Puslapis 11

Airbus A320

Parašytas: 29 Bal 2019 11:01
Reno
Išbandžiau "antraeiles pareigas" - Airbus A320 antrojo piloto, aukščiausios (D) kategorijos realaus skrydžio treniruoklyje BAA (Baltic
Aviation Academy). Tokiuose skrydžio simuliatoriuse mokosi orlaivio tipo sertifiklatą norintys įgyti avialinijų pilotai bei reguliariai
treniruojasi atitinkamu modeliu jau skraidantys, tobulindami reikiamus veiksmus įvairiose avarinėse situacijose. Pvz, mano draugas,
"Lufthansa" pilotas, pasakojo, kad jiems privalomos tokios treniruotės kartą per 3 mėn.
Mano debiutui, žinoma, teko žymiai paprastesnė užduotis - pakilti, apskiristi "dėžutę" palei Briuselio oro uostą ir ten nusileisti.
Viskas rankiniu režimu - be autopiloto pagalbos. Kabinoje kartu sėdėjęs instruktorius darė tik tai, kas skrydžio metu privalu A320
antrajam įgulos nariui (važiuoklė, užsparniai ir t.t.), o tiesioginis lėktuvo pilotavimas atiteko man. Kadangi sėdejau antrojo piloto
kėdėje, tai man viskas buvo kaip ir įprastose vietose - vairolazdė dešinėje, variklių traukos svirtys - kairėje...
IMG_2378.JPG
Nežinau, kaip tai atsitiko, bet abu skrydžiai (dieninis ir naktinis) pavyko sėkmingai,t.y. - be "malkų". Faktas, kad Airbus laineriai yra
labai kompiuterizuoti (elektrodistancinis valdymas, t.y. - "Fly-by-wire" sistema, kur visi piloto veiksmai perduodami kompiuteriui, o
jis, savo ruožtu, atitinkamai "lanksto" aerodinaminius vairus). Žodžiu, begalė visokiausios automatikos bei "kibenematikos", ženkliai
palengvinančios piloto darbą. Tikriausia todėl ir pavyko sėkmingai "sutarti" su net 60 tonų sveriančiu laineriu (bent jau instruktorius
tvirtino, kad pilotavau pats, be jo pagalbos). O prie tų 60 tonų vis tik reikia įprasti - A320 inercija tupdant laaaabai jaučiasi...
Bet pramoga - tiesiog fantastinė. Rekomenduoju!!!
IMG_2379.JPG