Puslapis 12

Sauga

Parašytas: 13 Spa 2012 11:11
Aloyzas Liaukus
Check Listas, arba skrydžio procedūra

Labai skubantys pakilti, zymiai dazniau po to labai skuba ir nusileisti...

TECHNINE PRIEZIURA

1) daug buvo nepatemptu dirzeliu kuriu pasekoje neuzsiveda motorai net ir ranka. Dirzeliai kainuoja, bet brangesnis laikas praleistas zemej kai nera dirzo...
2) Aptekeje ismesta alyva garso slopintuvai.Slopintuvu verzles daznai atsisuka.(reikia kontruoti)
3) kaip laikosi jo akumuliatoriaus baterijos tvirtinimas !!
4) velkrai laikantys sujungiamasias detales ty remai!
5) pries skrydi propo varztus!
6) atsukinejant propo varztus daznai reiketu sriegius sutepti nors grafitiniu piestuku prailges visu srieginiu sujungimu amzius
7) Pasitikrinkit sedynes dirzus, sparno stropu laikiklius ar nera prairimu ar siules vizualiai atrodo neisire
skrydziu ir motovalandu registravimas, svarbu kasmetiniai pagrindiniu guoliu prieziurai, taip pat piloto kvalifikacijos irodymui
9) nusivalykit propus nuo tepalu, geriau trauks !
10 dazniau tikrint zvakiu elektrodo spalva,tikrinti elektrodo tarpeli, kas 20 val., turi buti 0.7 mm
11 Pries skrydi patikrinti mazuosius karabinus ar priverzti .Mazuosius karabinus reikia uzkontruoti su elektriku kabelemis- nebereiks tikrinti ir neatsisuks.
12 PAtikrinti ar teisingai uzkabintas sparnas i tinkamas kilpas (STING sparnuose
13 Uzsukti didziuju karabinu uzraktus, jei ne automatiniai uzraktai, pritvirtinus sparna
14 patikrinti petnesu karabina prie motoro, buna padiles
15 Laikas nuo laiko isbalansuoti propa, kad horizontas nesidvigubintu skrendant
16 patikrinti ir jei reikia pakeist sustandejusias kuro zarneles. Pro sukietejusias gaudo ora yra du pavojai sustot motorui ore ir sudegt stumokliui gavus per liesa misini. Saugumas ir techn apziura.
17 Naudojant air-box'a, ji BUTINA papildomai pritvirtinti prie remo (galima priristi virvelemis prie "ragu" pagrindo).
Ilgiau ekspoloatuojant air-box'o guminio pagrindo su plastinikiu korpusu jungtis gali pasidaryti labai paslanki (del jungtyje susikaupusio tepalo). Pozymis - air-box'o plastikinis korpusas lengvai sukiojasi apie isilgine isiurbimo kanalo asi. Jungtyje susikaupusi tepala nesunku isvalyti pries tai nuo plastiniko korpuso atjungus gumini pagrinda.
2.Skraidant pajuryje (arba kitoje vietoje, kur daug smulkaus smelio ar dulkiu) vietoje air-box'o patartina naudoti specialu porolonini filtra. Pastaraji galima naudoti atskirai arba imontuoti i air-box'a.
18 M21Y laikui bėgant nusipjauna magneto rotoriaus kniedės .
19 periodiškai tikrint varžtus, fiksuojančius dantytą ratą ant skriemulio, kuris yra ant alkūninio veleno


PRIES IR PO SKRYDZIO
Būtina gerai pašildyt variklį prieš startą.
1 velkrai laikantys sujungiamasias detales ty remai
2 pries skrydi propo varztus!
3 nusivalykit propus nuo tepalu, geriau trauks !
4 Pasitikrinkit sedynes dirzus, sparno stropu laikiklius ar nera prairimu ar siules vizualiai atrodo neisire
5 Patikrinti ar teisingai uzkabintas sparnas i tinkamas kilpas (STING sparnuose
6 Uzsukti didziuju karabinu uzraktus, jei ne automatiniai uzraktai, pritvirtinus sparna
7 Apranga. batu raisteliai,kisenes uzsegtos,
8 salmas privalo tureti uzsegima ir turi buti uzsegtas pries skrydi ir viso skrydzio metu
9 Kuro misinio sistema:
- ar patikimos kuro zarneliu jungtys (ar jas gerai fiksuoja zarneliu savarzos);
- ar nera susikaupusiu nuosedu kuro filtre;
- ar patikimai uzsuktas kuro bako kamstis;
- ar gerai pritvirtintas oro filtras/air-box'as.
- ar patikima karbiuratoriaus-"gazo" troso jungtis
10 .Elektros sistema:
- ar patikimai pritvirtintas akumuliatorius;
- ar gerai fiksuojasi laidai prie akumuliatoriaus kontaktu;
- ar patikimos isorines (matomos) laidu jungtys;
- ar nera isoriniu laidu pazeidimu;
- tikrint ar gerai laikosi AĮ laidas ant žvakės

KYLANT-LEIDZIANTIS
1. SPARNO PATIKRINIMAS . pakelt ir patikrint stropas.
2. Uzvedinejant- sukant sraigta ranka, gazo-stabdymo rankenele laikyti rankoje!
3. Pas daugeli is musu tebelieka pakilimo metu daroma klaida- tik atsiplesus nuo zemes ir pradejus kilti, su rankomis (viena ar abejomis) griebiama uz uzpakalio ir pataisoma jam vieta patogiam sedejimui. Galgi ir nieko veiksmas, ziurincio is zemes akimis. Bet pasekmes gali buti ir liudnos:
- Prie zemes padidejusi turbulencija ir prireikus staigiai koreguoti situacija, ranka gales nebent pakasyti ana vieta.
Uzgesus varikliui ir staiga nukritus traukai, ivyks staigus klevokas atgal ir... uzteks aukscio ar ne issilyginti? Tuo labiau, kad rankos tenai ir vairai nepilnai ar visai nekontroliuojami...
o tokiu pavyzdziu esu patyres ir pats, ir mates net keleta- ....parasparnistas betaisydamas kedute isjungia degimo jungikli! Unikalus atvejis!
....dazniausiai pasitaikantis- betaisydamas sedyne, nuspaudzia uzgesinimo mygtuka rankenoje.
Primygtinai siulau pasitaisyti ta vieta bent jau 20-30m aukstyje.

Skrendant

Norint atlikt skrydzius zemame aukstyje, IPATINGAI parodomuosiu skridimus bet kuriame aukstyje, skrendant ar kylant nezinomoj, neapskraidytoj vietovej
PRIVALOME:
1 pakilus auksciau nei 30 m apskristi zona, kurioje namatomi skrydziai, apzvelgti vietove ar nera aukstos, zemos itampos ar kitokiu laidu, vieliniu tvoru, ganyklu aptvaru
2 atkreipti demesi i saules puseje nuo piloto esancias kliutis, tokias kaip miskas ir jo seselis, butinai apziureti misko seselyje galincius buti laidus. Laidu nesimato net is is auksciau sauleta diena, o ipatingai vakarop
3 Vakare neskristi nezinomoj vietovej zemiau nei 30 metru
4 perlipti laidus tiktai ties atramomis

NUSILEIDUS

Po skrydzio ,pries sudedant motora, dar karta ji uzveskite arba tik prasukite, isitikinti ar baterija dar "gyva" , ar tinkamai pasikrovusi sekanciam skraidymui .!!!


sparno prieziura

-gryzus po skraidymo su pilnu sparnu sniego (nevisuomet pasiseka viska palikt lauke), ir jei negalvoji tuoj pat dziauti, sparna laikyk lauko temperaturoj kad sniegas neistirptu o istirpes veliau nesusaltu ir neluztu sparno medziaga nuo ledo
-Nepalikti slapio sparno ilgam laikui nedziovinta (daugiau nei para) nes seklos, augalu nsporos papuolusios i sparno ertmes gali pradet dygti ar pats audinys pelyti
-Saugoti sparna nuo tiesioginiu saules spinduliu (Sting sparnai turi virsutines dalies silikonini UV atsparu padengima ), nepatingeti nusileidus suimti sparna i kupeta, padeti i seseli ar uzdengti.
-sparna plauti gelu vandeniu, lengvai braukiant minksta kempine pavirsiu
-Vyniojant sparna ar betiesiant pasitaiko stropu mazgai, juos neverziant svelniai atristi, stengtis, kad stropos butu kuo tiesesnes nebutu staigiu uzlenkimu. Stropose esancios gijos gali buti pazeidziamos butent staigiai uzlauzus

Radijo Rysio Panaudojimo Pagrindai (RRPP)

PRIEÐ IR PO SKRYDÞIO
...
11. Pasitikrinti ryšio priemones:
- ar turi mob. telefoną;
- ar turi radijo stotį (pageidautina ne PMR);
- ar pakankamai pakrauti akumuliatoriai?
Nusileidus netoli valstybinės sienos, mob. ryšys gali būti įmanomas tik per užsienio operatorių, tad roam'ingas turėtų būti įjungtas. Nusileidus kalvotoje vietovėje, mob. ryšio gali iš viso nebūti, todėl gelbėtų radijo stotis.

PRIVERSTINAI LEIDÞIANTIS-NUSILEIDUS

1. Jei tai ne avarinis leidimasis, kiek įmanoma anksčiau (dar esant ore)pranešti apie nenumatytą leidimąsi, kad bendraminčiai spėtų kuo tiksliau įsidėmėti nusileidimo vietą (kryptį). Nusileidus gali atsitikti taip, kad radijo stoties galingumo nebeužteks patikimai susirišti su bendraminčiais.
2. Leidžiantis pabandyti kuo tiksliau įsidėmėti aplinkos orientyrus: kurioje upės ar kelio pusėje nusileidai, kiek km nuo miestelio, fermos ar pan.
3. Jei nesėkmingą nusileidimą mato kiti pilotai, parkritus ir nesusižeidus būtina kuo greičiau atsistoti ir duoti ženklą, kad viskas OK.
4. Jei vietovė nežinoma, bandyti ją identifikuoti (kaimo, ežero, upelio pavadinimas, kur veda vieškelis ir pan.) ir pranešti bendraminčiams.
5. Jei radijo ryšio nėra arba jis nepatikimas:
- išsiimti radijo stotį iš kišenės (jei ausinės šalme), nes antena prie kūno spinduliuoja neefektyviai;
- laikyti r. stotį kiek įmanoma vertikaliau ir aukščiau;
- ieškoti kuo aukštesnės vietos. Net pora metrų gali duoti gerą rezultatą;
- patikrinti ar r. stotis neveikia sumažintu galingumu;
- silpni signalai girdimi tik r. stotyje nuspaudus SQL (Squelch) mygtuką ar pasukus rankenėlę (girdimi visi radijo eterio triukšmai). Jei pakvietus per r. stotį nesigirdi atsakymo, bandyti klausytis nuspaudus SQL.
6. Turėti galvoje, kad siuntimo režime r. stotis naudoja kelis kartus daugiau srovės, nei priėmimo (taupykite akumuliatorius!).
7. Blogiausiu atveju galima bandyti kviestis pagalbą radijo mėgėjų pagrindiniu kvietimo dažniu 145500kHz (145,500MHz), nors šansai ką nors išgirsti - abejotini. Taip pat, visoje Lietuvoje veikia keletas radijo mėgėjų retransliatorių, kiekvienas iš apima iki keliasdešimt km zoną, tačiau kad per juos būtų įmanoma susirišti, būtina iš anksto suprogramuoti r. stoteles . Besidomintiems - paaiškinsiu.

Energijos Taupimas1. Ziema radijo stoti (ar bent jau akumuliatoriu) laikant siltai padideja ju talpumas. Taigi, kritineje situacijoje veikiama taip:
- isirauki akumuliatoriu is siltos vietos;
- prisegi prie r. stoties;
- ijungi, parekauji, parekauji;
- paklausai paspaudes SQL;
- atsegi ir vel isikisi i silta vieta.

Taciau yra ziniu, kad naujausios licio-jonu baterijos gerai veikia net iki minus 40 C.

2. Jei r. stoties AA tipo baterijos visiskai issikrove, jas dar imanoma naudoti kiekviena baterija aplinkui apdauzius/apspaudus replemis ar pan.
Esu pats tai isbandes, tik nezinau ar tai galioja AA tipo akumuliatoriams. Siulau kiekvienam atlikti laboratorini darba su issikrovusiomis zibintuvelio baterijomis.

GELBËTOJAMS

1. Prieš išvykstant į nežinomą vietovę, jei yra mačiusiųjų nusileidimo kryptį, pabandyti vietovėje suorientuoti žemėlapį ir nustatyti galimą nusileidimo zoną.
2. Esant nepatikimam ryšiui, naudotis r. stotimi išlipus iš automobilio, pageidautina aukštesnėje vietovėje.
3. Turėti galvoje, kad ne visada artėjama prie pašnekovo, kai jis garsiau girdimas, - tai priklauso ir nuo reljefo, pastatų, miškų.
4. Jei visiškai nepavyksta užmegzti radijo ryšio vietovėje, kur tikrai nusileido pilotas, bandyti jį šaukti balsu, signalizuoti automobiliu. Ryšio priemonės (blogiausiu atveju) gali būti sudaužytos, akumuliatoriai išsikrovę, sužeistas pilotas gali nepajėgti naudotis r. stotimi ar mob. telefonu, jie gali iškristi "kabant" medyje ir t.t.
5. Jei paieška vykdoma iš oro, tuo atveju, kai gelbėtojas nėra tikras, kad mato "signalizuojantį" bendramintį, turi per r. stotį paprašyti jį nustoti mojavus, nustoti mirksėjus šviesomis ir pan.

nevisi ieina i kasdienini Check lista taciau gali buti naudingi ir praktiniam priziurejimui

Tai tik keli pastebejimai prasom parasykit daugiau ir sudarom atmintine. Tai del visu musu saugumo

Matau reikia placiau padiskutuot tema kas yra DHV sertifikacija ir kodel ji tokia yra ir kam, kas yra sparnai competition ar acro ar kitos texnologijos

Todel:

1. Paprasta statistika: jeigu kompanijos sparnu gamintojos parduoda 3000 sparnu per metus tik iki 20% parduodama DHV 2-3 ir DHV -3. competition tik keli %.
1.1 Europoje daugiausia parduodama DHV 1-2 daugiausia kaip minejau iki 80%. 80-90 metais buvo daugiau Astresniu pojuciu megeju dabar sityuacija pasikeite, matomai atsikando ir viskas del to "nelemto" saugumo
1.2 DHV(bemotorine sertifikacija 1, 1-2, 2, 2-3, 3). Kuo DHV zemesnis numeris tuo sparnas saugesnis ty paleidus klevantas ir nieko nedarant atsistato pats. kuo aukstesnis DHV tuo komplikuotesni isejimai ir reikaluja vis didejancios patirties.
1.2.1 DULV (motorine sertifikacija) Dvi kategorijos: Paramotor arba nauja Paramotor Advanced (siuo metu Swing NAJA)
1.2.2 Kai kuriu gamintoju sparnai turi dvejas sertifikacijas ir DHV ir DULV tinka ir be motoro ir su motoru skrist
1.3 Frontalinio luzio testavimas pagal DHV ( ju yra bent 20 skirtingu) atliekamas Test Piloto taip: kelis kartus is eiles nulauziamas sparno priekis ir sukuriamas frontalinis luzis. Visoje sioje luziu sekoje ir kiekvienam luzyje turi but vienodas vienodas sparno elgesys, jei skirtingas jis negaus sertifikacijos. Cia ir atsakymas kodel Inverted Concave Profile (reflex ) negauna DHV sertifikacijos, nes isejimuose elgiasi kiekviena karta skirtingai
1.4 Reflex turi S profili ir dauguma kitu sparnu turi S profili, bet Inverted Concave Profile (reflex ) priekine briauna uzversta i virsu ir dar visas svoris skrendant tenka A eilems kitos eiles tik prilaikancios, todel esant Frontaliniam luziui nera kas sprana laiko, todel sioj konstrukcijoj ir elgesys jo po luzio nera nuspejamas, iprastos konstrukcijos sparnuose svoris isdetomas tolygiai ABCD eilems, ziurek 1.3

2 tuos Kelis % competition sparnus naudoja pilotai, kuriems skraidymas yra PROFESIJA, bet jokiu budu ne tie, kurie tik i baznycia ar laisvalaikiu skraido. (bandyt galima, taciau jau i baznycia nuneš-skrist nereiks)
3 Comp sparnu (jei toliau eisim i ta kategorija papuola ir acro) valdymas ir isejimas is kritiniu rezimu yra komplikuotas ir reikia skraidymu PATYRIMO, visos sparnu kompanijos sponsoriuoja šiuos Acro ar Comp pilotus, nes pinigu is siu sparnu pardavimo neuzdirba, o cia daugiau imidzo ir sportiniu pasiekimu reikalas, kuris vel kuria imidza
4. Su Motoru Comp sparnai. Comp sparnu stropos yra plonos ir be apsauginio sluoksnio del pasipriesinimo sumazinimo, trinantis i lankus jos kentes stipriai. Cia puse bedos stropas nusipirksim, bet zemai skrendant, tai ka darom visada, frontalinis luzis ir pasekves aiskios
5 Comp sparnu pakelimo nuo zemes veiksmas yra sunkus, manau kas turi dvejetukus tai tikrai pastebejo, su su motoru bus tikras vargas. As pats turiu Mistrali 4,26 (DHV 2) ir keikiu pakeldamas
6. Klausimai tokio tipo kaip panaudot Comp sparnus motoriniam skrydziui ar pirkt sparna Comp ar net Acro i sparnu kompanijas ateina daugiausia is naujai prisijungusiu i EN saliu ir dar is neprisijungusiu, Europoj jau senai suprato, kad saugumas ir yra saugumas

Pastaba: su komp sparnais skrendant laisvalaikininkui ir juolab nemokanciam iseit is pavojingo rezimo pavyks kelis kartus gal but, bet vienas vistiek bus fatalinis.

Re: Sauga

Parašytas: 28 Kov 2014 11:42
Igor
AVARIJŲ IR INCIDENTŲ SKAIČIAUS DINAMIKA LIETUVOS CIVILINĖJE AVIACIJOJE 2010-2013 m.
2010 m. įvyko 94 avarijos ir incidentai.
2011 m. įvyko 118 avarijų ir incidentų.
2012 m. įvyko 123 avarijos ir incidentai.
2013 m. įvyko 127 avarijos ir incidentai.

Visi 2013 m. Lietuvos Respublikoje žuvę ar sunkiai sužaloti asmenys skrido bendrosios aviacijos orlaiviais.
2013 m. Lietuvos Respublikoje neįvyko nei vienos komercinio orlaivio avarijos ar pavojingo incidento.

SKAUDŽIAUSIOS 2013 m. BENDROSIOS AVIACIJOS ORLAIVIŲ AVARIJOS
2013 m. gegužės 3 d. žemai manevruodamas žuvo skraidyklės pilotas
2013 m. gegužės 22 d. dėl pilotavimo klaidų žuvo parasparnio pilotas
Abiejų avarijų priežastis: žmogaus klaida
2013 m. gegužės 18 d.Pociūnų aerodrome sudužus sklandytuvui sunkiai susižalojo sklandytojas
2013 m. liepos 11 d. į Duburio ežerą įkrito ir sunkiai susižalojo motorizuoto parasparnio pilotas
2013 m. liepos 28 d. Kėdainiuose sunkiai susižalojo ultralengvojo lėktuvo pilotas
Avarijų priežastys: pilotavimo klaidos ir techninis gedimas.

DAŽNIAUSIOS BENDROSIOS AVIACIJOS ORLAIVIŲ AVARIJŲ PRIEŽASTYS
Savo galimybių pervertinimas. Pilotavimo klaidos. Atsainus požiūris į orlaivių techninę priežiūrą

Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovo kontaktai:
Tel: +370 616 94 844
(8 5) 239 3850
El. paštas: bronius.merkys@sumin.lt

Re: Sauga

Parašytas: 28 Kov 2014 12:03
Igor
VĮ „Oro navigacija“ kovo 26d. seminare parasparnių pilotų „chuliganizmui“ buvo skirtas ypatingas dėmėsis. Atskirai LAK Prezidentas kėlė klausimą dėl skraidymo virš autostrados incidento. Ši karta pavyko kol kas nuraminti, tačiau jei mes nepadarysim išvados. Ateityje galime sulaukti dar didesnius ribojimus skraidyti ir iki pilno draudimo. Bukime atsakingi už savo veiksmus.
Visiems saugiu skrydžių.
:honor:

Re: Sauga

Parašytas: 28 Kov 2014 22:19
svajoklis
nieko baisaus nera tam skrydyje....niekas nenukentejo. incidento nebuvo.

Re: Sauga

Parašytas: 29 Kov 2014 12:42
Reno
svajoklis rašė:nieko baisaus nera tam skrydyje....niekas nenukentejo. incidento nebuvo.
Kietas "argumentas" :juok:

Re: Sauga

Parašytas: 09 Rgs 2014 17:51
Reno
Labai informatyvus video, ypač pradžia, nuo 0:20, kuomet netikėtai sustojus varikliui pilotas ruošiasi avariniam
tūpimui į vandenį. Verta pažiūrėti visiems, nes labai aiškiai nufilmuoti visi veiksmai. Akivaizdu, kad tokiam atvejui
žmogus buvo iš anksto gerai pasiruošęs ir tinkamai sukomplektavęs savo įrangą. Įdomus momentas - nepaisant,
kad paramotoras buvo su oro pagalvėmis plūdrumui užtikrinti, niurketlėjimo į vandenį metu pilotas sąmoningai
išsinėrė iš pakabos sistemos ir atgal į sėdynę įsitaisė tik po to, kai paramotoras jau užtikrintai plūduriavo vandens
paviršiuje. Turėtas mobilus telefonas, kaip supratau, veikė net ir prieš tai pabuvojęs vandenyje. Bet skraidant virš
vandens gal vis tik logiška mobilų laikyt polietileniniam maišelyje, nes ne visais atvejais pagalba atvyksta taip greit,
kaip kad buvo šiuo atveju.
phpBB [video]

Re: Sauga

Parašytas: 21 Lap 2014 10:40
Reno
"Atbulinis" (tik ne startas, o nusileidimas) :-o . Faktas, kad čia pilotas susitvarkė puikiai.
phpBB [video]

Re: Sauga

Parašytas: 12 Kov 2015 11:38
tautvydas
Dar kartą vakar pabandžiau ir sumaniau pasidalint savo pamąstymais. Skraidžiau su savo JPX ir visai silpnais varikliukais įvairiausio dydžio sparnais. Nuo 20kv.m iki 42. Su startu viskas aišku. Startinis bėgimo greitis praktiškai nepriklauso nuo variklio galingumo. Su galingesniu varikliu galima pradėt kilti daugiau pristabdžius sparną (išneš...gal). Kuo sparnas didesnis, tuo prie mažesnio greičio bėgant pradeda kelti. Gal kiek labiau reikia įsitempti,kol jį virš galvos iškeli. Čia viskas aišku ir neverta to į šį puslapį rašyti. Įdomesnis nusileidimas su dideliu sparnu. Esant labai silpnam vėjui, ar štiliui, skraidymas ir nusileidimas tiesiog pasakiškas. Viskas, kai sulėtintam filme. Nusileidi pamažu,ir švelniai. Problemos atsiranda, kai pučia stipresnis vėjelis, o jei dar reljefas banguotas...Leidžiantis prieš vėją, skrendama gan lėtai, likus 3-5 m. lig žemės,vejas stipriai sulėtėja, sparnas bliūkšta, jokie veiksmai nebepajėgūs išgelbėti nuo gana greito vertikalaus žemėjimo. Ypač tai ryšku, leidžiantis į medžių ar pastatų apsuptas aikšteles. Gali pagelbėt veikiantis variklis. Pamačius, kad prie žemės skridimas labai sulėtėja, staigiai didint variklio apsukas, arba atleisti " spydą". Bet tai ne pradedančiajam. Esu bandęs į aikštelę leistis pavėjui. Gan efektinga. Aukščiau baisoka, dėl didelio greičio, bet artėjant prie žemės greitis lėtėja,žemėjimas praktiškai sustoja, lieka tik pirštų galais greičiau kojas kilnoti. Tai tiek. Gerai būtų, pamatyt kritikuojančių komentarų. Dar geriau -pasiūlymų.

Re: Sauga

Parašytas: 12 Kov 2015 18:25
vysniukas
Telefonai turi būti nedūžtantys ir nebijantys vandens, nežinai kada prisireiks. Tiesa jų charakteristikos prastesnės, bet avariniu atveju svarbu paskambinti.

Re: Sauga

Parašytas: 13 Kov 2015 15:01
Reno
tautvydas rašė:... Problemos atsiranda, kai pučia stipresnis vėjelis, o jei dar reljefas banguotas...Leidžiantis prieš vėją, skrendama gan lėtai, likus 3-5 m. lig žemės,vejas stipriai sulėtėja, sparnas bliūkšta, jokie veiksmai nebepajėgūs išgelbėti nuo gana greito vertikalaus žemėjimo. Ypač tai ryšku, leidžiantis į medžių ar pastatų apsuptas aikšteles...
Vėjuotą dieną geriau planuoti skrydžius iš kuo didesnių ir atviresnių aikštelių. Mažų ir ypač apsuptų įvairiomis kliūtimis aikštelių tokiom dienom geriau vengti, nes prie žemės neišvengiamai tykos turbulencija. Yra net formulė pavėjinei turbulencijos zonai (metrais) apskaičiuoti - kliūties aukščio (metrais) ir vėjo greičio (km/val) sandauga, padalinta pusiau.
Vėjo gradientas, dėl oro trinties su žemės paviršiumi, bus net ir lygioje, kaip stalas aikštelėje. Banguotas reljefas vėjo gradientą paryškins tik dar labiau paryškins. Tiek, kad parasparnis skrenda 5-7 metrais aukščiau už jo pilotą, tad ir vėjo gradientas tūpimo metu jį įtakoja mažiau, nei pvz, nedidelį žemasparnį "orlėkį". Stiprėjant vėjui atitinkamai storėja ir pažeminis "pasienio sluoksnis" (zona, kurioje pasireiškia gradientas), tačiau, kad parasparnis kartu su pilotu į jį visiškai "pasinertų", reikia labai vėjuotos dienos. Tokiomis meteo sąlygomis skrydžiai parasparniu dažniausia jau nerekomenduojami dėl saugumo. Tiesa, kalvotas reljefas žemės įdubose gali sudaryti sąlygas gana storam "pasienio sluoksniui" net pučiant ir nelabai stipriam vėjui. Tokioje situacijoje logiška žemėti su visiškai atleistomis klevantomis arba tik su nežymiai pristabdytu sparnu. O intensyviai stabdyti sparna tik prie pat žemės arba pajutus pažeminį vėjo gradiento poveikį. "Traikistams" net ir nepakankamai pristabžius sparną dažniausia būna lengviau, nes ratai, kaip tasyklė, yra "greitesni" už kojas... :-o

Re: Sauga

Parašytas: 10 Sau 2017 11:16
Reno
Skraidantys motorizuotais parasparniais dažnai pamiršta, kad turi tik vieną variklį. O 2-takčiai dideliu patikimumu,
deja, nepasižymi... Labai informatyvus video, kai vienintelis motoras netikėtai paveda... Laimei, pilotas buvo tinkamai
pasiruošęs skrydžiui virš vandens ir dėl to vėliau nė kieki nepasigailėjo, nes iki kranto tikrai buvo toloka...
phpBB [video]

Re: Sauga

Parašytas: 13 Sau 2017 16:25
Igor
Įdomi pačio traiko konstrukcija daug dalių galima senukuose rasti

Re: Sauga

Parašytas: 23 Vas 2017 11:28
tautvydas
Net jei tu ir angelas, visada atsiras tas, kuriam nepatiks tavo sparnų šlamėjimas.

Re: Sauga

Parašytas: 05 Sau 2018 20:11
TomASAlytus
Kur galima rasti knyga Mecta letat?
Turiu jos tik 8 - unta skyriu "Pavojingi rezimai"
Pilnos versijos Lietuvisku vertimu nerandu :mast:

Re: Sauga

Parašytas: 08 Sau 2018 16:41
Reno
Turiu, Tomai, visą, elektroninę versiją, bet tik ruskai.

Re: Sauga

Parašytas: 08 Sau 2018 20:26
TomASAlytus
suprasiu, bet neviska.. :skrendam:
tomastrubnikvas@gmail.com

Re: Sauga

Parašytas: 09 Sau 2018 18:42
Reno
TomASAlytus rašė:suprasiu, bet neviska.. :skrendam:
tomastrubnikvas@gmail.com
Kažkur įvėlei klaidą, Tomai - gaunu pranešimą, kad adresas nerastas.

Re: Sauga

Parašytas: 09 Sau 2018 19:05
TomASAlytus
Kokia geda...
Ismanieji telefonai skaitosi, o kad mano pirstas per tris ar keturias raides dydziu lygus niekad neivertino. Viskas reikia atrasineti per kompa :-o
Tomastrubnikovas@gmail.com

Re: Sauga

Parašytas: 09 Sau 2018 20:28
Reno
Nelabai ir aš tų "tapšnoklių" mėgstu :-o
Knygą išsiunčiau pataisytu adresu.

Re: Sauga

Parašytas: 10 Sau 2018 23:42
TomASAlytus
Suradau savo senai benaudota literatura su klausimynais - atsakymais ir t.t., absoliuciai visa kuria turejo Aloyzas, gavau leidima persikelti.
Daug ir reikalingos informacijos jau yra mano kompiuteri, kuria radau sename diske..
Jeigu ko nors reikes, prasau kreiptis :mrgreen: