Puslapis 11

Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 29 Kov 2013 12:33
Reno
Šiuolaikinis daugiavietis (šeši keleiviai) sklanytuvas ? :oops:
Idėjos esmė - supažindinti visuomenę su sklandymu. Kažin, ar visi 6 keleiviai jausis komfortiškai sukant spiralę (gal todėl keleivių kabina ir padaryta atvira... :-o ).
Klausimų daug, pvz:
- kodėl, būtent, 6-vietis;
- kodėl keleiviai susodinti šonu į skridimo kryptį ir dar prie stalo (žiūr. paskutinę foto);
- kodėl vienas priešais kitą veidu, o ne nugara, taip sudaranti žymiai geresnę apžvalgos aplinkui galimybę ir kt.
Nesigilinant į detales akivaizdu, kad idėjos autoriui būdingas labai nestandartinis mąstymo būdas.
Daugiau informacijos (angliškai) http://www.highgatesystems.com.au/page-4.htm
Paveikslėlis
Paveikslėlis

O čia ką jau ir besakyti - naiviai atrodo tos keleivės, sėdinčios už stalo atviroje kabinoje ir dar prie stiklinių su šiaudeliais...:
Paveikslėlis

Uploaded with ImageShack.us

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 30 Kov 2013 13:17
svajoklis
ar tos su siaudukais eina paeiliui i sklandytuvo kabina vairuoti? :AL: :bitee:

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 17 Spa 2013 11:40
Reno
Plastmasinis "refleksas" - beuodegis sklandytuvas Genesis-2.
phpBB [video]


Prieš, maždaug, 20 metų šis neįprastas amerikiečių konstrukcijos sklandytuyvas su "refleksiniu" sparno profiliu buvo gaminamas Pociūnuose
(dabartinėje "Sportinė aviacija ir Ko"). Nežinau, kas atsitiko, bet bendradarbiavimas tarp Genesis-2 kūrėjų ir Prienų sklandytuvų gamyklos
ilgainiui nutrūko... O "beuodegiai" sklandyme taip ir "neprigijo" (tikėtasi aerodinaminio pranašumo prieš klasikinės schemos sklandytuvus,
tačiau realybėje šie lūkesčiai nepasitvirtino).
Genesis 2.jpg

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 14 Lap 2013 13:10
Reno
Vis labiau populiarėjantys "soaring" (skriejimas) tipo motosklandytuvai pasidalino į dvi grupes - "selflauncher'ius" (startuoja savarankiškai savo variklio dėka) ir "sustainer'ius" (savarankiškam startui variklis per silpnas, tačiau jo traukos pakanka horizontaliam skrydžiui). Pastarasis variantas trumpai dar vadinamas "turbo" prie sklandytuvo pavadinimo pridedant raidę "T". Raidė "M" (Moto) pavadinime žymi, jog šiame motosklandytuve sumontuota jėgainė, pakankamai galinga, kad būtų galima startuoti savarankiškai. Vienviečiams sklandytuvams su trumpesniais sparnais dažniau montuojamos lengvesnės - "Turbo" jėgainės. Atviros klasės (sparnų ilgis neribojamas) ir dviviečiai gali "vežiotis" ir sunkesnes - "M" tipo jėgaines. Kai kuriuose ilgasparnių modeliuose gamintojai net sudaro salygas pasirinkti - kokio tipo ("T" ar "M") jėgainės pageidauja užsakovas, tokia ir sumontuojama.
Net ir silpnesnė (bet lengvesnė) "Turbo" jėgainė gerokai praplečia sklandytuvo galimybes. Pirmiausia - išvengiama tūpimo į aikštelę (maršrute nepavykus "užsikabinti" įjungiamas variklis ir grįžtama į aerodromą). Tačiau sumaniai išnaudojant "T" jėgainę galima ženkliai sumažinti ir pakilimo sąnaudas atsisakant buksyruojančio lėktuvo. Pvz, - startuojama išvilktuvu (žymiai pigiau), atsikabimus nuo troso įjungiamas "Turbo" ir skrendama iki artimiausio termiko. "Užsikabinus" belieka tik išjungt motorą ir jį "paslėpti" sklandytuvo liemenyje. Visa tai ir pademonstruota žemiau esančiame filmuke. Pradžia gal kiek užvilkinta - Dvivietis "Duo Discus XLT" išvilktuvu startuoja tik nuo 0:38. Atsikabinimas nuo troso ir variklio "iškišimas" pradžia - 1:20. Po, maždaug, minutės (2:20) - "susicentruojama" termike ir variklio pagalbos toliau nebereikia. Išjungus jėgainę ji automatiškai "paslepiama" liemenyje (3:05) ir toliau jau skriejama kaip įprastu sklandytuvu. Vaizdo kokybė pakankamai gera žiūrėjimui visame ekrane :
phpBB [video]


Taupant svorį "Turbo" jėgainėse dažniausia net nebūna starterio. "Iškištas" variklis užvedamas tik oro srautui prieš tai įsukus propelerį (įjungiant dekompresorių - 0:20). Nuo 0:27 motoras užsiveda ir greit "įsibėgėja" iki darbinio režimo. Toliau - "gazas" praktiškai nereguliuojamas - dažniausia būna tik dvi padėtys: ON ir OFF (išjungtas motoras"paslepiamas" automatiškai). Populiariausias motoras sklandytuvų "Turbo" jėgainėms - dvicilindris SOLO 2350 (kažkas panašaus į PPG sudvejintą veteraną - SOLO 210).
phpBB [video]

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 16 Gru 2014 12:00
Reno
Puikus pavyzdys, kaip išradingi žmonės paramotorinius variklius sėkmingai pritaikė labai gerai žinomo
čekiško sklandytuvo "Blanik" motorizacijai. Panašu, kad norint, motorus galima nesunkiai nuimti. Kiek
pavyko įžiūrėti, viskas padaryta kultūringai, nesudarkant pačios sklandytuvo konstrukcijos :ap: .
phpBB [video]

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 08 Geg 2015 11:06
Reno
Čia vėl gi išeina "atvirkščia" tema - idėjos ne bemotoriam, o motoriniam skrydžiui, kuomet į sklandytuvą įtaisomas variklis.
Šiuo atveju motorizuotas lenkiškas SZD-22 "Mucha Standard", savo laiku labai populiarus sklandytuvas. Su šiuo medinuku
1958 m. buvo laimėtas pirmasis Pasaulio čempionatas standartinėje klasėje. "Musėmis" sėkmingai skraidyta ir Lietuvoje, kur
pasiektas nacionalinis rekordas, išsilaikęs net 44 metus (nuo 1960 iki 2004 m.). Žemiau esančiam video - serijinė "Mucha":
phpBB [video]


O čia - SZD-22C, bet jau su priekyje "implantuotu" automobiliniu "Volkswagen" varikliu:
phpBB [video]

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 11 Geg 2015 13:01
vysniukas
Dar buvo toks SB-13 http://en.wikipedia.org/wiki/Akaflieg_B ... B-13_Arcus, Teko studiju laikais nagrinėti, tai aparatas kaip ir nieko, bet turėjo savybę, sparnams linkstant į viršų, kabina linkdavo žemyn ir atvirkščiai, pilotas bandydavo kompensuoti rezultate nusivoždavo, dar buvo problema eleronų reversas, ko pasekoj nusiversdavo į suktuką, nusileisdavo avarinio parašiuto dėka. Genesis kiek žinau irgi buvo nestabilus kol neuždėjo stabilizatoriaus.

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 12 Geg 2015 16:53
Reno
Beuodegio sklandytuvo idėjos, tikintis mažesnio aerodinaminio pasipriešinimo, griebtasi dar prieš antrą Pasaulinį karą.
Vokiečiai broliai Horten'ai sukūrė eilę įspūdingų, tačiau vienetinių aparatų. Ankstyvame pokaryje pasižymėjo prancūzai,
pvz, Charles Fauvel'io AV 36 net buvo pradėtas gaminti serijomis, prognozuojant perversmą sklandytuvų gamyboje.
Fauvel AV 36b.jpg
Fauvel AV 36.jpg
Nors dauguma tipiškų skraidančio sparno "ligų" buvo sėkmingai įveikta ir Fauvel AV 36 skrido visai smagiai, tačiau klasikinės
schemos sklandytuvų jis taip ir nenukonkuravo. Tokio aparato aerodinaminį pranašumą negailestingai "kompensavo" refleksinio
profilio mažesnis keliamosios jėgos koeficientas. Rezultatas - tokia pati aerodinaminė kokybė esant prastesniam pavaldumui
("klasikai" ore buvo ne tokie "pretenzingi" ir labiau prognozuojami, nei beuodegiai). Bet prie šios idėjos kaskart vis grįžtama.
Fauvel AV 36d.jpg
Aviacijoje skraidantys sparnai savo nišą lengviausia surado tose aerodinaminėse schemose, kur aparato svorio centras yra
gerokai žemiau už slėgio centrą (skraidyklės, parasparniai). Tokiu atveju susidaro "svambalas", ženkliai pagerinantis beuodegio
stabilumą ore. O kietasparniams, nepasižįmintiems minėta savybe, stabilumą dabar užtikrina kompiuterinės valdymo sistemos.

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 09 Bir 2015 14:27
Reno
Medinis "refleksas" - Fauvel AV-36. Šis beuodegis tikrai atrodo keistokai, o dar labiau, - jo akrobatika ore...
phpBB [video]

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 14 Bir 2015 17:57
vysniukas
Reno rašė:Medinis "refleksas" - Fauvel AV-36. Šis beuodegis tikrai atrodo keistokai, o dar labiau, - jo akrobatika ore...
phpBB [video]

Buksyruoja už abiejų sparnų prikabinus, vadinasi su stabilumu ne pyragai, bet vis tiek smagu pasigrožėti, vis tik neeilinis aparatas.

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 18 Bir 2015 12:19
Reno
vysniukas rašė:Buksyruoja už abiejų sparnų prikabinus, vadinasi su stabilumu ne pyragai, bet vis tiek smagu pasigrožėti, vis tik neeilinis aparatas.
.
Buksyruoja su "Y" tipo lynu, kuris kabinamas specialiais užraktais abiejuose liemens šonuose (tokia pat sistema naudojama ir "Blanik'uose"
startams išvilktuvu). Stabilumas vertikalioje ašyje, žinoma, menkas, kadangi aparatas - labai, labai trumpas. Dėl tos pačios priežasties ne ką
geresnis stabilumas ir skersinėje ašyje - jo pakanka skrydžio metu, tačiau startas bei tūpimas (kuomet greitis nedidelis) - sudėtingi, reikalaujantys
ypač didelio atidumo (bent jau taip komentuoja sklandytojai, skraidžiusieji su Fauvel AV-36).

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 21 Lie 2015 15:47
Reno
Praeitą šeštadienį (liepos 18d) Pociūnuose į ora pirmą kartą pakilo naujausias "Sportinė aviacija ir ko"
gaminys - 13,5 m klasės sklandytuvas "mini LAK"
IMG_4904.JPG
IMG_4907.JPG
IMG_4902.JPG
FAI neseniai įteisinta nauja - 13,5 m sklandytuvų klasė keičia taip ir neišpopuliarėjusią "pasaulinę". Pastaroji buvo monotipinė - tik lenkiški sklandytuvai PW-5.
Šiemet, rugpjūčio 1-15 d Pociūnuose vyks pirmasis šios, dar visiškai naujosios sklandytuvų klasės Pasaulio čempionatas http://www.spr.aero/wgc2015.aspx
Jame su pirmuoju ir kol kas dar vieninteliu mini LAK'u Lietuvą atstovaus Vladas Motūza (kiti trys lietuviai varžybose skraidys užsienietiškais 13,5 m sklandytuvais)
IMG_4908.JPG
Palinkėkim Vladui sėkmės!
IMG_4910.JPG

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 10 Rgp 2015 19:44
vysniukas
Gražus aparatas, įdomu kaip skrieja, tik kaina matyt bus maxi LAK :)

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 10 Rgp 2015 22:21
Reno
Skrenda tikrai geriau už itališkus Silent 2. Tai man patvirtino Prancūzijos komandos pilotai, čempionate dalyvaujantys minėtais sklandytuvais. Vladas su Mini LAK'u lamėjo 3 pratimus iš eilės (2-rą, 3-čią ir 4-tą) ir lipa lyderiui "ant kulnų" (antra vieta po 7 pratimų). Labai gaila, kad bendrą jo rezultatą pablogino nesėkmė pirmąją varžybų dieną, tad dabar tenka vytis nuo pat čempionato pradžios pirmaujantį italą, vienintelį skraidantį su lenkšku aparatu. Jei ateinančias penkias dienas meteo sąlygos išliks palankios, bus įdomi kova dėl pirmosios Pasaulio čempiono "karūnos" debiutuojančioje 13,5 mertų sklandytuvų klasėje.
Lyginant su bet kuria, net pačia įmantriausia skraidykle naujojo LAK sklandytuvo kaina tikrai atrodys ne "mini", o "maxi". Tačiau LAK'as bus akivazdžiai pigesnis pigesnis už itališką Silent 2, amerikietišką SparrowHawk R ar lenkišką "apipjaustytą" Diana 2 (variantas "Versus"). Nežinau rusiškų AC-4 ir AC-5 kainų, bet jų techninės savybės tikrai prastesnės, už visus kitus čempionate skradančius sklandytuvus.

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 23 Geg 2016 12:10
Reno
Estiškas plastmasinis "refleksas". Kadangi estai tiesiog genetiškai "užprogramuoti" niekur neskubėti, ne išimtis
ir čia - šiam 15m ilgio sparnus turinčiam beuodegiui sukurti prireikė 11 metų ir 13 tūkstančių darbo valandų.
Bet rezultatas - įspūdingas.
Estiskas beuodegis 2.jpg
Estiškas beuodegis.jpg
Estiškas beuodegis.jpg (95.64 KiB) Peržiūrėta 12583 karus(ų)
Deklaruojama aerodinaminė kokybė - 52 esant 122 km/val, min. žemėjimo greitis - 0,58 m/s. Mažiausais skridimo
greitis - 70 km/val (ne toks jau ir mažas), didžiausias - 250 km/val. Tuščio svoris - 360kg (taigi, oficialiai - jau ne ULO).
Du paramotoriniai veteranai - SOLO 210 varikliai po 17 "arklių" suteikia galimybę pakilti pačiam. Kuomet varikliai
"paslepiami" liemenyje, - mėgaujamasi laisvu, bemotoriu skrydžiu.
Estiskas beuodegis 1.jpg
Estiskas beuodegis 1.jpg (72.98 KiB) Peržiūrėta 12583 karus(ų)
Taigi, brolių Horten'ų pasekėjų, panašu, kad bus visuomet:
phpBB [video]

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 23 Geg 2016 16:29
elisfly
Tai, taip ir nepakilo. :angel:

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 24 Geg 2016 08:45
Reno
Na, nebūtų Elegijus - "Geležinis estas". Iškart susidomėjo :-o
Ansktesniame video - tik vienas iš bandymų žeme pasivažinėti. Pirmieji skrydžiai atlikti tampant automobiliu. Varikliai,
greičiausia, tuomet dar nebuvo sumontuoti. Bet priekyje aiškiai matyti stabilizatorius, kurio motorizuotam variante jau nėra.
phpBB [video]

Re: Idėjos bemotoriam skrydžiui

Parašytas: 07 Bal 2017 12:59
Reno
Žiūrėdamas šį video nejučiomis prisimeni Tele-2 per TV rodytą reklamų ciklą "Ir turtuoliai taupo" :-o
ANTARES - vieni brangiausių sklandytų ("Lange Aviation" produkcija),- keliami į orą buksyruojant automobiliu.
Taip, sklandytuvas turi į liemenį įtraukiamą variklį. Bet tai - "Turbo" variantas - jėgainės pakanka sugrįžimui į
aerodromą (išnykus termikams). Bet pakilimui nuo žemės ji, deja, yra per silpna. Štai čia ir praverčia automobilis ... :S:
phpBB [video]