Akims "paganyti"
Forumo taisyklės
Pagrindinis diskusijų formas
Pagrindinis diskusijų formas
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Dar vienas energijos efektyvaus panaudojimo pavyzdys - kokie nedideli nuostoliai kinetinę energiją moderniam sklandytyvui verčiant į potencinę:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: Akims "paganyti"
Nu joooooooo.......,kad taip su parasparniu ,tai ir motoro nereikia,-o gal APCO jau dirba šiuo klausimu...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Šiuolaikinių skaitmeninių technologijų dėka galima "pasižvalgyti" po Australijos apylinkes tiesiai nuo sklandytuvo
dešinio sparno galo (naudokitės apžvalgos krypties mygtuku kairiajame viršutiniame ekrano kampe)
dešinio sparno galo (naudokitės apžvalgos krypties mygtuku kairiajame viršutiniame ekrano kampe)
Re: Akims "paganyti"
Ar čia man taip atrodo,ar ''skaitmeninių technologijų'' dėka,bet sklandytuvas laikosi per žemai lėktuvo atžvilgiu.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Vakaruose įprasta buksyruotis žemiau propelerio srauto. Jų nuomone - taip yra saugiau. Gal todėl ir buksyravimo virvės nuo 50m. ilgio pas juos tik prasideda, kai mūsuose tokias naudoja, nebent, jei lėktuvas buksyruoja daugiau, kaip vieną sklandytuvą.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Senukai-medinukai pasižymi viena šaunia savybe - galimybe įrengti atvirą, "cabrio" tipo kabiną. Tokia modifikacija
kažkiek pablogina sklandytuvo aerodinamines savybes, tačiau pats skrydžio pojūtis būna žymiai stipresnis.
Sklandymo varžybose dalyvaujantiems modernios "plastmasės" gerbėjams tokia idėja atrodo absurdiška, nes bent 1-2%
pablogėjusi sklandytuvo aerodinamika garantuoja prastesnį rezultatą. Be to, "plastmasė" jau yra per greita, kad atviroje
kabinoje jaustumeisi komfortiškai. Net ir filmuke rodomo legendinio medinuko Ka-6 greičio savybės jau yra ties riba,
kurios, skrendant "cabrio", jau nelabai norisi viršyti. Tuo teko įsitikinti pačiam, kuomet 2015 m. Olandijoje, analogiško
sklandytuvo atviroje kabinoje praleidau 3 val. Tiesa, nebuvau ir tinkamai pasiruošęs - tokiam skrydžiui būtina kepurė,
dengianti ausis. O aš tuokart pakilau ant galvos užsidėjęs "beisbolkę", kurią po to viso skrydžio metu teko prilaikyti
laisva ranka, kad srautas nenupūstų (tūpimo metu visvien nupūtė, nes sklandytuvo valdymui jau reikėjo abiejų rankų).
kažkiek pablogina sklandytuvo aerodinamines savybes, tačiau pats skrydžio pojūtis būna žymiai stipresnis.
Sklandymo varžybose dalyvaujantiems modernios "plastmasės" gerbėjams tokia idėja atrodo absurdiška, nes bent 1-2%
pablogėjusi sklandytuvo aerodinamika garantuoja prastesnį rezultatą. Be to, "plastmasė" jau yra per greita, kad atviroje
kabinoje jaustumeisi komfortiškai. Net ir filmuke rodomo legendinio medinuko Ka-6 greičio savybės jau yra ties riba,
kurios, skrendant "cabrio", jau nelabai norisi viršyti. Tuo teko įsitikinti pačiam, kuomet 2015 m. Olandijoje, analogiško
sklandytuvo atviroje kabinoje praleidau 3 val. Tiesa, nebuvau ir tinkamai pasiruošęs - tokiam skrydžiui būtina kepurė,
dengianti ausis. O aš tuokart pakilau ant galvos užsidėjęs "beisbolkę", kurią po to viso skrydžio metu teko prilaikyti
laisva ranka, kad srautas nenupūstų (tūpimo metu visvien nupūtė, nes sklandytuvo valdymui jau reikėjo abiejų rankų).
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Puikus "alternatyvių energijos šaltinių" (šiuo atveju - vėjo energijos) panaudojimo pavyzdys. Dauguma su aviacija
nesusijusių žmonių taip ir suvokia - jei sklandytuvas, neturėdamas variklio, sugeba nuskristi kartais net ženkliai
daugiau, nei tūkstantį kilometrų, visa tai įvyksta tik vėjo dėka. Nors sklandytuvas - ne burlaivis, tačiau kai kuriais
atvejais (pvz, išnaudojant kalnuotoje vietovėje susidariusių "stovinčių bangų" energiją) tokia samprata gali būti
teisinga. Vėjo (dinamine) energija sklandymo pionieriai pirmiausia ir išmoko pasinaudoti (terminė pradėta naudoti
vėliau). Tačiau sėkmingam dinaminės energijos pažabojimui vien tik vėjo pakaks, nebent, burlaiviui. Skrydžiui dar
būtinas ir kalvotas reljefas, kuriuo Lietuvoje, deja, nesame turtingi... Belieka tik pasigėrėti galimybėmis šalyse,
kur minėtas sąlygas dosniai dovanoja pati gamta
nesusijusių žmonių taip ir suvokia - jei sklandytuvas, neturėdamas variklio, sugeba nuskristi kartais net ženkliai
daugiau, nei tūkstantį kilometrų, visa tai įvyksta tik vėjo dėka. Nors sklandytuvas - ne burlaivis, tačiau kai kuriais
atvejais (pvz, išnaudojant kalnuotoje vietovėje susidariusių "stovinčių bangų" energiją) tokia samprata gali būti
teisinga. Vėjo (dinamine) energija sklandymo pionieriai pirmiausia ir išmoko pasinaudoti (terminė pradėta naudoti
vėliau). Tačiau sėkmingam dinaminės energijos pažabojimui vien tik vėjo pakaks, nebent, burlaiviui. Skrydžiui dar
būtinas ir kalvotas reljefas, kuriuo Lietuvoje, deja, nesame turtingi... Belieka tik pasigėrėti galimybėmis šalyse,
kur minėtas sąlygas dosniai dovanoja pati gamta
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 460
- Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
- Miestas: VILNIUS
Re: Akims "paganyti"
Super vaizdai.....,-net nagali patikėti ,kad taip įmanoma.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Gražus show "made in Lithuania", kuriame 3 kieti pilotai valdo tris labai skirtingus skraidymo aparatus. Pats
didžiausias show dalyvis - sklandytuvas - Lak-17C- FES (pati naujausia Lak-17 modifikacija su elektros varikliu).
Na, o pabaigoje - splavotų dūmų "šokis", labai gražiai demostruojantis, kaip formuojasi valkties turbulencija...
didžiausias show dalyvis - sklandytuvas - Lak-17C- FES (pati naujausia Lak-17 modifikacija su elektros varikliu).
Na, o pabaigoje - splavotų dūmų "šokis", labai gražiai demostruojantis, kaip formuojasi valkties turbulencija...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Gražus sklandytuvų finišas Lešno aeroklube. Tik po jo sekantis komentaras ... panašu, kad lenkiškas, nors tos kalbos nemoku
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Gražus čekų video apie skriejimą stovinčiose bangose ir tuokart - be lenkiškų komentarų...
Žiemą dienos trumpos, todėl pasiruošimas skrydžiui gali prasidėti dar rytinėse sutemose, sukurdamas "naktinio skraidymo" iliuziją.
Žiemą dienos trumpos, todėl pasiruošimas skrydžiui gali prasidėti dar rytinėse sutemose, sukurdamas "naktinio skraidymo" iliuziją.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Egon Scheibe's SF-25 (modifikacijos nuo A iki E) - bene pats populiariausias motosklandytuvas pasaulyje.
Apie šį populiarų skraidydmo aparatą labai gražus video iš Pietų Afrikos. Tik gaila, kad raiška menkoka ir
nustatymai riboja peržiūrą tik tiesiogiai iš Vimeo:
https://vimeo.com/23440336?fbclid=IwAR0 ... w3pt_MW20E
Apie šį populiarų skraidydmo aparatą labai gražus video iš Pietų Afrikos. Tik gaila, kad raiška menkoka ir
nustatymai riboja peržiūrą tik tiesiogiai iš Vimeo:
https://vimeo.com/23440336?fbclid=IwAR0 ... w3pt_MW20E
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Kartais net sunku suprasti - vis dar skrendi, ar jau nebe... Tikras "šiknatrynis", kitaip nepavadinsi .
Aušktos klasės sklandytuvas (ASG-29), Lietuvai visai nebūdingas reljefas, geros vietinės aerologijos žinios ir
geležiniai nervai. Kur nėra medžių, parasparnininkui-laisvūnui toks skridimo stilius būtų tik linksma atrakcija.
Bet čia - apie 150 kEurų vertės aparatas su 18 metrų sparnais ir sklendimo kokybe bet 5 kartus geresne, nei
moderniausių laisvūniškų parasparnių. Tačiau per >17 min. trukmės video ir prie tokio "brozdinančio skridimo
stiliaus" palaipsniui įpranti. Galėjo dar kokį raminantį muzikinį foną primontuoti, tik tokiu atveju elektroninio
variometro dūsaujančios "melodijos" jau nebesigirdėtų..
Aušktos klasės sklandytuvas (ASG-29), Lietuvai visai nebūdingas reljefas, geros vietinės aerologijos žinios ir
geležiniai nervai. Kur nėra medžių, parasparnininkui-laisvūnui toks skridimo stilius būtų tik linksma atrakcija.
Bet čia - apie 150 kEurų vertės aparatas su 18 metrų sparnais ir sklendimo kokybe bet 5 kartus geresne, nei
moderniausių laisvūniškų parasparnių. Tačiau per >17 min. trukmės video ir prie tokio "brozdinančio skridimo
stiliaus" palaipsniui įpranti. Galėjo dar kokį raminantį muzikinį foną primontuoti, tik tokiu atveju elektroninio
variometro dūsaujančios "melodijos" jau nebesigirdėtų..
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Rudeninis skrydis su melancholiškais ritmais (ruduo ir besibaigiantis sklandymo sezonas). Ypatingo "šarmo" čia suteikia
egzotiškas angliškas sklandytuvas atvira kabina - Slingsby T-21 Sedberg, mūsuose pravadžiuojamas "bufetu". Ir pažįstami
vaizdai ... (šiame klube, esančiame tarp Venlo miesto ir Olandijos sienos su Vokietija turėjau progą paskraidyti prieš
pusantrų metų). Klimatas ten švelnesnis nei Lietuvoje ir trumpam skrydžiui atviroje kabinoje, įpusėjus spalio mėnesiui,
šiltos aprangos dar nereikia. Be to, "bufetas" skraido ne ką greičiau už parasparnį (įprastai - apie 60-70 km/val)
egzotiškas angliškas sklandytuvas atvira kabina - Slingsby T-21 Sedberg, mūsuose pravadžiuojamas "bufetu". Ir pažįstami
vaizdai ... (šiame klube, esančiame tarp Venlo miesto ir Olandijos sienos su Vokietija turėjau progą paskraidyti prieš
pusantrų metų). Klimatas ten švelnesnis nei Lietuvoje ir trumpam skrydžiui atviroje kabinoje, įpusėjus spalio mėnesiui,
šiltos aprangos dar nereikia. Be to, "bufetas" skraido ne ką greičiau už parasparnį (įprastai - apie 60-70 km/val)
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Puikus video, tiesiog, prieštaraujantis darganotam švininės spalvos lietuviškam lapkričiui. Arba, - kuomet padedi
į šalį visus darbus ir užsinori bent kelias minutes "nieko negalvoti"...
į šalį visus darbus ir užsinori bent kelias minutes "nieko negalvoti"...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Beveik naujametinis Igorio Volkovo siautėjimas su sklandytuvu Prancūzijos Alpėse:
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Iš gamtos išspaudžiant maksimumą - taip būtų galima pavadinti šį video su dramatiškai skambančiu muzikiniu "prieskoniu".
Tokiam skraidymui, pirmiausia, būtinas geras kalnų vietinės aerologijos išmanymas. Į "komplektą" dar prireiks ir "slidžios",
- t.y. aukštos aerodinaminės kokybės technikos bei geležinių nervų ...
Tokiam skraidymui, pirmiausia, būtinas geras kalnų vietinės aerologijos išmanymas. Į "komplektą" dar prireiks ir "slidžios",
- t.y. aukštos aerodinaminės kokybės technikos bei geležinių nervų ...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Šiek tiek "pancūziškos" efektyvaus bemotorio skraidymo kalnuose teorijos, priedo - labai gražiai apipavidalintos.
Žodžiu, ne tik akims, bet ir ausims "paganyti". Smagaus žiūrėjimo!
Žodžiu, ne tik akims, bet ir ausims "paganyti". Smagaus žiūrėjimo!
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
I.Volkovo orgazmai virš Prancūzijos Alpių tęsiasi
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1854
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Akims "paganyti"
Jei pamenate filmą "Itališkas apiplėšimas", tai čia - "itališkas sklandymas". Trumpai - video apie, bene, romantiškiausią skraidymo būdą, tuokart lydimą melancholiškos, tačiau svajingos melodijos https://www.facebook.com/endriu.fl/vide ... 6090149563