APCO Hybrid
Parašytas: 30 Bal 2018 12:53
Po dviejų intensyvaus tyrinėjimo metų APCO pagaliau sėkmingai išbandė visiškai naują idėją - parasparnį su hibridiniu profiliu. M dydžio
sparnio jau suteiktas EN-B saugumo klasės sertifikatas. Hibridinis profilis - tai vienasluoksnio ir klasikinio 2-sluoksio profilių derinys. Sparnai su vienasluoksniais profiliais dabar tvirtai dominuoja jėgos aitvarų rinkoje. Pirmosiose skraidyklese pradžioje tai pat naudoti
tik vienasluoksniai profiliai, tačiau vėliau juos pakeitė hibridiniai ir 2-sluoksniai. Pirmasis 1997 m. Prancūzijoje gimęs parasparnis taip
pat buvo vienasluoksnis. Tačiau netrukus pereita prie 2-sluoksnių dėl gerensiu tokių profilių aerodinaminių savybių (ypač - aptakumo).
Tačiau dėl nedidelio svorio, parastos konstrukcijos bei nedidelių gamybos kaštų vienasluoksniai profiliai iki šiol sėkmingai naudojami
kai kuriemas "grynakraujams" ULO lėktuvėliams, pvz, JAV ypač populiariam Quicksilver.
Kodėl hibridinio profilio idėja iki šiol nebuvo naudojama parasparniams, taip ir lieka neiašku. Tačiau vos ją išbandę šią idėja, visu kitus
būsimus projektus APCO laikinai atidėjo į šalį ir ėmėsi šio projekto įgyvendinimo. Gamintojas tvirtina, kad pirmiausia reikia pabandyt
paskristi su hibridinio profilio sparnu, kad suprastum jo abejonkų nekeliančią perspektyvą konstuktoriai. Tarp išbandžiusiųjų šį sparną
abejingų nebuvo nė vieno, teigia APCO konstuktoriai. Sparnas tesveria tik 3 kg! Ore - ypatinga istabilus pagal skrsinę ir išilginę ašis.
Atliekant ving-over'ius, sparną tiesiog sunku įsiūbuoti. Klevantos "lengvos", o srautas nenutrūksta net labai intensyviai stabdant, todėl
tūpimo greitis - kaip A suagumo klasės sparno. Startas taipogi labai paprastas - dėl žymiai mažesnio vidinio tūrio (lyginant su įprastu
2-sluoksniu parasparniu), hibridinio profilio sparnas užsipildo labai greitai net pavėjui (pučiant 1-2 m/s vėjui į nugarą). Startuojant įprastai,
prieš vęją, pakanka vos kelių žingsnių, kad atplyštum nuo žemės.
APCO Hybrid puikiai prognozuojamas skrendant stipriomis terminėmis sąlygomis. Skersinio stabilumo dėka sparnas elgiasi ramiai, tarytum,
pats prisitaikydamas prie termiko. Bandžiusieji tvirtina, kad besisukdamas 7 m/s kylančioje srovėje jautiesi, lyg būtųm "pasigavęs" 4 m/s. Agresyvaus ir nutrūktgalviško paramotorinio skraidymo mėgėjams toks APCO Hybrid elgesys įspūdžio gel ir nepadarys.
"Baisulinio" greičio su hibridu taip pat neišspausi. Bet parasparnis ir buvo sukurtas tam, kad skraidyti lėtai.
sparnio jau suteiktas EN-B saugumo klasės sertifikatas. Hibridinis profilis - tai vienasluoksnio ir klasikinio 2-sluoksio profilių derinys. Sparnai su vienasluoksniais profiliais dabar tvirtai dominuoja jėgos aitvarų rinkoje. Pirmosiose skraidyklese pradžioje tai pat naudoti
tik vienasluoksniai profiliai, tačiau vėliau juos pakeitė hibridiniai ir 2-sluoksniai. Pirmasis 1997 m. Prancūzijoje gimęs parasparnis taip
pat buvo vienasluoksnis. Tačiau netrukus pereita prie 2-sluoksnių dėl gerensiu tokių profilių aerodinaminių savybių (ypač - aptakumo).
Tačiau dėl nedidelio svorio, parastos konstrukcijos bei nedidelių gamybos kaštų vienasluoksniai profiliai iki šiol sėkmingai naudojami
kai kuriemas "grynakraujams" ULO lėktuvėliams, pvz, JAV ypač populiariam Quicksilver.
Kodėl hibridinio profilio idėja iki šiol nebuvo naudojama parasparniams, taip ir lieka neiašku. Tačiau vos ją išbandę šią idėja, visu kitus
būsimus projektus APCO laikinai atidėjo į šalį ir ėmėsi šio projekto įgyvendinimo. Gamintojas tvirtina, kad pirmiausia reikia pabandyt
paskristi su hibridinio profilio sparnu, kad suprastum jo abejonkų nekeliančią perspektyvą konstuktoriai. Tarp išbandžiusiųjų šį sparną
abejingų nebuvo nė vieno, teigia APCO konstuktoriai. Sparnas tesveria tik 3 kg! Ore - ypatinga istabilus pagal skrsinę ir išilginę ašis.
Atliekant ving-over'ius, sparną tiesiog sunku įsiūbuoti. Klevantos "lengvos", o srautas nenutrūksta net labai intensyviai stabdant, todėl
tūpimo greitis - kaip A suagumo klasės sparno. Startas taipogi labai paprastas - dėl žymiai mažesnio vidinio tūrio (lyginant su įprastu
2-sluoksniu parasparniu), hibridinio profilio sparnas užsipildo labai greitai net pavėjui (pučiant 1-2 m/s vėjui į nugarą). Startuojant įprastai,
prieš vęją, pakanka vos kelių žingsnių, kad atplyštum nuo žemės.
APCO Hybrid puikiai prognozuojamas skrendant stipriomis terminėmis sąlygomis. Skersinio stabilumo dėka sparnas elgiasi ramiai, tarytum,
pats prisitaikydamas prie termiko. Bandžiusieji tvirtina, kad besisukdamas 7 m/s kylančioje srovėje jautiesi, lyg būtųm "pasigavęs" 4 m/s. Agresyvaus ir nutrūktgalviško paramotorinio skraidymo mėgėjams toks APCO Hybrid elgesys įspūdžio gel ir nepadarys.
"Baisulinio" greičio su hibridu taip pat neišspausi. Bet parasparnis ir buvo sukurtas tam, kad skraidyti lėtai.