Puslapis 67

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 06 Sau 2020 16:43
Reno
Dar vienas energijos efektyvaus panaudojimo pavyzdys - kokie nedideli nuostoliai kinetinę energiją moderniam sklandytyvui verčiant į potencinę:
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 10 Sau 2020 10:05
normantas
Nu joooooooo.......,kad taip su parasparniu ,tai ir motoro nereikia,-o gal APCO jau dirba šiuo klausimu... :skrendam:

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 23 Sau 2020 09:52
Reno
Šiuolaikinių skaitmeninių technologijų dėka galima "pasižvalgyti" po Australijos apylinkes tiesiai nuo sklandytuvo
dešinio sparno galo (naudokitės apžvalgos krypties mygtuku kairiajame viršutiniame ekrano kampe) :S:
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 24 Sau 2020 14:18
Gintaras
Ar čia man taip atrodo,ar ''skaitmeninių technologijų'' dėka,bet sklandytuvas laikosi per žemai lėktuvo atžvilgiu.

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 24 Sau 2020 17:31
Reno
Gintaras rašė:
24 Sau 2020 14:18
Ar čia man taip atrodo,ar ''skaitmeninių technologijų'' dėka,bet sklandytuvas laikosi per žemai lėktuvo atžvilgiu.
Vakaruose įprasta buksyruotis žemiau propelerio srauto. Jų nuomone - taip yra saugiau. Gal todėl ir buksyravimo virvės nuo 50m. ilgio pas juos tik prasideda, kai mūsuose tokias naudoja, nebent, jei lėktuvas buksyruoja daugiau, kaip vieną sklandytuvą.

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 12 Vas 2020 10:45
Reno
Senukai-medinukai pasižymi viena šaunia savybe - galimybe įrengti atvirą, "cabrio" tipo kabiną. Tokia modifikacija
kažkiek pablogina sklandytuvo aerodinamines savybes, tačiau pats skrydžio pojūtis būna žymiai stipresnis.
Sklandymo varžybose dalyvaujantiems modernios "plastmasės" gerbėjams tokia idėja atrodo absurdiška, nes bent 1-2%
pablogėjusi sklandytuvo aerodinamika garantuoja prastesnį rezultatą. Be to, "plastmasė" jau yra per greita, kad atviroje
kabinoje jaustumeisi komfortiškai. Net ir filmuke rodomo legendinio medinuko Ka-6 greičio savybės jau yra ties riba,
kurios, skrendant "cabrio", jau nelabai norisi viršyti. Tuo teko įsitikinti pačiam, kuomet 2015 m. Olandijoje, analogiško
sklandytuvo atviroje kabinoje praleidau 3 val. Tiesa, nebuvau ir tinkamai pasiruošęs - tokiam skrydžiui būtina kepurė,
dengianti ausis. O aš tuokart pakilau ant galvos užsidėjęs "beisbolkę", kurią po to viso skrydžio metu teko prilaikyti
laisva ranka, kad srautas nenupūstų (tūpimo metu visvien nupūtė, nes sklandytuvo valdymui jau reikėjo abiejų rankų).
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 30 Bal 2020 13:29
Reno
Puikus "alternatyvių energijos šaltinių" (šiuo atveju - vėjo energijos) panaudojimo pavyzdys. Dauguma su aviacija
nesusijusių žmonių taip ir suvokia - jei sklandytuvas, neturėdamas variklio, sugeba nuskristi kartais net ženkliai
daugiau, nei tūkstantį kilometrų, visa tai įvyksta tik vėjo dėka. Nors sklandytuvas - ne burlaivis, tačiau kai kuriais
atvejais (pvz, išnaudojant kalnuotoje vietovėje susidariusių "stovinčių bangų" energiją) tokia samprata gali būti
teisinga. Vėjo (dinamine) energija sklandymo pionieriai pirmiausia ir išmoko pasinaudoti (terminė pradėta naudoti
vėliau). Tačiau sėkmingam dinaminės energijos pažabojimui vien tik vėjo pakaks, nebent, burlaiviui. Skrydžiui dar
būtinas ir kalvotas reljefas, kuriuo Lietuvoje, deja, nesame turtingi... Belieka tik pasigėrėti galimybėmis šalyse,
kur minėtas sąlygas dosniai dovanoja pati gamta :S:
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 04 Geg 2020 10:54
normantas
Super vaizdai.....,-net nagali patikėti ,kad taip įmanoma. :mrgreen:

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 19 Bir 2020 15:31
Reno
Gražus show "made in Lithuania", kuriame 3 kieti pilotai valdo tris labai skirtingus skraidymo aparatus. Pats
didžiausias show dalyvis - sklandytuvas - Lak-17C- FES (pati naujausia Lak-17 modifikacija su elektros varikliu).
Na, o pabaigoje - splavotų dūmų "šokis", labai gražiai demostruojantis, kaip formuojasi valkties turbulencija...
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 21 Rgp 2020 11:57
Reno
Gražus sklandytuvų finišas Lešno aeroklube. Tik po jo sekantis komentaras ... panašu, kad lenkiškas, nors tos kalbos nemoku :-o
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 03 Rgs 2020 09:25
Reno
Gražus čekų video apie skriejimą stovinčiose bangose ir tuokart - be lenkiškų komentarų... :-o
Žiemą dienos trumpos, todėl pasiruošimas skrydžiui gali prasidėti dar rytinėse sutemose, sukurdamas "naktinio skraidymo" iliuziją.
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 09 Spa 2020 15:43
Reno
Egon Scheibe's SF-25 (modifikacijos nuo A iki E) - bene pats populiariausias motosklandytuvas pasaulyje.
Apie šį populiarų skraidydmo aparatą labai gražus video iš Pietų Afrikos. Tik gaila, kad raiška menkoka ir
nustatymai riboja peržiūrą tik tiesiogiai iš Vimeo:
https://vimeo.com/23440336?fbclid=IwAR0 ... w3pt_MW20E

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 12 Spa 2020 11:15
Reno
Kartais net sunku suprasti - vis dar skrendi, ar jau nebe... Tikras "šiknatrynis", kitaip nepavadinsi :mast: .
Aušktos klasės sklandytuvas (ASG-29), Lietuvai visai nebūdingas reljefas, geros vietinės aerologijos žinios ir
geležiniai nervai. Kur nėra medžių, parasparnininkui-laisvūnui toks skridimo stilius būtų tik linksma atrakcija.
Bet čia - apie 150 kEurų vertės aparatas su 18 metrų sparnais ir sklendimo kokybe bet 5 kartus geresne, nei
moderniausių laisvūniškų parasparnių. Tačiau per >17 min. trukmės video ir prie tokio "brozdinančio skridimo
stiliaus" palaipsniui įpranti. Galėjo dar kokį raminantį muzikinį foną primontuoti, tik tokiu atveju elektroninio
variometro dūsaujančios "melodijos" jau nebesigirdėtų..
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 22 Spa 2020 10:08
Reno
Rudeninis skrydis su melancholiškais ritmais (ruduo ir besibaigiantis sklandymo sezonas). Ypatingo "šarmo" čia suteikia
egzotiškas angliškas sklandytuvas atvira kabina - Slingsby T-21 Sedberg, mūsuose pravadžiuojamas "bufetu". Ir pažįstami
vaizdai ... (šiame klube, esančiame tarp Venlo miesto ir Olandijos sienos su Vokietija turėjau progą paskraidyti prieš
pusantrų metų). Klimatas ten švelnesnis nei Lietuvoje ir trumpam skrydžiui atviroje kabinoje, įpusėjus spalio mėnesiui,
šiltos aprangos dar nereikia. Be to, "bufetas" skraido ne ką greičiau už parasparnį (įprastai - apie 60-70 km/val) :skr:
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 18 Lap 2020 14:31
Reno
Puikus video, tiesiog, prieštaraujantis darganotam švininės spalvos lietuviškam lapkričiui. Arba, - kuomet padedi
į šalį visus darbus ir užsinori bent kelias minutes "nieko negalvoti"...
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 30 Gru 2020 14:14
Reno
Beveik naujametinis Igorio Volkovo siautėjimas su sklandytuvu Prancūzijos Alpėse:
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 25 Sau 2021 13:44
Reno
Iš gamtos išspaudžiant maksimumą - taip būtų galima pavadinti šį video su dramatiškai skambančiu muzikiniu "prieskoniu".
Tokiam skraidymui, pirmiausia, būtinas geras kalnų vietinės aerologijos išmanymas. Į "komplektą" dar prireiks ir "slidžios",
- t.y. aukštos aerodinaminės kokybės technikos bei geležinių nervų ...
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 12 Vas 2021 12:39
Reno
Šiek tiek "pancūziškos" efektyvaus bemotorio skraidymo kalnuose teorijos, priedo - labai gražiai apipavidalintos.
Žodžiu, ne tik akims, bet ir ausims "paganyti". Smagaus žiūrėjimo!
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 30 Kov 2021 11:22
Reno
I.Volkovo orgazmai virš Prancūzijos Alpių tęsiasi :mrgreen:
phpBB [video]

Re: Akims "paganyti"

Parašytas: 03 Rgp 2021 14:35
Reno
Jei pamenate filmą "Itališkas apiplėšimas", tai čia - "itališkas sklandymas". Trumpai - video apie, bene, romantiškiausią skraidymo būdą, tuokart lydimą melancholiškos, tačiau svajingos melodijos https://www.facebook.com/endriu.fl/vide ... 6090149563