Vakar, Pociūnuose pirmą kartą į orą pakilo Lietuvoje pagamintas Sky Pup (Padangių šunytis). Tai - taip vadinamos 115 (120) klasės
reikalavimus atitinkantis lėktuvėlis, kurį daugumoje ES šalių net registruoti neprivaloma. Žodžiu, - beveik, kaip motoparasparnis, tik
kad kietasparnis, skrendantis "baisuliniu" greičiu ("kreiseris" - apie 90 km/val, min. - 42 km/val, didžiausias leidžiamas - 111 km/val).
Dar vienas giminystės su PPG požymis - variklis. Lietuviškame Sky Pup sumnotuotas daugumai gerai pažįstamas M25 Black Devil, prieš
keletą metų vietinų "federalų" bandytas sumenkiti visais įmanomais būdais, tik kad nesėkmingai...
Vienintelis pakeitimas, kurio prireikė -
ištiesinti cilindrą su rezonatorumi bei pastarąjį su slopintuvu jungiančius vamzdžius. Maloniai nustebino žymiai mažesnis variklio, tiksliau -
propelerio keliamas triukšmas. Priežastis visai nesusijusi su variklio išmetimo sistema, tiesiog - ne už nugaros, o priekyje esantis propeleris
"dirba" atvirame, turbulencijos dar nesujauktame oro sraute. Rezultatas išties įspūdingas - decibelų sumažėjo ženkliai
Šis lakiojimo aparatas neturi eleronų, t.y. - jo sparne nėra jokių valdymo plokštumų (priešingai, nei parasparnyje). Vairai - tik uodegoje
- aukštumos (valdoma vairolazde) ir krypties (vairuojama pedalais). Stabilumą išilginėje ašyje užtikrina sparno "V" forma ir žemas svorio
centras. Taigi, šis lakiojimo aparatas sukonstruotas taip, kad skristų pats, žinoma, jeigu tik jam netrukdai...
Nuotraukose matomo lėktuvėlio statyba užtruko 5 metus, nors šios amerikietiškos konstrukcijos autoriai nurodo, kad tokiam darbui atlikti
turi pakakt 450-600 val. (na, jei prie šio lėktuvo statybos darbuosies kasdien po 1 val, tai jo gamyba užtrukus beveik 2 metus
).
Žemiau esančioje nuotraukoje: lietuviško Sky Pup autorius - Artūras (dešinėje), okabinoje susirangęs 2-metrinis pilotas-bandytojas - Benas: