TAI ĮDOMU
Forumo taisyklės
Šventės, poilsis, gimtadieniai i ir kitos su to susijusioms temoms bendravimas
Šventės, poilsis, gimtadieniai i ir kitos su to susijusioms temoms bendravimas
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Tvirtinama, kad elektronika yra patikimesnė už mechaniką. Kai kurie ultramodernūs lakiojimo aparatai skrenda
tik kompiuterio dėka, nes yra tokie nestabilūs, jog jiems suvaldyti žmogaus reakcijos jau nebepakanka.
Multirotoriai - šiuo metu bene labiausiai paplitę skrajojimo aparatai, kur be kompiuterio pagalbos vargu, ar išsiversi.
Tiesa, jų jėgainės, kaip taisyklė, yra elektrinės, todėl žymiai lengviau suderinamos su elektronika. Bet jei pastaroji
sukvailioja, o sistemos dubliavimo nėra...
tik kompiuterio dėka, nes yra tokie nestabilūs, jog jiems suvaldyti žmogaus reakcijos jau nebepakanka.
Multirotoriai - šiuo metu bene labiausiai paplitę skrajojimo aparatai, kur be kompiuterio pagalbos vargu, ar išsiversi.
Tiesa, jų jėgainės, kaip taisyklė, yra elektrinės, todėl žymiai lengviau suderinamos su elektronika. Bet jei pastaroji
sukvailioja, o sistemos dubliavimo nėra...
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Jei jau pagavai "auksinę žuvelę", tai pats pirmas noras, žinoma - SKRISTI!!!

-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Nurašyto reaktyvinio variklio korpusas + sumanus sprendimas

-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Įdomus "paukštis" praeitą sekmadienį buvo atplasnojęs i Pociūnus. Žiūrint, - akivaizdu, kad jis nebijo vandens. Matyt "hidrologinė
sausra", apie kurią pastariju metu dažnai porindavo nacinalinės hidrometeorologijos korifėjai, šį lakiojimo aparatą privertė nutūpti
sausumoje. Žodžiu, Pociūnų aerodromą savaitgalį aplankė amerikoniškas 4-vietis lėktuvas-amfibija LA-4 Lake Buccaneer. Kodėl jį
gamitojai pavadino "ežerų plėšiku", - nežinau. Nieko plėšikišjo jo išvaizdoje neįžiūrėjau. Tiesiog labai universalus lakiojimo aparatas,
galintis kilti/leistis tiek sausumoje, tiek ir ant vandens, su pilnu baku kuro galintis nuskristi 1300 km. Kreiserinis greitis - 240 km/val.
Ką čia ir berikiši - idelaus orlėkis keliauti mėgstančiam aviatoriui. Sąvininko palkausiau, kas ten per "gumbas" ant kabinos stogo priešais variklio piloną (viduje, pro groteles matėsi nedidelės turbinos).
Pasirodo, kad tai - kabinos šildytuvas. Taigi, - ne tik vasarą, bet ir žiemą išsirideni į kiemą, ir ...
... Ir pabaigai visai vykęs reklaminis video apie vieną iš parduodamų LA-4 Lake Buccaneer
sausra", apie kurią pastariju metu dažnai porindavo nacinalinės hidrometeorologijos korifėjai, šį lakiojimo aparatą privertė nutūpti
sausumoje. Žodžiu, Pociūnų aerodromą savaitgalį aplankė amerikoniškas 4-vietis lėktuvas-amfibija LA-4 Lake Buccaneer. Kodėl jį
gamitojai pavadino "ežerų plėšiku", - nežinau. Nieko plėšikišjo jo išvaizdoje neįžiūrėjau. Tiesiog labai universalus lakiojimo aparatas,
galintis kilti/leistis tiek sausumoje, tiek ir ant vandens, su pilnu baku kuro galintis nuskristi 1300 km. Kreiserinis greitis - 240 km/val.
Ką čia ir berikiši - idelaus orlėkis keliauti mėgstančiam aviatoriui. Sąvininko palkausiau, kas ten per "gumbas" ant kabinos stogo priešais variklio piloną (viduje, pro groteles matėsi nedidelės turbinos).
Pasirodo, kad tai - kabinos šildytuvas. Taigi, - ne tik vasarą, bet ir žiemą išsirideni į kiemą, ir ...


-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Ar nemirštantis veteranas AN-2 tikrai turėjo per daug sparnų?
(žiūrėti nuo 12:30)

-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Dar vienas bandymas su elektra, šiuo atveju - "be lėktuvo", tik atitinkamai apsirengęs pilotas, gal tiksliau - parašiutininkas
(skrydis prasideda šuoliu iš orlaivio, o baigiasi - nusileidimu parašiutu)... Energijos rezervas - labai menkas (vos 5 min.),
tačiau greitis - jau pretenduoja į "rimtą" - apie 300 km/val. Tik kažkaip sunku patikėti, jog 15kW pakanka skrydžiui kylančia
trajektorija apsirengusiam tokiais "rūbais"... ir kokie turėtų būti pečių juostos raumenys, kad ištiestos rankos 300 km/val oro
srautą atlaikytų. Straipsnelis (anglų kalba) čia: https://electrek.co/2020/11/06/watch-as ... 8RFWj6r-NQ
(skrydis prasideda šuoliu iš orlaivio, o baigiasi - nusileidimu parašiutu)... Energijos rezervas - labai menkas (vos 5 min.),
tačiau greitis - jau pretenduoja į "rimtą" - apie 300 km/val. Tik kažkaip sunku patikėti, jog 15kW pakanka skrydžiui kylančia
trajektorija apsirengusiam tokiais "rūbais"... ir kokie turėtų būti pečių juostos raumenys, kad ištiestos rankos 300 km/val oro
srautą atlaikytų. Straipsnelis (anglų kalba) čia: https://electrek.co/2020/11/06/watch-as ... 8RFWj6r-NQ
-
- PV Valdybos narys
- Pranešimai: 1778
- Užsiregistravo: 18 Spa 2012 17:10
- Country: Lietuva
- Skraido_nuo: 1978-Bir-03
Re: TAI ĮDOMU
Kažkaip susidaro įspūdis, kad žmogaus raumenų jėga varomi skraidymo (gal tiksliau - paskridimo) aparatai daugiausia
pasekėjų susilaukia Azijos žemyno šalyse. Apie tokias varžybas Europoje arba JAV, pastaruoju metu neteko girdėti, tačiau
"geltonosios rasės" atstovai tokius renginius organizuoja ir dalyvių, atrodo, susirenka nemažai. Žemiau - nuoroda į jau gan
"senstelėjusias" - 2013 metų varžybas. Tiesiog įdomu pažiūrėti į tuos super lengvus ilgasparnius - kiek žinių, išmanumo bei
darbo į juos sudėta ir kaip "skaudžiai" jie lūžta menkiausios nesėkmės atveju...
Žiūrėjimui vaizdą reikia išdidinti per visa ekraną (dešinėje apačioje, prie garso nustatymo), nes kitaip matysite tik baltą užsklandą.
pasekėjų susilaukia Azijos žemyno šalyse. Apie tokias varžybas Europoje arba JAV, pastaruoju metu neteko girdėti, tačiau
"geltonosios rasės" atstovai tokius renginius organizuoja ir dalyvių, atrodo, susirenka nemažai. Žemiau - nuoroda į jau gan
"senstelėjusias" - 2013 metų varžybas. Tiesiog įdomu pažiūrėti į tuos super lengvus ilgasparnius - kiek žinių, išmanumo bei
darbo į juos sudėta ir kaip "skaudžiai" jie lūžta menkiausios nesėkmės atveju...

Žiūrėjimui vaizdą reikia išdidinti per visa ekraną (dešinėje apačioje, prie garso nustatymo), nes kitaip matysite tik baltą užsklandą.