Geriau, kad taip...
Forumo taisyklės
Saugaus skraidymo aptarimas
Saugaus skraidymo aptarimas
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Geriau, kad taip...
Svajokli, kurio iš dviejų veiksmo dalyvių pavėluota reakcija? ir ką kas turėjo daryt?
Re: Geriau, kad taip...
parasparnistas turejo atsaikabinti pries susidurima. jis ilgai ziurejo i nuskrendanti lektuva ir tik paskui dasilo kad reikejo atsikabinti
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Abejoju . Troso (ten, greičiausia, buvo sintetinis lynas) atkabinimas netoli praskrendančio lėktuvo šioje situacijoje galėjo net priešingai - pabloginti padėtį. Atkabinto ir jau atsipalaidavusio krentančio troso kryptis "dreifuoja" daugiau, nei kad įtempto.svajoklis rašė:parasparnistas turejo atsaikabinti pries susidurima. jis ilgai ziurejo i nuskrendanti lektuva ir tik paskui dasilo kad reikejo atsikabinti
Jei neklystu, lėktuvo katastrofoje žuvęs Grušnys kildamas susidūrė su jau atkabintu trosu. Pociūnų sklandytuvų išvilktuvuose naudojami plieniniai lynai.
Re: Geriau, kad taip...
Pabloginti padeti kam? Jei lektuvas butu pataikes i trosa jam tai butu buve blogai bet kokiu atveju. o tam kuris prisirises prie troso? ka gali pakeisti trosas ore atkabintas 1,0 sek iki susidurimo? nieko absoliuciai neiko iskyrus tai kad isgelbetu to gyvybe kuris laiko troso gala danguje. bet su tokia rakcija butu sekmingai abu atsidure zemeje....
kaip siam epizode. du skrenda bet neidomu kur. ir nesižvalgo i šalis.... ko pasekmeje....
kaip siam epizode. du skrenda bet neidomu kur. ir nesižvalgo i šalis.... ko pasekmeje....
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Atkreipkite dėmesį į paramotoro su aukšta ("raguota") ir dabar madinga žema pakaba padėties skirtumus.
"Raguotoje" sistemoje variklis ir traukos (propelerio) ašis yra ties piloto nugara, maždaug pažastų aukštyje, o kuro bakas
ir apsaugos lankų apačia - ne žemiau sėdmenų (ši...os).
Žemos pakabos sistemose variklis ir traukos ašis - ties juosmeniu, tad kuro bakas ir apsaugos lankai apačioje nusidriekia
iki kelių ir net dar žemiau.
"Raguotoje" sistemoje variklis ir traukos (propelerio) ašis yra ties piloto nugara, maždaug pažastų aukštyje, o kuro bakas
ir apsaugos lankų apačia - ne žemiau sėdmenų (ši...os).
Žemos pakabos sistemose variklis ir traukos ašis - ties juosmeniu, tad kuro bakas ir apsaugos lankai apačioje nusidriekia
iki kelių ir net dar žemiau.
Re: Geriau, kad taip...
Nu, Renatai, ir nesamone susakei.
Tas pilietis ant kupros visą paramotorą nesamoningai užsikabinęs, "petnešos" atleistos nesamoningai, ir greičiausiai kojų diržai suveržti. Bet ne tai esmė. Kaušai startuoja prieš kliūtį, neisitikinę, kad sugebės "perlipti".
Tas pilietis ant kupros visą paramotorą nesamoningai užsikabinęs, "petnešos" atleistos nesamoningai, ir greičiausiai kojų diržai suveržti. Bet ne tai esmė. Kaušai startuoja prieš kliūtį, neisitikinę, kad sugebės "perlipti".
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Geriau, kad taip...
bet randa kur ir busikus pastatyt, būtinai paramotoristui ant kelio... įžvelgiu automobilistų klastą.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Kad pas jį per daug atleisti diržai atrodo ir man. Bet sprendžiant iš filmuotos medžiagos, šalia buvo instruktorius...Coala rašė:Nu, Renatai, ir nesamone susakei.
Tas pilietis ant kupros visą paramotorą nesamoningai užsikabinęs, "petnešos" atleistos nesamoningai, ir greičiausiai kojų diržai suveržti. Bet ne tai esmė. Kaušai startuoja prieš kliūtį, neisitikinę, kad sugebės "perlipti".
Tačiau žema pakaba turi savo specifiką ir lankų apačios iki sub;;;s niekaip nepritempsi (tuomet pakabos "šonkauliai" į pažastis sulys).
Palyginimui keletas foto, kuriose aiškiai matyti variklio bei lankų padėtis kūno atžvilgiu (pvz. apsaugos lankai tęsiasi bent iki kelių)
Žemoje pakaboje variklis neišvengiamai atsidurs maždaug liemens aukštyje. Pagalvok, kas atsitiktų, jeigu sparną pasikabintum žemiau
traukos (propelerio) ašies?
- Juozelis
- PV Klubo narys
- Pranešimai: 168
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:36
- Skraido_nuo: 1979-Kov-21
- Miestas: Simnas
- Susisiekti:
Re: Geriau, kad taip...
Ir dar pataikyk tu man tep, idomu ar liko gyvas. Muzika parinkta afigiena.
Veiksmas lygus atoveiksmiui
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Geriau, kad taip...
Liko gyvas:
Compression Fracture of the T12 Vertebra, 5 stitches to the eye, 6 stitches to the chin, severely sprained Back, wrist and hand. multiple bruised areas.
būtų taip:
12 slankstelio kompresinis lūžis, 5 akies (arba aplink akį) susiuvimai, 6 žando susiuvimai, stipria patempti sėdmenys nugara, ranka ir riešas, daug nubrozdinimų
Tegul Renatas pataiso jei kas nemediciniškai :)
Compression Fracture of the T12 Vertebra, 5 stitches to the eye, 6 stitches to the chin, severely sprained Back, wrist and hand. multiple bruised areas.
būtų taip:
12 slankstelio kompresinis lūžis, 5 akies (arba aplink akį) susiuvimai, 6 žando susiuvimai, stipria patempti sėdmenys nugara, ranka ir riešas, daug nubrozdinimų
Tegul Renatas pataiso jei kas nemediciniškai :)
Re: Geriau, kad taip...
"pagalvok kas būtų pakabinus sparną žemiau propelerio sukimosi ašies"
Pabandysiu. Jei apsiriksiu, prašau pataisyt mane.
A: Pakabinta tame pačiame lygyje. Skrendant, nepriklausomai nuo apsukų, propo sukimosi ašis išlieka lygiagreti skridimo krypčiai (vertikalioje plokštumoje). Skridimo greitis nesikeičia, keičiantis apsukoms.
B: Pakabinta klasikiniu būdu. Aukščiau. Skrendant, didėjant apsukoms, propo sukimosi ašis, skridimo krypties atžvilgiu,pasikreipia į viršų. Lyg tai kompensuodama dalį prikabinto svorio. Lengviau startuoti, greičiau paimamas aukštis, bet skridimo greitis mažėja.
C: Pakabinta žemiau. Skridimo metu, didinant apsukas, sukimosi ašis linksta žemyn. Dabar jau sparnas apkrautas papildoma vertikalia propelerio išvystomos jėgos dedamąja. Kaip ir vietoj Raibikio įsėdus man, startuojant prisieina bėgt smarkiau, kylu lėčiau, bet skridimo greitis didesnis.
Pabandysiu. Jei apsiriksiu, prašau pataisyt mane.
A: Pakabinta tame pačiame lygyje. Skrendant, nepriklausomai nuo apsukų, propo sukimosi ašis išlieka lygiagreti skridimo krypčiai (vertikalioje plokštumoje). Skridimo greitis nesikeičia, keičiantis apsukoms.
B: Pakabinta klasikiniu būdu. Aukščiau. Skrendant, didėjant apsukoms, propo sukimosi ašis, skridimo krypties atžvilgiu,pasikreipia į viršų. Lyg tai kompensuodama dalį prikabinto svorio. Lengviau startuoti, greičiau paimamas aukštis, bet skridimo greitis mažėja.
C: Pakabinta žemiau. Skridimo metu, didinant apsukas, sukimosi ašis linksta žemyn. Dabar jau sparnas apkrautas papildoma vertikalia propelerio išvystomos jėgos dedamąja. Kaip ir vietoj Raibikio įsėdus man, startuojant prisieina bėgt smarkiau, kylu lėčiau, bet skridimo greitis didesnis.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Tai - optimaliausias variantas, mažiausiai įtakojantis motoparasparnio manevringumą (reakcija į propelerio sukimąsi - pati silpniausia).tautvydas rašė: A: Pakabinta tame pačiame lygyje. Skrendant, nepriklausomai nuo apsukų, propo sukimosi ašis išlieka lygiagreti skridimo krypčiai (vertikalioje plokštumoje). Skridimo greitis nesikeičia, keičiantis apsukoms.
Skridimo greitis į apsukas reaguotų labiau, jeigu sparno ir traukos ašys daugmaž sutaptų. Tačiau parasparnio aerodinaminė schema specifine - stabilumą skrydžio metu daugiausia užtikrina "svambalo" principas - svorio centras gerokai žemiau aerodinaminio centro, traukos ašis - taip pat. Todėl bet koks variklio apsukų pakeitimas labiausia (ir pirmiausia) įtakoja sparno atakos kampą. Tačiau ta įtaka pasireiškia tik nuo neutralės kampo didinimo kryptimi. Į pikiravimą sparno nepervesi niekaip - dėl to paties "svambalo" principo.
Saugus variantas. Didinant trauką pilotas atlošiamas labiau, nei pirmu atveju. Kadangi traukos ašis yra žemiau sparno pakabinimo taško, reakcija į propelerio sukimąsi paramotoro rėmą suka ta pačia kryptimi, kaip ir sparną (dėl pakrypusio rėmo). Todėl aiškiau juntama tendencija motoparasparniui suktis į kurią nors vieną pusę. Čia dar kiek prisideda ir propelerio traukos asimetrija, veikianti ta pačia sukimosi kryptimi. Pastaroji atsiranda dėl propelerio ašies nukrypimo nuo horizontalės (mentis, judanti žemyn, oro srautą pasitinka didesniu atakos kampu), tačiau motoparasparnis skrenda lėtai ir minėtas poveikis dar silpnas.tautvydas rašė: B: Pakabinta klasikiniu būdu. Aukščiau. Skrendant, didėjant apsukoms, propo sukimosi ašis, skridimo krypties atžvilgiu,pasikreipia į viršų. Lyg tai kompensuodama dalį prikabinto svorio. Lengviau startuoti, greičiau paimamas aukštis, bet skridimo greitis mažėja.
Nesaugi situacija. Bet ne dėl to, kad didinant trauką pilotas vis labiau kreipiamas savo "facebook'u" į žemę, o todėl, kad stiprėjant traukai vis labiau ryškėja tendencija "twist'ui". Reakcija į besisukantį propelerį atatinkamai kreipia paramotoro rėmą. Tačiau traukos ašiai esant virš sparno pakabinimo taško pasireiškia tendencija rėmui ir sparnui suktis jau ne į tą pačią pusę (kaip aukštos pakabos atveju), o priešingomis kryptimis. Ir kuo labiau didinama trauka, tuo stiriau pasireiškia ir minėtas poveikis.tautvydas rašė: C: Pakabinta žemiau. Skridimo metu, didinant apsukas, sukimosi ašis linksta žemyn. Dabar jau sparnas apkrautas papildoma vertikalia propelerio išvystomos jėgos dedamąja. Kaip ir vietoj Raibikio įsėdus man, startuojant prisieina bėgt smarkiau, kylu lėčiau, bet skridimo greitis didesnis.
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Geriau, kad taip...
Čia amerikonų ekstremalas Dell Shanze
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Kaip supratau iš komentarų, avariją sukėlusios priežastys buvo dvi:
- neteisingas "mašinos" pakabinimas (perdaug priekyje), dėl ko skrydžiui reikėjo daugiau, nei įprasta, variklio traukos;
- susipainioję stropos kairėje sparno pusėje, kur dėl pastovaus stabdymo galiausia ir nutrūko srautas.
Prasidėjo kažkas panašaus į suktuką. Sukimąsi pavyko suvaldyti maksimalia variklio trauka ir intensyviu dešinės sparno
pusės stabdymu. Visai netekęs greičio sparnas pradėjo parašiutuoti. Kadangi tai įvyko labai žemai (gal ir gerai), po kelių
akimirkų aparatas žnegtelėjo žemėn. Po apačia pasitaikiusi tvora sugėrė dalį smūgio energijos, ypač galinei "mašinos"
daliai. Todėl keleivis liko visiškai sveikas ir iš priekinės kabinos dar padėjos išraukti nežymiai susižalojusį pilotą.
Vyrukams pasisekė.
Panašu, kad asimetriškai nutrūkus srautui tipiškas kolapsas šiam para-sparnui neįvyksta dėl priekyje skersai esančios
elastingos karties, naudojamos sparnui, lyg burei, pakelt prieš skrydį (procedūra gerai matyti antro filmuko pradžioje).
- neteisingas "mašinos" pakabinimas (perdaug priekyje), dėl ko skrydžiui reikėjo daugiau, nei įprasta, variklio traukos;
- susipainioję stropos kairėje sparno pusėje, kur dėl pastovaus stabdymo galiausia ir nutrūko srautas.
Prasidėjo kažkas panašaus į suktuką. Sukimąsi pavyko suvaldyti maksimalia variklio trauka ir intensyviu dešinės sparno
pusės stabdymu. Visai netekęs greičio sparnas pradėjo parašiutuoti. Kadangi tai įvyko labai žemai (gal ir gerai), po kelių
akimirkų aparatas žnegtelėjo žemėn. Po apačia pasitaikiusi tvora sugėrė dalį smūgio energijos, ypač galinei "mašinos"
daliai. Todėl keleivis liko visiškai sveikas ir iš priekinės kabinos dar padėjos išraukti nežymiai susižalojusį pilotą.
Vyrukams pasisekė.
Panašu, kad asimetriškai nutrūkus srautui tipiškas kolapsas šiam para-sparnui neįvyksta dėl priekyje skersai esančios
elastingos karties, naudojamos sparnui, lyg burei, pakelt prieš skrydį (procedūra gerai matyti antro filmuko pradžioje).
- Aloyzas Liaukus
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 823
- Užsiregistravo: 03 Spa 2012 14:03
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1993-Lap-19
- Miestas: Alytus
- Susisiekti:
Re: Geriau, kad taip...
Traikistų bandymai :)
Re: Geriau, kad taip...
Kaip jau buvo kažkada apkalbėta, kas vyksta, kai sraigto ašis žymiai žemiau sparno prikabinimo lygio
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Čia išvis kažkoks "priešistorinis" traikas. Propeleris neproporcingai didelis vienviečiui (matyt variklis silpnas, todėl panaudota didelė redukcija ir didelio skersmens propeleris).
Piloto vieta (ir svorio centras) - aukštai nuo žemės. Ratukai tinka startui/tūpimui tik ant betoninio tako. Sparno pakabinimas labai, labai aukštas (tikriausia norėjo stropas perkelt kuo toliau nuo propelerio). Su tokiu aukštu pakabinimu startuot sudėtinga, bet skydyje šis traikas būtų labai stabilus. Tokia pakaba efektyviausiai neutralizuoja sukimą dėl propelerio reakcijos momento.
Piloto vieta (ir svorio centras) - aukštai nuo žemės. Ratukai tinka startui/tūpimui tik ant betoninio tako. Sparno pakabinimas labai, labai aukštas (tikriausia norėjo stropas perkelt kuo toliau nuo propelerio). Su tokiu aukštu pakabinimu startuot sudėtinga, bet skydyje šis traikas būtų labai stabilus. Tokia pakaba efektyviausiai neutralizuoja sukimą dėl propelerio reakcijos momento.
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1851
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: Geriau, kad taip...
Palyginimui - du avariniai tūpimai į beisbolo aikštę.
Jei netoliese yra tokia aikštelė ir dar su geromis prieigomis, tūpimą, netikėtai užgesus paramotoro varikliui,
liežuvis net nelabai apsiverčia pavadint "avariniu" (juk ir taip dažniausia tupdoma su išjungtu varikliu):
Su "kietasparniais" - sudėtingiau. Baisulininis greitis jiems nebūdingas (tokiu greičiu mažai kas iš jų
tepaskrenda), todėl tūpimas į beisbolo aikštę be jokios abejonės tampa avariniu:
Jei netoliese yra tokia aikštelė ir dar su geromis prieigomis, tūpimą, netikėtai užgesus paramotoro varikliui,
liežuvis net nelabai apsiverčia pavadint "avariniu" (juk ir taip dažniausia tupdoma su išjungtu varikliu):
Su "kietasparniais" - sudėtingiau. Baisulininis greitis jiems nebūdingas (tokiu greičiu mažai kas iš jų
tepaskrenda), todėl tūpimas į beisbolo aikštę be jokios abejonės tampa avariniu: