvas "mini LAK" FAI neseniai įteisinta nauja - 13,5 m sklandytuvų klasė keičia taip ir neišpopuliarėjusią "pasaulinę". Pastaroji buvo monotipinė - tik lenkiški sklandytuvai PW-5.
Šiemet, rugpjūčio 1-15 d Pociūnuose vyks pirmasis šios, dar visiškai naujosios sklandytuvų klasės Pasaulio čempionatas http://www.spr.aero/wgc2015.aspx
Jame su pirmuoju ir kol kas dar vieninteliu mini LAK'u Lietuvą atstovaus Vladas Motūza (kiti trys lietuviai varžybose skraidys užsienietiškais 13,5 m sklandytuvais) Palinkėkim Vladui sėkmės!
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Gražus aparatas, įdomu kaip skrieja, tik kaina matyt bus maxi LAK :)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Skrenda tikrai geriau už itališkus Silent 2. Tai man patvirtino Prancūzijos komandos pilotai, čempionate dalyvaujantys minėtais sklandytuvais. Vladas su Mini LAK'u lamėjo 3 pratimus iš eilės (2-rą, 3-čią ir 4-tą) ir lipa lyderiui "ant kulnų" (antra vieta po 7 pratimų). Labai gaila, kad bendrą jo rezultatą pablogino nesėkmė pirmąją varžybų dieną, tad dabar tenka vytis nuo pat čempionato pradžios pirmaujantį italą, vienintelį skraidantį su lenkšku aparatu. Jei ateinančias penkias dienas meteo sąlygos išliks palankios, bus įdomi kova dėl pirmosios Pasaulio čempiono "karūnos" debiutuojančioje 13,5 mertų sklandytuvų klasėje.
Lyginant su bet kuria, net pačia įmantriausia skraidykle naujojo LAK sklandytuvo kaina tikrai atrodys ne "mini", o "maxi". Tačiau LAK'as bus akivazdžiai pigesnis pigesnis už itališką Silent 2, amerikietišką SparrowHawk R ar lenkišką "apipjaustytą" Diana 2 (variantas "Versus"). Nežinau rusiškų AC-4 ir AC-5 kainų, bet jų techninės savybės tikrai prastesnės, už visus kitus čempionate skradančius sklandytuvus.
Lyginant su bet kuria, net pačia įmantriausia skraidykle naujojo LAK sklandytuvo kaina tikrai atrodys ne "mini", o "maxi". Tačiau LAK'as bus akivazdžiai pigesnis pigesnis už itališką Silent 2, amerikietišką SparrowHawk R ar lenkišką "apipjaustytą" Diana 2 (variantas "Versus"). Nežinau rusiškų AC-4 ir AC-5 kainų, bet jų techninės savybės tikrai prastesnės, už visus kitus čempionate skradančius sklandytuvus.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Estiškas plastmasinis "refleksas". Kadangi estai tiesiog genetiškai "užprogramuoti" niekur neskubėti, ne išimtis
ir čia - šiam 15m ilgio sparnus turinčiam beuodegiui sukurti prireikė 11 metų ir 13 tūkstančių darbo valandų.
Bet rezultatas - įspūdingas. Deklaruojama aerodinaminė kokybė - 52 esant 122 km/val, min. žemėjimo greitis - 0,58 m/s. Mažiausais skridimo
greitis - 70 km/val (ne toks jau ir mažas), didžiausias - 250 km/val. Tuščio svoris - 360kg (taigi, oficialiai - jau ne ULO).
Du paramotoriniai veteranai - SOLO 210 varikliai po 17 "arklių" suteikia galimybę pakilti pačiam. Kuomet varikliai
"paslepiami" liemenyje, - mėgaujamasi laisvu, bemotoriu skrydžiu. Taigi, brolių Horten'ų pasekėjų, panašu, kad bus visuomet:
ir čia - šiam 15m ilgio sparnus turinčiam beuodegiui sukurti prireikė 11 metų ir 13 tūkstančių darbo valandų.
Bet rezultatas - įspūdingas. Deklaruojama aerodinaminė kokybė - 52 esant 122 km/val, min. žemėjimo greitis - 0,58 m/s. Mažiausais skridimo
greitis - 70 km/val (ne toks jau ir mažas), didžiausias - 250 km/val. Tuščio svoris - 360kg (taigi, oficialiai - jau ne ULO).
Du paramotoriniai veteranai - SOLO 210 varikliai po 17 "arklių" suteikia galimybę pakilti pačiam. Kuomet varikliai
"paslepiami" liemenyje, - mėgaujamasi laisvu, bemotoriu skrydžiu. Taigi, brolių Horten'ų pasekėjų, panašu, kad bus visuomet:
- elisfly
- PV Klubo narys
- Pranešimai: 289
- Užsiregistravo: 25 Sau 2013 19:06
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1997-Bir-25
- Miestas: Vilnius
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Tai, taip ir nepakilo.
Malonaus skrydžio jums linki stiuardesė ŽANA
http://www.youtube.com/watch?v=kmIBTgsRyTc
http://www.youtube.com/watch?v=kmIBTgsRyTc
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Na, nebūtų Elegijus - "Geležinis estas". Iškart susidomėjo
Ansktesniame video - tik vienas iš bandymų žeme pasivažinėti. Pirmieji skrydžiai atlikti tampant automobiliu. Varikliai,
greičiausia, tuomet dar nebuvo sumontuoti. Bet priekyje aiškiai matyti stabilizatorius, kurio motorizuotam variante jau nėra.
Ansktesniame video - tik vienas iš bandymų žeme pasivažinėti. Pirmieji skrydžiai atlikti tampant automobiliu. Varikliai,
greičiausia, tuomet dar nebuvo sumontuoti. Bet priekyje aiškiai matyti stabilizatorius, kurio motorizuotam variante jau nėra.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui
Žiūrėdamas šį video nejučiomis prisimeni Tele-2 per TV rodytą reklamų ciklą "Ir turtuoliai taupo"
ANTARES - vieni brangiausių sklandytų ("Lange Aviation" produkcija),- keliami į orą buksyruojant automobiliu.
Taip, sklandytuvas turi į liemenį įtraukiamą variklį. Bet tai - "Turbo" variantas - jėgainės pakanka sugrįžimui į
aerodromą (išnykus termikams). Bet pakilimui nuo žemės ji, deja, yra per silpna. Štai čia ir praverčia automobilis ...
ANTARES - vieni brangiausių sklandytų ("Lange Aviation" produkcija),- keliami į orą buksyruojant automobiliu.
Taip, sklandytuvas turi į liemenį įtraukiamą variklį. Bet tai - "Turbo" variantas - jėgainės pakanka sugrįžimui į
aerodromą (išnykus termikams). Bet pakilimui nuo žemės ji, deja, yra per silpna. Štai čia ir praverčia automobilis ...