Puslapis 22

Re: Dar vienas kietasparnis

Parašytas: 20 Sau 2015 17:08
vysniukas
Rolandas turėjo pernai pradėti skraidyti su kietasparniu, bet prieš sezoną su snieglente patyrė traumą, rankos raiščius patempė ar tai įtrūko, tai nieko sunkaus kelti negalėjo. Su laisvom deltom aktyviai užsiima Vilniečiai ir Šeduva. Vilniečiai turi mokinių kiek teko kalbėti aktyviai mokinasi ir jau paskrenda, treniruotės vyksta ir žiemą. Utena pilnai įsisavino buksyravimą su motorenkėm turi aktyvių narių. Pernai pirmą kartą Lietuvoj su parasparnine pasyvke išbuksyravom kietasparnę skraidyklę. Šiuo metu galim buksyruotis su visai tipais buksyrų - pasyviniai, aktyviniai, motoskraidyklės ir pasyvinis su grąžintuvu (pastarasis metodas tik Lietuvoj, neteko girdėti, kad kas deltas trauktų su gražintuvu, jį išbandžiau kartu su Blocha pagalba), tiesa pastarasis skirtas jau patyrusiems pilotams, nes pakankamai sudėtingas, reikalauja kieto buksyruotojo ir patyrusio piloto. Aišku masiškumo kaip su parasparniais nepasieksim, nes pradžia sunkesnė. Kaune atkurta buvusi Skraidyklių sekcija prie KTU, dabar ji vienija ir parasparnius. Bando pritraukti studentus. Taip sakant po stagnacijos metų pradėjom eiti mažais žingsniukais pirmyn. Jei yra norinčių išmokti skristi su deltom metodikos jau naujesnės ir procesas greitesnis, nei prieš 10-15 metų.
Rolandas Kaunas turi originalią moskito sistemą su raketo varikliu. Dar vienas Panevėžį savadarbis su Raketo varikliu ir Klaipėdos rajone irgi originalus su Raketo varikliu. Realiai skraido tik Panevėžio.
Maniškis bus su Technofly 25 AJ varikliu. Tik neišsprendžiu gazo klausimo, visi naudoja dantinę sistemą, bet per šalmą su smakro apsauga nepatogu sukąsti, gali užsikirsti. Aktualu starto metu nepersistengti su variklio galia, nes tokių galingų variklių šiose sistemose nededa, apsiriboja 18 AJ.

Re: Dar vienas kietasparnis

Parašytas: 21 Sau 2015 10:17
Reno
Su gražintuvu pasyvinis? :mast: Pastarąjį suvokiu, kaip buksyravimą automobiliu su spec. priedais troso tempimo jėgai stabilizuoti.
O aktyvinis - stacionarus įrenginys su varikliu, kuris vynioja ant savo "špūlės" trosą ir taip buksyruoja. Analogišką įrangą, tik galingesnę, naudoja ir sklandytuvams į orą pakelti.
Pvz, čia - pasyvinio išvilktuvo reklama: http://www.parakrautuvele.lt/parakrautu ... tuvas.html
TECHNOFLY varikliuose (bent jau ankstyvų modelių) rezonansas suderintas maksimaliems sūkiams (kad kuo daugiau a.g. "išspausti"). Todėl palaipsniui didinant "gazą" kažkuriuo momentu labai akivaizdžiai pasireiškia rezonansinis šuolis. Jei su "moskitu" bus startuojama "gazas-dugnas", rezonansinis šuolis, greičiausia, netrukdys. Bet, jei apsukos bus didinamos palaipsniui, minėtai variklio reakcijai, tikriausia, reikia būt pasiruošus (neišmanau - nežinau, kaip įtakoja "moskito" vežimėlį staiga padidėjęs propelerio reakcijos momentas)

Re: Dar vienas kietasparnis

Parašytas: 21 Sau 2015 21:31
vysniukas
Atsiprašau aktyvinis su grąžintuvu. Iki 18 AJ reaktyvins momentas neturi didelės įtakos, o va štai kai 25 AJ, motoskraidyklininkai sako, kad bus ir gali būti juntamas. Tam viską bandysim Panevėžyje ar Šeduvoj su Rolandu Stonkum, aš už pilotą, Rolandas už tech. priežiūrą, gali būti, kad pirma išsibuksyruosim su buksyru ir dideliame aukštyje atidirbsiu įvairius režimus, skrydis su varikliu horizontaliame režime, paskui pereisiu į stovimą poziciją ir imituosiu starto pradžią į vairiais režimais, reiks surasti tinkamą, na o paskui jau ant žemės reiks nusileisti. Jei viskas puiku bandysim nuo žemės startuoti. Na ir kaip visada, nepriklausomai nuo rezultatų, pasisėdėjimas ir rezultatų aptarimas :AL: .

Re: Dar vienas kietasparnis

Parašytas: 31 Kov 2015 11:58
Reno
Su kietasparne skraidyt, panašu, kad gali tik turintys labai ilgas kojas. Pirmas startas - pats įspūdingiausias :ap:
Tūpimui (video pabaiga) kojų ilgio irgi vos, vos užteko...
phpBB [video]

Re: Dar vienas kietasparnis

Parašytas: 01 Bal 2015 20:13
vysniukas
Čia elektrinis variantas http://www.a-i-r.de/ger/air_02.php?kat= ... rgurtzeuge. Sparnas Aeroso, puikios savybės skriejime. Tačiau minimalūs greičiai pernelyg dideli, todėl gamyba buvo nutraukta, niekas nenorėjo daužytis, paėmė sparnus ir padarė sklandytuvą, tik kaina aukštoka. Pirmam starte per mažai atlenkė užsparnius, kitam video epizode pasitaisė, bet bėgti vis tiek daug tenka.
Vokietijoj mačiau motorizuotą variantą nuo ratukų, http://www.a-i-r.de/ger/air_02.php?kat= ... tl=Minimum, bet štiliaus sąlygomis, bėgėjosi pakankamai ilgai. Patys savininkas nesužavėtas starto ir nusileidimo savybėmis, kas liečia startą nuo kojų, labai jau nervuotas, panašiai ir kiti pilotai atsiliepė, todėl ir motorizavo.