Puslapis 22

Re: Sauga

Parašytas: 12 Sau 2018 09:46
Reno
Atrodo, kad bręsta naujas nuotykis (bent jau dėl reguliariai skelbiamų pranešimų per radiją.
Pas anuos, kaip įprasta, viskas "draugiškai" uždara, o tai tik didina tikimybę apkalboms bei prasimanymams atsirasti.
Tikėkimės, kad šis įvykis baigsis laimingai (net jeigu rusai politinio prieglobsčio ir nesuteiks).
Jeigu tiesa, kad paskutinis kontaktas - pasienio erdvėje (virš Nidos) 18:48, tai jau gerokai po saulės laidos ir turėjo būti tamsu...

Parašytas: 12 Sau 2018 11:30
tautvydas
Tamsu, baisu. Kodėl neskambino nusileidęs? Kad ir Rusijoje. Ne toks žmogus, kad paklystų.

Re: Sauga

Parašytas: 12 Sau 2018 12:22
Reno
LRT tai tikrai pasiklydo - skambino man, manydami, jog esu Povilas K. :mast:
Panašu, kad nežinia tik dar labiau aistras kaitina, nes komentarai - vis dramatiškesni:
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/n ... -59-909462

Re: Sauga

Parašytas: 12 Sau 2018 14:09
Reno
15 min jau skelbia liūdną žinią (12:40), tik nežinau, kiek patikima yra toji informacija:
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/n ... -59-909462

Re: Sauga

Parašytas: 12 Sau 2018 17:39
TomASAlytus
Kaip spejama Aivaro telefonas issikrove, arba isjunge del mazo baterijos likucio.
Gps pagal video paskutini, prie issikrovimo ribos.
Na o rysi prarado.
Tiketinas apledejimas leidziantis.
Rusijoje rasta tik yranga Baltijos juroje, kuno nera.
Duok Die, kad jis butu isplaukes ir kur sildosi... O gal miske issoko is apledejusio orlaivio. Tai tik mysles
Palaikykim bent mintimis, kad neivyktu tragedija...

Re: Sauga

Parašytas: 13 Sau 2018 13:42
tautvydas
Tai kaip? Nusileidęs pro debesis, nebematė kranto? O ir plaukti reikėjo žinoti į kurią pusę. Taisyklės krauju rašytos. Parasparniais skrydžiai vizualiniai.

Re: Sauga

Parašytas: 13 Sau 2018 19:00
linelis
Atrodo visi apie sauga viska zinom ir vis tiek nesamoningai padarome lemtingu kvailysciu. Nezinau kodel, bet zmones kartais buna labai iracionalus. Tokius atvejus pavadinciau likimu. Man paciam yra atsitike keli pokstai kurie tik per plauka laimingai baigesi.

Re: Sauga

Parašytas: 13 Sau 2018 20:46
Vidas A
Šis, baisiai nelaimingai baigėsi...

Re: Sauga

Parašytas: 14 Sau 2018 12:51
Reno
Iš sukauptos patirties maža tebus naudos, jeigu nesugebėsi ja naudotis :mast:

Re: Sauga

Parašytas: 19 Sau 2018 09:34
tomas r
Sveiki klubiečiai,

Rytoj 2018,01,20 šeštadienį, renkamės kas galit padėti ieškoti Aivaro,
Yra autobusiukas iš Vilniaus, reikalinga registracija,
daugiau info ir visa registracija žemiau:

http://paramotor.lt/forumas/viewtopic.p ... 9&start=40

"Sauliukas:
Sveiki, draugai ir bendraminčiai . Šį šeštadieni važiuojame į pajūri ieškoti Aivaro kūno ,jei kas nori ir gali prašome prisijungti.
Kolkas važiuoja; Vitalis,Dima,Ruslanas ir aš, busike 7vietos,pajudėsim iš Vilniaus apie 7val ryto.
Ačiū Ruslanai tau, kad suorganizavai paiešką kitoje pasienio pusėje.
p.s ar kas nors turi ir gali paskolinti gelbėjimo liemenes?
Mano tel 8-683-42800

"

Re: Sauga

Parašytas: 12 Kov 2018 11:34
Reno
Vandens pasaulis skraidantiems dažnai nebūna draugiškas, ypač šaltuoju metų laiku. Pavyzdžių jau šiemet
yra buvę... Ir net jeigu tai įvyksta esant geram matomumui šviesiu paros metu, ramiomis oro sąlygomis ir visai
šalia galinčių ištiesti pagalbos ranką (kaip matyti žemiau esančiame video), baigtis visvien gali būti tragiška.
phpBB [video]

Re: Sauga

Parašytas: 06 Vas 2019 18:52
TomASAlytus
Laaabai ydomus pasakojimas apie Reflex tipo sparnus.
phpBB [video]

Re: Sauga

Parašytas: 08 Vas 2019 00:46
JIG
Dėl spydo automatinio balansavimo- gi pilotas supasi kartu su sparnu, todėl jis tiek pat išmintas nepriklausomai nuo polinkio.
Dėl reflex maketo- visi padėties kitimai vyksta per sunkio centrą. Tai tegul ir ašis sukimosi būna ne profilyje, o palei svarmenį. Tokiu atveju pasukti užteks panašios jėgos, kaip ir "lėktuve".
Ir su svoriais apsiskaičiavo...
Man panašu į "patyrusį" zmogelį, kuris mano, kad viską jau suprato.

Re: Sauga

Parašytas: 08 Vas 2019 19:40
Reno
Tas žmogelis tikrai ne pirmas, kritikuojantis "refleksus". Tačiau jo suvokimas ne visur teisingas. Dėl svorio (sunkio) centro JIG teisus - ne pilotas juda apie sparną, o atvirkščiai.
Visi asimetriniai profiliai, kurių viršutinio paviršiaus išgaubimas didesnis, nei apatinio, judėdami dujinėje (ar skystoje) terpėje sukuria pikiravimo momentą. Klasikinės (su uodega) schemos orlėkiui šį momentą kompensuoja stabilizatorius, skraidančiam sparnui - "S" tipo profilis. Parasparnis yra skraidančio sparno ir parašiuto "mišinys". Svorio (sunkio) centras, esantis gerokai žemiau slėgio centro, tarytum "svambalas", stabilizuoja sparną nuo nepriklausomo judėjimo bet kuria kryptimi (įskaitant ir pikiravimą). Šiuo atveju pastoviai judėti sparnas gali tik lygiagrečiai kartu su apačioje esančiu savo kroviniu. Tokioje aerodinaminėje schemoje "S" tipo profilis ("refleksu" jis pravardžiuojamas tik parasparnistų) yra nebūtinas. Tačiau jis padeda stabilizuoti sparną, bet tik viena - pikiravimo kryptimi. Faktas, kad generuojama keliamaja jėga "refleksinis" profilis niekada neprilygs panašios geometrijos klasikiniam. Pastarojo aerodinaminė kokybė visados bus geresnė už panašios geometrijos "S" profilį. Todėl laisvūnai "refleksų" ir nenaudoja

Re: Sauga

Parašytas: 09 Vas 2019 11:19
JIG
Nesutinku, kad stabilizuoja sparną tik pikiravimo kryptimi. Literatūroje dažniau kalbama apie tai, ką S profilis daro didėjant atakos kampui (slegio centras juda atgal), o ne mažėjant. Be abejo mažėjant atakos kampui slegio centras (bendros aerodinaminės jėgos pridėties taškas) slinks į priekį. Tuo tarpu įprastinio profilio (ne simetrinio) slėgio centras elgsis atvirkščiai, taip būdamas nestabilus polinkiui.
Dėl teiginio, kad pastoviai judėti sparnas gali tik lygiagrečiai kartu su apačioje esančiu savo kroviniu, nebūčiau tikras. Svarstau, kad, pavyzdžiui, veikant jėgai ties galine briauna vertikaliai aukštyn (čia grynai pamodeliavimui) polinkio momentą "daranti" jėga bus nedidelė (nes jos dedamoji statmena linijai tarp sv. centro ir jėgos taško bus nedidelė), tačiau petis (atstumas tarp sv. centro ir jėgos taško) bus didelis, todėl turėtų atsirasti momentas, kai parasaprnis pats "ners į priekį" padidėjus atakos kampui.
Tai sunku suvokti, kai isivaizduoji kietą iš faneros išpjautą modelį kaip youtube video, bet reikia nepamiršti, kad jėga, kuri suks modelį aplink sv. centrą (ta isivaizduojama ties galine briauna), tiksliau jos kryptis suksis kartu sukantis pačiam modeliui.

Re: Sauga

Parašytas: 09 Vas 2019 14:34
Reno
Kažkaip labai jau sudėtingai "primodeliavot". ... Literatūroje dažniau kalbama apie tai, ką S profilis daro didėjant atakos kampui (slegio centras juda atgal), o ne mažėjant.
Jei teisingai supratau, literatūroje kur kas dažniau diskutuojama apie "S" profilio elgesį, kai atakos kampas didėja. O kas su "S" profiliu vyskta mažėjant atakos kampui, susidomėjimas menkesnis.
Gal aš neteisingai suprantu, bet ta "polinkio momentą darančios jėgos dedamoji", paprasčiau išsireiškiant, tai ir yra pats momentas. O jei nekeisdami kampo Ilginsime petį, atitinkamai stiprės ir momentas. Pilotą kabinant dar žemiau, parasparnio stabilumas tik gerės. Bet kartu reikės ir ilgesnių stropų, sukeliačių dar didesnį pasipriešinimą...
Tas žmogelis, "youTriūboj" tvirtinantis, kad "S" profilis parasparnyje visai neveikia, stabilumą įtakojančias jėgas suvokia visai kitaip. Jo nuomone skersinė ašis, aplink kurią "sukasi" atakos kampas, eina ne per gerokai žemiau kabantį pilotą, o per sparną (kaip lėktuve).

Re: Sauga

Parašytas: 09 Vas 2019 15:00
JIG
Ne ne. Dėl mažėjančio at. k. Susidomėjimas ne nenkesnis, tiesiog Jūs sakėte, kad s profilis naudingas tik pokiruojant, o aš sakiau, kad jis naudingas ir kabruojant.
Kabinant pilotą žemiau stabilumo, dalis, priklausoma nuo sunkio didės, bet dalis, priklausoma nuo inercijos (sparnui stabdantis pilotas dėl inercijos eina į priekį dar labiau didindamas kampą)- mažės.
S profilis didina kitą stabilumo dalį- (aerodinaminę), priklausančią nuo slėgio centro slankiojimo.
Kaip sakiau- atrodo kad sparnas "prirakintas" ir neturi laisvės reaguoti (ką sako žmogelis youtube filme), bet iš tiesų jis tą laisvę reaguoti turi, nes keičiantis polinkiui (išilginiam kampui pagal horizontą), tą polinkį iššaukusi jėga taip pat sukasi kartu. Būtent tai ir trukdo suvokti, kad aerodinamiškai profilis reaguoja į at.k. pasikeitimus, nors visos stropos įtemptos ir trumpam neatsipalaiduoja...

Re: Sauga

Parašytas: 10 Vas 2019 13:57
Reno
Dėl S" profilio aerodinaminio prieišinimosi pikiravimui abejonių nėra. Tačiau, kad jis aerodinamiškai priešintųsi kabravimui - nesu įsitikinęs. Reikės panagrinėti.
Didėjant atakos kampui "S" profilio pasipriešinimas stiprėja lėčiau, nei klasikinio. Tai sudaro prielaidą, kad iš didelių kampų į stabilų parasparnio sklendimo režimą šis profilis turėtų grįžti lengviau. Tačiau "S" profilis generuoja mažesnę keliamąją jėgą, nei kad klasikinis. Todėl tai pačiai masei skraidinti (tai pačiai keliamajai jėgai generuoti) "S" profilĮ reikia pastatyti didesniu atakos kampu, lyginant su klasikiniu. Didesniu atakos kampu pastatyto "S" profiliio pasipriešinimas vargu, ar vis dar bus mažesnis už smailesniu kampu pastatyto klasikinio. Tad "reflekso" nauda parasparnio stabililizacijai iš didelių atakos kampų abejoju, nes niekaip neberandu paaišikinimo.

Re: Sauga

Parašytas: 31 Spa 2019 13:12
Reno
Kaip bedžiugintų skraidymas, tačiau mūsų hobis priskiriamas pavojingų užsiėmimų kategorijai.
Jeigu tai tiesa, motociklą apžergę "Penktojo vandenyno" nariai rizikuoja triskart mažiau, nei skrisdami parasparniu :mrgreen:
Uzsiėmimai pavojingi.JPG
Uzsiėmimai pavojingi.JPG (61.84 KiB) Peržiūrėta 14650 karus(ų)
Skrendant keleiviniu lėktuvu tikimybė iškeliauti "į anapus" keturis kartus mažesnė, nei vairuojant nuosavą automobilį...
O šiuo metu vis labiau populiarėjanti agitacija persėsti iš automobilio ant dviračio tikimybę gyvenima baigt ankščiau
laiko padidina beveik dvigubai :-o
Uzsiemimai saugus.JPG
Uzsiemimai saugus.JPG (51.26 KiB) Peržiūrėta 14650 karus(ų)
Tačiau ir čia neapsienama be kuriozų - F1 bolido vairavimas priskiriamas ypač pavojingai veiklai. Bet legendinis F1 lenktynininkas
M.Schumacher'is, kaip žinia, negrįžtamai susižalojo sveikatą slidinėdamas, t.y. - užsiiminėdamas veikla, kuri pripažinta saugia
(palyginkite paskutinį ir vidurinį paveiklėlius)...
Uzsiemimai ypac pavojingi.JPG
Uzsiemimai ypac pavojingi.JPG (44.43 KiB) Peržiūrėta 14650 karus(ų)

Re: Sauga

Parašytas: 04 Vas 2020 16:26
Reno
Jei artimiausiu metu planuojate skristi į Kiniją... :mrgreen:
Apsauga nuo virusu.jpg
Apsauga nuo virusu.jpg (28.75 KiB) Peržiūrėta 14447 karus(ų)