TAI ĮDOMU

Šventės, poilsis, gimtadieniai ir kitos su tuo susijusios temos
Forumo taisyklės
Šventės, poilsis, gimtadieniai i ir kitos su to susijusioms temoms bendravimas
Skelbti atsakymą
Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 22 Sau 2019 10:51

Skraidantis viešbutis - šiuolaikinis dirižablis Airlander 10
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 04 Vas 2019 12:04

Įdomi medžiaga apie europietiškus saulės baterijomis varomus orlėkius. Su nekuriais iš jų buvo sėkmingai perskristos Alpės
(pvz, Sunseeker II, Sunseeker Duo) ir JAV (Sunseeker I). Išskyrus 6-vietį lėktuvą (projektas), visi kiti Solar Flight aparatai - ne
kas kita, kaip iš modernių kompozicinių medžiagų pagaminti sklandytuvai su saulės baterijomis padengtu sparnų paviršiumi ir
elektros jėgaine. Tiesa, jie ne tokie griozdiški, kaip Solar Impulse, kuriuo prieš du metus per 505 dienas buvo apskrista aplink
pasaulį. Neskaitantiems angliškai bent jau video galima pažiūrėti apie jų projektus (esamus ir planuojamus): https://www.solar-flight.com/projects/
Sunseeker II.jpg
Prikabinti failai
Sunstar_6_2_3_High_Altitude.jpg

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 06 Kov 2019 10:17

Boeing 747-8 - pati naujausia "Jumbo" modifikacija...
phpBB [video]

Būtent su tokiu šiemet ir teko skristi į Meksiką
IMG_2095.JPG
IMG_2097.JPG
Virš Grenlandijos ledynų
IMG_1417.JPG
IMG_1428.JPG

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 439
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė normantas » 06 Kov 2019 11:32

Biznio klase prasinešei...........

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 06 Kov 2019 14:00

Nu kad ne, - kas tau duos biznio klasę per Atlantą už 312 Eur į abi puses :mrgreen:
Bet su sūnumi išėjom į ekskursiją po lėktuvą, nes skrydis iš Frankfurto į Mechiką beveik 12 val. užtruko...
IMG_1434.JPG

normantas
PV Valdybos narys
Pranešimai: 439
Užsiregistravo: 08 Spa 2012 21:15
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1975-Rgs-23
Miestas: VILNIUS

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė normantas » 07 Kov 2019 15:02

:arrow: ......ir kaip ekskursija pasisekė...

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 07 Kov 2019 17:51

Pasivaikščiojom ir tiek, nes išsėdėti 12 val, net jeigu prieš tave ekranas su filmais, kompiuteriniais žaidimas ir kt. elektroninėmis pramogomis, vargu, ar įmanoma. Sūnus labai norėjo pažiūrėti, kaip atrodo I klasės keleivių salonas. B-747 jis įrengtas pačioje lėktuvo "nosyje", po pilotų kabina ir ten buvo tik 8 vietos.
Šiemet sukanka 50 metų, kai pakilo pirmasis B-747. Tačiau pastaruoju metu aviakomercijos "astrologai" šiam lėktuvui žada liūdnas perspektyvas, kaip ir kitiems 4-motoriams keleiviniams laineriams. Tokie dabar sunkiai konkuruoja su ekonomiškiesniais 2-motoriais, kuriu dar ir eksploatacijos kaštai mažesni. Pasirodo, keleivinės B-747-8 versijos gamybą Boeing nutraukė dar 2015 metais, nes nuo jo pristatymo pradžios buvo užsakyta mažiau, kaip 50 tokių lėktuvų. Krovininis variantas - B-747-8F (freighter'is) kol kas dar gaminamas...

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 18 Kov 2019 12:18

Elektra varomos transporto priemonės vis labiau populiarėja. Ne išimtis ir skraidymo aparatai. Elektros variklių
dėka, kaip iš gausybės rago pasipyje įvairiausi daugiarotoriniai (multi-rotor) į orą pakylantys įrenginiai, nuo
skraidinančių miniatiūrinę vaizko kamerą iki... net nežinau, kaip juos pavadinti. Žiūrėdamas į nekuriuos, net
prisiminiau gerokai mįslę sesntelėjusią apie parašiutininką - šimtas virvučių ir vienas... Čia - kažkas panašaus,
tik vietoje virvučių ne ką mažesnis kiekis elektrinių variklių:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 21 Kov 2019 12:49

Naujų idėjų antplūdis ir visa tai - elektros dėka. "Transwing" koncepcija:
https://www.suasnews.com/2019/03/transw ... aypAZQOKpg
Panašu, kad Transwing idėja gali būti sėkmingai realizuota, - bent jau toks modelis kuo puikiausiai skraido.
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 26 Kov 2019 10:06

Tai, ką atrado Danielius Bernulis arba aerodinamikos pradžiamokslis paprastai... :-o
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 15 Bal 2019 16:32

Štai, kaip reikia propelerius drožti (propelerių kopijavimo mašina) :ap:
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 19 Bal 2019 13:40

Praeitą savaitę pirmam skrydžiui pakilo "Stratolaunch'eris" :ap: Šiuo metu tai didžiausias lėktuvas pasaulyje. Sparnų
ilgis (arba "mojis", kaip kad bando mus mokyti kalbininkai) - net 117,3 m. :oops: Šis gigantas bus naudojamas kaip
starto iš stratosferos platforma lengvesnėms raketoms, na žinoma ir turistiniam kosminiam lėktuvui Space Ship Two.
Labai panašu, kad Richard Bransono idėja reguliariai skraidinti kosminę erdvę turistus pamažu virsta realybe...
phpBB [video]
Didziausi pasaulio lektruvai.png

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 06 Rgp 2019 11:21

Kaip kažkada išsireiškė "patronas" Enzo Ferrari - aerodinamika tiems, kurie nesugeba pagaminti variklių...
E.Ferrari apie aerodinamiką.jpg
E.Ferrari apie aerodinamiką.jpg (10.93 KiB) Peržiūrėta 179 karus(ų)
Tai įrodė ir nutrūktgalvis prancūzas Franky Zapata, prieš keletą dienų (rugpjūčio 4d) sėkmingai perskridęs Lamanšo
sąsiaurį savo sukonstruota turboreaktyvine "skraidlente". Tiesa, tai pavyko tik antruoju bandymu. Skrydis truko 22 min,
įveikiant 35 km atstumą tarp Prancūzijos ir UK=GB (Great Brexit'o). Vidutinis greitis - 170 km/val. Konstruktorius įrodė,
kad sumaniai panaudojant 5 nedidelius turboreaktyvinius variklius, jokios aerodinamikos jau nebereikia... :-o Ir nieko
čia nuostabaus - lygiai tuo pačiu principu skrenda ir pastaruoju metu vis labiau populiarėjantys multirotoriniai dronai.
phpBB [video]

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 22 Rgp 2019 13:09

Baltijos kelio 30-mečiui Latvijos oro bendrovė Air Baltic tris savo lėktuvus (Airbus A220-300) nudažė Baltijos šalių nacionalinių
vėliavų spalvomis :ap: :ap: :ap:
Baltijos kelias 30 LT Air Baltic.jpg
Baltijos kelias 30 LV Air Baltic.JPG
Baltijos kelias 30 EE Air Baltic.JPG

Reno
PV Valdybos narys
Pranešimai: 1644
Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
Country: Lietuva
Skraido_nuo: 1978-Bir-03

Re: TAI ĮDOMU

Standartinė Reno » 17 Rgs 2019 16:59

Praeitą savaitalį pietryčių Lenkijoje, Czarna Góra Litwinka Benas su savuoju Grunau Baby 2b sėkmingai įvykdė "smetonišką"
"C" piloto-sklandytojo normatyvą. Tokią kvalifikaciją rodo nešiojamas specialus ženklelis su 3 žuvėdromis, patvirtinantis, jog
po starto guminiu amortizatoriumi ore be variklio buvo skriejama ne mažiau, kaip 5 min. Beno skrydis truko 10 min. ir 22 sek.
Benas C pilotas.jpg
Benas C pilotas 1.jpg
Deja, startas guminiu amortizatoriumi lygumoje veikiau prilygsta šuoliui, nei skrydžiui (2018 m. pavasarį, dieną prieš Velykas
Pociūnų aerodrome taip ir "skraidėm". Na, bet tokio šuolio jau pakanka "smetoniškai" sklandytojo "A" kategorijai gauti (spec.
ženklelis su viena žuvėdra). Ilgesniam skrydžiui jau reikia kalniuko, o dar geriau - šlaito. Jei pučia pakankamai stiprus palankios
krypties vėjas, sklaito antvėjyje (taip vadinamam "dinamike") tarpukario sklandytojai ore išsilaikydavo ne minutes, o valandas ir
net paras. Lietuva - lygumų kraštas ir skriejimui virš šlaito tinkamų vietų negausu, o pastaruoju metu - jau, beveik, visai nebeliko.
Pvz, Sklandytojų kopa Kuršių marių pakrantėje prie Nidos, kur 4-jame praeito amžiaus dešimtmetyje sėkmingai veikė lietuviška
sklandymo mokykla ir kur tarpukaryje buvo pasiektas 3-čias skriejimo trukmės rezulatas Pasaulyje, dabar yra atsidūrusi pasienyje
su Rusija iš šioje oro erdvėje skraidyti draudžia kariškiai. Į "Mirusias kopas" šalia Juodkrantės (Klaipėdos parasparnininkų pamėgtą
skraidymų vietą) dabar neleidžia gamtosaugininkai. Kernavės šlaitas sklandytuvams yra per trumpas. Pokario sklandytojų naudotas
Virbaliūnų šlaitas prie Kauno jau "privatizuotas". Vienintelė išlikusi vieta - Netonių skraidavietė šalia Kulautuvos. Deja, pietryčių
vėjas Lietuvoje nedažnas. Todėl Benas ir nukeliavo į Litwinką, kur, beje, vyko ir pačios pirmos Lenkijoje sklandymo varžybos.
Tais laikais, kai apie termikus dar niekas nežinojo, sklandymo pionieriai rinkdavosi, būtent, kalvotas vietoves.
Benas C pilotas 4.jpg
Na, o kaip atrodo sklandytuvo startas guminiu amortizatoriumi, gerai matyti žemiau esančiame video:
phpBB [video]

Skelbti atsakymą