Puslapis 36

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 17 Lap 2013 11:27
Aloyzas Liaukus
Svajokli, kurio iš dviejų veiksmo dalyvių pavėluota reakcija? ir ką kas turėjo daryt?

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 19 Lap 2013 00:05
svajoklis
parasparnistas turejo atsaikabinti pries susidurima. jis ilgai ziurejo i nuskrendanti lektuva ir tik paskui dasilo kad reikejo atsikabinti

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 19 Lap 2013 10:16
Reno
svajoklis rašė:parasparnistas turejo atsaikabinti pries susidurima. jis ilgai ziurejo i nuskrendanti lektuva ir tik paskui dasilo kad reikejo atsikabinti
Abejoju :mast:. Troso (ten, greičiausia, buvo sintetinis lynas) atkabinimas netoli praskrendančio lėktuvo šioje situacijoje galėjo net priešingai - pabloginti padėtį. Atkabinto ir jau atsipalaidavusio krentančio troso kryptis "dreifuoja" daugiau, nei kad įtempto.

Jei neklystu, lėktuvo katastrofoje žuvęs Grušnys kildamas susidūrė su jau atkabintu trosu. Pociūnų sklandytuvų išvilktuvuose naudojami plieniniai lynai.

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 23 Lap 2013 19:05
svajoklis
Pabloginti padeti kam? Jei lektuvas butu pataikes i trosa jam tai butu buve blogai bet kokiu atveju. o tam kuris prisirises prie troso? ka gali pakeisti trosas ore atkabintas 1,0 sek iki susidurimo? nieko absoliuciai neiko iskyrus tai kad isgelbetu to gyvybe kuris laiko troso gala danguje. bet su tokia rakcija butu sekmingai abu atsidure zemeje....
kaip siam epizode. du skrenda bet neidomu kur. ir nesižvalgo i šalis.... ko pasekmeje....
phpBB [video]

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 03 Gru 2013 01:41
Stanius
http://www.liveleak.com/view?i=34f_1386001551

Nepavyko kitaip ikelti, tad teks spaust ant linko.

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 03 Gru 2013 12:42
Reno
Atkreipkite dėmesį į paramotoro su aukšta ("raguota") ir dabar madinga žema pakaba padėties skirtumus.
"Raguotoje" sistemoje variklis ir traukos (propelerio) ašis yra ties piloto nugara, maždaug pažastų aukštyje, o kuro bakas
ir apsaugos lankų apačia - ne žemiau sėdmenų (ši...os).
Žemos pakabos sistemose variklis ir traukos ašis - ties juosmeniu, tad kuro bakas ir apsaugos lankai apačioje nusidriekia
iki kelių ir net dar žemiau.
PaveikslėlisPaveikslėlis

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 03 Gru 2013 23:38
Coala
Nu, Renatai, ir nesamone susakei.
Tas pilietis ant kupros visą paramotorą nesamoningai užsikabinęs, "petnešos" atleistos nesamoningai, ir greičiausiai kojų diržai suveržti. Bet ne tai esmė. Kaušai startuoja prieš kliūtį, neisitikinę, kad sugebės "perlipti".

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 04 Gru 2013 03:28
Aloyzas Liaukus
bet randa kur ir busikus pastatyt, būtinai paramotoristui ant kelio... įžvelgiu automobilistų klastą.

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 05 Gru 2013 01:38
Reno
Coala rašė:Nu, Renatai, ir nesamone susakei.
Tas pilietis ant kupros visą paramotorą nesamoningai užsikabinęs, "petnešos" atleistos nesamoningai, ir greičiausiai kojų diržai suveržti. Bet ne tai esmė. Kaušai startuoja prieš kliūtį, neisitikinę, kad sugebės "perlipti".
Kad pas jį per daug atleisti diržai atrodo ir man. Bet sprendžiant iš filmuotos medžiagos, šalia buvo instruktorius...
Tačiau žema pakaba turi savo specifiką ir lankų apačios iki sub;;;s niekaip nepritempsi (tuomet pakabos "šonkauliai" į pažastis sulys).
Palyginimui keletas foto, kuriose aiškiai matyti variklio bei lankų padėtis kūno atžvilgiu (pvz. apsaugos lankai tęsiasi bent iki kelių)
PaveikslėlisPaveikslėlis
PaveikslėlisPaveikslėlis

Žemoje pakaboje variklis neišvengiamai atsidurs maždaug liemens aukštyje. Pagalvok, kas atsitiktų, jeigu sparną pasikabintum žemiau
traukos (propelerio) ašies?

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 08 Gru 2013 09:53
Juozelis
Ir dar pataikyk tu man tep, idomu ar liko gyvas. Muzika parinkta afigiena.

phpBB [video]

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 08 Gru 2013 11:02
Aloyzas Liaukus
Liko gyvas:

Compression Fracture of the T12 Vertebra, 5 stitches to the eye, 6 stitches to the chin, severely sprained Back, wrist and hand. multiple bruised areas.

būtų taip:

12 slankstelio kompresinis lūžis, 5 akies (arba aplink akį) susiuvimai, 6 žando susiuvimai, stipria patempti sėdmenys nugara, ranka ir riešas, daug nubrozdinimų
Tegul Renatas pataiso jei kas nemediciniškai :)

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 08 Gru 2013 21:56
tautvydas
"pagalvok kas būtų pakabinus sparną žemiau propelerio sukimosi ašies"
Pabandysiu. Jei apsiriksiu, prašau pataisyt mane.
A: Pakabinta tame pačiame lygyje. Skrendant, nepriklausomai nuo apsukų, propo sukimosi ašis išlieka lygiagreti skridimo krypčiai (vertikalioje plokštumoje). Skridimo greitis nesikeičia, keičiantis apsukoms.
B: Pakabinta klasikiniu būdu. Aukščiau. Skrendant, didėjant apsukoms, propo sukimosi ašis, skridimo krypties atžvilgiu,pasikreipia į viršų. Lyg tai kompensuodama dalį prikabinto svorio. Lengviau startuoti, greičiau paimamas aukštis, bet skridimo greitis mažėja.
C: Pakabinta žemiau. Skridimo metu, didinant apsukas, sukimosi ašis linksta žemyn. Dabar jau sparnas apkrautas papildoma vertikalia propelerio išvystomos jėgos dedamąja. Kaip ir vietoj Raibikio įsėdus man, startuojant prisieina bėgt smarkiau, kylu lėčiau, bet skridimo greitis didesnis.

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 10 Gru 2013 11:35
Reno
tautvydas rašė: A: Pakabinta tame pačiame lygyje. Skrendant, nepriklausomai nuo apsukų, propo sukimosi ašis išlieka lygiagreti skridimo krypčiai (vertikalioje plokštumoje). Skridimo greitis nesikeičia, keičiantis apsukoms.
Tai - optimaliausias variantas, mažiausiai įtakojantis motoparasparnio manevringumą (reakcija į propelerio sukimąsi - pati silpniausia).
Skridimo greitis į apsukas reaguotų labiau, jeigu sparno ir traukos ašys daugmaž sutaptų. Tačiau parasparnio aerodinaminė schema specifine - stabilumą skrydžio metu daugiausia užtikrina "svambalo" principas - svorio centras gerokai žemiau aerodinaminio centro, traukos ašis - taip pat. Todėl bet koks variklio apsukų pakeitimas labiausia (ir pirmiausia) įtakoja sparno atakos kampą. Tačiau ta įtaka pasireiškia tik nuo neutralės kampo didinimo kryptimi. Į pikiravimą sparno nepervesi niekaip - dėl to paties "svambalo" principo.
tautvydas rašė: B: Pakabinta klasikiniu būdu. Aukščiau. Skrendant, didėjant apsukoms, propo sukimosi ašis, skridimo krypties atžvilgiu,pasikreipia į viršų. Lyg tai kompensuodama dalį prikabinto svorio. Lengviau startuoti, greičiau paimamas aukštis, bet skridimo greitis mažėja.
Saugus variantas. Didinant trauką pilotas atlošiamas labiau, nei pirmu atveju. Kadangi traukos ašis yra žemiau sparno pakabinimo taško, reakcija į propelerio sukimąsi paramotoro rėmą suka ta pačia kryptimi, kaip ir sparną (dėl pakrypusio rėmo). Todėl aiškiau juntama tendencija motoparasparniui suktis į kurią nors vieną pusę. Čia dar kiek prisideda ir propelerio traukos asimetrija, veikianti ta pačia sukimosi kryptimi. Pastaroji atsiranda dėl propelerio ašies nukrypimo nuo horizontalės (mentis, judanti žemyn, oro srautą pasitinka didesniu atakos kampu), tačiau motoparasparnis skrenda lėtai ir minėtas poveikis dar silpnas.
tautvydas rašė: C: Pakabinta žemiau. Skridimo metu, didinant apsukas, sukimosi ašis linksta žemyn. Dabar jau sparnas apkrautas papildoma vertikalia propelerio išvystomos jėgos dedamąja. Kaip ir vietoj Raibikio įsėdus man, startuojant prisieina bėgt smarkiau, kylu lėčiau, bet skridimo greitis didesnis.
Nesaugi situacija. Bet ne dėl to, kad didinant trauką pilotas vis labiau kreipiamas savo "facebook'u" į žemę, o todėl, kad stiprėjant traukai vis labiau ryškėja tendencija "twist'ui". Reakcija į besisukantį propelerį atatinkamai kreipia paramotoro rėmą. Tačiau traukos ašiai esant virš sparno pakabinimo taško pasireiškia tendencija rėmui ir sparnui suktis jau ne į tą pačią pusę (kaip aukštos pakabos atveju), o priešingomis kryptimis. Ir kuo labiau didinama trauka, tuo stiriau pasireiškia ir minėtas poveikis.

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 02 Lie 2014 14:27
Igor
phpBB [video]

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 03 Lie 2014 06:54
Aloyzas Liaukus
Čia amerikonų ekstremalas Dell Shanze

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 15 Lie 2014 12:31
Reno
Kaip supratau iš komentarų, avariją sukėlusios priežastys buvo dvi:
- neteisingas "mašinos" pakabinimas (perdaug priekyje), dėl ko skrydžiui reikėjo daugiau, nei įprasta, variklio traukos;
- susipainioję stropos kairėje sparno pusėje, kur dėl pastovaus stabdymo galiausia ir nutrūko srautas.
Prasidėjo kažkas panašaus į suktuką. Sukimąsi pavyko suvaldyti maksimalia variklio trauka ir intensyviu dešinės sparno
pusės stabdymu. Visai netekęs greičio sparnas pradėjo parašiutuoti. Kadangi tai įvyko labai žemai (gal ir gerai), po kelių
akimirkų aparatas žnegtelėjo žemėn. Po apačia pasitaikiusi tvora sugėrė dalį smūgio energijos, ypač galinei "mašinos"
daliai. Todėl keleivis liko visiškai sveikas ir iš priekinės kabinos dar padėjos išraukti nežymiai susižalojusį pilotą.
Vyrukams pasisekė.
phpBB [video]


Panašu, kad asimetriškai nutrūkus srautui tipiškas kolapsas šiam para-sparnui neįvyksta dėl priekyje skersai esančios
elastingos karties, naudojamos sparnui, lyg burei, pakelt prieš skrydį (procedūra gerai matyti antro filmuko pradžioje).
phpBB [video]

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 21 Lie 2014 13:18
Aloyzas Liaukus
Traikistų bandymai :)

phpBB [video]

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 24 Lie 2014 17:29
tautvydas
Kaip jau buvo kažkada apkalbėta, kas vyksta, kai sraigto ašis žymiai žemiau sparno prikabinimo lygio

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 24 Lie 2014 20:15
Reno
Čia išvis kažkoks "priešistorinis" traikas. Propeleris neproporcingai didelis vienviečiui (matyt variklis silpnas, todėl panaudota didelė redukcija ir didelio skersmens propeleris).
Piloto vieta (ir svorio centras) - aukštai nuo žemės. Ratukai tinka startui/tūpimui tik ant betoninio tako. Sparno pakabinimas labai, labai aukštas (tikriausia norėjo stropas perkelt kuo toliau nuo propelerio). Su tokiu aukštu pakabinimu startuot sudėtinga, bet skydyje šis traikas būtų labai stabilus. Tokia pakaba efektyviausiai neutralizuoja sukimą dėl propelerio reakcijos momento.

Re: Geriau, kad taip...

Parašytas: 22 Rgs 2014 15:23
Reno
Palyginimui - du avariniai tūpimai į beisbolo aikštę.
Jei netoliese yra tokia aikštelė ir dar su geromis prieigomis, tūpimą, netikėtai užgesus paramotoro varikliui,
liežuvis net nelabai apsiverčia pavadint "avariniu" (juk ir taip dažniausia tupdoma su išjungtu varikliu):
phpBB [video]


Su "kietasparniais" - sudėtingiau. Baisulininis greitis jiems nebūdingas (tokiu greičiu mažai kas iš jų
tepaskrenda), todėl tūpimas į beisbolo aikštę be jokios abejonės tampa avariniu:
phpBB [video]